Заказать SEO-услуги
Согласен с правилами обработки персональных данных
Скорость ответа - до 30 минут!

Блог(укр)    Внутрішня оптимізація сайту    Як правильно групувати та розподіляти запити на посадкових сторінках

Як правильно групувати та розподіляти запити на посадкових сторінках

like 107
57
20
30

У даній статті ми дамо поради про те, як розбивати запити безпосередньо по посадковим сторінкам і якими принципами керуватися при цьому. Ці поради допоможуть вам не заплутатися і точно визначити, які сторінки вибрати або створити.

Які бувають типи посадкових сторінок

Почнемо з типів посадкових сторінок і вкажемо приклади запитів, які використовуються для них. Їх умовно можна розподілити наступним чином:

1) Головна

Основні запити, слова, фрази, що характеризують увесь сайт в цілому, напрямок його діяльності (вибирайте в основному ВЧ-запити).

Наприклад: «інтернет-магазин», «медичний центр у Москві», «продаж побутової техніки», «жіночий журнал»

2) Сторінки категорій (каталогу)

Сторінки, об’єднані спільною тематикою, інформацією, продуктами та послугами, в основному – це СЧ-запити, а також іноді й ВЧ (таких сторінок зазвичай на сайті від 5 до 50).

Наприклад: «мобільні телефони Samsung», «відпочинок в Хорватії», «лікування фобій в Москві»

Важливо розуміти, що якщо ваш сайт пропонує лише мобільні телефони Samsung або тільки відпочинок в Хорватії, то, швидше за все, ці запити потрібно буде використовувати для головної сторінки, а не для сторінок категорій.

У будь-якому випадку, щоб бути впевненими, вам краще завжди орієнтуватися на ТОП за такими запитами. Якщо там не буде головної, то цей запит краще розташовувати на сторінках категорій.

3) Сторінки товарів, послуг

Переважно – це НЧ-запити, які є максимально цільовими і точно характеризують сторінку (таких сторінок зазвичай від 50 до декількох десятків тисяч, а іноді й більше).

Наприклад: «купити синтезатор Casio LK-125», «замовити номер у Grand Kemer Hotel Antalya 5 *»

4) Інформаційні сторінки

Сторінки, які можуть відповідати на певний інформаційний запит і є тільки інформаційними.

Часто ці запити містять слова «це», «що», «як», «для чого», «чи можна».

Наприклад:

«Як полагодити навушники»
«Що подарувати хлопцеві на 23 лютого»
«Чи можна за номером телефону дізнатися власника»

Два підходи до розподілу запитів

1. Підбір структури під запити

У даному випадку спочатку проводиться ретельний аналіз запитів і, виходячи з результатів, створюється структура сайту.

Наприклад, ви створюєте сайт, який продає мобільні телефони, збираєте всі запити і далі вирішуєте, яким способом розподіляти їх.

Ви розбиваєте всі запити на групи за загальними ознаками.

Наприклад:

– за брендами:

«Телефони Samsung»

– за кольорами:

«Рожеві смартфони»

– за характеристиками:

«Смартфон з хорошою камерою»
«Телефон з потужним аккумулятором»

– за часом:

«Телефон samsung 2014 року ціна»

– за ціною:

«Бюджетні телефони»
«Ексклюзивні телефони»

І так далі. Кількість таких груп можна збільшити залежно від тематики та складу семантичного ядра.

Далі у вас є 2 варіанти.

Варіант 1 (класичний). Ви можете вибрати класичний підхід і зробити, як у більшості конкурентів (розбивка розділів стандартна, наприклад, за брендами).

У цьому випадку конкуренція буде вища, але зате ви будете впевнені, що використовували правильну посадкову сторінку. Даний спосіб обійдеться дорожче, але він надійніший.

Варіант 2 (експериментальний). Ви можете створити нестандартні розділи, яких немає у конкурентів (наприклад, розділ «Телефони за кольором» і розміщувати окремо сторінки з певним кольором). В даному випадку конкуренція буде набагато нижчою, але і вищим ризик не отримати цільовий трафік. Тут необхідна постійна робота та вивчення алгоритму з таких питань. Даний спосіб може виявитися менш витратним, але високий ризик «промахнутися».

Такий підбір підходить для нових сайтів, сайтів, які лише створюються і ще не визначилися зі своєю структурою/з кількістю розділів на сайтах.

2. Підбір запитів під структуру

У даному випадку запити підбираються під уже наявну структуру сайту. Підійде для старих сайтів або сайтів, у яких вже є постійний трафік і для яких зайва зміна в структурі може бути критичною. У даному випадку найголовніше – розширити семантичне ядро ​​або знайти нові, більш популярні запити, на заміну старим.

