Заказать SEO-услуги
Согласен с правилами обработки персональных данных
Скорость ответа - до 30 минут!

Блог(укр)    Санкції пошукових систем    Мінусинськ і Пінгвін – тотальна боротьба з посиланнями

Мінусинськ і Пінгвін – тотальна боротьба з посиланнями

like 85
51
11
23

Пошукові системи вже кілька років ведуть активну боротьбу з SEO-посиланнями. У 2012 році Google викотив алгоритм Пінгвін, і ось через 3 роки Яндекс запускає схожий алгоритм Мінусинськ.

Про ці довідкових фільтрах ми будемо багато говорити, сперечатися і міркувати на зустрічі SEMPRO.club в Одесі – приєднуйтесь і ви.

А в цій статті я постараюся порівняти ці два алгоритму, докладно розберу Мінусинськ і дам практичні рекомендації щодо виходу з-під довідкових санкцій.

Отже, обидві пошукові системи борються з посиланнями, які розміщуються для маніпулювання результатами пошуку, тобто ставляться тільки для впливу на пошук. Такі посилання Яндекс називає SEO-посиланнями.

Тут треба сказати, що Google робить акцент на будь-які посилання, спрямовані на зміну PR (платні, різні схеми обміну, форуми і т.д.), а Яндекс у першу чергу бореться з покупкою посилань як таких.

Ось про що йдеться в довідці Google:

Посилання, призначені для зміни показника PageRank або позиції сайту в результатах пошуку Google, можуть вважатися частиною схеми обміну посиланнями та порушенням рекомендацій Google для веб-майстрів. До них можуть належати як вхідні, так і вихідні посилання.

Так, наприклад, Google зовсім нещодавно наклав ручні санкції на сервіс, у який GoogleCapital інвестував 100 млн, за те, що той просив користувачів поставити анкорне посилання на свій сайт – https://goo.gl/H96SVv.

Звичайно, це поодинокі випадки, і на практиці санкції накладаються саме за покупку посилань, але під час нарощування посилань слід враховувати, що Google може накласти санкції не лише за покупні посилання.

Яндекс ж поки робить наголос саме на покупних посиланнях із бірж. Ось, що сказано на блозі для вебмайстрів Яндекс:

…новий алгоритм буде розкочуватися поступово і торкнеться в першу чергу сайтів, які займаються купівлею посилань давно і у великих масштабах.
https://webmaster.ya.ru/replies.xml?item_no=20143

Базуючись на підсумках першої хвилі Мінусинська, очевидно, що алгоритм спрямований на боротьбу з біржами.

Розглянемо алгоритми Мінусинськ і Пінгвін більш докладно.

Мінусинськ

Про алгоритм вперше заявив Олександр Садовський на тижні байнету в Мінську. Відразу після оголошення вебмастерам, які зловживають покупкою посилань, було надіслано повідомлення з попередженням (всього розіслано близько 9000 повідомлень).

Алгоритм ітераційний – під час кожної ітерації буде знижуватися кількість допустимих SEO-посилань, що ведуть на сайт.

SEO-посилання визначається на основі оновленої мадридської доповіді, яка була анонсована в 2009 році. Детальніше…

Основні метрики визначення SEO-посилання (SEOlink):

  • SEOtext – наскільки текст посилання комерційно цікавий;
  • SEOin – ймовірність того, що документ просувається за допомогою SEO-посилань;
  • SEOout – ймовірність того, що документ продає посилання. Якщо з сайту йдуть разнотематічні посилання з комерційним анкором, що мають неприродне розташування (шаблони) і т.д., то ймовірність висока.

SEOin обчислюється залежно від SEOout.

Виходячи з цього, потрібно відразу сказати, що якщо у посилання високий SEOout, то зміна анкору з комерційного на некомерційний не допоможе, тому що донор уже визначено як такий, що продає посилання. Навіть якщо у сайту вже велика кількість куплених безанкорних посилань, це все одно не рятує від санкцій (приклад розглянемо нижче).

Крім того, якщо ви ставите посилання на новий, який не заспамленності ресурс з низьким SEOout, це не означає, що з часом донор не почне продавати посилання і SEOout не підвищиться.

Після того як визначені SEO-посилання, визначаються наступні показники: їх абсолютна кількість, вік посилань і ставлення SEO-посилань до природних посилань.

Так, наприклад, за словами Олександра Садовського:

Якщо на невеликому сайті із загальною невисокою кількістю посилань налічується 66% платних посилань і 33% природних, він не буде знижений у видачі, через загальну невелику кількість покупних посилань. Великий і авторитетний сайт із 10 000 покупних посилань і 100 000 природних посилань теж не буде знижений у результатах, оскільки для нього відсоток платних посилань теж буде низьким.

Перша ітерація Мінусинська була запущена 15 травня 2015 року, друга хвиля першої ітерації була 27 травня. Усього постраждало близько 700 сайтів. Просадка на 15-20 пунктів, просідає весь сайт із піддоменами.

