- (Обновлено: ) Коллегия Редакторов SiteClinic
Песимізація сайту – все частіше з цим неприємним, але, на щастя, виліковним діагнозом, звертаються до нас власники ресурсів. І в нашому портфоліо вже є ряд проектів, успішно вилікуваних від цієї недуги. У даній статті я хочу допомогти читачам провести аудит сайту самостійно і виявити причини, за якими ресурс може бути песимізований у видачі Яндексу.
Основні параметри якісного контенту
Отже, до якості контенту можна віднести такі параметри, як його «додаткова цінність» (наскільки сайт корисний відвідувачам), читабельність, відповідність змісту текстів тим запитам, під які він оптимізований і виділення тегами <strong> і <b> не для залучення уваги відвідувача , а для підвищення релевантності сторінки за конкретним запитом.
Розглянемо їх докладніше.
«Додаткова цінність» – важливо розміщувати на сторінках сайту не тільки унікальний, але й цікавий і корисний для користувача контент, який не повторюється за змістом на тисячах інших ресурсах.
Наприклад , до нас на лікування поступив сайт кредитної тематики, який був песимізований, оскільки не мав «додаткової цінності». Тобто розміщений на ньому матеріал був унікальним, але при цьому користувачі не могли знайти на сайті нічого нового, цікавого та корисного для себе, оскільки таких ресурсів, як наш «пацієнт», в інтернеті дуже багато.
Для наочності порівняємо дві сторінки – нашого «пацієнта» та його конкурента, що знаходиться на лідуючих позиціях у Яндексі.
На зображенні нижче представлений скріншот зі сторінки відгуків про кредитну картку банку «Тінькофф»:
Як ми бачимо, текст носить скоріше загальний характер, аніж аналіз думки клієнтів про кредитну картку «Тінькофф Платинум». До того ж у тексті фактично немає інформації саме про відгуки клієнтів банку.
А це фрагменти тексту такої самої сторінки конкурента:
Як видно з прикладу, на сайті конкурента присутній приклад реальної історії клієнта, і ця інформація буде набагато корисніша і цікавіша відвідувачам, ніж загальна, розміщена на багатьох подібних ресурсах.
Читабельність – в основному текстовий контент стає нечитабельним через необґрунтоване і часте вживання пошукових запитів (про що вже розповів мій колега Олександр Явтушенко у статті «Пошуковий спам. Чистимо сайт від переоптімізаціі») або через некоректно вписані пошукові запити ( «спамні конструкції»).
Наприклад , один з наших пацієнтів песимізований не тільки за переспам пошуковими запитами в текстовій і шаблонній частині, а й за вживання ключових запитів у вигляді «спамних конструкцій». На скріншотах нижче наведені у прикладі шматки тексту, в яких запити «анапа гостьові будинки», «готелі анапи ціни 2013», «готелі в анапі ціни 2013» вписані у вигляді «спамних конструкцій»:
Тут запити вписані таким чином, що пропозиції стали абсолютно нечитабельними.
Відповідність змісту пошуковим запитам – тексти на сторінках сайту повинні відповідати на ті запити, під які вони оптимізовані. Наприклад, якщо сторінка сайту оптимізована під запит «ціни на пластикові вікна», значить у тексті повинна бути інформація про ціни.
На скріншоті нижче наведена в прикладі сторінка сайту компанії, що займається продажем і виготовленням пластикових вікон.
Як видно з прикладу, сторінка оптимізована під запити «пластикові вікна» і «пластикові вікна ціни» , але в самому тексті немає хоча б орієнтовної інформації про вартість продукції.
Плюс до цього, сам текст про пластикові вікна, які можна замовити в цій компанії, носить більш загальний характер. Наприклад, на сторінці відсутня інформація про профілі, матеріалах, фурнітуру, конструкції вікон та інші дані, які користувач хоче знати про продукцію, що зменшує його «додаткову цінність».
Виділення тегами <strong> і <b> – колись такий спосіб внутрішньої оптимізації дійсно допомагав просунути запити в ТОП-10. Поточний алгоритм Яндексу спрямований на те, щоб текстова частина сайту була максимально зручною та корисною для користувача. Тому виділення запитів, які не потрібні користувачам, не можуть позитивно сприйматися пошуковиком. Тобто, все виділення <strong> і <b> повинні бути для того, щоб звернути увагу користувача на важливу інформацію.
