Заказать SEO-услуги
Согласен с правилами обработки персональных данных
Скорость ответа - до 30 минут!

Блог(укр)    Санкції пошукових систем    Огляд фільтрів Google. Як діагностувати та що робити під час песимізації

Огляд фільтрів Google. Як діагностувати та що робити під час песимізації

like 70
31
28
11

Санкції Google все ще є проблемою для оптимізаторів і власників сайтів, частка трафіку з Google неухильно зростає, зниження трафіку стає відчутним для багатьох сайтів, а часта причина зниження – саме санкції.

1

У зв’язку з цим, хочемо розібрати основні санкції Google:

Ручні санкції:
Штучні посилання на ваш сайт
Неінформативний марний зміст
Санкції за спам

Автоматичні пенальті:
Панда
Пінгвін
PayDay Loan
Google Pirate

В яких випадках сайт може потрапити під санкції:

– Якщо під час просування ви порушуєте рекомендації Google, сайт може бути різко знижений у видачі.

– Навіть якщо ви робите все «у рамках закону» і не використовуєте методи сірого чи чорного SEO, на сайт усе одно можуть бути накладені санкції.

– Сайт може бути підданий атаці зловмисників, які використовують такі методи:
– злом сайту;
– простановка посилань із адалт-анкорами;
– копіювання та розповсюдження контенту.

Метт Катс у 2012 році заспокоїв оптимізаторів і сказав, що вплив негативного SEO зводиться до нуля, але на практиці це не зовсім так і виключати таку ймовірність не варто.

У будь-якому випадку ви повинні вміти діагностувати основні санкції Google, знаходити причину й усувати її.

Перш ніж перейти до розбору, потрібно відзначити, що якщо у вас просів трафік у Google (та й у Яндекс), це не завжди означає накладання фільтрів. Причинами можуть бути сезонні коливання трафіку, технічні помилки або зміни алгоритмів. Детальніше про різні причини зниження трафіку ви можете почитати в наступних статтях:

У Google є два види пенальті: алгоритмічні та ручні. Важливо правильно їх визначати – діагностуються вони по-різному.

№1 Ручні санкції

Виявленням некоректних методів просування сайту в Google часто займаються асесори. Якщо асесор побачить щось підозріле на вашому сайті, він може накласти штраф.

У нас на сайті ви можете ознайомитися з докладними інструкціями асесорів Google.

Діагностика ручних санкцій

Діагностувати ручні санкції досить просто: в Google Search Console приходить спеціальне повідомлення:

2

https://www.google.com/webmasters/ -> пошуковий трафік -> заходи, вжиті вручну

Види ручних санкцій

У повідомленні ви знайдете інформацію, який тип санкцій накладено на сайт:

  • Збіг на всьому сайті – санкції торкнулися сайту загалом;
  • Часткові збіги – заходи вжиті тільки стосовно окремої частини сайту (окремі сторінки, категорії, розділи).

Причини накладання ручних санкцій

Причини, через які до сайту можуть бути застосовані заходи, досить різноманітні:

3  Розглянемо ті, що найчастіше зустрічаються:

Штучні посилання на ваш сайт

Найпопулярніший вид заходів. Накладається за використання покупних посилань і використання схем обміну, які суперечать рекомендаціям Google.
Google стверджує, що такі заходи не знижують загальний рейтинг сайту і, якщо ви не контролюєте ці посилання, можна не здійснювати жодних дій:

4 На практиці це не так, дуже часто під час накладання заходів за посилання трафік просідає, особливо якщо заходи застосовані до всього сайту. Втрати можуть становити від 5 до 70% трафіку.

З кейсом по зняттю ручних санкцій можна ознайомитися в статті  «Ручні санкції від Google. Чи варто їх знімати?».

Як зняти ручні санкції за посилання

  • Робимо запит на перегляд, натиснувши в розділі «Ручні санкції» на кнопку «Запит на перевірку». Через деякий час отримуємо лист з прикладами посилань.
  • Вивантажуємо всі посилання з Search Console – “Посилання на ваш сайт” – “Додатково”.
  • Знімаємо неприродні посилання низької якості: орендовані, з прямим комерційним анкором, посилання з блогів та інше.
  • Якщо посилання зняти неможливо, додаємо їх у сервіс disavow-tools.
  • Відправляємо повторний запит на перегляд.

