Заказать SEO-услуги
Согласен с правилами обработки персональных данных
Скорость ответа - до 30 минут!

Блог(укр)    Стратегія просування сайту    Як просувати інтернет-магазин з обмеженим асортиментом

Як просувати інтернет-магазин з обмеженим асортиментом

like 70
37
13
20

Вступ

До нас часто приходять сайти, у яких обмежений асортимент. І це є певною складністю.

Варто виділити два моменти з обмеженим асортиментом:

  • Обмежений асортимент – як характеристика того, що сайт займається продажем вузького кола продукції, наприклад: елітні подарунки, продаж товарів одного бренду тощо.
  • Обмежений асортимент – як показник того, що на сайті мало товарних карток, умовно у конкурентів тисячі товарних карток, а у вас усього 100.

Виходячи з цих 2 моментів, необхідно визначитися в чому проблема на вашому сайті, і на основі цього будувати подальші плани її рішення.

У статті ми розглянемо, що можна зробити в обох ситуаціях, за рахунок чого можна розширити асортимент сайту, а також – як отримати більше трафіку під час продажу вузькоспеціалізованої продукції.

Коли сайт продає вузьку продукцію

Якщо ваш інтернет-магазин продає продукцію одного бренду чи вузькоспеціалізовану, то отримати багато трафіку на сайт буде досить складно, якщо не сказати, що практично неможливо. Це обумовлено тим, що ваш сайт є вузькопрофільним. Також за загальними (звичайними) запитами у вас буде великий відсоток відмов. Це буває через високу ціну на товар або через те, що користувачеві не вистачає вашого асортименту для вирішення своєї потреби.

Приклад відсотка відмов за звичайними запитами по сайту, який продає елітні подарунки

Запросы с большим процентом отказов
Але є способи, завдяки яким можна збільшити трафік на сайт.

Добити запити до ТОП-3

Перше й очевидне, що можна зробити в такій ситуації – це постаратися витягнути якомога більше запитів у ТОП-3 пошукових систем.

Для початку слід прибрати всі технічні помилки на сайті, які ви зможете знайти. Для цього рекомендуємо просканувати сайт одним з парсерiв. Також необхідно перевірити всі помилки у вебмайстрів і Google Search Console.

Після виправлення технічних помилок, рекомендуємо скласти порівняльну таблицю з комерційними чинниками та використання їх конкурентами. Після чого подивитися, які комерційні чинники не реалізовані у вас, але є у конкурентів. Це будуть пріоритетні комерційні чинники, які слід втілити раніше за інших.

Сравнительная таблица коммерческих факторов на сайтах

Після цього необхідно проводити посторінкову оптимізацію сторінок. Можливо, це буде найскладнішим етапом, тому що ризики великі. Зробивши щось неправильно, можна втратити позиції.

Тому рекомендуємо бути гранично уважними та складати порівняльну таблицю зі списком того, що зробили конкуренти вище вас на своїх сторінках. А також допрацьовувати те, що у вас ще не зроблено. Можливі завдання:

  • переписати текст, на основі текстового аналізу;
  • підняти заголовок H1 вище чи замінити входження;
  • додати фільтри чи додаткову інформацію, наприклад, відео або таблиці;
  • розмістити зовнішні посилання.

Корисні статті:

Як просувати в ТОП монобрендовий магазин
Комерційні фактори ранжування Яндексу. Як стати краще конкурентів
Як розвивати сайт, який уже в ТОПі? Робочі поради щодо збільшення трафіку
Огляд ТОП-6 парсерів сайтів
Технічний аудит сайту: коли проводити, які інструменти використовувати і що перевіряти
Як оцінити посилання конкурентів у пошуковій видачі

Проводити експерименти щодо залучення трафіку за звичайними запитами

Додатково до всього можна пробувати просуватися за загальними запитами.

Наприклад, ви продаєте тільки італійську косметику, і по групі запитів «італійська косметика» у вас усе в ТОПі. Але також є запити, пов’язані зі звичайною косметикою. Звичайно, варто сказати, що такі запити більш конкурентні, та й трафіку з них можна отримати більше.

Так ви можете провести експеримент з отримання трафіку зі «звичайних» запитів. Починати варто з менш конкурентних і частотних запитів. Спершу слід створити стандартну для сайту сторінку й оптимізувати метадані. Після чого подивитися, які позиції займає сторінка за запитами, що просуваються. Якщо позиції до ТОП-50, значить, шанси витягнути її до топу є.

Далі необхідно подивитися, чим конкуренти за такими запитами обходять ваш сайт. Це можуть бути:

  • Зовнішні посилання.
  • Наявність фільтрів.
  • Блоки підкатегорій над лістингом.
  • Блок з популярними товарами.
  • Блок з корисними статтями.
  • Кращі комерційні фактори.
  • Більш інформативні міні-картки товару.

Наявність тексту. Тут важливо зазначити, що текст на лістингу інтернет-магазину для Яндексу завжди ризик, тому необхідно бути особливо уважним із ним.

