- (Обновлено: ) Виктор К.
Оптимізація починається саме зі складання списку запитів, за якими ви хотіли б бачити сайт у Топ-10 пошукових систем.
Розглянемо докладніше, що таке семантичне ядро. Наприклад, у вас є сайт, за допомогою якого ви продаєте в інтернеті побутові кондиціонери. Семантичне ядро для просування такого ресурсу буде складатися із запитів, пов’язаних з продажем (купівлею) різних моделей побутових кондиціонерів, а саме:
«Купити кондиціонер»
«Кондиціонери mitsubishi»
«Кондиціонери lg»
«Кондиціонери москва»
«Кондиціонери daikin»
«Продаж кондиціонерів»
«Підлоговий кондиціонер»
«Кондиціонери samsung»
«Віконний кондиціонер»
«Магазин кондиціонерів»
«Вартість кондиціонера» і т.д.
Тобто, семантичне ядро сайту – це той список пошукових запитів, які описують ваш сайт і те, що ви на ньому пропонуєте. Це може бути як товар або послуга, так і просто корисна і цікава інформація.
Причому кількість запитів у семантичному ядрі може варіюватися залежно від ваших цілей, специфіки сайту (сайт-візитівка, інтернет-магазин і т.д.) та бюджету на просування.
Отже, якщо, прочитавши вступ, у вас виникло питання «А як же правильно підійти до вибору запитів?», То ця стаття для вас, і я рада поділитися своїм досвідом на сторінках нашого блогу.
Розглянемо докладніше моменти, на які слід звернути увагу під час підбору семантичного ядра для просування сайту.
Крок № 1 – визначаємося з цілями
Тобто, визначимо, які дії повинен здійснювати користувач на вашому сайті:
1. Якщо сайт комерційний, користувач повинен купити будь-який товар або скористатися послугами компанії.
У цьому випадку запити можуть містити слова:
– «купити», «продаж», «ціна», «вартість», «доставка» і т.д. – якщо сайт продає якийсь товар;
– «ремонт», «установка», «заправка», «викликати майстра», «замовити», «ціна» і т.д. – якщо сайт надає будь-які послуги.
Тобто, запити повинні «продавати» товар або послугу компанії.
Треба відзначити, що це не означає, що всі без винятку запити семантичного ядра можуть містити слова, що продають. Наприклад, запити типу «кондиціонери lg», тобто «товар + марка», також можуть бути включені в список, оскільки за такими запитами користувач шукає свою майбутню покупку.
Для наочності наведу приклад: нещодавно я підбирала список запитів для сайту компанії, яка продає копіювальну техніку та здійснює її ремонт. У цьому випадку список запитів був розділений на дві групи – «запити, які будуть продавати товар» і «запити, які будуть продавати послугу»:
Група запитів «Послуги – ремонт і заправка картриджів»: «заправка картриджів hp» «Ремонт принтерів hp» «Заправка картриджів samsung» «Заправка картриджів canon» «Ремонт оргтехніки» «Заправка картриджів у москві» «Canon ремонт принтерів» «Заправка картриджів brother» «Ремонт плотерів» «Ремонт принтерів epson» «Заправка картриджів xerox» «Ремонт принтерів samsung» «Ремонт ксероксів» «Заправка картриджів epson» «Ремонт hp БФП» «Ремонт БФП» «Заправка картриджу hp 122» «Заправка лазерних картриджів» «Ремонт плотерів hp» |
Група запитів «Продаж картриджів та оргтехніки»:«купити картридж для принтеру hp» «Купити картридж для принтеру canon» «Купити картридж для принтеру epson» «Продаж комп’ютерів у москві» «Придбати картриджі hp» «Продаж планшетних комп’ютерів» «Купити картридж hp 122» «Купити картридж samsung» «Принтер hp» «Принтер canon» «Принтер hp laserjet» «Принтер epson» «Принтер samsung» «Принтер hp deskjet» «Принтери ціни» «Принтер canon lbp» «Принтер samsung ml» «Принтер xerox» «Принтер epson stylus» |
Усього для просування сайту за двома групами було підібрано 243 запити. Як ми бачимо з наведеного прикладу, основна маса запитів націлена на покупку товару або отримання конкретної послуги.
2. Якщо сайт інформаційний, користувач повинен просто знайти потрібну йому інформацію саме на вашому сайті.
Що таке «інформаційні запити» розглянемо на конкретному прикладі.
Припустимо, ваш сайт надає користувачам інформацію медичного характеру – опис захворювань, симптомів, способи лікування і т.д. У цьому випадку список запитів не буде містити «слова, що продають» , а буде націлений на пошук конкретної хвороби, її лікування та ін.
