- (Обновлено: ) Виктор К.
- 12 минут
Які посилання природні
Скільки потрібно посилань
Як перевірити донора
Які посилання не варто брати
Де і як брати посилання:
- Аутріч
- Міралінкс
- PBN-мережі
- WEB 2.0
- Крауд-маркетинг
- Каталоги/Довідники
- Конкуренти
- Сайти роботи і фрілансу
- Вікіпедія
- YouTube
- Посилання з Google та Яндекс карт
Посилання – це невід’ємна частина просування сайту в пошукових системах. У Google це один з основних факторів, без них майже неможливо зайняти позиції в ТОПі. У Яндексі вони теж потрібні, але не так гостро – часом у видачі можна зустріти сайти з малою кількістю посилань.
Від якості посилань залежить подальше просування сайту. Це потрібно знати і пам’ятати. Якщо розмістити посилання з неякісних сторінок/сайтів, результат буде відповідним. Особливо це помітно в Яндексі. Так, Google сам відхилить неякісні посилання з допомогою алгоритму і вони не будуть більше враховуватися, а ось Яндекс може накласти на сайт «Минусинськ». Виходити з-під цього фільтра – не найприємніше заняття.
Розглянемо, як же купувати посилання одночасно під Google і Яндекс, щоб не потрапити під фільтр у Яндексі.
Які посилання природні
Обидві пошукові системи твердять, що у сайту повинні бути природні посилання. Ось що Яндекс говорить про SEO-посилання:
Будемо реалістами: під час просування комерційних сайтів не доводиться розраховувати тільки на природні посилання, їх практично немає. Тому під час покупки посилань необхідно максимально імітувати природність, щоб, з одного боку, отримати хороші результати, а з іншого, – убезпечити себе від санкцій.
Зараз розберемо, які посилання природні, на що слід звертати увагу під час їх купівлі.
Безанкорні посилання
Люди часто посилаються на сайт, використовуючи вказівки («тут», «на сайті», «більше» і т.д.) або вказуючи ім’я домену, назву компанії. У природному анкор-листі їх повинно бути не менше 50%.
Nofollow-посилання
Багато популярних майданчиків каталогів, рейтингів, блогів, платформ і форумів розміщують посилання на сайти з атрибутом nofollow. Якщо в посилальній масі таких посилань немає, це виглядає неприродно і може викликати підозру пошукових алгоритмів. Рекомендуємо, щоб число nofollow-посилань було не менше 20-30% від загальної маси посилань.
Різноманітність анкорів
Люди по-різному називають одні й ті ж предмети, часто використовують словоформи і уточнюючі слова. Якщо всі посилання на сторінку будуть з однією фразою – це виглядає неприродно.
Плавне зростання кількості посилань
Різкі стрибки в кількості посилань, посилання, що зникають і знову з’являються (миготіння) не характерні для природної посилальної маси. Потрібно підтримувати плавне збільшення кількості посилань.
Посилання з тематичних сторінок/сайтів
Необхідно прагнути, щоб більшість посилань були тематичними.
Відсутність посилань у шаблонної сторінки
Посилання найчастіше розміщуються в тексті статті або повідомленні. У шаблонній частині сторінки їх зазвичай розміщують майданчики, які продають тимчасові посилання, – це погано.
Різноманітність посилальної маси
Якщо всі посилання ведуть тільки з авторитетних старих майданчиків або, навпаки, тільки з молодих, така однотипність сайтів може розцінюватися як додатковий сигнал про накрутку зовнішніх факторів. Тому слід розбавляти контрольний профіль. Наприклад, можна ставити посилання на зображення, редиректів, наскрізні посилання (для різноманітності) і т.д. Пам’ятайте про правило: чим більше рандома, тим краще.
Посилання повинні вести на різні сторінки сайту
Користувачі можуть посилатися на різні сторінки. Якщо всі посилання ведуть тільки на кілька цільових сторінок – це виглядає спамно. Слід розміщувати їх на різних сторінках свого сайту.
