Заказать SEO-услуги
Согласен с правилами обработки персональных данных
Скорость ответа - до 30 минут!

Блог(укр)    Внутрішня оптимізація сайту    Переспамлений контент – виліт з ТОПу. Як виявити та «знешкодити» спам

Переспамлений контент – виліт з ТОПу. Як виявити та «знешкодити» спам

like 75
36
18
21

Рекомендація дня: на сайт накладені санкції, але ви не можете визначити причину? Експерти SiteClinic поставлять діагноз і допоможуть вивести сайт з під фільтру АГС.

Привіт, шановні читачі нашого блогу. Хочемо поділитися з вами ще декількома помилками, які були знайдені в результаті нових експертиз і можуть призводити до пессимізації сайту.

Отже, до нас в компанію надійшли нові «пацієнти», які скаржилися на погані позиції в Яндексі. Ще на етапі складання плану майбутніх експертиз стало зрозуміло, що одна з причин низьких позицій – це наявність «спаму» в контенті сторінок (тобто запити на сторінці прописані не для відвідувачів, а для маніпулювання результатами пошуку).

Наприклад, на сторінці сайту, скріншот якого представлений нижче, пошуковий спам спостерігався в посиланнях, які були прописані на головній і внутрішніх сторінках. Причому у великих кількостях:

Скріншоти з головної сторінки, яка просувається за запитом «натяжні стелі»:

Посилання з пошуковим запитом в анкорі були зосереджені якомога ближче до початку тексту. Пошуковий запит вживається переважно в точному входженні (або 1-2 рази в словоформах), що знижує читабельність тексту.

Скріншоти внутрішньої сторінки, яка просувається за запитом  «натяжні стелі clipso» (трислівний запит також вписаний тільки у точному входженні та у словоформах):

Як і в посиланнях, запити в текстах зосереджені якомога ближче до початку.

На сьогоднішній день такий підхід до вживання пошукових запитів у тексті призводить до зниження його читабельності та природності, що сприймається пошуковими системами негативно. Вони вважають, що такий текст спрямований на те, щоб сайт вийшов у ТОП-10, а не щоб він був корисний користувачеві.
Тому в своїх експертизах ми рекомендуємо відштовхуватися в першу чергу від інтересів користувача та вживати запити таким чином, щоб вони гармонійно вписувалися в текстовий контент.
Для наочності наведу цитату з експертизи, в якій описано, якими параметрами повинен володіти якісний текст і як необхідно вписувати запити:


Якісний текст повинен мати такі параметри:

  • читабельність: текст повинен читатися легко, бути максимально інформативним, його сенс повинен бути зрозумілим з першого разу, користувач не повинен у кожному реченні «спотикатися» об ключовий запит;
  • вживання ключових запитів: запити слід вписувати так, щоб вони виглядали природно, не порушували загальної читабельності тексту та рівномірно розподілялися по всьому тексту! Припустимо, якщо сторінка просувається за запитом «натяжні стелі дешево», то таке точне вживання запиту є спамною конструкцією та виглядає неприродно в тексті – див. текст нижче (текст вигаданий і наведений лише для прикладу):

Компанія «Майстер стелі» пропонує свої послуги з продажу та монтажу натяжних стель дешево. Наші монтажники зроблять монтаж натяжних стель точно та у відповідний термін і за всіма правилами технологічного процесу встановлення натяжних стель.

Правильно ці запити вписати у такий спосіб:

Компанія «Майстер стелі» пропонує свої послуги з продажу та монтажу натяжних стель. Наші монтажники зроблять усі необхідні роботи відповідно до термінів та за всіма правилами технологічного процесу. Ми не продаємо низькоякісні дешеві стелі. Усі наші вироби відрізняються високою якістю та доступною ціною.

Примітка: оскільки фразу «натяжні стелі дешево» складно вписати так, щоб вона сприймалася в тексті природно, можна використовувати для слова «дешево» синоніми – «недорогі», «дешеві».

Запити в тексті можна відмінювати, переставляти місцями, вживати з додатковими словами, у шинглах. Запити з 3-4-х і більше слів можна розбивати на дві пропозиції, таким чином, щоб у тексті вони стояли поруч. Наприклад, впишемо запити «натяжні стелі в Москві» і «натяжні стелі недорого в Москві»:

Компанія «Майстер стелі» пропонує свої послуги з продажу та монтажу натяжних стель у Москві й області. Наші монтажники зроблять усі необхідні роботи точно у встановлений термін, недорого та за всіма правилами технологічного процесу.

