Заказать SEO-услуги
Согласен с правилами обработки персональных данных
Скорость ответа - до 30 минут!

Блог(укр)    Стратегія просування сайту    Як оптимізувати сайт під Яндекс і Google одночасно

Як оптимізувати сайт під Яндекс і Google одночасно

like 26
12
9
5

Пошуковий трафік іде тільки з Яндексу, а переходів із Google практично немає (або все навпаки) – основна проблема, з якою до нас зверталися в рамках березневої акції на безкоштовну SEO-діагностику.

Як підтягнути трафік із одного пошуковика таким чином, щоб не втратити при цьому позиції в іншому? Адже відомо, що алгоритми Яндексу та Google відрізняються.
Глобальних відмінностей у базовій оптимізації сайту під Яндекс і під Google немає. В обох випадках потрібно усунути технічні помилки на сайті, повноцінно наповнити його корисною інформацією, заповнити метаописи, подбати про зручність користувачів, стимулювати появу зовнішніх згадок.

Але є ряд важливих нюансів, які слід враховувати, щоб обидві пошукові системи не обійшли ваш сайт увагою та трафіком. Отже, про нюанси.

1. Визначення інтенту запиту та релевантної сторінки

Важливо не забувати, що алгоритми пошукових систем різні та ключові завдання – зрозуміти інтент запиту (бажання та наміри користувачів під час введення пошукового запиту) та яка сторінка буде більш релевантною для нього (краще вирішить завдання користувача) – вирішуються по-різному. Із запитами, в яких намір користувача виражений явно, наприклад, коли у фразі є слова «купити», «скачати», «відгук», зазвичай немає істотних відмінностей.

Якщо у запиту кілька інтентів, різниця у видачі зустрічається набагато частіше. Наприклад, можна подивитися видачу за фразою «прибирання снігу». Яндекс відображає, в першу чергу, сторінки, що пропонують послугу. В Google же видача змішана, переважають новини та статті.

Навіть якщо обидва алгоритми однаково визначили інтент запиту, це ще не означає, що не буде складнощів із просуванням. Алгоритми можуть вважати релевантними різні сторінки вашого сайту. Наприклад, сторінку послуги та статтю чи лістинг товарів і товарну картку.

Рекомендації

Під час просування потрібно перевіряти:

  • Як Яндекс і Google розуміють інтент основних фраз. Масово проаналізувати фрази можна зазвичай тільки на показник «комерційності». Така можливість є у деяких кластерізаторів, наприклад, у Just-Magic. Для найбільш важливих фраз краще вручну аналізувати видачу.
  • Чи збігаються релевантні сторінки для просування фраз у Google і Яндексі.

Для зручності перевірки можна вказати релевантну сторінку для кожної фрази. Така можливість є у багатьох сервісах перевірки, наприклад, у SeoLib.

2. Відмінності в текстовій оптимізації

Яндекс був більш суворий до якості текстів ще до виходу «Баден-Бадена». І ось проблеми можуть виникнути не лише через класичну переоптимізацію, але і у разі рідких непотрібних текстів. Трохи переспамлені тексти продовжують бути відмінним кормом для «Панди» Google і приносять зростання позицій.

Рекомендації

Під час підготовки текстів слід приділяти більше уваги їх якості. Допомогти покращити текст можуть такі сервіси, як Главред, «Тургенєв».

Якщо ви зіткнулися із ситуацією, що для Яндексу текст на сторінці шкодить, а для просування в Google, навпаки, корисний, можна закрити його тегом noindex. Метод можна віднести до розряду «милиця», але на момент написання статті він працює. Також можна налаштувати скрипт, який буде довантажувати текст таким чином, щоб його було видно лише Google.

3. Відмінності у визначенні регіональності сайту

У Яндексі можна вказати, до якого міста чи міст належить ваш проект. У Google із регіональністю все не так добре, прив’язка йде тільки до країни. Ще кілька років тому за фразою «доставка піци» Google відображав на першій сторінці служби доставки з іншого міста. Зараз ситуація стала кращою, але регіональність, як і раніше, «кульгає» і це слід враховувати під час просування.

Рекомендації:

  • переконайтеся, що всюди вказали потрібний вам регіон (Google Мій бізнес, контакти на сайті та сторінці, входження у текст);
  • якщо Google погано розуміє регіональність у вашій тематиці, під час просування орієнтуйтеся на фрази із зазначенням топоніму.

Більше інформації про регіональність у Яндексі та Google у статті: «Регіональне просування у Яндексі та Google: основні принципи».

4. Оптимізація під мобільний пошук

Оптимізація сайту під мобільний пошук важлива як для Яндексу, так і для Google, але Google у цьому випадку на крок попереду. Якщо ви орієнтуєтеся саме на цю ПС, слід виділити особливу увагу мобільній версії сайту.

Ще у 2016 році представники Google анонсували Mobile-first indexing. Якщо коротко: для індексування та ранжування буде використовуватися мобільна версія сайту.