Наприклад, у вас інтернет-магазин телефонів з поділом товарів за основними характеристиками та за брендами. Ви, крім цього, можете використовувати додаткові слова на цих сторінках.

Наприклад:

«Телефони Samsung Galaxy» + «білий» + «2014» + «зі знижкою» і т.д.

У першому підході нам важливо створити максимальну кількість груп для всіх запитів (для нових сайтів).

У другому підході – максимально розширити вже наявні групи (для старих сайтів).

Про способи підбору семантичного ядра «від загального до конкретного» і «від часткового до загального» читайте тут.

Створення сторінки під запит

Дуже актуальним для багатьох є питання створення сторінок під певні запити.

1 варіант. Запити, які потрібно розташовувати лише на одній сторінці

Наприклад:

«настільний годинник»
«магазин настільного годинника»
«купити настільний годинник»

Для цих запитів немає сенсу створювати окремі сторінки – окремо вони ранжуватимуться погано. Крім того, якщо окремо створити сторінки “Настільний годинник” і “Купити настільний годинник”, то це безумовно буде сприйнято як пошуковий спам.

2 варіант. Запити, які потрібно розташовувати на різних сторінках

Наприклад:

«настільний годинник»
«електронний настільний годинник»
«настільний годинник будильник»

У даному випадку можна було б припустити, що всі запити теж можна помістити на одну сторінку. Однак аналіз видачі показує, що набагато ефективніше дані запити просувати на різних сторінках.

Складнощі під час визначення посадкової сторінки

Є групи запитів та окремі запити, які буває досить складно розподілити за посадковими сторінками.

1) Послуги та запити типу «Об’єкт-суб’єкт»

У даному випадку маються на увазі запити, пов’язані з певною послугою (об’єктом) та особою, що надає цю послугу (суб’єктом).

Наприклад:

Лікар – лікування
Фотограф – фотозйомка
Вантажник – переїзд

Аналіз видачі показав, що в більшості випадків запити, які описують послугу, та запити, які описують фахівця, що надає послугу, необхідно розміщувати на різних сторінках, оскільки на одній сторінці вони ранжуватимуться погано.

2) «Третій зайвий»

Дуже часто буває, що з 3 схожих запитів на одній сторінці можуть ранжуватися лише 2. У даному випадку буває важко посадити запити на одну сторінку.

Наприклад:

«Послуги вантажника в москві»
«Переїзд в москві»
«Переїзд в москві з вантажниками»

Здавалося б, кожен з цих запитів можна розмістити на одній сторінці. Однак насправді аналіз видачі Яндексу показує, що:
– 1 і 2 запит часто зустрічаються на одній сторінці;
– 2 і 3 запит часто зустрічаються на одній сторінці;
– 1 і 3 запит невідомі, хоча і там, і там є слово «вантажники».

Тому під час посадки ВЧ- і СЧ-запитів слід обов’язково вивчити, як вони поєднуються один з одним, чи немає серед них «третього зайвого».

Якщо не зовсім очевидно, яку вибрати сторінку, то необхідно перед розміщенням запитів проаналізувати ТОП.

3) Синоніми

Відомо, що, наприклад, Яндекс користується своєю базою синонімів і тому часто його синоніми не збігаються із загальноприйнятими поняттями.

Розглянемо деякі випадки:

А) Не є синонімами

Наприклад:

«Прибирання в москві»
«Кліннінг в москві»

За змістом, запити є синонімами, але Яндекс їх такими не вважає і просувати обидва запиту на одній сторінці вкрай складно.

Б) Синоніми двосторонні й односторонні

Для запиту «схема метро» синонімом є запит «карта метро» і навпаки – це двостороння залежність.

Для запиту «схема москви» синонімом є запит «карта москви», але для запиту «карта москви» запит «схема москви» не є синонімом – це одностороння залежність.

Тому перед розміщенням запитів-синонімів на одній сторінці переконайтеся, що вони є двосторонніми з точки зору Яндексу (Яндекс підсвічує синоніми у видачі – перевірте, підсвічує він обидва варіанти). Від цього буде залежати успіх просування за цими запитами.

Висновки

Як ви бачите, для правильного розподілу запитів вам слід:

  • розподілити запити за групами;
  • визначити, скільки основних запитів буде розташовано на сторінках;
  • визначити, скільки нових сторінок потрібно буде створити;
  • переконатися, що запити можуть «бути сусідами один з одним».
Подписаться на рассылку

Еще по теме:


Никита П.

SEO-аналитик

Оцените мою статью: 

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (19 оценок, среднее: 4,53 из 5)

Есть вопросы?

Задайте их прямо сейчас, и мы ответим в течение 8 рабочих часов.

Наверх