- (Обновлено: ) Наталия Б.
Нам часто задають питання, що стосуються URL. Наприклад, якої довжини вони повинні бути, чи потрібно використовувати в них ключові слова, посилання якого виду краще робити і т.д.
Ми зібрали найпопулярніші запитання про URL і дали відповіді на них.
1. Чи потрібно використовувати ключові слова в URL?
Наявність ключових слів в URL – додаткова підказка для ПС про зміст сторінки і один з чинників ранжування.
Скріншот сторінки https://yandex.ru/support/webmaster/recommendations/site-structure.xml
До того ж ключові слова в URL покращують клікабельність сайту – за умови збігу із запитом URL, підсвічуються і допомагають користувачеві краще орієнтуватися на вашому сайті.
Ми рекомендуємо використовувати ключові слова в URL, але при цьому не «спамити».
Давайте розглянемо, що буде вважатися спамом в URL:
Приклад №1: «Повторення ключових слів»
site.ru/catalog/detskaya-obuv/detskaya-obuv-dlya-malchikov/demisezonnaya-detskaya-obuv-dlya-malchikov/
Пошукові системи можуть вважати спамом таке повторення ключового слова detskaya-obuv.
Правильно так:
site.ru/catalog/detskaya-obuv/dlya-malchikov/demisezonnaya/
Приклад № 2: «Спамні конструкції фраз»
site.ru/catalog/nozhi-skladnye-kupit-moskva/
«nozhi-skladnye-kupit-moskva» – неприродна спамна конструкція. Вживати фрази необхідно згідно з правилами російської мови.
Правильно так:
site.ru/catalog/skladnye-nozhi/
Приклад №3: «URL збігається з title, h1»
Скріншот:
Рекомендуємо уникати такої конструкції, оскільки, за наявності на сайті інших ознак спаму, вона може послужити сигналом для накладання санкцій.
У даному випадку правильно так:
site.ru/postel/kontakty/postelnoe-bele/
2. Сайту 5 років. Хотів би перевести сайт на ЧПУ. Якої реакції очікувати від пошукових систем? Чи потрібно взагалі переходити на ЧПУ чи залишити так, як є?
Переваги використання ЧПУ відомі давно, зокрема:
- можна використовувати ключові слова;
- збільшується CTR (клікабельність), оскільки підсвічуються ключові слова у видачі;
- приблизно зрозуміла суть сторінки, на яку користувач збирається перейти;
- легше запам’ятовуються.
Але ось як бути, якщо сайт давно запущений і отримує трафік з ПС? Чи варто в такому випадку переходити на ЧПУ?
Якщо тематика сайту конкурентна, і сайт займає топові позиції щодо запитів, що цікавлять, переводити сайт на ЧПУ не варто – у такому випадку перехід може бути не завжди виправданим.
Якщо ж сайт за більшістю запитів ранжуєтся за ТОП-10, то краще перевести його на ЧПУ. Правильно налаштоване ЧПУ позитивно оцінюють пошукові системи, що дасть плюс у ранжуванні сторінок вашого сайту.
Рекомендації Яндексу, пункт 4.
Рекомендації Google:
Скріншот https://support.google.com/webmasters/answer/76329?hl=ru
Звичайно, абсолютно безболісного переходу може і не бути – за якимись запитам позиції, відповідно, і трафік, можуть стрибати, буде потрібен якийсь час для відновлення.
Якщо ЧПУ налаштовані правильно, і відразу ж після появи нової версії URL зроблені посторінкові 301 редиректи, то просідання буде мінімальним або його не буде взагалі. Протягом місяця після зміни, трафік/позіціі відновляться і покращаться.
Рекомендації, яких варто дотримуватися під час складання ЧПУ:
- під час створення URL вибирайте ті слова, які безпосередньо асоціюються з метою сторінки та дають коротке уявлення про її зміст;
- організувати ЧПУ необхідно таким чином, щоб адреса відображала структуру сайту;
- завжди використовуйте дефіс для розділення слів в URL;
- довжина URL повинна бути обмежена 60-80 символами.
3. В індекс пошукової системи потрапили урли, що містять параметри, що призвели до появи дублів, наприклад:
Що порадите в ситуації, що склалася?