З березня 2018 року Google почав перекладати сайти на Mobile-first indexing. Якщо ваш проект потрапив у першу хвилю оновлення, у панелі Google Search Console мало з’явитися повідомлення.

Картинка «mobile-first indexing»

 

Рекомендації

Важливо не просто переконатися, що сайт технічно оптимізований під мобільні пристрої, а й перевірити зручність мобільної версії. Особливу увагу варто приділити проектам, у яких не використовується адаптивна верстка та мобільна, і ПК версії розміщені за різними адресами.

У цьому випадку вам потрібно переконатися, що:

  • мобільна версія містить важливий контент;
  • на мобільній версії використовуються структуровані дані;
  • правильно використовуються теги rel=canonical, rel=alternate, hreflang.

Не забувайте про оптимізацію швидкості завантаження. З липня 2018 року Google планує зробити її одним з факторів ранжування.

Детально про оптимізацію сайту під мобільні пристрої: «Мобільна адаптація сайту – відповіді на питання».

5. Відмінності у посилальному ранжуванні

Якщо у вашого сайту трафік з Google у кілька разів нижчий за трафік з Яндексу, в першу чергу проаналізуйте кількість та якість посилань. Потрапити в Топ Google у комерційних тематиках без потужного посилального профілю майже неможливо, в той час як у видачі Яндексу зустрічаються сайти майже без посилань навіть за конкурентними ВЧ запитами.

Яндекс не прибрав зовнішні чинники з ранжування, про що говорять як мінімум санкції за покупні посилання та наявність інформації про ресурси, що посилаються у Яндекс.Вебмайстрі. Однак їх вплив на позиції у видачі став меншим, відстежити його також стало проблематично.

Рекомендації

Під час просування під Яндекс немає сенсу витрачати значну частину бюджету на посилання.

Біржові посилання працюють гірше, тому важливо урізноманітнити методи отримання зовнішніх сигналів. Стаття на тему: «30 білих способів отримати зворотні посилання».

Аналізуючи контрольний профіль конкурентів, потрібно пам’ятати про інструмент Google Disavow Tool. Ви не знаєте, чи використовує конкурент відхилення посилань, через що аналіз може давати необ’єктивні дані.

6. Особливості комерційних чинників ранжування

Про те, що для комерційних запитів буде використовуватися інша формула ранжування, Яндекс оголосив ще у 2011 році. Пізніше в мережі з’явилася стаття з прикладами комерційних факторів. Зрозуміло, що Google також прекрасно розуміє особливості комерційних проектів, але на даний момент покращення комерційних факторів більш ефективне у Яндексі.

Рекомендації

Яндекс ділить комерційні чинники ранжування на 4 групи:

  • довіру;
  • якість послуги;
  • зручність вибору;
  • дизайн.

Про те, що саме належить до кожної групи факторів, і що можна поліпшити на сайті, ми детально описали в одній із наших статей: «Комерційні фактори ранжування Яндексу. Як стати краще за конкурентів».

7. Особливості видачі та формування сніпетів

Схема формування фрагментів і структуровані дані, що підтримуються, істотно відрізняються в Яндексі та Google. Наприклад, Google часто бере в якості сніпету опис із Description. У Яндексі можна підключити сайт до програми «Товари та ціни» і отримати в сніпет ціну та інформацію про доставку. У Google є блок зі швидкими відповідями. Список можна продовжувати…

Рекомендації

По-перше, потрібно уважно вивчити можливості, які пропонують ПС, і використовувати їх у повній мірі.

Статті на тему:

«Як поліпшити сніпет у Яндексі та підвищити CTR сайту»

«Ігри сніпетів: як потрапити в блок відповідей Google»

«Як виділити сніпет у пошуковій видачі Google?»

По-друге, реалізувати на сайті мікророзмітку, підібравши типи розмітки, що відповідають тематиці.

Статті на тему:

«Які дані можна передати»

«Mark Up Your Content Items»

По-третє, стежити за змінами у видачі, оскільки Яндекс і Google постійно проводять експерименти.

Наприклад, зараз Яндекс додав картинки до багатьох сніпетів.

Yandex-img-snippet

ПС також дала можливість додати в сніпет чат компанії.
yandex-jivosite

Останні зміни в Google, на жаль, у сторону зменшення кількості символів, що відображаються у сніпеті.

8. Де варто більше боятися пошукових санкцій

Останнім часом санкції з боку Google стали більш рідкісним явищем. «Пінгвін» і «Панда» є частиною основного алгоритму та ведуть себе не так агресивно. Можна сказати, що Google став терпиміше ставитися до порушень.

Яндекс, навпаки, продовжує урізноманітнювати та поповнювати арсенал санкцій, потрапляння під які часто дуже болісне для сайтів.

Багато шуму наробив вихід «Баден-Бадена».

Зі свіжих санкцій – покарання за якість реклами.

