- (Обновлено: ) Александр Я.
Ви помітили, що позиції сайту різко просіли, а коли написали на підтримку Яндексу, то отримали відповідь:
«Перевіривши Ваш сайт, наші алгоритми знайшли сторінки, що містять списки пошукових запитів, тобто фрагменти тексту, призначені не для користувачів, а виключно для просування сайту в пошукових системах».
або
Намагалися на платній основі додати сайт в Яндекс.Каталог, але сайт не прийняли та прислали відповідь:
«За оцінкою редакторів, на сайті використовуються прийоми, розраховані не так на читання людьми, як на пошукових роботів . Фактично, це є невідповідністю пункту 5 Вимог (пошуковий спам). Ми не готові рекомендувати сайт у його нинішньому вигляді користувачам каталогу».
У будь-якому разі тепер ви знаєте, що на сайті є пошуковий спам, і, щоб розвиватися далі, потрібно провести повний аудит, знайти та видалити ознаки порушень.
Але ось де його шукати і як усунути всі ознаки переоптимізаціі? Це питання нерідко ставить у безвихідь навіть досвідчених оптимізаторів і призводить до багатомісячного листуванні з регулярними відповідями від Платона Щукіна: «Причина, через яку Ваш сайт був знижений у результатах пошуку, ще не усунуто».
Проводячи аудити, ми нерідко стикаємося з подібними ситуаціями, і вирішили поділитися своїм досвідом виявлення пошукового спаму на сайті. Кожен випадок індивідуальний і перерахувати всі можливі ознаки та їх поєднання не вийде. Я розповім про найбільш поширені.
Для початку пропоную ще раз поглянути на виділені фрагменти відповідей техпідтримки Яндексу. В обох випадках мова йде про тексти або прийоми, які розраховані не на користувачів, а на роботів пошукових систем. Запам’ятаємо це і приступимо.
Зміст тексту
Наведу відразу приклад:
Підсумок:
Сорочка жіноча, з колекції жіночого одягу, дуже жіночна – це жіноча сорочка. І ще дуже цінне зауваження про те, що вона буде зручна в комплекті з брюками або спідницею.
Так, дійсно, без штанів або спідниці якось незручно вийде 😉 .
Пошуковий спам – це не тільки відсоток входжень ключового слова в текст. Неприродні словосполучення та конструкції пропозицій – це теж пошуковий спам, який вираховується алгоритмами пошукових систем, а тим паче під час ручної модерації сайту.
Оформлення тексту
Тепер я хочу звернути Вашу увагу на виділені слова на скріншоті вище: «сорочка жіноча», «сорочка», «жіноча сорочка». Власники сайту думають, що відвідувачі забули, на якій сторінці знаходяться, і їм потрібно три рази в одному абзаці нагадати, що вони шукають саме жіночу сорочку? Зрозуміло, що такі фрази розраховані не на користувачів, а на штучне збільшення релевантності сторінки – пошуковий спам.
Внутрішні посилання
Згадаймо, про що говорили спочатку – все, що створюється на сайті, має бути орієнтоване на користувачів. Це необхідно враховувати, роблячи і внутрішню перелінковку сторінок. У протилежному випадку ви ризикуєте потрапити під фільтр.
Найчастіше зустрічаються:
– посилання зі спамними анкорами. Наприклад, «купити плиту в Воронежі недорого» . Користувач і так знає, що він знаходиться в Воронежі і зайшов на воронезький сайт. І, напевно, сам може вирішити, дорого це йому чи ні. Зрозуміло, що такі посилання розраховані на пошукових роботів.
– ще одна поширена помилка – посилання на головну сторінку з ключовим словом в анкорі:
Посилання на сайті зазвичай ведуть на внутрішні уточнюючі сторінки, де розміщена більш детальна інформація про послугу чи товар. Посилання на головну сторінку з анкором «організація свят Санкт-Петербург» може розцінюватися як спроба штучно збільшити вагу головної сторінки на цей запит. Подібні посилання можуть зустрічатися як в контенті сторінки, так і в стандартній частини сайту.
Метатеги
Готуючи заголовки та описи для своїх сторінок, враховуйте, що вони повинні бути написані людською мовою і легко читатися. Заголовки з переліком ключових слів, які включають спамні конструкції, рано чи пізно можуть стати причиною санкцій з боку пошукових систем.
Заповнюючи метатег keywords не варто вставляти в нього 20-30 ключових фраз. Досить буде 3-5. Значення цього метатегу в Яндексі якщо і є, то дуже мінімальне, і під час просування кількість ключових фраз у ньому вам навряд чи допоможе, але може стати додатковим сигналом про наявність на сайті пошукового спаму.
Спам у навігації
Наведу приклад:
Не потрібно біля назви кожного свята повторювати в меню слово «подарунки». Для користувачів цілком достатньо, що категорія називається «Подарунки до свят». Сторінка від таких повторень краще ранжуватися не буде, а ось фільтр ви отримати можете.
Шаблонна частина сайту
Нерідко виникає така ситуація, коли в назви службових блоків сайту намагаються включити запити, що просваються. Наприклад, на сайті з доставки квітів можуть бути блоки:
- «Новини про доставку квітів»;
- «Статті про доставку квітів»;
- «Відгуки про доставку квітів у Москві»;
- «Доставка квітів. Популярні букети».
Користувач у курсі, що він на сайті доставки квітів, і такі заголовки можуть розцінюватися як спам. Цілком достатньо «Новини», «Статті», «Відгуки», «Популярні букети».
