- (Обновлено: ) Коллегия Редакторов SiteClinic
Добрий день, шановні читачі нашого блогу! Сьогодні ми поговоримо про важливі складові стратегії просування сайту – аналіз посилальної маси та посилання.
Аналізуючи ресурси клієнтів, які приходять до нас на аудит сайту, стереотип про те, що чим більше посилань купується, тим краще, міцно живе у свідомості власників сайтів та оптимізаторів. Іншою проблемою є поспіх і неуважність під час купівлі посилань.
Багатьом, напевно, знайомі «листи щастя», які розсилав Google, сповіщаючи вебмайстрів про викриття махінацій з посиланнями, які порушують «Вимоги до якості сайту». Яндекс, у свою чергу, вжив заходів для зменшення впливу SEO-посилань і просто не враховує їх.
Щоб сайт не потрапив під фільтри і не викликав підозри пошукових систем, анкор-лист повинен виглядати максимально природно.
Природність посилального профілю
У анкор-листі бажана наявність усіх варіантів текстів посилань – не лише у вигляді пошукових запитів, але і безанкорних, розбавлених, у вигляді картинок-посилань.
Отже, на що необхідно звернути увагу під час аналізу анкор-листа:
1. Відсоток брендових анкорів
Це може бути назва компанії чи бренду, назва сайту, ПІБ керівника та інші ознаки приналежності до компанії.
2. Відсоток безанкорних анкорів
Посилання з часто вживаними словами типу «ось», «тут», «більше», «на сайті»; посилання у вигляді адреси сайту або сторінки (з https: // і без, з www і без, зі слешем у кінці і без нього), вказівка географічної області в тексті посилання. Якщо відсоток невеликий, необхідно збільшити.
3. Відсоток графічних посилань
Це можуть бути посилання-картинки або банери, які є хорошим інструментом для розведення анкор-листа і додавання природності посилальній масі. Як текстовий анкор пошукові системи використовують атрибут Alt. Якщо атрибуту Alt немає, то може використовуватися текст, який оточує, назва сторінки.
4. Відсоток пошукових запитів та їх варіацій
Це точне входження пошукового запиту, модифікації ключових слів, синоніми, альтернативні слова, неточні входження запиту, що просувається, тексти посилань з розбавлянням допоміжними словами. Якщо у сайту спостерігається великий відсоток подібних посилань, висока ймовірність того, що сайт потрапить під фільтр.
5. Відсутність переспаму анкор-листа
Спамний анкор-лист містить надмірну кількість входжень фраз, що просуваються, в анкори посилань. Для наочності наведемо приклад такого анкор-листа з недавнього аудиту (дані взяті з сервісу https://ahrefs.com/):
Також більшість анкорів не мали біляанкорного тексту, що неприпустимимо. Бажано розміщувати біляанкорний текст з двох сторін від анкора.
У даному випадку була дана рекомендація збільшити кількість безанкорних посилань, одночасно видаляючи посилання, що складаються виключно з анкорів.
6. Граматично правильні тексти посилань
Пишіть грамотні з точки зору російської мови тексти посилань. Вживання морфологічних неприродних конструкцій в анкорі, явно розрахованих на пошукових роботів, неприйнятне.
У наступному прикладі явного переспаму за ключовиками немає, але пошукові запити вживаються в спамних конструкціях і практично відсутні безанкорні посилання:
Загальні рекомендації щодо зразкового процентного співвідношення посилань в анкор-листі:
- пряме входження ключових запитів – до 10%;
- брендові ключові слова – близько 10%;
- модифікації ключових слів, синоніми, альтернативні слова, неточні входження запиту, що просувається, тексти посилань, розбавлені допоміжними словами – 40-50%;
- безанкорні посилання для нових сайтів повинні складати до 50% анкор-листа, для старих – до 30%.
Рівномірний розподіл купівлі посилань
Ще один важливий момент, на який слід звернути увагу, – це рівномірність розподілу купівлі посилань між усіма сторінками, що просуваються. Дуже часто в аудиті ми стикаємося з переважанням в посиланнях головної сторінки сайту, що повідомляє пошуковим системам про неприродне нарощуванні посилальної маси. Також не варто зосереджувати всю кількість посилань виключно на сторінках, що просуваються.
Якість донорів
Перевірку на якість необхідно проводити на етапі відбору донорів, у подальшому слід періодично перевіряти всю кількість посилань сайту, і, у разі проблем, вживати заходів.