Для наочності наведу список таких запитів для сайту, свого роду «медичної енциклопедії захворювань»:
«Карбункул лікування народними засобами»
«Збудник емфізематозного карбункула»
«Відмінність карбункула від фурункула»
«Емфізематозний карбункул ВРХ»
«Псоріаз фото»
«Псоріаз симптоми»
«Псоріаз причини»
«Народне лікування псоріазу»
«Як лікувати псоріаз»
«Псоріаз лікування народними засобами»
«Як вилікувати псоріаз»
«Псоріаз нігтів»
«Псоріаз причини виникнення»
«Виникнення псоріазу»
«Хвороба псоріаз»
«Псоріаз шкіри»
«Ознаки псоріазу»
«Псоріаз фото лікування»
«Форми псоріазу»
«Шкірний псоріаз»
«Історія хвороби псоріаз»
«Чи заразний псоріаз»
Як ми бачимо з прикладу, в основному запити націлені на отримання конкретної інформації, а не на пошук послуги з лікування захворювання.
Наступний важливий момент – визначити, які з конкурентних запитів варто підбирати для сайту.
Крок № 2 – визначаємося з конкурентностью
Як відомо, умовно пошукові запити мають кілька поділів на групи, а саме:
– За кількістю слів у запиті – «однослівні», «двослівні», «трислівні» та ін.
Наприклад:
- «Побутові приміщення» (2 слова);
- «Металеві побутові приміщення» (3 слова);
- «Купити металеві побутові приміщення» (4 слова).
– За частотою – «ВЧ» (високочастотні), «СЧ» (середньочастотні) і «НЧ» (низькочастотні).
Наприклад (частота вказана у регіоні «Москва» в пошуковій системі Yandex.ru):
- «Кондиціонер» – ВЧ запит, частота – 12749;
- «Підлогові кондиціонери» – СЧ запит, частота – 923;
- «Канальні кондиціонери daikin» – НЧ запит, частота – 60.
– За конкурентністю – «висококонкурентні», «средньоконкурентні» та «низькоконкурентні».
Наприклад:
- «Кондиціонер» – висококонкурентний запит;
- «Підлогові кондиціонери» – средньоконкурентний запит;
- «Канальні кондиціонери daikin» – низькоконкурентний запит.
Найчастіше частота запиту є непрямим показником його конкурентності. Але зустрічаються такі запити, особливо в комерційній тематиці, коли запит може бути средньочастотним, але високої конкурентності. Наприклад, запит «фотожалюзі» має частоту 378 у регіоні «Москва» (Yandex.ru), але при цьому конкурентний.
Під час підбору семантичного ядра на конкурентність запиту варто звертати пильну увагу, особливо для сайтів комерційної тематики, і я поясню, чому. Якщо у вас молодий сайт (вік домену – менше 2-х років), то не варто для нього підбирати висококонкурентні запити, ви просто не зможете вивести ресурс у Топ-10. Для прикладу покажу список сайтів у Топ-10 за висококонкурентними запитами «кондиціонери» у пошуковій системі Yandex.ru (регіон «Москва»):
Як видно з прикладу, в Топі немає компаній, сайти яких молодші 2006 року. Тобто, визначаючи, які запити вибрати за рівнем конкурентності, пам’ятайте, що для молодих сайтів найкраще починати просування за средньоконкурентними та низькоконкурентними запитами.
Отже, ми розібрали цілі запитів і конкурентність, але залишилося питання – які запити за довжиною (односкладові, двоскладові та ін.) краще підбирати для того чи іншого сайту?
І для цього ми робимо …
Крок № 3 – визначаємося з типами запитів
Як вже було описано в кроці № 2, за довжиною запити діляться на однослівні, двослівні, трислівні та ін., тобто, що складаються з 1-го слова, 2-х, 3-х і т.д.
Тут необхідно зробити виноску, що якої б тематики чи специфіки не був ваш сайт, більш цільовими є запити, що складаються з двох і більше слів, при цьому однослівні запити є більш загальними.
Наприклад, запит «фотожалюзі» може мати на увазі як пошук інформації про даний вид жалюзі, фотографії, відгуки і т.д., так і їх купівлю. Тоді як запит «купити фотожалюзі» означає тільки одне – користувач шукає компанію, в якій можна придбати даний товар.
Звичайно, ви можете використовувати для просування однослівні запити, просто майте на увазі, що за даними запитами трафік буде гірше конвертуватися, а на просування знадобиться більше часу та коштів.