Ще одна часта помилка – це спамні розміщення ключових слів у шапці сайту. Якщо ви хочете використовувати ключове слово в шапці сайту, то стежте за тим, щоб воно туди логічно і красиво вписувалося. Слоган – це відмінно, але це повинен бути вдалий слоган, який працює на збільшення конверсії та лояльності відвідувачів, а не клишоного заховані ключові запити.
Спам у заголовках
Вага ключової фрази збільшується, якщо вона потрапляє в заголовки?!
Ну що ж, давайте цим скористаємося і зробимо п’ять заголовків <h2> і десять <h3>. Не допомогло? Давайте збільшимо кількість. Зрозуміло, що так робити не потрібно, і це – шлях під фільтр.
Наскільки важливі для просування підзаголовки і як їх зараз враховують пошукові алгоритми – питання спірне. Логічно припустити, що після того, як оптимізатори почали накручувати цей фактор, його значення зменшилось. Однозначно можна сказати тільки, що заголовок <h1> необхідний, і він продовжує ефективно впливати на видачу.
У тих випадках, коли сайт вже потрапив під фільтр за переоптимізацію, ми часто радимо взагалі прибрати чи значно скоротити кількість усіх заголовків, окрім <h1>.
Повтор входження ключа в мета-тегах, <h1> і url сторінки
У багатьох cms системах за замовчуванням заголовок сторінки дублюється в адресі та title. І якщо ви назвете сторінки «Купити класичну сорочку», що вже само по собі неправильно (слово «купити» у заголовку – явний спам), то отримаєте:
– <title>Купити класичну сорочку</title>;
– <h1>Купити класичну сорочку <h1>;
– url: /kupit-klassicheskuju-rubashku.html.
Такий збіг може розцінюватися як пошуковий спам, і його бажано уникати.
Спам у коді
Іноді доводиться зустрічатися з такою логікою міркування «оптимізаторів». Тема підсилює вагу ключового слова, його також підсилює виділення жирним і курсивом. Плюсом вважається посилання на сторінку з ключовим словом всередині. А давайте я зроблю:
<h1>
<a href=”посилання на ту саму страніцу”>
<strong>
<em>
<i>
<b>Сорочки класичні</b>
</i>
</em>
</strong>
</a>
</h1>
І який пошуковик зможе встояти проти такої ось SEO-бомби?! 😉
Потрібні коментарі? Тег <h1> не повинен бути посиланням, тим паче на ту саму сторінку. Виділення жирним і курсивом правильно вказати в стилях і нічого повторювати двічі.
Правильний заголовок буде виглядати так:
<h1 class=”pagetitle”> Сорочки класичні</h1>
Ще один поширений вид пошукового спаму – включення нерелевантних описів картинок, атрибут «alt». Описи повинні відповідати картинці, а не бути переліком ключових запитів.
Візьмемо ті ж класичні сорочки:
«Купити класичну сорочку в Москві» – пошуковий спам.
Правильне опис до зображення буде «Класична сорочка + номер товару або 1-2 основні характеристики».
Спам у логіці наповнення сайту
Для розвитку сайту важливо, щоб користувачі приходили не тільки за основними високочастотним запитам. Велике значення, особливо під час просування молодих сайтів, мають переходи за низькочастотними ключовими фразами. Все правильно, але часто оптимізатори забувають про користувачів і працюють виключно на пошукові системи. У підсумку сайти починають наповнюватися роздутими розділами «Наші статті», «Новини» і т.д. У сайту з десятьма основними комерційними сторінками з’являється розділ з кількома сотнями інформаційних статей, якість яких часто дуже сумнівна.
Магазин квітів, наприклад, може створити сторінки під кожен район міста «доставка квітів + назва району». Потім створити статті з доставки кожного виду квітів «вид квітів + доставка в Москві». І так пройтися по всіх низькочастотних запитах.
Зрозуміло, що доставка троянд чи гладіолусів нічим принципово не відрізняється, і, по суті, всі ці статті не потрібні відвідувачам, а відповідно є пошуковим спамом.
На закінчення хочу дати декілька порад.
Не орієнтуйтеся на наявність сайтів із пошуковим спамом у видачі
Часто доводиться чути, що в ТОПі знаходяться сайти з набагато більшою кількістю пошукового спаму, але під фільтр вони не потрапили. Так, знаходяться, чи легше вам від цього? Можливо, це наслідок хороших поведінкових факторів або авторитету ресурсів, а може до них ще не дійшла черга. Ваш сайт під фільтром! І замість марної полеміки та нарікань на несправедливість Яндексу, краще зайнятися чисткою свого сайту.
Комплексне усунення спаму
Якщо сайт потрапив під фільтр, не слід розраховувати, що усунувши тільки одну ознаку, яка, можливо, і стала причиною накладання фільтру, з вас знімуть санкції.
Сайт вже знаходиться на замітці тому, щоб виправити ситуацію, потрібен комплексний підхід, повна чистка сайту від пошукового спаму. Усуваючи проблеми точково, ви можете затягнути зняття санкцій на багато місяців.
Еще по теме:
- Огляд фільтрів Google. Як діагностувати та що робити під час песимізації
- Алгоритм Баден-Баден. Робочий метод самостійної діагностики текстових санкцій Яндексу
- АГС-40. Особливості нової версії алгоритму Яндексу
Есть вопросы?
Задайте их прямо сейчас, и мы ответим в течение 8 рабочих часов.