- (Обновлено: ) Александр Я.
Якщо ще хтось не в курсі, то повторимо – 1 листопада був черговий апдейт Яндексу, і багато вебмастрів виявили, що їх сайти випали з індексу.
Обговорення цього апдейту на Форумі search вже розтягнулося на три частини.
Ситуація незабаром прояснилася, і надії, що це «глюк» від лідера російського інтернет-пошуку, впали. 6-го листопада Яндекс оголосив, що алгоритм оновився, і тепер на зміну АГС-30 прийшов АГС-40.
Наведемо текст офіційної заяви:
Зрозуміло, що зараз багатьох веб-майстрів, чиї сайти потрапили під фільтр або можуть, з їх точки зору, потрапити, цікавить механізм нового алгоритму.
Як влаштований АГС-40, ми, на жаль, не знаємо. Але оскільки за родом своєї діяльності регулярно стикаємося з фільтрами Яндексу і лікуємо від них сайти, у нас є спостереження, якими ми і хочемо поділитися з читачами блогу.
Ключове слово у повідомленні на блозі Яндексу – «малокорисні сайти»
З цілком зрозумілих причин представники Яндекса не озвучують принципів роботи нового алгоритму. Але грунтуючись на своєму досвіді виведення сайтів з-під фільтру, ми зробили висновок, що ключовий момент у повідомленні Яндексу:
«Новий класифікатор також орієнтований на малокорисні сайти»
Тепер трохи історії, щоб пояснити свою точку зору.
З кінця минулого року до нас стало надходити багато сайтів із нестандартною проблемою. Хороші, на перший погляд сайти, без натяку на переоптимізацію, з унікальними матеріалами, але, тим не менш, песимізування Яндексом. Характерною проблемою для всіх ресурсів виявилася відсутність додаткової цінності.
Ось цитата з типової в таких випадках відповіді Яндексу:
«Якщо сайт не несе користувачам жодної доданої цінності, він може бути знижений у результатах пошуку, що і сталося з Вашим сайтом».
Скріншот статті одного з сайтів, які отримали подібну відповідь:
Чергова стаття про красноперку, технічно унікалізована і добре оформлена стаття, але не повідомляє користувачам нічого нового та корисного. Якісний рерайт і, як наслідок, статтю ніхто не читає і, тим паче, не коментує.
Не будемо зараз детально зупинятися на проблемі відсутності додаткової цінності. Якщо коротко, то сайти, які в сотий раз переказують одну і ту саму інформацію і засмічують видачу, користувачам не потрібні. Яндекс вміє визначати подібні тексти і накладає санкції на проекти, які їх використовують.
Більш детальна інформація про додаткову цінність є тут.
З початком року ситуація не змінилася, і на експертизу до нас продовжував йти потік сайтів з проблемою відсутності додаткової цінності. Санкції до таких проектів застосовувалися вручну.
Положення змінилося приблизно в червні 2013 року. Хоча вся симптоматика говорила, що падіння позицій і трафіку проектів,що звернулися, саме додаткова цінність, техпідтримка перестала підтверджувати санкції і стала відповідати, що сайт ранжуєтся згідно з алгоритмом:
«На початку червня ми внесли серйозні корективи в алгоритм ранжування, які позначилися на великій кількості сайтів».
Тобто фільтр став накладатися автоматично, як зараз і працює новий АГС-40. Але працював точково, велося налаштування алгоритму.
Зрозуміло, що все це тільки наші припущення, але, мабуть, ми спостерігали саме підготовку до впровадження нового АГС і саме корисність ресурсу є ключовим критерієм.
Боротьба з сайтами, які продають посилання, не є основною метою АГС-40
Про своє ставлення до покупки посилань представники Яндексу говорили ще в мадридській доповіді і, очевидно, вони продовжують дотримуватися тих самих принципів. Вивантажити майданчики, які беруть участь у біржах, і обчислити сайти, які ці посилання купують, – не проблема.
Ще одне підтвердження легко знайти у повідомленнях від оптимізаторів проектів, що постраждали . Щоб переконається в цьому, досить погортати будь-яку тематичну гілку форуму або подивитися коментарі на блозі самого Яндексу:
Алгоритм базується на безлічі факторів, які можуть коригуватися
Відразу після старту нової версії АГС вебмайстри, які активно наповнюють мережу ніби корисними СДЛ, задумалися, як же можна продовжувати заробляти і як обійти новий фільтр.
А для цього в першу чергу важливо зрозуміти, як же він влаштований.
У гілках, де зараз ще продовжує вестися активне обговорення, є безліч ідей, ось тільки деякі з них:
- почистили в першу чергу gogetlinks.net;
- почистили видачу тільки найбільш заспамлених «хлібних» тематик, наприклад, будівництво;
- фільтр вибирає сайти рендомно (у випадковому порядку);
- важливе співвідношення сторінок з посиланнями, що продають і без них;
- важливе співвідношення вхідних і вихідних посилань з сайту;
- постраждали сайти без трафіку.
Список можна продовжувати. Цілком зрозуміле бажання вебмайстрів знайти ключик до нового алгоритму і повернути свої заробітки, але банально вважати, що один або нехай навіть кілька параметрів складають весь функціонал АГС-40. Очевидно, що алгоритм враховує безліч критеріїв, також очевидно, що ці критерії можуть по-різному враховуватися в різних тематиках. Крім цього, не можна забувати і те, що алгоритм буде постійно змінюватися і доопрацьовуватися. Якщо якийсь ГС НЕ накрило у цей апдейт, гарантій, що його помилують і в наступний, немає.
На закінчення хочемо поділитися нашими міркуваннями щодо виходу з-під нового фільтру Яндексу. Нагадаємо, Яндекс вказав, що зняття АГС-40 буде проходити в автоматичному режимі. Зараз ми спостерігаємо за ситуацією, але робити якісь висновки ще рано.
Виходячи з нашої практики, для виходу з-під фільтру за відсутності додаткової цінності мало якихось суто технічних моментів (відмова від рекламних блоків, виправлення помилок).
Для зняття санкцій було потрібно змінити саму концепцію сайтів, переорієнтація їх на користь і зручність для користувачів. При цьому важливо було не просто додати на сайт, наприклад, скрипт калькулятора, а і щоб він був корисний, покращував ПФ сайту.
Наостанок хочемо побажати удачі у розвитку ваших проектів, а якщо ви все ж таки потрапили під «обстріл» АГС-40, то і запропонувати свою допомогу в знятті санкцій.
Еще по теме:
- Яндекс відповів на питання вебмайстрів про Мінусинськ
- Огляд фільтрів Google. Як діагностувати та що робити під час песимізації
- Фільтр афіліювання: як визначити і що робити
Есть вопросы?
Задайте их прямо сейчас, и мы ответим в течение 8 рабочих часов.