Параметри URL дозволяють відстежувати різні статистичні показники і оцінювати ефективність рекламних кампаній. З однієї сторони, використання в URL параметрів корисне для відстеження джерела трафіку, з іншої сторони, це призводить до появи дублів.
Щоб параметри URL не заважали нормальній індексації та ранжуванню сайту, рекомендуємо прописати на сайті атрибут rel = “canonical”. Таким чином ви вкажете роботам, яка саме сторінка з групи дублів є основною (канонічною).
- Рекомендації Яндексу щодо використанню rel=canonical
- Рекомендації Google щодо використанню rel=canonical
4. Які посилання краще робити: трансліт, переклад чи кирилиця? Наприклад: site.ru/ссылка, site.ru / link, site.ru / ssylka.
За результатами дослідження Ігоря Бакалова, для Яндексу краще кириличні URL, далі – переклад, і на останньому місці – трансліт.
Для Google краще переклад, на другому місці – кирилиця, на третьому – трансліт.
Можна зробити висновки: якщо просування переважно під Яндекс – краще використовувати кирилицю.
Якщо під Google – краще переклад.
Але! Є деякі недоліки у використанні кирилиці та перекладу в URL з точки зору юзабіліті.
Недолік використання кириличних URL – під час копіювання вони стають громіздкими і незрозумілими.
Наприклад, URL типу https://сайт.рф/каталог/мобільні-телефони/ буде виглядати так:
https://xn--80aswg.xn--p1ai/%D0%BA%D0%B0%D1%82%D0%B0%D0%BB%D0%BE%D0%B3/%D0%BC%D0%
BE%D0%B1%D0%B8%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D1%8B%D0%B5-%D1%82%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D1%84%D0%BE%D0%BD%D1%8B/.
Недолік використання перекладу – не всі англійські слова будуть відомі та зрозумілі користувачеві з поганим знанням англійської, більш того людині, яка зовсім не володіє англійською мовою.
Оскільки в Яндекс і Google переважають URL у транслітерації, і для російськомовних користувачів трансліт буде нести смислове навантаження, ми віддаємо перевагу використанню транслітерації.
Не рекомендуємо використовувати змішані URL (трансліт + переклад, кирилиця + трансліт або кирилиця + переклад):
- це можна вважати ознакою непрофесіоналізму;
- користувачеві під час набору адреси доводиться міняти розкладку клавіатури.
5. Двигун формує ЧПУ з великими літерами, це погано?
Пошукові системи добре обробляють великі літери в URL, але ми не рекомендуємо їх використовувати. Для пошукових систем адреси «site.ru/Category» і «site.ru/сategory» – різні. Якщо ви продиктуєте людині або вкажете в рекламі URL «site.ru/Category», як думаєте, як він набере його? Швидше за все, більшість введуть URL в одному регістрі – нижньому. Дана проблема вирішується наступним чином – слід налаштувати 301 редирект, щоб під час набору з нижнього регістру користувача переводило на адресу з великої літери. Але чи потрібно?
Метт Каттс в інтерв’ю (ще в 2012 році) порадив не використовувати великі букви в URL, посилаючись на те, що:
а) це ознака непрофесіоналізму;
б) для користувачів немає значення, яка буква використовується в URL – велика чи маленька, що призводить до самих різних помилок (одну з яких ми описали вище).
Тому ми рекомендуємо використовувати URL в одному регістрі – нижньому.
6. Що використовувати в URL: дефіс чи нижнє підкреслення?
Пошукові системи добре розуміють як нижнє підкреслення, так і дефіс.
Але для поділу слів рекомендуємо використовувати дефіс, оскільки згідно з заявою Метта Катса, Google розуміє нижнє підкреслення як знак об’єднання.
Рекомендації Google:
Скріншот https://support.google.com/webmasters/answer/76329?hl=ru
Але! Якщо у вашого сайту є сторінка з URL, в якому використовується нижнє підкреслення для поділу слів, не поспішайте міняти його, оскільки наявність цих знаків надає дуже малий вплив на ранжування.
Якщо все ж вирішили замінити – не забудьте налаштувати 301 редирект, оскільки, якщо ви замінете нижнє підкреслення на дефіс в URL, сторінка для ПС буде новою, а вона, напевно, вже проіндексована, має вагу, містить ключові запити.
