- (Обновлено: ) Виктор К.
- 11 минут
- Що таке PBN
- Дроп
- Реєстрація та підготовка дропів до індексації
- Контент для дропів
- Індексація та подальші дії
Що таке PBN
PBN (Private Blog Network) – це приватна мережа блогів (і не тільки), яка в основному використовується для впливу на кількість посилань, що просувається за допомогою дропів.
Дроп – це тематичний сайт з історією та зворотними посиланнями, домен якого не був вчасно продовжений і тепер доступний для реєстрації.
Малюнок 1. Приклад схеми побудови мережі PBN
Використання PBN добре тим, що ви отримуєте повністю контрольовану кількість посилань, у якій можете змінювати анкор посилань, їх адресу. Ви також можете бути впевнені, що ці посилання не відваляться протягом деякого часу, як це може статися за умови їх покупки, а мережа тематична. PBN популярний на заході – там він дуже дієвий. У Рунеті приватна мережа блогів використовується набагато рідше через свою дорожнечу.
Плюси:
– Повний контроль над посилальною масою.
– Можна потрапити в ТОП.
– Можливість повторного використання.
Мінуси:
– Великі витрати.
– Займає багато часу.
– Є можливість втратити всю мережу.
Дроп
Пошук дропів – досить складний процес. Він займає багато часу та сил. Давайте розберемося, скільки та які потрібні дропи, як їх шукати.
Скільки потрібно дропів
На це питання немає однозначної відповіді. Для кожного сайту є індивідуальна кількість дропів, яка зможе дати потрібний результат. Причому збільшувати їх кількість потрібно поступово. Для більш-менш безпечного просування сайту потрібно, щоб кількість посилань з дропів була не вища 20% від загальної кількості посилань, що просуваються.
Які дропи шукати та на що дивитися
У першу чергу потрібно визначитися, які ж дропи нам потрібні.
Найголовніші – тематичні дропи. Також можна брати білятематичні трастові. Посилання з тематичних доменів будуть вважатися якісними і Google їх любить, що посприяє просуванню сайту меншим числом дропов, ніж якби ми використовували нетематичні сайти.
Для пошуку дропів можна використовувати безкоштовний сервіс Expired Domains.net. Тут можна шукати як за ключовим словом, так і за загальним списком, є можливість використовувати фільтри.
Для перевірки якості домена є платний сервіс Ahrefs, в якому ми будемо перевіряти трастовість сайтів, зворотні посилання, анкор-лист, дізнаємося, з якої сторінки найкраще поставити посилання на сайт, що просувається. Показники, на які потрібно дивитися:
- Ahrefs Rank (Ar ) – показник трастовості. Чим менше це число, тим сайт трастовіший. Зразкові значення трастовості:
- – Від 1 до тризначних чисел – дуже трастові.
- – Від чотиризначних до п’ятизначних – трастові.
- – Від шестизначних до семизначних – трохи трастові (їх можна використовувати, якщо вищеперелічених немає).
- – Усе, що більше семизначних чисел – нетрастове, тобто шлак.
- Url Rating (Ur) – мінімальне допустиме значення 12, але чим вищий цей показник, тим краще.
- Domain Rating (Dr) – показник повинен бути не менше 30 і, як і Ur, чим вище, тим краще.
За допомогою Веб-архіву будемо дивитися, який був сайт, його контент, тематика (чи змінювалася вона).
Через Whois перевіримо, чи вільний домен і скільки у нього було реєстраторів.
Пошук і перевірка дропів
Розглянемо на прикладі, як шукати та перевіряти дроп.
Етап 1. Вибір доменної зони
Припустимо, ми хочемо знайти всі вільні домени SEO-тематики з доменом «ru». Перейдемо в Expired Domains і спершу відсортуємо всі російські домени, перейшовши в пункт «ccTLDs PQR» і вибравши «Deleted .ru Domains».