Виходячи з цього, я рекомендую під час підбору семантичного ядра робити акцент на цільових запитах, що складаються з двох та більше слів. Особливо це стосується сайтів комерційної тематики.
Хочу звернути увагу на особливість підбору семантичного ядра для інтернет-магазинів. Цей вид комерційних сайтів заслуговує на особливу увагу через свою специфіку. А вона полягає в тому, що для комерційних ресурсів, крім запитів стандартного типу, наприклад, «купити кондиціонер», рекомендується підбирати цільові запити типу:
«Товар + марка»;
«Товар + марка + модель»;
«Купити + назва товару + марка»;
«Купити + назва товару + модель» і т.д.
Тобто, такі запити, які б відображали специфіку товару та продавали. Оскільки посадковими для таких запитів будуть сторінки конкретних товарів, ви зможете підвищити конверсію, відразу націливши відвідувача на потрібну сторінку.
Для наочності наведу приклад вибірки з семантичного ядра для інтернет-магазину товарів для дітей:
Група запитів «Автокрісла»:«купити автокрісло» «Chicco автокрісло купити» «автокрісло chicco» «автокрісло дитяче купити» «автокрісло maxi» «автокрісло cosi» «автокрісло maxi cosi» «автокрісло baby» «автокрісло graco» «автокрісло iseos» |
Група запитів «Стільчики для годування»:«стільчик chicco купити» «купити стільчик chicco polly» «купити стільчик для годування chicco» «стільчик chicco polly magic купити» “стільчик для годування” «дитячі стільчики для годування» «стільчик для годування chicco» «стільчик для годування polly» «стільчик для годування peg perego» «продаж стільчиків для годування» |
Як ми бачимо, в прикладі семантичного ядра присутні запити, що містять марку товару та дозволяють відвідувачу не робити довгі переходи на сайті, а відразу потрапити на потрібну сторінку.
Отже, ми підійшли до закінчення нашої статті, і мені залишилося розповісти про те, яким чином ми отримуємо необхідний список запитів, тобто, які методи використовуємо у своїй роботі.
Крок № 4 – визначаємося з методами
На сьогоднішній день є кілька методів підбору ключових запитів, з них:
1. Отримання списку запитів із відкритої статистики конкурентів (даний метод описаний, наприклад, тут).
На мій погляд, метод дуже трудомісткий, оскільки знайти відкриту статистику відвідуваності у конкурентів або потрібний лічильник статистики досить проблематично.
2. Ручний підбір за статистикою Yandex.ru (посилання на офіційне джерело).
Це відкрита інформація, але метод також досить трудомісткий, оскільки сервіс не передбачає експорт даних, наприклад, у файл Excel. І для того, щоб отримати список усіх можливих словоформ, необхідно вводити по одному запиту.
Наприклад, на зображенні нижче представлений список запитів (виділено червоним квадратом), які можна використовувати для складання семантичного ядра сайту за тематикою «кондиціонери»:
Ми використовували даний сервіс раніше, до того, як був створений наш власний скрипт.
3. Використання спеціальних скриптів підбору запитів.
Такий метод досить простий і не вимагає багато часу, але вимагає матеріальних витрат, оскільки подібні скрипти – платні. Наприклад, у своїй роботі ми використовуємо скрипт, розроблений нашими програмістами (посилання на – скрипт підбору запитів).
4. Даний метод не виключає використання перших трьох, оскільки він пов’язаний із підказками в пошукових системах.
Наприклад, під час введення запиту «кондиціонер» у рядок пошуку Yandex.ru, з’являється список запитів, як показано на зображенні нижче.
Дані запити з підказок можна включати не лише у семантичне ядро для просування сайту, але і для розведення анкор-листа під час нарощування посилальної маси.
І на закінчення хочу сказати: намагайтеся складати семантичне ядро з таких запитів, на які дає відповідь ваш сайт. Припустимо, у семантичному ядрі сайту присутній запит «відгуки про кондиціонери» і сайт за даним запитом перебуває у Топ-10, а самих відгуків на сайті немає. Відповідно, користувачі, які приходять на сайт за даним запитом, повернуться в пошук, що негативно позначиться на користувацькому факторі.
Еще по теме:
- Основа семантичного ядра: що таке маркерні запити та як їх отримати
- Семантичне ядро: як правильно підібрати ключові фрази для просування сайту
- Як розширити семантичне ядро за допомогою даних Яндекс.Метрики
Есть вопросы?
Задайте их прямо сейчас, и мы ответим в течение 8 рабочих часов.