Загалом постраждали комерційні сайти з наступними показниками посилального профілю (за матеріалами дослідження Сергія Кокшарова):

– Велика кількість посилань (понад 1000):

Під час наступної ітерації, швидше за все, цей поріг буде зменшений

– Мала кількість сторінок, на які йдуть посилання:

– Велика кількість анкорних посилань:

– Ухил на комерційний анкор:

Типовий анкор-лист постраждалих сайтів

– Велика кількість явно покупних посилань:

 Типовий вид посилань

– Як ми говорили вище, є сайти, що потрапили під санкції з псевдоприродним посилальним профілем.

Приклад такого сайту – showrooms.ru:

На перший погляд анкор-лист досить природний: велика частка припадає на безанкор, а решта анкорів досить різноманітні, але якщо подивитися на посилання, то стане одразу зрозуміло, що вони куплені:

Як діагностувати накладання фільтра:

– Перевірте, чи збігається дата просадки із запуском алгоритму (можна використовувати безкоштовний інструмент “Діагностика санкцій” або дивитися самостійно історію алгоритмів Яндексу тут);
– Позиції просіли на 15-20 пунктів;
– Якщо два пункти підтверджуються – пишіть у саппорт Яндексу, вони підтверджують накладання санкцій.

Що робити, якщо ви потрапили під Мінусинськ

Відразу потрібно зазначити, що коли і за яких обставин знімається фільтр, поки невідомо, але можна однозначно сказати, що посилання потрібно знімати.

Отже, перш за все, необхідно:

1. Знімати всі SEO-посилання.
2. Відмовитися від подальшої закупівлі посилань.
3. Нарощувати природну кількість посилань.

Як не потрапити під Мінусинськ:

– Вивантажуйте всі посилання з Яндекс. Вебмайстру і посилальних бірж;
– Порівняйте два списки. SEO-посилань повинно бути не більше 500шт. і не більше 40% від загальної маси посилань. Якщо показники перевищені, посилання потрібно однозначно знімати.

Знімайте посилання з донорів, у яких кількість вихідних посилань перевершує вхідні, посилання з нетематичних документів і зі сторінок з низьким трафіком.

Пінгвін

Перший раз запущений у квітні 2012 року, викочується кілька разів на рік, останнє офіційне оновлення було 17 жовтня 2014 року. Зазвичай впливає на 2-5% запитів. Подробиць алгоритму представники Google, на відміну від Яндексу, не розкривають.

Про Пінгвін написано багато статей, у тому числі і на нашому блозі:

З цієї причини у даній статті я обмежуся порівнянням Мінусинська з Пінгвіном.

У 2014 році Олена Камська проводила дослідження сайтів, які постраждали від посилальних санкцій Google. Спираючись на це дослідження, можна виділити загальні риси Пінгвіна з Мінусинськом.

Отже, зазвичай від Пінгвіну страждають сайти, які мають наступний контрольний профіль:

  • велика кількість комерційних фраз
  • наявність неприродних конструкцій в анкорах
  • велика частка покупних посилань
  • посилання ведуть тільки на обнародувані сторінки
  • понад 80% донорів з великим SEOout
  • нетематічні донори з низьким трафіком

Як видно, контрольний профіль сайтів, що потрапили під санкції обох пошуковиків, дуже подібний.

Це доводить те, що якщо ваш сайт потрапив під Пінгвін, то, швидше за все, він скоро потрапить і під Минусинськ, і навпаки.

Однак реалії такі: якщо сайт іде під санкції за посилання в одному пошуковику, не обов’язково накладаються санкції в іншому, а роботи з виведення з-під фільтра одного пошуковика можуть призвести до втрати позицій у іншому.

У разі якщо сайт іде під Пінгвін, досить додати непотрібні посилання у сервіс відхилення disavow, і це ніяк не відіб’ється на позиціях у Яндексі. На жаль, у Яндексі такого інструменту немає.

Таким чином, якщо сайт потрапив під Минусинськ, і ви не готові ризикувати трафіком із Google, ми рекомендуємо зайняти вичікувальну позицію – чекати, коли з’являться кейси виходу з-під Мінусинська. Після цього стане можливим оцінити терміни виходу та вибрати оптимальну стратегію виходу з-під санкцій із мінімальними втратами бізнесу.

Отже, з вищевикладеного можна зробити наступні висновки:

Зараз для успішного просування в Google і Яндекс необхідно вибрати методи, які повинні бути націлені на збільшення реальної, природної посилальної маси. Одним із таких методів може бути крауд-маркетинг, докладніше про нього ви можете почитати в наступних публікаціях:

Звичайно, сьогодні все ще можна закуповувати посилання на біржах, і закупівля може принести свої результати, проте вони будуть короткострокові, та, як мінімум, будуть накладені санкції зі  сторони однієї з пошукових систем.

Подписаться на рассылку

Еще по теме:


Евгений Аралов

SEO-аналитик SiteClinic.ru

Продвигаю сайты с 2009 года.

Выступал на конференциях AllInTop, Optimization

Публикую полезные статьи на различных блогах: siteclinic.ru, optimizatorsha.ru, searchengines.ru и веду Telegram-канал.

Сейчас руковожу SEO-отделом в компании SiteClinic: строю и координирую команду, обучаю специалистов.

Девиз: вперёд!

Оцените мою статью: 

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (6 оценок, среднее: 4,33 из 5)

Есть вопросы?

Задайте их прямо сейчас, и мы ответим в течение 8 рабочих часов.

Наверх