Малюнок 2
Етап 2. Встановлення фільтру для пошуку дропів
Відкриваємо фільтр. Для сортування за ключовим словом введемо «seo», виставимо параметр «only new last 30 days», який сортує усі нові дропи за останні 30 днів. Поставимо галочку на пункті «only available Domains». Він відсортує всі вільні домени.
Малюнок 3. Фільтр налаштування пошуку доменів
Застосуємо цей фільтр і побачимо список вільних доменів за останні 30 днів з ключовим словом у імені домена «seo».
Малюнок 4
Етап 3. Перевірка в Ahrefs
Вивантажуємо знайдені домени та перевіримо їх за допомогою Arhefs.
Пакетний аналіз
Відкриваємо Ahrefs та копіюємо всі вивантажені домени в пакетний аналіз для перевірки. Дивимося на показники AR і DR, незайвим буде перевірити кількість посилань.
Коли Ahrefs збере дані за цими доменами, відсортуємо їх за показником Ahrefs Rank (Ar) від меншого до більшого. Тоді самі трастові домени будуть спочатку, а не розкидані по всьому списку.
Далі дивимося трастові домени, кількість доменів, що посилаються, і беклінків. Якщо їх мало, але домен трастовий, у подальшому його слід перевірити на наявність контенту, який ми зможемо потім використовувати.
Малюнок 5. Пакетний аналіз Ahrefs
Перевірка показників
Для подальшого аналізу візьмемо, наприклад, домен «seo-factor.ru». Він не дуже трастовий, але дроп із таким показником все ж таки можна використовувати, показники UR і DR в нормі.
Малюнок 6
Аналіз зворотних посилань
Подивимося на його беклінки та перевіримо на спамність. З їх допомогою також можна приблизно зрозуміти, яка тематика сайту.
Перейдемо у вкладку «Посилальний профіль», виберемо «Беклінки» та натиснемо на пункт «Усі посилання».
Малюнок 7
Малюнок 8
Малюнок 9
Більшість посилань – наскрізні, поставлені у футері сайтів. За ними видно, що на цьому домені був сайт, який надає послуги створення та просування сайтів. Також є посилання з форумів і сайтів сервісів. Нормативний профіль не заспамлений.
Детальніше про якість довідкового профілю в статті «Поганий і хороший контрольний профіль». Щоб краще розуміти роботу з Ahrefs, ознайомтеся зі статтею про проведення посилального аудиту.
Також потрібно подивитися, чи є посилання з ієрогліфами. Якщо такі є, вже на цьому етапі дроп можна не використовувати для посилань. Можна розглядати його в якості контенту, якщо останній там є.
Малюнок 10. Приклад посилань з ієрогліфами
Перевірка анкор-листа
Перевіряємо анкор-лист домену.
Малюнок 11
Анкор-лист у нормі. Можна переходити до наступного пункту.
Вибір кращої сторінки для посилання
Тепер дивимося, з якої сторінки нам найкраще буде поставити посилання на сайт, що просувається. Для цього відкриваємо вкладку «Кращі сторінки за посиланнями», сортуємо показник RD від більшого до меншого і дивимося найбільший показник.
У цьому випадку посилання потрібно ставити з головної сторінки. Також можлива ситуація, коли буде показано, що посилання краще ставити з домену з www, наприклад, «www.seo-factor.ru». Тоді потрібно налаштувати 301 редирект на версію з www.
Малюнок 12
Етап 4. Історія в Web Archive
На цьому етапі перевіряємо домен через Web Archive. Наше завдання – подивитися тематику сайту (якою вона була, чи змінювалася, якщо змінювалася, то як) та його контент. Якщо контент хороший, він нам стане у нагоді.
Перевіряємо наш домен. Бачимо, що у 2005 році це був сайт з надання послуг із SEO-оптимізації.
Малюнок 13
У 2011 році сайт зміним тематику на створення сайтів і SMO.
Малюнок 14
А у 2014 він знову змінив тематику. Тепер це сайт з продажу ліцензійних ключів і рішень для Bitrix.