Так, необхідно проаналізувати конкурентів і впровадити те, чого не вистачає сторінці та сайту загалом на основі конкурентів. Після чого знову дивимося позиції та вибираємо подальший план дій, якщо сторінка все ще не в ТОПі. Такий експеримент варто провести відразу на декількох сторінках, щоб результати були максимально правильні.

Корисні статті:
Правила формування title і description (відео та текст вебінару)
Як писати SEO-тексти для людей, які полюбить Яндекс?

Покращувати сніпети

Додатково залучити ще трохи трафіку на сторінки, запити яких знаходяться в ТОПі, можна, вдосконаливши сніпет, тим самим піднявши CTR.
Поліпшити сніпет можна декількома способами:

  1. Додати емоджі

Пример эмоджи в сниппете

  1. Додати Чат у сніпет

Пример чата в сниппете

  1. 3. Додати зірочки у сніпет Google

Пример рейтинга в сниппете

Ці дії зможуть підвищити якість сніпету.

Корисні посилання:
Як отримати максимум трафіку з нової пошукової видачі Яндексу
Як використовувати спецсимволи в Title і Description для залучення користувачів із видачі

Залучати інформаційний трафік

Не завжди сайт з обмеженим асортиментом може залучати досить трафіку, і є сенс пробувати залучити інформаційний трафік на свій сайт. У статтях блогу можна ставити посилання на категорії чи товари. Варіанти статей бувають різні:

  • огляди;
  • порівняння товарів;
  • статті на тему «як зробити» тощо.

Часто блоги зустрічаються на сайтах послуг, але нічого не заважає зробити інтернет-магазинам точно так само.

Скріншот трафіку з блогу на комерційному сайті

Трафик по блогу на коммерческом сайте

Писати статті навмання – не найкращий підхід. Рекомендуємо зробити наступним чином:

  1. Зібрати семантику з інформаційними запитами.
  2. Провести аналіз ТОПу за запитами.
  3. Підготувати ТЗ.

Це стандартний підхід під час підготовки до написання статей.

Під час аналізу слід звернути увагу:

  1. На приблизний розмір статей.
  2. Що у статтях написано, їх структуру.
  3. Чи є зображення, відео чи таблиці.

Також важливо не просто скопіювати статтю, а постаратися її поліпшити. Це можна зробити, розписавши докладніше певні аспекти точніше, додати те, про що ще ніхто не писав, внести в статтю якусь додаткову цінність, наприклад, тест або опитувальник, можливо, калькулятор.

Після аналізу та збору інформації, готуємо ТЗ, пишемо та публікуємо статтю. У текст можна додати кнопку на покупку товару чи посилання на лістинг.

Корисні статті:
Як скласти ТЗ копірайтеру, щоб стаття потрапила в ТОП без посилань?
Чи потрібен комерційному сайту інфорозділ? Відповіді та поради
Як і навіщо просувати інтернет-магазин за інформаційними запитами

Коли у сайту мало товару

Кількість асортименту є фактором ранжування. Так, сторінки, які мають невеликий асортимент порівняно з конкурентами, ранжуватимуться гірше у видачі за інших рівних умов, ніж конкуренти, у яких асортимент ширший. Суть у тому, що необхідно дати користувачеві можливість вибору товару на сторінці.

Для того щоб зрозуміти, що на лістингу не вистачає асортименту, необхідно перевірити кількість товарів у конкурентів. Для цього слід виконати наступні дії:

  1. За запитами, що просуваються для сторінки, зібрати ТОП-10 за усіма запитами й очистити від дублів і сайтів іншого типу (агрегатори, інфосайт).

Зробити це можна чи вручну, чи вдавшись до програм і сервісів.

Анализ ТОПа Seolib

  1. Після того як зняли ТОП, збираємо кількість товарів на сторінках сайтів. Це можна зробити або руками, або за допомогою функції у в Google Sheets =СЧЁТЗ(IMPORTXML(E49;”//span[@class=’itemName’]”)). Детальніше можна прочитати в статтi.

Подсчет количества товаров на странице

  1. Після рахуємо медіану за кількістю товарів і порівнюємо зі своєю кількістю.

Так ми зрозуміємо, чи потрібен нам асортимент на сторінці, і якщо так, то на скільки позицій його слід збільшити.

Давайте розглянемо, як можна збільшити кількість асортименту на лістингу, але повинні попередити, що, здебільшого, це сірі методи.

Розширити асортимент за рахунок існуючих товарів

Даний метод є не самим правильним, але найкращим з усіх. Суть його полягає в тому, що ми будемо розширювати асортимент за рахунок товарів, які вже є на нашому сайті. Наприклад, магазин займається продажем смартфонів, і наше завдання розширити асортимент. Ми можемо дублювати, по суті, одні й ті ж картки товарів, наприклад, окремо створювати картки під кожен колір, під різні характеристики однієї моделі, тим самим наплодивши товарні картки.