У даному випадку посилання слід знімати у кілька етапів: спочатку взяти самі низькоякісні посилання і, якщо санкції не знімуть, відхиляти посилання кращої якості.

Неінформативний марний зміст / дубльований контент

Основна мета Google – забезпечити користувачам найбільш точну відповідь на їх запит. Тому він намагається занижувати позиції дубльованого і/або низькоякісного контенту:

– неунікальний, дубльований контент;
– неякісні публікації з малою кількістю контенту (кількість символів менша 500);
– сайти партнерок;
– дорвеї;
– автоматично згенерований зміст.

Під час накладання таких заходів сайт може втратити до 50% відсотків трафіку.

Як зняти ручні санкції за низькоякісний контент

Перш за все необхідно перевірити сторінки на кількість символів, якщо буде виявлено багато сторінок із кількістю символів менше 500, їх потрібно або видалити або поліпшити.

Перевірити сайт на наявність дублів, за наявності – видалити чи закрити від індексації.

Пошук дублів:

– Google Search Console – Вигляд у пошуку -> Оптимізація HTML

5

– Пошук за фрагментом тексту («фрагмент» site:domain.ru):

6Після того як помилки будуть виправлені, потрібно відправити сайт на перегляд.

Якщо санкції накладені на дорвеї, тут вже навряд чи щось можна зробити.

Санкції за спам

Тут потрібно відзначити, що спам – це широке поняття і може включати в себе:

– маскування та приховану переадресацію;
– спам в мікророзмітці;
– прихований текст;
– сторінки під запити («пластикові вікна ціни», «пластикові вікна купити»);
– неприродна перелінковка (не для людей);
– надмірне виділення <strong>;
– призначений для користувача спам у коментарях і на форумах.

Зазвичай Google вказує, на яких сторінках міститься спам і майже завжди під ас аналізу таких сторінок спам очевидний.

Як зняти ручні санкції за спам

Проаналізувати запропоновані в повідомленні сторінки, видалити спам і відправити сайт на перегляд.

Кейс по ручним санкціям за агресивний спам.

Ми розглянули найбільш поширені випадки ручних санкцій. Тепер перейдемо до алгоритмічних санкцій.

№2 Автоматичні пенальті

Алгоритмічні санкції Google – це санкції, які накладаються на сайт автоматично.

Діагностика таких санкцій зазвичай полягає в порівнянні дати просадки з датою оновлення того чи іншого алгоритму.

Дату оновлення алгоритму можна дізнатися за посиланням.

Приклад:

Дата просадки – 17 жовтня 2014 року:

7

Збігається з оновленням Пінгвіну:

8Крім того, можна скористатися спеціалізованими сервісами, які підсвічують дати оновлень алгоритмів на графіку вашої статистики. Один із таких сервісів – «Діагностика санкцій»:

9

Вихід з-під санкцій також відбувається після поновлення алгоритму.

Тепер перейдемо до розгляду основних алгоритмів Google, через які найчастіше страждають сайти.

Google Panda

Даний алгоритм перший раз був запущений у 2011 і зробив величезний вплив. Запускався до 2014 року приблизно раз на місяць, зараз дуже рідко. Останнє повноцінне оновлення було 23 вересня 2014 року. У 2015 році був запуск, але він виявився неповноцінним і, за заявами представників Google, розкочуватися буде поступово.

Потрібно розуміти, що свої алгоритми Google зберігає в секреті й однозначно сказати, як той чи інший алгоритм працює, ми не можемо. Те саме стосується і Panda.

Однак нам відомо, що алгоритм відповідає за якість утримання сайту.

Щоб зрозуміти, що Google має на увазі під якістю, можна звернутися до рекомендацій стосовно створення сайтів із якісним змістом.

У даній рекомендації можна знайти 20 питань, які можуть допомогти нам:

11

Рекомендуємо уважно ознайомитися з кожним із питань і використовувати їх під час створення сайтів.