Неприпустимо:

  • вживати запити в спамній конструкції, як було показано на прикладі вище;
  • вживати запити лише в точних входженнях і у кожному заголовку на сторінці;
  • використовувати перелік пошукових запитів у тексті, заголовках і мета-тегах;
  • виділяти запити підсилюючими тегами <strong> і <b>. Виділяти слід цілі фрази, якщо Ви хочете звернути на них увагу користувача».

Також хочу нагадати, що текст повинен бути зручно оформлений.

Погодьтеся, дуже важко сприймати інформацію, якщо вона розміщена на сторінці суцільним шматком (звичайно, якщо це не художня література). Тому ми також рекомендуємо звертати увагу на оформлення: текст повинен бути чітко структурованим на підзаголовки; якщо в ньому містяться великі переліки будь-чого, то їх необхідно розташовувати в підпунктах.

Крім цього, в експертизі була дана рекомендація прописувати посилання на внутрішні сторінки таким чином, щоб вони були корисні в першу чергу відвідувачам, а не для вживання пошукових запитів.

Окремо необхідно зазначити, що кожна сторінка сайту містила наскрізні блоки тексту, в яких також був прописаний запит «натяжні стелі» – див. скріншоти нижче:

Крім цього, заголовки title і h1 на сторінках сайту повністю дублюють один одного – малоінформативні та непривабливі для відвідувача – див. скріншоти нижче:

Ще один приклад пошукового спаму, який був виявлений на іншому сайті, представлений на скріншотах нижче:

Це спам у текстовому блоці:

Це спам у title:

Як видно зі скріншотів, сторінка просувається за запитом «ремонт квартир недорого», який прописаний так, що не лише виглядає, як спам, а й порушує читабельність і природність тексту.

Звичайно, в заголовку title можна та потрібно вживати пошукові запити, але їх слід вписувати таким чином, щоб він коротко описував зміст сторінки та був, за можливості, осмисленою пропозицією.
Наприклад, заголовок, представлений на скріншоті вище, можна було прописати таким чином:

<Title> Як знайти підрядника на недорогий ремонт у квартирі – корисні поради. </ Title>

Однак варто зазначити, що спам може зустрічатися не лише  в текстовому контенті, але і в адресах сторінок, що також негативно впливає на якість ресурсу – див. скріншот нижче:

Адреса сторінки повинна повідомляти користувачеві про її зміст, але не повинна виглядати, як спам. Тобто адреса сторінки, показана на скріншоті, повинна виглядати наступним чином – https://site.ru/kukla-ketti-nuar или  https://site.ru/doll-catty-noir.

І на закінчення хочу сказати (можливо, це звучало неодноразово на нашому блозі), що якість текстового контенту сайту визначається не лише правильною внутрішньою оптимізацією, але й доступністю та корисністю інформації для відвідувача. Тобто ви можете зробити все грамотно – вписати правильно пошукові запити, скласти найкращі title і мета-теги.

Але! Якщо, перейшовши на сайт, відвідувач у тексті знайде тільки загальні (технічно унікальні) фрази типу «різні стелі застосовуються для різних цілей» і не дізнається, що ж конкретно пропонує ваша компанія, то він повернеться в пошук, що буде говорити про низьку якість вашого сайту .

Наприклад, експертиза сайту з продажу та встановлення натяжних стель, крім пошукового спаму, виявила, що текст на сторінках конкретного товару складається в основному з «води» та загальних фраз – див. скріншот нижче:

На скріншоті видно, що даний текст описує переваги стелі загалом, не конкретизуючи, наприклад, її технічні характеристики. Тоді як на таких самих сторінках сайтів конкурентів детально описані не лише характеристики, але й особливості тканини, колірні рішення, варіанти фактури та ін.
Тобто текстовий матеріал на сайті повинен бути інформативним, вичерпним і цінним для користувача.

Бажаю здоров’я Вашим ресурсам!

Подписаться на рассылку

Еще по теме:


Сергей Ж.

SEO-аналитик

По образованию юрист, но узнал о SEO, и оно меня заинтриговало возможностями. Начинал с linkbuilding’а и продвигаюсь дальше. С оглядкой на запад, стараюсь делать как можно лучше в русскоязычных проектах.

Девиз: Calm down, everything will be fine :)

Оцените мою статью: 

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (4 оценок, среднее: 5,00 из 5)

Есть вопросы?

Задайте их прямо сейчас, и мы ответим в течение 8 рабочих часов.

Наверх