Рекомендації

Оскільки санкції Яндексу суворіші, щоб не потрапити під них, краще орієнтуватися, в першу чергу, на цю ПС. Більш якісні посилання, тексти, звичайно, вимагають більше витрат, але такі роботи, скоріше, призведуть до позитивної динаміки не лише в Яндексі, а й у Google.

«Баден-Баден» може накладатися на весь сайт або спрацьовувати як частина основного алгоритму. У першому випадку немає проблем з діагностикою – в панель Я.Вебмайстра приходить повідомлення. Зрозуміти, чи занижує позиції «”Баден-Баден” як частина алгоритму», можна тільки за допомогою експериментів зі сторінкою. Саме такий спосіб запропонували представники Яндексу.

baden-baden-algoritm

Більше інформації по темі діагностики «”Баден-Бадена” як частини алгоритму» в цій статті – «Алгоритм “Баден-Баден”. Робочий метод самостійної діагностики текстових санкцій Яндекса».

9. Великий відсоток сторінок низької якості

Подібні сторінки не потрібні в індексі і заважають розвитку проекту в цілому. Google реагує на такі проблеми більш болісно. Велика кількість сміттєвих і малокорисних сторінок на сайті може негативно впливати на оцінку його якості і гальмувати розвиток проекту.

Рекомендації

Потрібно забороняти малокорисні сторінки до індексації, налаштовувати канонічні адреси для боротьби з дублями. Такі роботи будуть корисні і для Яндекса, так як допоможуть заощадити краулінговий бюджет сайту.

Про те, як боротися зі сміттєвими сторінками і дублями на сайті, можна почитати тут: «Сторінки низької якості або як зрозуміти, що твій сайт “не дуже”»

10. Подання сайту в сервісах пошукових систем

Пошукові системи отримують інформацію про сайт з різних джерел. Крім лічильників, до них відноситься ряд інших сервісів, реєстрація на яких може не тільки давати додаткову інформацію, а й впливати на авторитет сайту з позиції пошукових алгоритмів.

У Google це: Google Analytics, Google Мій бізнес, Google+, Google Новини, YouTube.

В Яндексі: Яндекс.Метрика, Яндекс.Довідник, Яндекс.Новости, Яндекс.Дзен, Яндекс.Діалогі.

Часто зустрічається ситуація, що, просуваючись під Яндекс, зовсім забувають заповнити дані в Google Мій бізнес. Така помилка може стати істотним мінусом для ранжирування по комерційним запитам.

Рекомендації

Якщо на сайті немає Яндекс.Метрики або Google Analytics, встановіть. Це як мінімум допоможе алгоритмам правильно враховувати поведінкові показники.

Переконайтеся, що сайт представлений в основних сервісах пошукових алгоритмів. Важливо не тільки наявність, але і повнота зазначеної інформації, її актуальність.

11. Прихований текст

Мова йде про тексти, які користувач може відкрити і побачити, але спочатку вони приховані на сторінці за допомогою стилів і скриптів. Google оцінює такі тексти як менш значущі . Детально про це можна прочитати у нас в блозi.

Рекомендації

Потрібно враховувати цю особливість пошуковика і намагатися, щоб найбільш важлива інформація була відразу доступна користувачам. У деяких випадках є сенс відмовитися від вкладок, табів і відразу відображати всю інформацію на сторінці.

Висновок

Підіб’ємо короткий підсумок і перерахуємо ключові, на наш погляд, моменти:

  • Просування під Яндекс і Google має ряд істотних відмінностей, тому важливо визначитися, який пошуковик для вас більш пріоритетним, і орієнтуватися, в першу чергу, на нього.
  • Обов’язково перевірте, чи однакові посадочні сторінки у видачі Яндекса і Google, який тип сторінок переважає.
  • При підготовці текстів для комерційних сайтів, скоріше за все, потрібно буде шукати компроміс. Google більше терпимий до якості текстів, в той час як Яндекс відноситься до цим критерієм все суворіше.
  • Просуваючись під Google, важливо працювати з посиланнями профілем. Для Яндекса цей фактор не так значущий.
  • Для Яндекса важливі комерційні фактори. Працюючи з такими показниками, як асортимент, доступність контактної інформації, зручність сайту, можна істотно поліпшити ранжування.
  • Google продовжує робити акцент на мобільному пошуку. З введенням Mobile-first indexing адаптація сайту під мобільні пристрої може стати принципово важливою умовою успішного просування.
Подписаться на рассылку

Еще по теме:


Александр Я.

SEO-аналитик

Специализируюсь на продвижении коммерческих сайтов. Разрабатываю стратегии для интернет-магазинов и агрегаторов. Умею выжимать максимум трафика в любой тематике.

Руковожу SEO-процессами внутренних проектов SiteClinic. Обучаю молодых специалистов команды.

Любимая цитата: Хорошо смеётся тот, кто смеётся из ТОПа

Оцените мою статью: 

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (9 оценок, среднее: 5,00 из 5)

Есть вопросы?

Задайте их прямо сейчас, и мы ответим в течение 8 рабочих часов.

Наверх