- (Обновлено: ) Александр Я.
Робота над зростанням позицій – далеко не єдиний спосіб збільшити кількість переходів на сайт. Подивіться приклад на скріншоті. Як вам здається, на який сайт частіше будуть переходити користувачі?
Сайт, розташований трохи нижче, але з хорошим привабливим сніпеттом, може отримувати більше цільових переходів, ніж сусіди з “верхніх поверхів” видачі.
Не слід забувати також і той момент, що кількість переходів на сайт – один з компонентів ПФ (поведінкового фактору). І за інших рівних умов те, що Ваш сніппет частіше вибирають користувачі, може враховуватися під час ранжування сайту.
Ключові елементи сніппету – заголовок і опис. Їх оптимізації можна присвятити окрему статтю (можливо, зробимо це найближчим часом). Але сніппет сайту – це не тільки ці елементи. У цій статті я вирішив зібрати способи, за допомогою яких можна виділити сніппет і, відповідно, залучити до нього увагу більшої кількості користувачів у пошуковій видачі Яндексу. Отже, приступимо.
Адреса організації та телефон
Якщо ваш сайт представляє організацію зі своєю реальною адресою і телефоном, то можна і потрібно зробити так, щоб ця інформація відображалася в сніпеті. Користувачі більше довіряють сайтам, на яких вказано фактичну адресу представництва/магазину. Наявність реальної адреси також може бути додатковою перевагою під час ранжирування.
Вказати адресу і телефон організації можна:
– в панелі Яндекс.Вебмайстер (Географія сайту -> Регіон сайту);
– за допомогою впровадження мікроформатів;
– можна прив’язати вже існуючу в Яндекс.Довіднику організацію до свого сайту. Для цього потрібно під час редагування інформації в Яндекс.Довіднику вказати адресу в полі «Сайт».
Ось так буде виглядати адреса організації в пошуковій видачі:
Час роботи
Як ви бачите на попередньому скріншоті, поруч з телефоном організації виводиться час роботи сайту. Вказати його можна під час заповнення інформації про організацію в полі «Години роботи».
Швидкі посилання
Швидкі посилання розташовуються в сніпеті між заголовком і описом (інструкцією) і ведуть на найбільш популярні розділи сайту.
Ось як вони виглядають в пошуковій видачі:
Вказати швидкі посилання вручну не можна. Вони формуються автоматично. Для того щоб у сайту з’явилися швидкі посилання, принципово важлива правильна структура і ієрархія розділів сайту (докладніше про те, як допомогти Яндексу правильно виділяти швидкі посилання).
Задати посилання вручну ми не можемо, зате можемо коригувати їх відображення. Тобто відключати непотрібні посилання і міняти текст анкорів із запропонованих варіантів в панелі Яндекс.Вебмайстер.
Навігаційні ланцюжки
Для великих сайтів, крім швидких посилань, можуть відображатися навігаційні ланцюжки. У нижній частині сніппету відображається ряд посилань на категорії, до яких належить сторінка (нагадує «хлібні крихти»):
Формуються навігаційні ланцюжки на основі «Швидких посилань». Тому для них теж важлива проста і зрозуміла структура сайту (докладніше про навігаційні ланцюжки читайте на офіційному сайті Яндексу.
Фавікон
У пошуковій видачі зліва від сніппету Яндекс відображає піктограму сайту (favicon). Фавікони вже давно стали звичними у видачі Яндексу, і в топах більшості тематик вже складно знайти сайти без піктограм, але вони все-таки зустрічаються:
Якщо ваш сайт належить до меншості, то скоріше виправте цю помилку.
Програма поліпшення сніпетів для власників інтернет-магазинів
Ось так може виглядати сніппет сайту, який бере участь у програмі. Під основним заголовком можуть відображатися умови доставки, а праворуч від заголовка – ціна товару:
Автоматично такі заголовки можуть формуватися для сайтів з Яндекс.Маркет, але це не обов’язкова умова для участі в програмі. Досить створити файл з інформацією про товари в форматі YML і завантажити його через панель Яндекс.Вебмайстер.
Детальна інформація про участь у програмі і про необхідні дії для підключення є на сайті Яндексу.
Розширені сніппети для організацій
Для ряду організацій Яндекс пропонує спеціальні розширені сніппети.
Ось так може виглядати сніппет для служби доставки піци:
А ось такі сніппети пропонує Яндекс для сторінок з кулінарними рецептами. Заради такого яскравого сніппету однозначно варто постаратися.
Список організацій постійно розширюється. Якщо вашої категорії поки немає, то рекомендуємо регулярно перевіряти оновлення списку, щоб бути першими, коли така можливість з’явиться.
Дата публікації
Така інформація може відображатися для новинних сайтів і блогів, а також в інших випадках, коли така інформація про дату публікації важлива користувачам.
У Яндекс допомозі пишуть, що інформація про дату може братися з Яндекс.Новин, Яндекс.Блогів, а також зі структури url. Але практика показує, що досить часто Яндекс бере інформацію про дату з тексту сторінки. Зрозуміло, якщо вона чітко вказана і знаходиться у відповідному блоці із загальною інформацією про статтю.
Соціальні посилання
Якщо у сайту є активні профілі в соціальних мережах, то можна скористатися цим і відобразити посилання на соц. групи в сніпеті. Яскраві іконки соц.групп роблять сніппет значно привабливішим.
Ось так вони будуть виглядати у видачі:
Для соц. кнопок є істотні обмеження: кнопки відображаються тільки для головної сторінки і тільки коли вона перебуває на першій позиції у видачі.
Звичайно, це істотні обмеження, але будемо використовувати те, що можливо. Ще один момент, на який хочу звернути вашу увагу: кнопки будуть відображатися тільки якщо вказано не менше двох посилань на різні соц. мережі.
Детальна інструкція з додавання соц. кнопок є на офіційному сайті Яндексу.
Регістр імені сайту
Ще один спосіб привернути увагу до свого сніппету – використовувати в назві доменного імені великі літери.
Наведемо приклад вже добре відомого вам сайту:
Змінити регістр можна через панель Яндекс.Вебмайстер:
Які зміни регістра в імені сайту допустимі, можна подивитися на сторінці допомоги для вебмайстрів Яндексу.
Острови
Говорячи про сніппети Яндексу, не можна сьогодні не сказати і про гучне нововведення «Острову». Можливість розпочати роботу з сайтом безпосередньо на сторінці видачі – дійсно серйозне нововведення. Команда Яндексу продовжує тестувати і допрацьовувати «Острови», але вже зрозуміло, що незабаром ми побачимо інтерактивні відповіді в пошуковій видачі, а значить, краще вже зараз створити свій власний «Острів».
У статті я намагався зібрати всі можливі способи виділення сніппету в Яндексі на поточний момент. Але необхідно розуміти, що алгоритм Яндексу і вид пошукової видачі постійно змінюються. Якісь методи можуть перестати працювати або стати менш ефективними, інші навпаки з’являються. Наприклад, зараз Яндекс тестує сніппети із зображеннями. Щоб бути «на хвилі», необхідно постійно відстежувати зміни і за необхідності вчасно вносити коригування.
Еще по теме:
- Як виділити сніппет в пошуковій видачі Яндексу?
- Як нарощувати посилання під Google, щоб не потрапити під фільтр Яндексу
- Як відрізнити хороше посилання від поганого?
Есть вопросы?
Задайте их прямо сейчас, и мы ответим в течение 8 рабочих часов.