Заказать SEO-услуги
Согласен с правилами обработки персональных данных
Скорость ответа - до 30 минут!

Блог(укр)    Стратегія просування сайту    Контентний проект: як уникнути фатальних помилок під час просування?

Контентний проект: як уникнути фатальних помилок під час просування?

like 67
17
25
25

Сьогодні просування будь-якого тематичного проекту стає складнішим і вимагає масу зусиль та винахідливості від власника. Якщо раніше було достатньо написати статті під ключові слова та зібрати трафік, то зараз зробити це вкрай важко. Потрапити в ТОП можна або в певних низькоконкурентних (і, як правило, малопопулярних) тематиках, або випадково «висмикуючи» користувачів із пошуку хорошими якісними статтями, які потрапляють у ТОП.

Нерозумно покладатися на те, що одна серед сотень написаних статей «вистрілить». Тому для успішного просування потрібно чітке розуміння того, що ви робите та для кого.

Саме тому ми хочемо дати засадничі поради, як правильно створити проект і організувати його роботу, щоб через півроку не виявилося, що ви витратили час даремно.

I. Підготовчий етап

1. Визначте тематику

На початковому етапі вкрай важливо вибрати відповідну тему та чітко позначити межі. Якщо ви хочете писати тільки про заробіток на криптовалюті, то повинні розуміти, що в подальшому доведеться дотримуватися цієї тематики. Якщо потім ви захочете розповідати, скажімо, про заробіток на продажу картоплі, навряд чи це буде добре сприйнято як користувачами, так і пошуковими системами.

Можливо, варто вибрати іншу тему, якщо ви не впевнені, що:

  • вам буде цікава тема;
  • зможете розповідати про неї цікаву та нову інформацію;
  • у вас через півроку не вичерпаються джерела інформації.

2. Визначте цінності, які ви можете принести у цій тематиці

Цей пункт випливає з попереднього та вкрай важливий для просування нового інформаційного проекту. Якщо ви зробите рерайт зі 100% унікальністю чи перекаже інформацію з Вікіпедії іншими словами, успіху в такого контенту буде небагато.

Ви можете створити своїм контентом такі цінності:

  • актуальність (ви можете розповісти щось нове, що користувачі не зможуть знайти на іншому сайті);
  • оперативність (ви зможете давати користувачам інформацію максимально швидко та подавати у зручному для читання форматі);
  • експертність (ви можете розповісти про щось, маючи унікальний особистий досвід або досвід інших людей, про який користувачі не знайдуть інформацію в іншому місці);
  • авторський стиль (якщо ваші матеріали не є чимось унікальним в інтернеті, але подають інформацію з відмінними характеристиками автора – це може подобатися користувачам. У такому випадку це теж можна вважати цінністю);

Важливо: потрібно пам’ятати, що, як мінімум, на початковій стадії ефект для пошукового трафіку буде мінімальним. Тільки після накопичення певної маси користувачів і трафіку з інших джерел, ваші матеріали почнуть успішніше ранжуватися і в пошуку.

  • подача контенту (в цьому випадку цінність може бути у більш зручній для користувачів подачі контенту: у вас простіше знайти інформацію, менше «води», ви використовуєте таблиці, графіки, зображення, інфографіку; навіть приємний фон і зручний шрифт можуть відіграти в цьому роль);
  • відсутність контенту в російськомовному сегменті (простий, але не менш популярний варіант цінності – перекладені матеріали; величезна кількість інформації на багато тем просто відсутня в Рунеті).

3. Визначте виконавців

Щоб в один прекрасний момент не почати бігати біржами в пошуках копірайтерів або авторів, ви повинні чітко визначити, хто буде створювати контент.

Визначимо таких виконавців:

  • Постійні копірайтери, які спеціалізуються на тематиці. Для отримання якісного контенту вам будуть потрібні письменники, які розбираються в темі та зможуть працювати з вами на постійній основі.

У вас повинно бути, як мінімум, кілька копірайтерів на постійній основі. Якщо з якихось причин основний копірайтер «відчепиться» на середині шляху, вам потрібно буде вирішити цю проблему в першу чергу, не пускаючи все на самоплив.

  • Залучені копірайтери. Для вирішення тимчасових завдань можна і навіть потрібно залучати сторонніх копірайтерів, але не можна будувати на них усю стратегію просування. Вони можуть писати нескладні тексти, підміняти основних копірайтерів, закривати «дедлайни».
  • Експерти та люди з досвідом. Це теж можуть бути тимчасові автори, але їх контент повинен бути для вас пріоритетним. Такий матеріал буде цінний та унікальний, тому його слід максимально розкручувати, можна створити для нього рекламу.
  • Ви. Так, не забувайте про себе. Якщо ви створюєте сайт на певну тематику, то, найімовірніше, вона вам якось близька чи зачіпає. Значить, ви теж можете щось про неї розповісти. Якщо не володієте авторським талантом, можете розповісти інформацію копірайтеру, а він уже оформить її у привабливий і читабельний вигляд.