Малюнок 15
У 2016 році відбувається кардинальна зміна тематики: інформація про вейпи та їх продаж.
Малюнок 16
Перевіривши домен, ми побачили, що сайт міняв свою тематику і контент з нього ми взяти не можемо. Домен, який змінює свою тематику, не підходить для побудови PBN-мережі.
Етап 5. Дані Whois
Перевіримо домен через Whois. Вводимо його ім’я та бачимо, що він вільний.
Хоча в Expired Domains ми вибрали сортування за вільними доменами, все ж варто переглядати Whois, оскільки за час аналізу дропу його міг хтось придбати. У моїй практиці був випадок, коли знайдений дроп із відмінними показниками буквально за кілька хвилин до покупки поцупив інший покупець, тому, якщо Ви бачите, що трастовий дроп вільний, – швидше його купуйте. Конкуренти не дрімають і можуть викупити його раніше за вас.
Малюнок 17
Перевіримо історію реєстрації домену.
Малюнок 18
Бачимо, що є інформація тільки за рік. Якщо враховувати, що тематика сайту змінювалася, можна припустити, що власник теж змінювався. Домени, в яких часто змінювався власник, не підходять.
Перевіряти історію реєстрації потрібно для кожного домену.
Усі домени, які нам підходять, сортуємо у файлі Excel на 2 категорії:
- З хорошими посиланнями, але з поганим контентом.
- З хорошим контентом, але з не дуже хорошими посиланнями.
Реєстрація та підготовка дропів до індексації
Це один з відповідальних етапів, оскільки від нього залежить, розкриють мережу чи ні. Основне, що потрібно знати, – все дуже рандомно.
Робити все потрібно якомога різноманітніше. Всі дії повинні бути спрямовані на те, щоб ніхто не зміг розпізнати, що це дропи і у них один власник.
Реєстрація та хостинг
Є ряд правил, яких слід дотримуватися:
- Різні реєстратори доменів. Повинно бути мінімум 2 реєстратора. Якщо є можливість, використовувати більше.
- Потрібно купувати на різні імена. На один домен використовувати одне ім’я. Можна використовувати ім’я старого власника.
- Реєструвати у різний час.
- Бажано використовувати не одну, а хоча б 2-3 платіжки.
- Використовувати Private Whois не більше 10% від загального числа доменів.
- Не використовувати найдешевші хостинги, оскільки на них, як правило, багато неякісних сайтів. Це не піде на користь. Використовуйте якомога більше різних хостингів: для початку купуйте дешевше, а в подальшому, чим ближче сайт, що просувається, до топу, розбавляйте дорогими.
Підготовка доменів до індексації
Прийшов час створювати сайти. Є кілька варіантів, як це зробити:
1. Повністю відновлюємо дроп через Web Archive.
2. На старому дропі створюємо новий, тематичний сайт.
3. На старий дроп з хорошими посиланнями «вішаємо» сайт з хорошим контентом.
Потрібно використовувати всі ці схеми, не дотримуватися тільки однієї і все робити максимально різноманітно.
Слід виконувати наступні правила:
- Використовувати різні CMS, дизайн, збірки WordPress, плагіни.
- Не ставити на сайт лічильників.
- На сайті не повинно бути нічого від Google (Google Analytics, Webmaster і т.д.).
- Перевірити весь код вручну, переглядаючи наявність коментарів, кодів лічильників, коду Веб-архіву. Якщо щось з цього було знайдено – видаліть.
- Встановити робочі контактні дані (для кожного сайту різні), щоб, у разі нарікань від колишніх власників сайтів, ви могли швидко все виправити, не змушуючи їх зайвий раз писати на вас доноси хостингу.
- Закрити від усіх можливих ботів в .htaccess.
Малюнок 19. Приклад коду
- Позбутися від усього, що могло б хоч якось натякнути на одного власника.
- Додати унікальний контент.
- Перед індексацією виправити всі 404 помилки.