Наявність переходів на сайт за посиланням
Користувачі ставлять посилання, щоб поділитися інформацією з іншими. Якщо за більшістю посилань немає переходів на сайт, це може викликати підозри пошукових систем. Під час розміщення посилань, намагайтеся вибирати майданчики, що відвідуються, де ваше посилання буде працювати:
- Такі посилання ефективніші для просування сайту.
- Вони будуть приносити додатковий пошуковий трафік.
Скільки потрібно посилань
«Скільки брати посилань?» – постійне питання, на яке немає однієї універсальної відповіді. Для кожної тематики своя кількість. Щоб дізнатися приблизну кількість, потрібно перевірити, скільки посилань є у конкурентів як на всьому сайті, так і на конкретних сторінках. Зробити це потрібно для обох пошукових систем.
Принцип перевірки однаковий в обох випадках.
Перше, що потрібно зробити, – взяти список конкурентів і додати його разом зі своїм сайтом в «Пакетний аналіз» в Ahrefs. Там вибрати режим «domain/*» – це дозволить отримати дані щодо всього домену.
Потім вивантажуємо отриманий список.
Далі створюємо таблицю, дивимося на кількість посилань і посилань на сайт доменів.
Якщо потрібно дізнатися, скільки посилань йде на конкретну сторінку, візьміть сторінки конкурентів з ТОПу і свою, потім додайте їх у пакетний аналіз Ahrefs і виберіть режим URL.
Дивимося, скільки посилань йде на конкретну сторінку, рахуємо медіану.
Після виконаної роботи отримаємо наступну таблицю:
Медіана покаже, скільки посилань використовується для сайтів певної тематики.
Дивимося кількість посилань для кожної ПС, намагаємося сильно не завищувати медіану для Яндексу. Можлива ситуація, коли в Google багато посилань, а в Яндексі – мало. У цьому випадку потрібно бути акуратним, орієнтуватися на дані Яндексу і не захоплюватися закупівлею посилань.
Також варто проаналізувати посилальні профілі конкурентів, подивитися, як у них іде приріст посилань.
Це можна зробити в Ahrefs.
Як знайти конкурентів, підкаже стаття: «Як знайти нові точки зростання пошукового трафіку».
Як перевірити донора
Перевірка донора – важливий етап розміщення посилання. Спамні сайти в посилальному профілі зовсім ні до чого.
Перевіряти сайт знову ж будемо з допомогою Ahrefs. У сервісі потрібно подивитися такі показники:
- Ahrefs Rank – чим ближче цей показник до 1, тим краще. Намагайтеся брати домени з показником менше шестизначного числа.
- URL Rating – його потрібно дивитися, коли знаєте конкретну сторінку, на якій буде розміщено посилання. Показник не повинен бути менше 14.
- Кількість доменів, що посилаються .
- Кількість вихідних доменів (сайтів-акцепторів).
- Коефіцієнт спамності – розраховується за допомогою ділення сайтів-акцепторів на кількість посилань доменів. Потрібно, щоб цей коефіцієнт був менше 1. Якщо показник дорівнює 1 або більше, сайт можна вважати спамним. Однак в цьому випадку є винятки: якщо коефіцієнт спамності в межах від 1-4, але AR хороший, можна використовувати такий донор у крайньому випадку.
Звіряємо показники. Якщо все добре, беремо домен в роботу.
Детальніше про перевірку і пошук довідкових донорів можна дізнатися в статтi.
Які посилання не варто брати
Є певні типи посилань, які не варто брати. До них стосуються:
- Орендні посилання – розміщуються в стандартній частині сторінки. Одним з яскравих представників біржі орендних посилань є Sape.
- Спамні каталоги таі форуми – не радимо використовувати каталоги з автоматичною реєстрацією, «мертві» форуми.
- Посилання з адалт-сайтів – наскільки б якісним вам не здавався ресурс, якщо у нього заборонених тематика, варто забути про такі сайти і в жодному разі не ставити з нього посилання.
