- (Обновлено: ) Евгений Аралов
- 7 минут
- «Розумні» тексти в Яндекс
- Продовження боротьби за якість
- Майнінг посилань у Рунеті
- Мобільний трафік
- Монополізація видачі пошуковими системами та агрегаторами
За традицією в кінці року підводимо підсумки, на основі яких спробуємо спрогнозувати, на що робити акцент під час просування сайтів у 2018 році.
«Розумні» тексти у Яндекс
Яндекс давно веде боротьбу зі спамом, особливо успішно останні два роки. Так, у 2015 році був запущений фільтр за накрутку ПФ, у 2016 ПС почала знижувати сайти за SEO-посилання, ну а в цьому році дісталася і до SEO-текстів.
На початку цього року Яндекс випустив новий алгоритм «Баден-Баден», який покликаний відслідковувати порушення, пов’язані з переоптімізацією. Цей алгоритм нещадно знижує сторінки та сайти з текстами, основна мета яких – вплив на алгоритми з метою поліпшення позицій.
Сьогодні написання стандартних SEO-текстів стає не просто небезпечним і безглуздим, а дуже небезпечним. Я впевнений, що в 2018 році боротьба посилиться, а вимоги до текстів збільшаться. Детальніше про «Баден-Бадені» можна прочитати у статті «Як перемогти Баден-Баден: відповіді на найбільш поширені питання».
Що робити в 2018
Сайтам послуг рекомендуємо використовувати інформаційний стиль: описувати конкретну послугу, а не впадати в історичний лікнеп; писати правду та конкретні факти, а не розмиті формулювання про те, що компанія найкраща в своїй справі. Якщо у вас немає жожних переваг, і ви робите все так само, як і всі, – чому ви повинні бути в ТОП-10?
Детальніше ознайомитися з інформаційним стилем вам допоможе стаття «Знайомство з інформаційним стилем».
Чи потрібні входження основних ключових фраз? Звичайно. Зрозуміти, в якій кількості їх потрібно використовувати, допоможуть текстові аналізатори типу Rush Analytics i JustMagic.
Потрібно пам’ятати, що дані текстові аналізатори – це всього лише карта, а не територія. Керуйтеся здоровим глуздом.
Інтернет-магазинам варто задуматися про необхідність текстів. Якщо товар складний і текст дійсно буде корисний – є сенс його розмістити.
Якщо текст додається тільки заради входжень – чекайте зниження позицій. Як визначити, чи потрібен текст, написаний у статті «Як писати SEO-тексти для людей, які полюбить Яндекс?».
Власникам інформаційних сайтів у 2018 році варто чесно відповісти собі на питання: чи дійсно мій сайт має користь, а не є черговим ГС для монетизації? Якщо ви пишете цікаві статті з унікальною інформацією – користувачі Яндексу це оцінять. Писати на теми, які розкриті на тисячах інших сайтів, немає сенсу!
SEO-агенціям рекомендуємо найняти окремого редактора, який буде відповідати за якість текстів. Якщо ви фрілансер або SEOшник в інхаус, покращуйте свою російську.
Продовження боротьби за якість
У Яндексі ера статейників під рекламу добігає кінця. Так, восени 2017 року Яндекс почав знижувати інформаційні сайти та надсилати повідомлення такого змісту:
«Сайт не відповідає основним принципам, за якими наші алгоритми оцінюють його якість: містить даремний контент, надмірну кількість реклами, пошуковий спам і т.д.»
Фільтр дуже схожий на забутий АГС, який також знижував за низьку якість сайту.
За нашими спостереженнями, цей фільтр є інтегральним і знижує за сукупність факторів:
– Велика щільність реклами.
– Шокуюча реклама.
– Низькоякісний контент.
– Спам (у тому чи іншому вигляді.)
По суті, якщо у сайту немає додаткової цінності, з великою часткою ймовірності він буде знижений, навіть якщо формально досить якісний.
Google у цьому році теж продовжив боротьбу за якість і в березні порадував оновленням алгоритму, який веб-майстри назвали «Фредом». В останні кілька тижнів вересня була помічена тряска видачі, яку пов’язують із цим алгоритмом. Він зачепив усі типи сайтів.
Як показує практика, основною причиною зниження сайту є співвідношення кількості “поганих” сторінок до «якісним», з точки зору Google.
Поняття «погані» – неоднозначне, у кожному окремому випадку має на увазі різні аспекти.
Що робити в 2018
Статейним сайтам, основна мета яких – заробіток на AdSense, варто задуматися про зміну парадигми та почати робити щось із додатковою цінністю. Я впевнений, що боротьба буде посилюватися і Яндекс викорінить безглузді, може, формально і якісні, сайти.