Якщо говорити конкретніше, то з практики можна виділити наступні фактори, за які знижує Панда:

  • Неунікальний контент (копіпаст або рерайт, текст і фото!)
  • Неоригінальний контент (читати статтю)
  • Порожні сторінки
  • Дублі сторінок
  • Сторінки, які не несуть жодної користі (фільтри, реєстрація)
  • Перевантажений перший екран (як рекламою, так і іншим контентом)
  • Помилка внутрішньої оптимізації (списки ключових слів, неінформативні title і т.д.)

Зупинимося на пункті «неоригінальний контент». У даному випадку мається на увазі відсутність додаткової цінності: сайт не пропонує жодної оригінальної інформації. До таких сайтів можна віднести блоги про жіночу красу, новинні сайти. Найчастіше подібні ресурси публікують статті, які можна знайти ще на 100500 сайтах.

Що робити?

  • Прибираємо дублі
  • Прибираємо спам
  • Скорочуємо кількість неунікального та неінформативно контенту – можна переписати повністю або вплести оригінальний контент, створений вами (відгуки, рейтинги)
  • Пишемо якісний, оригінальний та інформативний контент
  • Видаляємо непотрібні сторінки через GWT (Індекс Google -> Видаляємо URL)
  • Звільняємо перший екран
  • Активно працюємо з відгуками
  • Додаємо контакти
  • Розробляємо рейтинги, тести, опитування – все, що може бути корисним, цікавим і виділяти сайт серед конкурентів

Потрібно сказати, що повернути трафік після Panda досить складно, і даний список дій не гарантує вихід з-під впливу алгоритму. Бувають випадки, коли потрібно міняти концепцію сайту.

Google Пінгвін

Даний алгоритм перший раз був запущений в 2012 і вплинув на 3% запитів. Запускається в середньому один раз на рік, останній запуск – 17 жовтень 2014 року.

Як і в ручних санкції за посилання, даний алгоритм занижує сайти за використання покупних і інших неприродних посилань.

Найчастіше це анкорні та покупні (орендовані sape) посилання. Найчастіше під Пінгвін потрапляють сайти, у яких контрольний профіль відповідає наступним критеріям:

12Що робити?

  • Відхилити посилання з комерційним анкором
  • Якщо є безанкорні, але орендовані посилання, їх необхідно видалити
  • За можливості для частини посилань застосувати атрибут nofollow
  • Безанкорні посилання з хороших донорів можна залишити

Повний мануал по чистці посилального профілю для зняття Пінгвіну тут.

PayDay Loan

Даний алгоритм спрямований на видалення сторінок, оптимізованих під спамні запити в сірих нішах типу кредитування, адалт і медичні тематики.

У даних тематиках запекла конкуренція, тому частіше основним методом просування є відвертий спам.

Що робити?

У даному випадку всі рекомендації, які були дані для алгоритмів Панда та Пінгвін, можна застосувати тут. Основний принцип просування в сірих нішах – якість!

Google Pirate

Цей алгоритм знижує рейтинг або видаляє з видачі сторінки, які порушують авторські права.

При цьому власник сайту отримує відповідний лист у Search Console:

13_1

Подивитися, які сторінки порушують права, можна за посиланням.

Що робити?

Видалити з сайту контент, що порушує авторські права, і відправити заявку на перегляд за посиланням.

Отже, ми розглянули основні санкції Google і з’ясували, що вони бувають алгоритмічними та ручними. Найчастіше фільтр накладається за порушення рекомендацій Google по зовнішній та внутрішній оптимізації.

Якщо сайт різко втратив трафік із Google, перш за все перевірте повідомлення в Search Console – якщо повідомлення про накладання ручних заходів немає, то потрібно перевірити, чи не оновився будь-який алгоритм. Після постановки діагнозу відразу ж потрібно братися за лікування.

Подписаться на рассылку

Еще по теме:


Евгений Аралов

SEO-аналитик SiteClinic.ru

Продвигаю сайты с 2009 года.

Выступал на конференциях AllInTop, Optimization

Публикую полезные статьи на различных блогах: siteclinic.ru, optimizatorsha.ru, searchengines.ru и веду Telegram-канал.

Сейчас руковожу SEO-отделом в компании SiteClinic: строю и координирую команду, обучаю специалистов.

Девиз: вперёд!

Оцените мою статью: 

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (6 оценок, среднее: 4,83 из 5)

Есть вопросы?

Задайте их прямо сейчас, и мы ответим в течение 8 рабочих часов.

Наверх