4. Визначте джерела інформації

Цей важливий пункт допоможе вирішити проблему: «треба щось публікувати, а у копірайтера немає натхнення та новин ніяких цікавих немає, а терміни горять».

Джерелами інформації можуть бути:

  • Новинні проекти або інші сайти. Звичайно, не слід рерайтити вже наявні матеріали. З їх допомогою ви зможете доповнити свою інформацію (завжди можна!), Додати деякі важливі додаткові факти або просто надихнутися. Складіть список авторитетних ресурсів, з яких можна почерпнути щось нове та цікаве.
  • Перекладні матеріали. Дуже багато інформації з різних тем, на жаль, немає в російськомовному сегменті й цим можна скористатися – за умови правильного використання, перекладні матеріали можуть бути практично невичерпним джерелом інформації. При цьому необов’язково залучати професійних перекладачів, важливо, щоб автор грамотно розумів вихідний матеріал і міг адекватно адаптувати його, не змінюючи факти, імена, цифри.
  • Паперова література. Багато хто скептично ствиться до цього джерела, оскільки воно навряд чи зможе конкурувати за актуальністю. Паперову літературу можна використовувати для тих, хто не сильно схильний до постійних змін: технічні теми, медицина (деякою мірою), історія і т.д.

5. Складіть контент-план

Обов’язково потрібно скласти приблизний контент-план на найближчі півроку чи рік. Щоб точно знати, коли і де будуть виходити матеріали, знадобиться докладний графік мінімум на наступний місяць. У цьому випадку важливіше не ЩО ви будете викладати на сайті, а КОЛИ. Головне – періодичність. Неважливо, буде публікація кожен день або кілька разів на тиждень, вона повинна бути постійно і через однаковий проміжок часу.

Важливо: Не робіть різкі скачки у розміщенні контенту – буде набагато гірше, якщо ви розмістите за один день п’ять статей, а потім будете 2 тижні «мовчати».

II. Контент

Багато сайтів не можуть скористатися очевидними перевагами, пов’язаними з подачею матеріалу. Найчастіше вони виходять з такого принципу: аби був читабельний текст, а інше неважливо. З цієї причини, навіть володіючи цікавим матеріалом, вони не можуть його цікаво подати.

Повірте, є багато сайтів із дуже цінними матеріалами, але вони подані так грубо та «байдуже», що складно себе переконати залишатися на такому ресурсі.

1. Зробіть тематичну обкладинку

Найкраще, якщо ви зможете залучити користувачів із самого початку. Велике та зрозуміле фото, яке відображає зміст статті або зроблене «за мотивами» заголовку, зможе вигідно представити ваш матеріал.

Пример обложки для статьи

2. Сегментуйте контент

Вам потрібно не тільки структурувати контент, але і сегментувати його за подачею, а також за різноманітністю. Що це означає.

Хороший контент – це:

1. Структура. Контент повинен бути розділений на підзаголовки та смислові абзаци.

2. Сегментування за подачею. Використовуйте текст, зображення, графіки, цитати, таблиці, відео.

3. Різноманітність. У рамках однієї статті потрібно використовувати, як мінімум, кілька сегментів контенту. Якщо ви використовуєте один лише текст, зображення чи таблиці, Контент не буде зручним і зрозумілим для користувача. Ідеальний варіант, якщо контент буде побудований як «американські гірки» – ви зможете догодити як любителям тексту, так і любителям зображень, таблиць, графіків. Ніхто не сумуватиме за читанням такого матеріалу.

3. Зробіть правильне оформлення

Дуже важливо, щоб ваш контент був зручним для подальшого використання користувачами.

1) Інформаційні елементи

Обов’язково використовуйте такі елементи:

  • ім’я автора;
  • кількість переглядів статті;
  • кількість коментарів;
  • кількість лайків\шерів.

Цю інформацію можна розміщувати як у кінці контенту, так і внизу. Рекомендуємо розміщувати спочатку, тому що не факт, що користувачі зможуть дійти до кінця статті.

2) Підписи та нумерація зображень

Якщо зображень у статті багато, це допоможе користувачеві орієнтуватися.

Можна робити, наприклад, таким чином:

Мал. 3 «……»

N4 «……»

3) Таблиці для порівняльної інформації

Якщо ви, наприклад, порівнюєте плюси та мінуси або обговорюєте, що було в старій і новій версії, можна використовувати таблиці. Так інформація сприймається набагато простіше.