7. Чим краще закінчувати URL сторінки: правим слешем «/» чи розширенням «.html»?
У багатьох вебмайстрів на цю тему розходяться думки, одні віддають перевагу використанню розширення «.html», оскільки є логічне завершення URL. Інші – використанню слешу «/», оскільки в такому випадку URL коротший, зрозуміліший і легше запам’ятовується.
Пошукові системи однаково індексують сторінки як з правим слешем «/», так і з розширенням «.html».
Ми віддаємо перевагу використанню URL без розширення «.html», оскільки вважаємо, що чим коротший URL, тим краще (без фанатизму, звичайно). Однак повторюся: з точки зору індексації та ранжування різниці немає, скоріше, це справа смаку.
8. Чи може на ранжування впливати кількість слешів в URL? Наприклад, сторінки з яким URL будуть краще ранжуватися: site.ru/shop/moda/zhenskaja-odezhda/platya/platya-midi/ або site.ru/catalog/platya/platya-midi/?
Кількість слешів в URL не впливає на ранжування. Ранжування враховує кількість кліків, необхідних для переходу на потрібну сторінку з Головної.
Наприклад, в URL може бути 6 слешів – site.ru/shop/moda/zhenskaja-odezhda/platya/platya-midi/, але перейти на сторінку можна з Головної за один клік.
Якщо ж дивитися з точки зору зручності та сприйняття, то перевагу віддаємо другому варіанту – site.ru/catalog/platya/platya-midi.
9. Поставили ЧПУ, згенерували URL в інтернет-магазині. У результаті на деяких товарах довжина URL складає 190 символів, тобто в рядку браузеру адресу повністю не видно.
Питання: це в межах допустимого чи слід скорочувати? Надмірно довгий URL може гірше індексуватися ПС?
Згідно з рекомендаціями Яндексу, надмірно довгий URL може призвести до погіршення індексації документів.
Скріншот сторінки https://yandex.ru/support/webmaster/recommendations/indexing.xml
Але от яка саме кількість символів у межах допустимого?
У рекомендаціях Яндекс.Маркету максимально допустима кількість символів в URL – 512.
Скріншот сторінки – https://yandex.ru/support/partnermarket/offers.xml:
Згідно з даними рекомендаціями, можна припустити, що Яндекс нормально індексує URL, довжиною до 512 символів.
Але, виходячи з власних спостережень і досвіду, радимо під час створення нових URL орієнтуватися в першу чергу на принципи юзабіліті та намагатися робити URL максимально інформативними і, в той самий час, максимально короткими.
Наведемо приклад надмірно довгих URL:
З наведених прикладів бачимо, що URL незручні і не зовсім зрозумілі.
Такої довжини URL:
– погано запам’ятовуються;
– складно продиктувати;
– зменшують ймовірність введення з клавіатури;
– виходять за межі адресного рядка в браузері;
– можуть обрізатися під час копіювання;
– можуть обрізатися деякими соц.мережами;
URL сторінки повинні бути:
– лаконічними;
– інформативними;
– логічними;
– простими;
– відображати суть сторінки;
– відображати структуру сайту.
Наприклад:
Але, з огляду на те, що Яндекс допускає URL до 512 символів, скорочувати вже проіндексовані ЧПУ такої довжини ми не рекомендуємо.
Зверніть увагу! Дані рекомендації необхідно аналізувати та впроваджувати ще на стадії створення сайту.
Якщо URL сторінок вашого сайту вже знаходяться в індексі пошукових систем і приносять трафік, міняти їх не рекомендуємо, оскільки формат URL – це один із сотень факторів, який може впливати на ранжування того чи іншого сайту, і вплив цього фактора не є пріоритетним.
Якщо в заміні URL дійсно є необхідність, наприклад, через ризик накладання санкцій (використовується спамна конструкція, перелік ключових фраз і т.д.), не забувайте налаштовувати 301 редирект!
Еще по теме:
- Написання текстів для сайту та їх подальша оптимізація для ефективного просування
- Як Google обробляє прихований текст CSS + Javascript?
- Як виявити смислові дублі та позбутися від них
Есть вопросы?
Задайте их прямо сейчас, и мы ответим в течение 8 рабочих часов.