Заказать SEO-услуги
Согласен с правилами обработки персональных данных
Скорость ответа - до 30 минут!

Блог(укр)    Санкції пошукових систем    Алгоритм Баден-Баден. Робочий метод самостійної діагностики текстових санкцій Яндексу

Алгоритм Баден-Баден. Робочий метод самостійної діагностики текстових санкцій Яндексу

like 93
58
18
17

Зараз під час втрати позицій і трафіку в Яндексі багато власників сайтів відразу підозрюють, що їх сайт потрапив під «Баден-Баден». Діагностувати алгоритм «Баден-Баден» досить складно. Доступні в мережі інструменти діагностики зазвичай тільки нагнітають ситуацію, адже 40% ймовірності фільтру – вже страшно, а що говорити, якщо показує всі 80%. Сьогодні ми хочемо запропонувати методику, що дозволяє визначити, потрапили чи ні сторінки вашого проекту під алгоритм «Баден-Баден».

Види «Баден-Бадена» та строки

У першу чергу, потрібно знати, що «Баден-Баден» буває двох видів.

Хостовий фільтр «Баден-Баден» накладається на весь сайт. Позиції усіх запитів, крім брендових і навігаційних, знижуються приблизно на 20 пунктів. Як наслідок, різка та суттєва просадка. З діагностикою хостового фільтру проблем немає. Якщо санкції застосовані до сайту, у вкладці «Безпека та порушення» панелі Яндекс.Вебмайстер з’являється повідомлення.

Сообщение о наложении на сайт фильтра «Баден-Баден» в панели Я.ВебмастераОфіційне повідомлення та обговорення фільтру Баден-Баден: «Баден-Бадені i порушення на сайті»

«Баден-Баден» як частина алгоритму Яндексу – саме з діагностикою цього типу «Баден-Бадену» виникають складнощі, тому йому присвячена ця стаття. Від алгоритму «Баден-Баден» страждають запити на окремих сторінках сайту, внаслідок чого позиції знижуються приблизно на 10-30 пунктів. При цьому запити на інших сторінках продовжують ранжуватися на колишніх позиціях. Повідомлень немає, підтримка не підтверджує санкції.

Офіційне повідомлення та обговорення алгоритму «Баден-Баден»: «Баден-Баден – нновий алгоритм визначення переоптимізованих текстів».

Деякі оптимізатори називають «Баден-Баден» позапитним алгоритмом, а інші – посторінковим. Незважаючи на різницю назв, мова йде про одне і те саме. Назва «посторінковий Баден-Баден» з’явилася внаслідок неодноразових заяв представників Яндексу про те, що «Баден-Баден» як алгоритм знижує конкретну сторінку (документ).

Алгоритм «Баден-Баден» понижает страницы

У той самий час, якщо аналізувати сторінки, що просіли, видно, що позиції втрачають не всі запити – звідси відштовхуються прихильники назви «позапитний Баден-Баден». Ми вважаємо, що представник Яндексу не лукавить, і алгоритм дійсно діє посторінково. Причина того, що частина запитів на одній сторінці просідає, а частина – ні, в тому, що алгоритм не просто знижує всі позиції сторінки, але і знижує релевантність документу. Для деяких фраз таке зниження критичне, інші ж можуть продовжувати ранжуватися за рахунок інших хороших показників або слабкої конкуренції.

Також потрібно згадати текстові санкції «Переоптимізація», «Переспам», «Новий фільтр» – усе це було актуально до березня 2017 року. Із виходом нового текстового фільтру і алгоритму «Баден-Баден» старі фільтри стали історією. Безсумнівно, можна говорити про схожість прояву або методів лікування, але якщо сьогодні у сайту проблеми в Яндексі через якість тексту, мова вже саме про «Баден-Бадені».

Інструменту, який дозволяє точно діагностувати алгоритмічний «Баден-Баден», – НЕМАЄ

Перелічимо, що найчастіше приводять як докази, що підтверджують санкції на сайті.

Попарне порівняння. Найчастіше діагностувати «Баден-Баден» пробують, використовуючи метод порівняння позицій із найближчими конкурентами, обмежуючи видачу спеціальним запитом. Методика описана в статті «Впали позиції в Яндексі? Як визначити причину та повернути сайт у ТОП».

Раніше метод добре працював. У мережі зараз є кілька відомих інструментів, що дозволяють робити такий аналіз автоматично. На даний момент можна довіряти даним цього методу перевірки не можна. Чому метод неробочий, детально проаналізував Олексій Трудов.

Якщо коротко: методика показує проблему на сторінці, але не можна стверджувати, що вона пов’язана саме з текстом.

Модифікації запиту. Оскільки алгоритм по-різному спрацьовує для різних запитів сторінки, досить сумнівно виглядає і спроба виявлення фільтру за допомогою модифікації запиту.

Відповідь підтримки Яндексу. У цьому випадку «Баден-Баден» – частина основного алгоритму і підтримка не підтверджує санкцій, а відповідає: «За результатами перевірки помилок у роботі алгоритму не виявлено».

Зараз у деяких відповідях технічної підтримки Яндексу зустрічаються посилання на інформацію про «Баден-Баден».

Баден-Баден. Намек поддержки Яндекса на санкции

Дійсно, кілька років тому подібні натяки від підтримки Яндексу з великою ймовірністю говорили про проблеми з переоптимізацією на сайті, але поки немає підтвердження, що це натяк, а не просто нагадування.