Якщо говорити про Google і конкретно про «Фреде» – рекомендую раз на півроку робити аудит, відловлювати сторінки без трафіку та з поганими поведінковими показниками. Відмінну інструкцію по роботі з «Фредом» написав Олексій Трудов, скачати посібник можна на його блозі.
Майнінг посилань у Рунеті
Ефект від покупки SEO-посилань у 2017 почав іти до нуля, більш того, їх розташування може загрожувати накладанням санкцій «Минусинськ». Тут я кажу саме про SEO-посилання, які купуються на біржах у спамних донорів.
Посилання, які розміщуються на хороших майданчиках, які не беруть участь у біржах, можуть давати плюс у ранжуванні запитів і сайту загалом. Особливо це помітно в Google.
Що робити в 2018 році
У 2018 року потрібно повністю переосмислити способи отримання посилань. Їх слід саме нарощувати, добувати, якщо завгодно, але не проставляти.
Основні напрямки, з якими потрібно вчитися працювати:
– Аутріч – пошук авторитетних видань і особисті домовленості з власником.
– Крауд-маркетинг – постійна робота з аудиторією: пошук людей із релевантною потребою та її задоволення. Шукати слід на форумах, у коментарях, на сайтах відгуків і т.д. Головне, не перетворювати простановку посилань на банальний спам на формах.
– Побудова сателітів – якщо тематика досить конкурентна, є сенс починати будувати мережу сателітів. Один із способів – підняття сайтів на дроп. Детально про цей метод можна прочитати в статті «Як використовувати дроп у посилальній стратегії? Інструкція щодо створення сайтів на дроп-доменах».
– Посилання у гостьових публікаціях та ЗМІ.
Мобільний трафік
Тренд останніх кількох років – збільшення мобільного трафіку. За перші дев’ять місяців 2017 року мобільний трафік у Росії виріс на 90%. Також зросли продажі смартфонів: у першому півріччі року, що минає, продажі смартфонів зросли на 10% – до 12,4 млн. пристроїв. Більш детальну статистику можна подивитися у статті на searchengines.ru.
Що робити в 2018 році
Потрібно перебудувати свою роботу та змістити акценти з десктопного трафіку на мобільний. Якщо зараз ви аналізуйте поведінкові, сніппети, подачу контенту з акцентом на десктоп, то у 2018 році починайте зміщуватися на аналіз мобільних версій.
Для успішного ранжування та зростання конверсій потрібно:
– Адаптувати сайти під мобільний. Варіанти, як зробити це швидко, описані в статті «3 способи швидко адаптувати сайт під мобільні пристрої».
– Зменшити час завантаження сайту.
– Запровадити технологію прискорення сторінки для інформаційних сайтів: у Google — AMP, у Яндексі — Турбо-сторінки.
Монополізація видачі пошуковими системами і агрегаторами
У 2017 році Яндекс інтегрував четверте спецрозміщення, також у результатах пошуку були помічені блоки реклами, спостерігається домінування проектів Яндекс.Маркету, Яндекс.Здоров”я і т.д.
Google прагне віддавати відповідь прямо у результатах пошуку:
Приклад за запитом «авіаквитки»
Приклад за запитом «пам’ятки Чорногорії»
Крім пошукових систем, видачу монополізують агрегатори, великі рітейлери та дошки оголошень.
Приклад за запитом «купити колонку jbl»
Тенденція точно буде тривати. Основна мета пошуку – щастя користувача, а користувач щасливий. Страждають тільки SEOшникі.
Що робити у 2018
Якщо у вашій тематиці засилля агрегаторів і сервісів пошуку:
– Збирайте повне семантичне ядро та шукайте запити, за якими найменше монополізації. Просувайтеся у першу чергу за ними.
– Додавайтеся на сторінки агрегаторів і просувайте їх.
– Додавайте сайти у Яндекс.Довідник і Google Мій бізнес. Для локальних організацій Google Мій бізнес може бути дуже ефективний.
– Оптимізуйте сніппети, використовуйте мікророзмітку.
– Не зациклюйтеся на пошуку, використовуйте усі джерела трафіку: соціальні мережі, крауд-маркетинг, контекст і т.д.
Вимоги до сайтів постійно зростають. Потрапити у Топ сайту, зробленому на коліні, стає все складніше.
У 2018 року потрібно тримати основний курс на підвищення якості сайту та продукту загалом. Ставтеся критично до свого сайту, постійно покращуйте всі фактори. Питання, яке потрібно собі ставити: чому я повинен бути в ТОП?
Також важливо приділяти увагу мобільній версії сайту – мобільний трафік буде лише рости.
Успіхів вам у Новому році!
Еще по теме:
- Як підвищити релевантність у 2019 році
- Чи навчаться оптимізатори накручувати ІКС: думка експертів
- Запуск алгоритму Колібрі – перехід до семантичного SEO?
Есть вопросы?
Задайте их прямо сейчас, и мы ответим в течение 8 рабочих часов.