- (Обновлено: ) Елизавета Сопруненко
Фільтр афіліювання Яндексу накладається на сайти одного власника, які просуваються за одним списком ключових запитів. Найчастіше під цей фільтр потрапляють «по справі» – деяким вебмайстрам приходить ідея зайняти ТОП видачі за своєю тематикою, створивши кілька схожих сайтів, але нерідко можна потрапити під нього і випадково. Про деякі такі випадки ми розповідали в одній зі статей блогу.
“Клепаючи” однакові сайти, веб-майстри міркують так: зараз мій сайт у ТОПі збирає 2000 уніків на добу, відповідно, якщо я створю ще один такий самий, то 2 сайти у ТОПі зберуть 4000, а 4 сайти ще більше. На жаль, такого не буде. Навіть якщо другий ваш сайт вийде у ТОП, обидва сайти будуть перебувати у ньому максимум кілька апдейтів або до першого стуку конкурента. А пізніше в ТОПі за конкретним запитом залишиться тільки один сайт, найбільш релевантний із точки зору Яндексу.
ільтр афіліатів не підтверджується техпідтримкою, отримати його можна автоматично або після стуку конкурентів. Перша офіційна згадка про афіліювання міститься в правилах показу Яндекс Директа:
При цьому сайти визнаються подібними за умови збігу значної частини асортименту запропонованих на сайтах товарів (робіт, послуг), що реалізуються в одному регіоні, та/або наявності інших ознак, що дозволяють припустити, що пропонуються одні й ті самі товари одним і тим самим (афілійованим, що має тісний взаємозв’язок) постачальником, незалежно від незначної відмінності асортименту, різного дизайну, структурної організації сайтів, відмінності цін, а також від приналежності (адміністрування) сайтів різним (-и) особам (-и).
У Google на даний момент немає офіційних підтверджень існування даного фільтру. Ми припускаємо, що подібний фільтр зараз накладається на сайти з однаковим контентом.
Як визначити фільтр?
1 варіант – нам відомий сайт-афіліат
Припустимо, у вас є 2 сайти однієї компанії, які просуваються за одним списком запитів. Якщо сайт під фільтром, за одними запитами в ТОПі знаходиться перший сайт, другий за ними же знаходиться за межами 50 позиції. І навпаки – за іншими джерелами в ТОПі знаходиться інший сайт, перший – за межами ТОПу:
Після апдейту ситуація може помінятися:
2 варіант – сайт-афіліат невідомий
Вбийте в пошук Яндексу телефон, вказаний на сайті, або інші ваші контактні дані. Виявивши схожий сайт, приступайте до аналізу ключів – використовуйте запити, за якими просувається ваш сайт, або отримайте приблизний список ключів знайденого сайту (зараз є досить сервісів для пошуку подібної інформації, наприклад, xtool.ru). Зберіть позиції і якщо, як і в попередньому варіанті, за одними джерелами ви в ТОПі, за іншими – за ТОП-50, а у знайденого сайту ситуація за позиціями абсолютно протилежна – ви потрапили під фільтр афілійовані.
Що робити, щоб вийти з-під фільтру
– Перевірте унікальність контактних даних на сайті
Найбільш поширена причина накладання фільтру – збіг контактної інформації.
Вкажіть на сайтах різні номери. Важливо! За номерами, вказаними на сайтах, трубку повинні брати різні люди (конкурент може зателефонувати, записати розмови та відправити їх у техпідтримку Яндексу). Якщо немає можливості вказати для сайтів різні міські номери, вкажіть замість одного з них мобільний.
Адреси також не повинні перетинатися. Наприклад, на одному сайті можна вказати фактичну адресу, а на іншому – юридичну або домашню. Одні й ті ж самі skype, icq краще теж не розміщувати.
Одна назва компанії не повинна дублюватися в контактних даних на різних сайтах.
– Усуньте посилання на одну групу в соціальних мережах
Не посилайтеся на одну групу в соціальних мережах з різних сайтів – там може бути вказана одна і та сама адреса, назва компанії та інші перетини, базуючись на яких, можна зробити висновок, що сайти належать одному власнику.
– Не допускайте перелінковки між сайтами
Припиніть обмін посиланнями між однаковими сайтами.
– Не допускайте перетинів Whois/ip/хостинг
Помилка – вказувати під час реєстрації сайтів одні дані Whois, розміщувати сайти на одному ip і на одному хостингу.
Якщо під час реєстрації різних сайтів вказали одні і ті самі контактні дані у Whois, обов’язково сховайте їх у налаштуваннях або замовте у реєстратора послугу whois privacy protection (private Person). Якщо ви власник домену в зоні ru чи рф, то подібна інформація приховується автоматично.
Сайти повинні мати різні ip, якщо вони розташовані на одному – змініть.
– CMS/структура сайту/дизайн
Самі по собі дані ознаки навряд чи здатні загнати сайт під фільтр афілійовані, але разом із іншими ознаками ризик потрапити під фільтр підвищується.
Змініть CMS, структуру сайту та дизайн. Прибрати кілька посилань із футера, трохи переробити меню в шапці, змінити колір кнопок і додати на зображення свої водяні знаки буде явно недостатньо. Якщо зі зміною CMS все зрозуміло, то шаблон структури, що використовується, повинен відрізнятися, також бажано поміняти структуру урлів (не забувши при цьому налаштувати 301 редирект зі старих урлів на нові). Не використовуйте одні й ті самі зображення та інший графічний контент на різних сайтах, дизайн на сайтах зробіть унікальним.
– Один і той самий контент на сайтах
Якщо у вас невеликий сайт, то контент краще повністю переписати. Але якщо це великий інтернет-магазин, повністю поміняти контент практично нереально, поміняйте подачу матеріалу на сторінках. Нехай ваш сайт на 99% складається з інформації, яка є на іншому сайті, але подайте її так, щоб вона відрізнялася. Додайте інформацію, яка допоможе унікалізувати сторінки, додасть свою родзинку на ваш сайт. Це можуть бути додаткові характеристики товару/послуги, відгуки, інформація про доставку/гарантії/повернення/обміні і т.д.
– Однакові ціни
Проблема найчастіше зустрічається серед інтернет-магазинів. У сукупності з іншими ознаками, однакові ціни на один і той самий товар/послугу на різних сайтах можуть сприяти накладанню фільтру. Ціни повинні відрізнятися, різниці в 50-100 рублів буде досить.
– Не допускайте розміщення сайтів на одному акаунті Яндекс Вебмайстра/Метрики
Ми не зустрічали випадків накладання фільтру за додавання сайтів у один акаунт, але це може побічно сприяти накладанню санкцій. Яндексу не важко зіставити інформацію про сайти на одному акаунті та прийти до висновку, що вони належать одному власнику. Розташуйте сайти на різних акаунтах.
Те саме стосується перетину по Директу та лічильнику liveinternet.
Дотримуючись наших рекомендацій, ви зможете самостійно продіагностувати ваш сайт на наявність фільтру афілійовані та вилікувати його.
Важливо! Ми категорично не рекомендуємо використовувати такий спосіб просування. Краще вкласти сили та фінанси в розвиток і просування одного проекту, наповнюючи його унікальним і корисним контентом, додаючи новий функціонал і роблячи його зручним для користувачів.
Еще по теме:
- Як вийти з-під фільтру за переоптімізацію? Два реальних кейси
- Чому скачуть позиції сайту в Яндексі та Google?
- АГС-40. Особливості нової версії алгоритму Яндексу
Есть вопросы?
Задайте их прямо сейчас, и мы ответим в течение 8 рабочих часов.