Як перевірити, що сторінка постраждала від алгоритму «Баден-Баден»

Простого та швидкого способу зрозуміти, що сторінка постраждала від «Баден-Бадену» – немає. Однак із постраждалими сторінками можна провести роботи, які покажуть, чи є причиною просідання якість текстів. Методика досить проста, але потребує сил і часу:

  1. Знаходите на сайті постраждалі сторінки.
  2. Ділите знайдені сторінки на 2 групи. Одну залишаєте без змін, на інших видаляєте чи проводите глобальну чистку тексту. Дві групи потрібні, щоб виключити вплив інших факторів, які можуть по датам збігтися з експериментом.
  3. Відправляєте усі сторінки,які беруть участь в експерименті, на переобход.
  4. Чекаєте кілька апдейтів (приблизно тиждень, півтора).
  5. Якщо у контрольній групі існують значні зміни позицій/трафіку (порівняно зі сторінками, де зміни не вносилися), сторінки зачепив «Баден-Баден».

Цей метод перевірки радить використовувати і представник Яндексу у коментарі роботи алгоритму.

Проверка страницы на Баден-Баден

На скріншоті нижче показали приклад результатів використання цієї методики. Позиції сторінки повернулися після того, як текст закрили в noindex. Зараз підготуємо новий якісний опис. Якщо ефекту не дасть, відмовимося від тексту на сторінці.

Баден-Баден выход из-под санкций

Рекомендації щодо використання методики

Пошук проблемних сторінок

Якщо на окремих сторінках ви знайшли проблему, пов’язану зі зниженням запитів, то з вибором сторінок проблем не виникне. У цьому випадку можна тільки порекомендувати доповнити список, якщо ви відстежуєте всього 1-2 запити на сторінці.

Для цього в Яндекс.Метриці переходимо до звіту «Пошукові запити». За допомогою інструменту «Візити, в яких» вказуємо, що нам потрібні фрази тільки Яндексу і тільки сторінки, що аналізується.

Ищем пострадавшие от «Баден-Бадена

Трохи складніша ситуація, якщо ви помітили просідання у Яндексі та підозрюєте, що трафік міг «порізати» «Баден-Баден».

У цьому випадку потрібно подивитися звіт «Сторінки входу» та порівняти два рівні періоди: до та після просідання.

Ищем пострадавшие от Баден-Бадена страницы

Таке порівняння допоможе відібрати сторінки, які просіли. Далі, звичайно ж, потрібно буде вручну подивитися самі сторінки, можливо, вони втратили трафік з інших причин. Наприклад, стали недоступні.

Робота з текстом на сторінках, що аналізуються

Видалити текст. Це найкращий варіант для перевірки. Він дасть зрозуміти, чи є на сторінці проблеми через розміщеного тексту.

Використовувати тег noindex. Такий варіант дозволить провести перевірку, не ризикуючи позиціями сайту в Google. Цей метод поки працює (для зняття хостового фільтра – не працює), але потрібно враховувати, що це тимчасовий захід. Адже, по суті, користувачі продовжують бачити даремний, на думку алгоритму Яндексу, текст.

Доопрацювання тексту. Самий неоднозначний спосіб перевірки, особливо якщо допрацьовувати текст буде той самий копірайтер, який недавно його писав, але у разі сторінок послуг або інфо-статей варіант із видаленням або закриттям у noindex не підійде.

Що потрібно враховувати під час доопрацювання тексту:

По-перше, потрібно перевірити, чи немає на сторінці банальної переоптимізаціі: спамних виділень, спамних входжень фраз, неприродних мовних конструкцій і т.д. – всього того «багажу з минулого століття», який давно пора викинути. Якщо комусь незрозуміло, про що йдеться, рекомендую кілька наших старих матеріалів:

По-друге, «вичавіть» текст, щоб видалити всю «воду». Залиште на сторінці лише найбільш важливу інформацію.

Перерахуємо кілька загальних вимог (залежно від особливостей сторінки, вони, звичайно ж, можуть змінюватися):

  • Не пишіть банальні очевидні речі. Наприклад, що «у деяких ситуація людям необхідні послуги юриста» або про те, що «гальма – важлива частина будь-якого автомобіля».
  • Пишіть конкретну інформацію. Не потрібно в кількох абзацах розповідати, що ціни нижчі, ніж у конкурентів, просто вкажіть ціни чи дайте посилання на прайс.
  • Усю найбільш важливу для користувача інформацію розмістіть у верхній частині сторінки. Від того, від чого можна відмовитися, краще відмовитися.
  • Якщо новий текст буде значно коротшим – нічого страшного.
  • Під час підготовки нового тексту або коригування не ставте ніяких завдань стосовно входження ключів. Текст повинен бути орієнтований на користувача та вирішувати його завдання.

На цьому, мабуть, усе. В якості висновку дамо ще кілька корисних посилань на офіційну інформацію про «Баден-Бадені», а також на інші матеріали, присвячені алгоритму, і тому, як потрібно працювати з текстами в «епоху Баден-Бадену».

Подписаться на рассылку

Еще по теме:


Александр Я.

SEO-аналитик

Специализируюсь на продвижении коммерческих сайтов. Разрабатываю стратегии для интернет-магазинов и агрегаторов. Умею выжимать максимум трафика в любой тематике.

Руковожу SEO-процессами внутренних проектов SiteClinic. Обучаю молодых специалистов команды.

Любимая цитата: Хорошо смеётся тот, кто смеётся из ТОПа

Оцените мою статью: 

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (11 оценок, среднее: 4,82 из 5)

Есть вопросы?

Задайте их прямо сейчас, и мы ответим в течение 8 рабочих часов.

Наверх