Плюси Мінуси
1. … 1. …
2. … 2. …
3. … 3. …

4) Графіки та інфографіка

Для більш зручної подачі деякої інформації варто трохи напружитися та створити графіки (благо, зараз повно інструментів для цього).

Пример графика

5) Зв’яжіть різні типи контенту

Будь-який сегмент вашого контенту можна зв’язати. Якщо ви розміщуєте зображення чи відео, у тексті потрібно це згадати та послатися на нього. Для текстів, які описують зображення досить докладно, можна зробити навпаки – розмістити числові позначення на зображенні.

Пример изображения с цифровыми обозначения

4. Створіть правильні посилання

У цьому випадку мова не про посилання у пошуковому розумінні, а про посилання, які можуть бути корисними для користувача. Потрібно звернути увагу на наступне:

1) Обов’язково використовуйте хлібні крихти чи теги – це дозволить користувачеві легше орієнтуватися на сайті, переходити з одного розділу в інший або зі статті на весь розділ, якщо йому цікава тематика.

2) На початку тексту помістіть зміст із швидкими посиланнями – це дозволить людині відразу потрапити на потрібний розділ (дуже зручно, якщо контент великий).

3) Не забувайте розміщувати посилання на інші матеріали вашого розділу всередині статті – якщо ви робите огляд нових автомобілів або моделей телефону, можете порівнювати їх зі старими, посилаючись на статті, написані раніше.

4) Посилайтеся на інші джерела. Ви можете послатися на новинний портал, Вікіпедію чи YouTube (причому необов’язково, щоб посилання було вбудоване, можна й анкорне). Якщо ви згадуєте ім’я – можете послатися на біографію людини у Вікіпедії; якщо згадуєте подію чи новину – пошліться на новину.

III. Просування та розвиток

Після того як почнете розміщувати контент, слід відразу думати про те, як його можна поліпшити та чим ще ви можете залучити користувачів. Краще про це подбати з самого початку.

1. Створіть свою інформаційну базу

Згодом у вас на сайті може набратися велика кількість однакових слів або понять. Ви можете створити власну Вікіпедію, словник, тезаурус – усе це допоможе захопити увагу аудиторії.

Наприклад, якщо у вас на сайті є інформація про ремонт комп’ютерів і ви часто оперуєте поняттями, наприклад, BIOS або дефрагментація – можна створити окремі сторінки під ці поняття та посилатися на них. На самих сторінках ви зможете зробити блоки з посиланнями:

  • статті про BIOS;
  • статті про дефрагментацію.

2. Обновлюйте та модернізуйте старі статті

Цілком ймовірно, що через півроку матеріал стане неактуальним. Якщо ви помітите, що вас у пошуковій видачі обходять більш «свіжі» конкуренти, варто перейти до оновлення статті.

Пізніше до статті можна додати функціонал: опитування, анкети, будь-які інші «залипалки».

3. Заохочуйте будь-яку активність користувачів

Часто можливість взаємодії користувачів із сайтом вкрай обмежена – спеціальна премодерація коментарів, довга модерація, редагування вже наявних коментарів. Усе це відштовхує користувачів.

Потрібно зробити наступне:

  • максимально просте коментування – без реєстрацій, капчі та інших речей;
  • на початковому етапі приймайте абсолютно будь-які коментарі (крім відвертого спаму) – навіть негативні коментарі краще, ніж їх відсутність;
  • можливість для користувачів мінусувати та плюсувати;
  • можливість відповідати на коментарі.

4. Додавайте функціонал

У кожній тематиці можна використовувати додатковий функціонал – від простих калькуляторів до складних інтерактивних карт. Вибрати найбільш відповідний варіант, виходячи з вашої тематики, наприклад:

  • для юридичної – підрахунок процентної ставки податків;
  • для кулінарної – підрахунок кількості інгредієнтів страви на кількість персон;
  • для медицини та здоров’я – підрахунок кількості калорій і багато іншого.

Це тільки окремі прийоми, але, думаю, в кожній тематиці знайдеться щось подібне.

5. Комунікуйте з вашою аудиторією

Щоб проект успішно розвивався, слід налагодити фідбек з вашими користувачами та розуміти, що їм подобається, а що – ні. Може, вони взагалі ніяк не реагують на те, що ви робите на своєму сайті.

Якщо ви хочете отримати більш докладні рекомендації щодо контентного проекту, виникли труднощі з просуванням або ситуацією, які виходять «за рамки звичайного», пишіть нам.

Подписаться на рассылку

Еще по теме:


Никита П.

SEO-аналитик

Оцените мою статью: 

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (11 оценок, среднее: 4,82 из 5)

Есть вопросы?

Задайте их прямо сейчас, и мы ответим в течение 8 рабочих часов.

Наверх