Контент для дропів
Контент потрібен, щоб сайт виглядав природним і не викликав підозри. Пошук контенту для дропів такий же складний процес, як і пошук самих дропів. Є кілька варіантів, де його можна взяти:
1. Взяти «рідний» контент з Веб-архіву.
Плюси: швидко та просто.
Мінуси: можуть виникнути скарги на авторські права.
2. Взяти контент з Веб-архіву іншого дропу.
Плюси: швидко та просто.
Мінуси можуть виникнути скарги на авторські права, якщо його виявлять.
3. Написати самому чи замовити контент.
Плюси: унікальний контент, найнадійніший спосіб.
Мінуси: дорого.
Індексація та подальші дії
Фінальним акордом підготовки до використання дропу буде його індексація.
Якщо домен був відновлений через Веб-архів, ставимо посилання на сайт, що просувається. Тільки після цього дозволяємо його індексацію. Чекаємо приблизно тиждень, якщо сайт не проіндексований, більше не використовуємо цей дроп.
Під час створення нового сайту на старому дропі, індексуємо сайт усього з 1 сторінкою. Також чекаємо протягом тижня. Якщо сайт проіндексований, додаємо ще 5 сторінок; якщо ні – не використовуємо дроп.
Також можна поставити редирект на сайт, що просувається. Для цього способу підійде перевірка дропу на сайті конкурента.
Вибираємо сайт конкурента, який знаходиться на 2 сторінці та нижче. Відкриваємо наш сайт для індексації у файлі robots.txt, налаштовуємо з дропу 301 редирект на сайт конкуренту та спостерігаємо, що буде. Якщо у сайту конкурента падають позиції, такий дроп не використовуємо, якщо позиції піднялися – ставимо редирект на наш сайт. Може виникнути і третя ситуація – з сайтом-конкурентом нічого не сталося. Це найгірший варіант, оскільки незрозуміло, чи дроп несе користь чи шкоду. В такому випадку не використовуємо цей дроп.
Доцільно використовувати редиректи у разі залипання позицій або для разбавляння. Не використовуйте багато редиректів з дропів, рекомендована кількість – до 5 таких дропів.
Посилання з дропів
Пройшовши цей тернистий шлях, ми дійшли до моменту, коли будемо ставити посилання. Повторюся, для більш-менш безпечного використання PBN-мережі, кількість посилань з дропів має бути не більше 20% від загальної кількості посилань сайту, що просувається. З дропів також потрібно ставити посилання і на сторонні ресурси, щоб вони не викликали підозру. Посилання, які ведуть тільки на один сайт, виглядають «трохи» підозріло.
Під час аналізу дропу ми визначили, звідки найкраще поставити посилання. Важливо пам’ятати, що у кожного посилання повинна бути причина перебувати на сторінці.
Перед тим, як його поставити, задайте собі питання – чому воно там повинно бути?
Посилання можна поставити у вигляді банеру, в статті, в анонсі статті і т.д. Ставити наскрізне посилання не варто, це підозріло.
Можна ставити посилання як з внутрішньої на внутрішню, з внутрішньої на головну, з головної на головну, з головної на внутрішню сторінки.
Надалі потрібно поповнювати дроп унікальним контентом. Робити це потрібно в різних кількостях і в різний час, не забувати ставити посилання і на сторонні ресурси.
Нагадаю основні правила: все повинно бути природним, не викликати підозр, як можна більше різноманітним і навіть не натякати на те, що у дропів може бути один власник. Щоб уникнути неприємних ситуацій, не слід розповідати про те, що Ви використовуєте PBN-мережу.
Еще по теме:
- Як оптимізувати сайт під Яндекс і Google одночасно
- Як знайти нові точки росту пошукового трафіку
- Як розвивати сайт, який уже в ТОПі? Робочі поради щодо збільшення трафіку
Есть вопросы?
Задайте их прямо сейчас, и мы ответим в течение 8 рабочих часов.