Відмовляємося від усіх перерахованих вище типів посилань, вони є SEOшними і спамними. На біржах орендних посилань досить складно знайти якісні сайти, та й посилання розміщується у стандартній частині, що вказує на її неприродність. Наявність декількох орендних посилань не дасть поганого результату, однак не варто ризикувати. Використовувати такі посилання доцільно тільки під Google і тільки якщо потрібно трохи «дотиснути» ними.
Де і як брати посилання
Зараз існує величезна кількість варіантів, де можна взяти посилання для сайту. Є прості способи і більш складні. Розглянемо кілька з них.
Аутріч
Це досить безпечний спосіб, при якому потрібно зв’язатися з веб-майстром або власником ресурсу і попросити розмістити статтю з посиланням на його сайті. Під аутріч підходять будь-які інформаційні сайти потрібної тематики.
Стаття повинна бути якісно написана, оскільки відверто спамний і неякісний текст ніхто брати не буде, та й вам від нього особливого толку теж немає.
Розміщення може відбуватися як на платній основі, так і на умовно безкоштовній. Умовній тому, що все-таки статтю треба написати і заплатити за це копірайтеру.
Міралінкс
Міралінкс – це біржа вічних посилань, її можна охарактеризувати як автоматичний аутріч. Ваше завдання – підготувати статтю і вибрати ресурс, на якому хочете її розмістити. На біржі запропоновано каталог доступних майданчиків, які можна фільтрувати, починаючи від регіону і тематики, закінчуючи кількістю проіндексованих сторінок в пошуковій системі.
Приклад каталогу майданчиків Міралінкс:
Мінус Міралінксу – ви не знаєте, де буде розміщена стаття, поки веб-майстер її не опублікує. Надалі можуть виникнути складності, якщо потрібно поміняти або прибирати посилання.
PBN-мережі
Досить складний, довгий і дорогий спосіб поставити посилання. Його суть в наступному: потрібно знайти домени, які прострочили виплату хостингу і вільні для реєстрації, відновити сайт і поставити з нього посилання на свій ресурс. Таким чином, ми піднімаємо кілька сайтів, з яких потім посилаємося на свій ресурс або налаштовуємо редирект.
Плюс цієї схеми в тому, що з’являється повністю контрольована посилальна маса, в якій можна міняти анкор, посилання або повністю прибирати їх за необхідності. Одна з головних переваг – у дропів залишилася своя історія і посилання, які на них вели.
Детальніше про побудову PBN-мережі.
WEB 2.0
WEB 2.0 – якщо коротко, це безкоштовні блоги. Ця система схожа на PBN-мережі: потрібно створити сітку безкоштовних блогів, на яких писати статті і ставити посилання на цільовий сайт.
Плюси цього методу в тому, що ви повністю контролюєте кількість посилань сайту і практично не несете витрат на підтримку блогу, як у випадку з дропом.
З мінусів: це довго, зажадає багато сил для наповнення і розгортання блогу.
Приклади безкоштовних блогів:
- WordPress – якщо розмістити на безкоштовному хостингу.
- Blogger.com.
Крауд-Маркетинг
Один з найбільш безпечних способів нарощування посилальної маси (якщо правильно до нього підійти).
Сенс крауду в наступному: посилання на ваш ресурс розміщується в коментарях на форумах, сайтах питань-відповідей. Головне пам’ятати, що ставити посилання просто так – погано і спамно. Слід вести діалоги з іншими користувачами (можна імітувати, проте відповіді не повинні отримуватись одразу, діалог повинен бути природним) і вставляти посилання, коли це потрібно.
Каталоги/Довідники
Тут все просто: відбираємо якісні каталоги і довідники, в яких немає автоматичної реєстрації. Далі, складаємо список таких блогів і розміщуємо на них інформацію про сайт: опис, контакти, адресу, зображення і т.д.
Це досить простий, але монотонний спосіб.
