Два підходи до підбору семантичного ядрa

Опубликовано: 26.03.2015 |
Автор: Євген Аралов |
Рубрика: Аналітика

У цій статті будуть розглянуті два підходи до підбору ключових слів для інтернет-магазинів.

 

Часто зустрічаються сайти, які просуваються по невеликій кількості неефективних запитів, а робота над розширенням семантичного ядра відкладається до кращих часів. Будь-якому комерційному ресурсу потрібно працювати з широким списком ключових слів для підвищення своєї видимості в інтернеті і, як наслідок, збільшення кількості відвідувачів.

 

То як зібрати велике семантичне ядро? Розглянемо два підходи до цього важливого етапу роботи над просуванням сайту:

 

1. Від загального до приватного — збір великої кількості ключових слів з різних джерел. Зібрані запити потрібно розподілити по посадковим сторінкам. 

 

2. Від приватного до загального — збір запитів з самого сайту, відразу для посадкових сторінок.

 

Розглянемо кожен з підходів докладніше.

Підхід перший — від загального до приватного

Цей підхід досить популярний, тому що є простим і легко автоматизується. Він складається з декількох етапів:

 

Перший етап. Збираємо якомога більше ключових слів з різних джерел (Yandex.Wordstat, GoogleAdwords, конкуренти, Яндекс підказки і т.д.).

Другий етап. Зі списку підібраних ключових слів потрібно прибрати явно не тематичні запити.

Третій етап. Отриманий список потрібно розподілити по сайту, підбираючи під кожне ключове слово релевантну сторінку.

 

Розглянемо автоматичний спосіб підбору ключових слів — за допомогою програми Slovoeb (завантажити її можна безкоштовно з сайту):

 

1. Після запуску створіть новий проект. 

 

2. Натисніть кнопку «Ліва колонка Yandex.Wordstat». У вікні впишіть приблизні ключові слова (у прикладі — назви категорій інтернет-магазину з продажу плитки). 

 

3. Натисніть кнопку «Парсити з Yandex.Wordstat»:

semantichne_yadro_1 Дочекайтеся, доки кнопка «Зупинка всіх процесів» перестане підсвічуватися червоним.

 

4. Натисніть кнопку «Пошукові підказки»:

semantichne_yadro_2 І введіть слова з пункту 2 у щойно відкритому вікні.

 

5. Якщо індикатор «Зупинка всіх процесів» перестав горіти — ключові слова зібрані. 

 

Тепер необхідно проаналізувати їх, щоб виявити, які з них є нетематичними (наприклад, відсіюються словосполучення зі словом «відгуки», назвами брендів або непотрібними містами). Якщо у вас на сайті немає відгуків про товар, то запити зі словом «відгуки» не будуть ефективними для нього.

 

6. Запишіть всі непотрібні слова (відгуки, міста і т.д.) в файл блокноту та збережіть його.

 

7. Натисніть кнопку «Стоп-слова» й у вікні виберіть «Завантажити з файлу».

 

8. Натисніть «Відзначити в таблиці» й закрийте вікно.

 

В результаті всі непотрібні запити, які були у вашому файлі, тепер позначені галочкою. Рекомендуємо пробігтися по списку очима — швидше за все, ви ще помітите ключові фрази з непотрібними словами.

semantichne_yadro_3 9. Перейдіть на вкладку «Дані» й натисніть кнопку «Видалити фрази».

 

10. Потім видаліть запити, частота яких за Yandex.Wordstat менше 10 (мається на увазі частота з точною відповідністю «! Слово»):

semantichne_yadro_4Семантичне ядро готове. Тепер ваше завдання — розподілити всі ключові слова по сторінках.

 

Розподіляти їх можна, відштовхуючись від наступних рекомендацій. Групи ключових слів виду «назва продукту + уточнююче слово» розподіляємо на відповідні статичні сторінки, посилання на які стоять в основному меню сайту. Зазвичай це категорії. 