Товарные карточки с разными характеристиками

Звичайно, краще все робити красиво, для тієї самої моделі робити одну картку товару, в якій буде вибір кольору та характеристик, але в наших умовах, ми такого дозволити собі не можемо.

Розмістити товар під замовлення та товар, якого немає в наявності

Ще одним варіантом може служити створення карток товару під позиції, яких у вас зараз немає, але ви можете їх дістати та відправити клієнту. Під такий товар можна створити товарні картки та, замість кнопки «Купити», написати «Замовити».

Заказать на товарных карточках

Або просто додати неіснуючий товар у вашому асортименті та написати, що його немає в наявності. Ключовий момент: «Немає в наявності» необхідно зробити за допомогою зображення. Оскільки пошукові системи поки не навчилися розбирати текст на зображеннях, при такому способі вважатимуть, що товар є в наявності.

Додати блок з цим товаром/схожим товаром

Також можна додати на сторінку лістингу блоки типу «З цим товаром також купують» або «Схожі варіанти», «Новинки» тощо.

Блок новинки

Цей блок допоможе розширити асортимент на сторінці. Часто такі блоки можна зустріти в картці товару, але ми будемо розміщувати його саме під лістингом, оскільки це збільшить кількість товарів. Також можна комбінувати кілька варіантів, наприклад, додати схожі моделі та блок «З цим часто купують». Цей блок необхідно зробити максимально схожим із лістингом товарних карток, щоб пошукова система не зрозуміла, що це окремий блок, необхідно:

  1. Додавати в блок точно такі самі описи міні-карток товару, як і в лістингу.
  2. Зробити одним дизайном.

Це не гарантує, що пошукова система 100% сприйме ці блоки за лістинг з товарами, але шанси підвищаться.

Продублювати картки товару

Також для розширення асортименту можна дублювати товарні картки на сторінках лістингу. Наприклад, якщо взяти інтернет-магазин подарунків, у ньому можна в різних категоріях мало не повністю дублювати товар на сторінках, вибравши позиції з інших категорій.

Також можна навести приклад сайту із замовленням їжі. На сайті для китайської та тайської кухні асортимент практично однаковий.

Скріншот асортименту тайської їжі

Товарные карточки тайской еды
Скріншот асортименту китайської їжіТоварные карточки китайской еды
Так, повністю дублювати товар на категоріях – погана ідея, але частково продублювати його можна.
Суть даного методу: доповнити лістинг товарними картками, щоб він здавався більш релевантним пошуковій системі.

Використовувати партнерські програми

Додатковим способом розширення асортименту може служити використання партнерських програм. Так, ви знаходите відповідну партнерську програму та розміщуєте з неї товар на вашому сайті. За схожим принципом можна використовувати дропшиппінг.

Суть в тому, що ви розміщуєте товар, який є у іншої людини (фірми) на своєму сайті, тим самим розширивши асортимент, не обманюючи пошукові системи. Але тут є свої мінуси:

  • Ви не можете гарантувати якість товару та термін доставки.
  • Умови партнерських програм можуть не підійти для вас.
  • Під час використання партнерських програм, можливо, доведеться розміщувати реферальне посилання на чужий сайт.
  • Подивитися список партнерських програм можна у сервісі https://www.admitad.com/.

Висновок

Ми розібрали варіанти, якими можна вирішити ситуацію з обмеженим асортиментом. Для просування інтернет-магазину можна:

  • Поліпшити комерційні чинники сайту таі виправити технічні помилки.
  • Провести посторінкову оптимізацію сторінок, запити яких знаходяться поза ТОП-3.
  • Поліпшити сніпети, додавши емоджі, чат і рейтинг.
  • Створити блог на сайті для залучення інформаційного трафіку/
  • Проводити експерименти з просування «звичайних» запитів.

А для розширення кількості товарних карток можна:

  • Створити окремі товарні картки під різні характеристики та колір.
  • Товар, якого «немає в наявності», приховати від пошукових систем за допомогою приміщення тексту «немає в наявності» у зображення.
  • Розмістити товар, який ви можете дістати, але його у вас немає в наявності, зробивши кнопку «Замовити».
  • Додати блоки «Схожі товари» і/чи «З цим часто купують».
  • Дублювати асортимент у різних категоріях.
  • Розміщувати товар з партнерських програм.
Подписаться на рассылку

Еще по теме:


Виктор К.

SEO-аналитик

Раньше занимался программированием. Как-то наткнулся на статью об оптимизации сайтов. Она меня заинтересовала, я начал больше читать о SEO и настолько втянулся, что стал специалистом в этой сфере.

Сейчас занимаюсь продвижением коммерческих сайтов.

Девиз: Чтобы достичь цели, нужно, прежде всего, к ней идти.

Оцените мою статью: 

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (13 оценок, среднее: 4,92 из 5)

Есть вопросы?

Задайте их прямо сейчас, и мы ответим в течение 8 рабочих часов.

Наверх