Конкуренти
Конкуренти – велике поле для роботи. За допомогою їх аналізу можна знайти:
- ресурси, на яких розміщуються посилання на їх сайти;
- биті посилання, на яких можна розміститися.
Також можна подивитися, як вони нарощують кількість посилань і т.д.
Перше, що потрібно зробити, – вивантажити контрольний профіль конкурента. Для цього переходимо в Ahrefs у вкладку «беклінк» і вибираємо пункт «Всі номери». Вивантажуємо їх.
Після вивантаження посилального профілю потрібно підтягнути Ahrefs Rank до доменів, що посилаються. Для цього слід:
- Виділити всі дані з колонки Referring Page URL.
- Перенести на окремий лист.
- Розділити на колонки з роздільником «/».
- Скопіювати отримані домени в основну таблицю, щоб кожен відповідав посиланням, і перенести список доменів на окремий лист.
- Видалити дублі.
- Додати в пакетний аналіз і експортувати.
- Взяти домени, їх AR і за допомогою функції «ВПР» підтягти дані до основної таблиці.
- Фільтр за AR від меншого до більшого.
Далі перевіряємо домени з хорошим показником AR і дивимося, де можна розмістити посилання на свій сайт.
Для пошуку битих посилань переходимо у вкладку «Биті», вивантажуємо список.
Дивимося на майданчики: якщо вони підходять за всіма параметрами, пишемо їх власникам з проханням замінити посилання конкурента на ваше. Також можна запропонувати переписати статтю на сторінці. Головне, щоб тема була та ж сама.
Сайти роботи та фрілансу
Це один із цікавих способів розміщення природною посилання на свій ресурс. Відкриваємо будь-який (НЕ спамний) сайт з роботою або фрілансом, розміщуємо там вакансію: потрібен робітник на такі-то завдання, в описі ставимо посилання на сайт. Так ви вб’єте відразу двох зайців: знайдете людину для виконання робіт (якщо вона вам дійсно потрібна, якщо ні – будете говорити, що більше не потребуєте співробітника) і поставите посилання на свій сайт.
Один з плюсів – переходи за посиланнями. Якщо людина шукає роботу, вона перейде на сайт для ознайомлення з компанією.
Вікіпедія
Можна розмістити посилання з Вікіпедії. Однак варто зауважити, що це досить складний процес: кожна стаття проходить модерацію, якщо ви не надали нової корисної інформації, посилання на ресурс не буде. Однак у разі успіху ви отримаєте посилання з якісного ресурсу.
YouTube
Якщо у вас вже є YouTube канал або ви маєте можливість знімати відео, можна розмістити посилання на свій ресурс в описі до нього. Якщо канал популярний, шанс того, що користувачі перейдуть за посиланням, зросте.
Посилання з Google та Яндекс карт
Можна розмістити посилання і з самих пошукових систем. Для цього відкриваємо карти ПС і додаємо адресу організації з описом і посиланням на сайт.
Додавання організації в Google:
Додавання організації в Яндекс.Картах:
Також можна пробувати розміщуватися з різних доменів пошукових систем, наприклад:
google.com
google.ru
google.com.ua
yandex.ru
yandex.ua
yandex.fr
Висновок
Під час нарощування посилальної маси важливо вибирати якісних донорів, використовувати максимально природні посилання та пам’ятати головне правило – максимум рандома. Також варто повністю відмовитися від орендних посилань, оскільки це явний спам.
Варто сказати, що нарощування посилань – не найпростіше завдання, на це йде багато часу та сили. Однак не потрібно забувати: якщо якість вашого сайту бажає бути кращим, навіть дуже якісні посилання не допоможуть у ранжуванні. Варто також перевірити внутрішню оптимізацію, знайти і виправити помилки.
Еще по теме:
- Які вони — спамні посилання?
- Чому Google ненавидить ваш сайт (підказка: варто звернути увагу на TrustRank *)
- 7 етапів купівлі посилань
Есть вопросы?
Задайте их прямо сейчас, и мы ответим в течение 8 рабочих часов.