 

Менш популярні (менш частотні) запити виду «назва товару + два уточнюючих слова» направляємо на статичні сторінки підкатегорій. Під запити виду «назва продукції + декілька уточнюючих слів» оптимізуємо кінцеві сторінки продукції (зазвичай це картки товарів). 

 

Пам'ятайте, що сторінка повинна відповідати запиту. Якщо користувач переходить по фразі «купити керамічну плитку», на сторінці дійсно повинна бути можливість її купити.

 

Плюсом цього підходу є відносно висока швидкість. Мінус полягає в тому, що семантичне ядро виходить неповним, тому при такому підході втрачається багато уточнюючих запитів, які мають безпосереднє відношення до сайту. Даний спосіб зручний для швидкого збору семантики на початковому етапі просування.
Для точного й розширеного семантичного ядра краще використовувати другий підхід.

Підхід другий — від часткового до загального

Його суть полягає в зборі ключових слів безпосередньо з сайту, відразу для цільових сторінок. Так, якщо це інтернет-магазин, ми будемо відштовхуватися від основних характеристик, назв товарів, кольорів та іншої інформації.

 

Розглянемо приклад. На сайті є два розділи: «Керамическая плитка», «Керамическая плитка для ванн». Ми можемо отримати наступні запити:

 

  • «керамическая плитка для ванной»;
  • «цена на украинскую керамическую плитку»;
  • «купить керамическую плитку»;
  • «продажа керамической плитки для ванн» і т.д.

 

Таким чином, схема формування ключових слів буде такого вигляду:

1. «назва + уточнюючі слова» 
2. «ціна + назва + уточнюючі слова» 
3. «купити + назва + уточнюючі слова» 
4. «продаж + назва + уточнюючі слова»

 

Пам'ятайте, що не потрібно використовувати параметри, які не відповідають продукції, представленій на вашому сайті.

 

При підборі ключових слів зручно використовувати наступну таблицю (див. скріншот нижче). У неї вносяться параметри ваших товарів. Групуючи їх, ми отримуємо основне семантичне ядро сайту.

semantichne_yadro_5 Приклад: «плитка белая Испания», «купить плитку 10х10 для ванной».

 

Після того як таблиця буде готова, ви зможете:

 

  • спираючись на власний досвід і частотність фраз, формувати ключові слова під кожну посадкову сторінку, а також створювати сторінки, яких не вистачає;
  • використовувати уточнюючі фрази при формуванні мета-тегів на сторінках продукції.

 

На частотність отримані слова можна перевірити вручну через wordstat.yandex.ru або за допомогою програми Slovoeb.

 

Цей підхід дозволяє розширити семантичне ядро за рахунок формування більшої кількості уточнюючих запитів і підібрати запити відразу для цільових сторінок. Таким чином, семантичне ядро виходить більш точним і обширним, ніж зібране завдяки попередньому підходу.

 

Головний мінус цього способу — якщо сайт має велику кількість категорій і підкатегорій, на формування ключових слів піде багато часу.

 

Висновок: Кожен з розглянутих вище підходів гарний по-своєму, все залежить від завдань, які ви ставите перед собою. На початковому етапі просування буде доречним перший підхід, бо його легко автоматизувати й він дозволяє швидко зібрати основні ключові слова. 

 

За допомогою другого підходу буде зручно розширити вже наявне семантичне ядро, що збільшить трафік і поліпшить продажі.

 

Який варіант ви би не вибрали, важливо розуміти, що над розширенням семантичного ядра необхідно працювати постійно — аналізувати конкурентів, дивитися статистику відвідувань вашого сайту, враховувати сезонність і тренди. Тільки в разі постійної роботи над ядром ви досягнете гарних результатів у просуванні сайту. 

 

Оригінал статті — http://siteclinic.ru/blog/semantic/dwa-podhoda/ 

 

Автор: Євген Аралов