Приклад необгрунтованого виділення запиту наведено на скріншоті нижче:
На прикладі видно, що запит виділено не для того, щоб звернути увагу користувача.
Тому, якщо ви хочете виділити якийсь запит у тексті, краще виділяти всю фразу загалом.
Що відбувається, якщо сайт песимізований (симптоми)
Песимізація сайту проявляється в різкому зниженні трафіку в результаті просідання позицій сайту на 10-30 одиниць. Просісти можуть як окремі сторінки, так і сайт загалом. Тобто пошукова система не ранжує високо сторінки, які, на її думку, не можуть бути цікаві та корисні користувачеві, оскільки не відповідають уявленню пошукача про якість.
Для того щоб остаточно переконатися, що сайт саме песимізований, досить написати в технічну підтримку Яндексу, яка зазвичай відверто повідомляє, песимізований ресурс чи ні. Дуже часто техпідтримка навіть вказує, в якому напрямку (або на яких сторінках) шукати причину накладання санкцій.
Як лікувати пацієнта
Корисність для користувача або «додаткова цінність»
На мій погляд, це найтяжчий варіант песимізації, оскільки у Вас не вийде просто підкоригувати контент. Доведеться повністю переглядати свою концепцію та подачу матеріалу, знаходити нові фішки, які будуть залучати відвідувача.
Читабельність
Щоб вилікувати сайт, необхідно вичитати та відкоригувати тексти. У разі якщо в своїй відповіді техпідтримка Яндексу вказала на конкретні сторінки (або певний тип сторінок), то можна коригувати текстову частину тільки на них. Складніше, якщо відповідь містить тільки натяк, на які невідповідності в текстах необхідно звертати увагу. В цьому випадку доведеться переглянути практично весь контент.
Як слід робити коригування текстів:
- Спробуйте прочитати текст очима користувача. Під час читання звертайте увагу, чи легко він читається, чи не здаються окремі шматки «маячнею» і позбавленими сенсу. Якщо ви не майстер літературного слова і тексти здаються вам цілком прийнятними, віддайте їх на рецензію та коригування досвідченому копірайтеру.
- Обов’язково звертайте увагу, як використовуються пошукові запити, чи не вписані вони у вигляді «спамних конструкцій». Навіть такий трьохслівний запит, як «пластикові вікна ціни», вписаний у такому порядку, може призвести до нечитабельності тексту. Набагато легше та зручніше читається текст, у якому такий запит вписаний з перестановкою ( «ціни на пластикові вікна») або в шинглі.
Для наочності наведемо приклад тексту, в якому вписаний трьохслівний запит «готелі анапи ціни»:
Як ви бачите, запит вписаний і, при цьому, не порушує читабельності тексту.
Що ж стосується чотирьохслівних (і більше) запитів, то я рекомендую взагалі не вписувати їх у точному входженні, оскільки це складно зробити так, щоб не нашкодити читабельності тексту.
Відповідність змісту пошуковим запитам
Перегляньте тексти на всіх сторінках – чи відповідає розміщена на них інформація запитам, під які вони оптимізовані або які ви прописали в заголовках title і мета-тегах.
Наприклад , якщо ви збираєтеся просунути сторінку за запитом «пластикові вікна ціни», то в тексті обов’язково повинна бути інформація про вартість, інакше вам доведеться прибирати з title і мета-тегів запити, які не відповідають контенту сторінки. Оскільки перевести цю сторінку в ТОП-10 все одно не вийде, завадить негативний користувацький фактор.
На закінчення хочу рекомендувати не намагатися довести техпідтримці Яндексу, що вони не праві, і ви робите все, щоб розвивати ресурс. По-перше, це не допоможе і не зніме санкції з ресурсу, а по-друге, наш досвід проведення SEO-аудитів показує, що без причин санкції не накладаються, просто брак досвіду (який обов’язково прийде … з часом!) заважає вам їх виявити. Сподіваюся, що дана стаття допоможе вам зробити перший або ще один крок до його накопичення.
Еще по теме:
- Як вийти з-під фільтру за переоптімізацію? Два реальних кейси
- Яндекс відповідає на питання про фільтр за накрутку ПФ: «Півроку – раніше ніхто не буде дивитися ваш сайт»
- Фільтр афіліювання: як визначити і що робити
Есть вопросы?
Задайте их прямо сейчас, и мы ответим в течение 8 рабочих часов.