Сторінка донора не в індексі пошукової системи
Перше, що потрібно зробити, – зняти посилання з непроіндексованих сторінок.
Ви можете перевірити наявність сторінки у видачі вручну, скориставшись розширеним пошуком Яндексу. В поле «На сайті» введіть адресу сторінки:
Перевірку індексації сторінки в Google можна здійснити за цією адресою. Адресу, котра перевіряється, необхідно ввести в поле «Сайт або домен».
Це самий трудомісткий, але і найнадійніший спосіб перевірки індексації сторінки. Але за умови великої кількості такий підхід стає вкрай неефективним, тому доцільніше буде вибрати зручну програму або сервіс, наприклад, YCCY.
Даний аналіз важливий, оскільки з нашої практики не менше 10% куплених посилань відсутні в індексі Яндексу і Google, а це значить, що не менше 10% бюджету на просування марнується.
Перевірка сайту на фільтри
Далі перевіряємо сторінки-донори на фільтри «Ти останній» і «АГС 30/17».
Сторінка під фільтром «Ти останній», якщо документ не перебуває в пошуку за частиною тексту в лапках, його немає на перших місцях у видачі або він присутній лише в додаткових результатах «показати усе без винятку». Виглядати це може наступним чином:
Перевірити сайт на фільтр АГС можна за запитом виду host: domain.ru. Якщо кількість документів у видачі не більше 30 (часто це: 1, 7, 11, 21, 30 сторінок), сайт з великою часткою ймовірності перебуває під фільтром.
Фільтри «Ти останній» і «АГС» накладаються пошуковою системою Яндекс, але ці фільтри добре показують загальну якість сторінки. Якщо сторінка «зафільтрована» Яндексом, можна припустити, що для Google вона також буде невідповідної якості.
Фільтрація донорів на наявність вірусів
Обов’язково перевіряйте донори на наявність вірусів (за Google), оскільки такі сайти можуть погано вплинути на авторитетність ресурсу, що просувається.
Заспамленість сторінки та сайту
Переконайтеся, що сторінка, з якої стоїть посилання на сайт, що просувається, має не більше 5-ти вихідних посилань, і серед них немає підозрілих або різнотематичних. Неприродне розміщення посилання, наприклад, у футері, також може стати сигналом спамності. Якщо сайт-донор зловживає продажем посилань, не розвивається, кількість вихідних посилань перевищує число вхідних, а пошуковий трафік наближається до нуля, сміливо відмовляйтеся від розміщення.
Також зверніть увагу на можливу відсутність тематичної залежності між сайтом-донором, акцептором і посиланням.
У своїй роботі для аналізу показників посилань ми використовуємо зручний і швидкий скрипт нашого сервісу SeoLib (https://www.seolib.ru/script/extlinks):
Від посилань, розташованих на неякісних донорах, необхідно відмовитися або зв’язатися з власником ресурсу з проханням видалити посилання. Пам’ятайте, що знімати посилання потрібно поступово, оскільки «миготіння» посилальної маси негативно сприймається пошуковими системами, повідомляючи їм, що посилання нарощуються неприродним чином. У результаті – позиції сайту можуть просідати або «залипати» на певних позиціях. Графік стрибків посилальної масі може виглядати так:
Одночасно купуйте якісні посилання.
Висновок:
Щоб убезпечити свій ресурс від попадання під санкції пошукових систем, слід проводити грамотну зовнішню оптимізацію сайту. Робіть ставку не на кількісний, а на якісний склад посилань. А для цього необхідно постійно аналізувати кількість посилань.
Звертайте увагу на посилання, які знаходяться на нетематичних сторінках або містять ключове слово, що часто повторюється в анкор-листі.
Класифікуйте усі посилання, що ведуть на ваш сайт, проведіть чистку від неякісних посилань, одночасно продовжуючи нарощувати кількість посилань на якісних сторінках-донорах.
Бажаю гарного настрою і удачі в роботі над своїми проектами!
Еще по теме:
- Приручаємо Google. Інструкція з чистки зовнішньої посилальної маси
- Як оцінити посилання конкурентів у пошуковій видачі
- Чек-лист із зовнішньої оптимізації сайту
Есть вопросы?
Задайте их прямо сейчас, и мы ответим в течение 8 рабочих часов.