- (Обновлено: ) Евгений Аралов
- Збір семантичного ядра
- Розширення структури за рахунок конкурентів
- Пошук сторінок, які втратили трафік
- Опрацювання запитів із Яндекс.Вебмайстра
- Невеликий кейс
Уявіть ситуацію: у вас є сайт, ви його просуваєте, трафік впевнено зростає, а потім графік відвідувачів із пошукових систем виходить на плато і стагнує. Знайома ситуація?
Малюнок 1
До нас досить часто звертаються з питанням: «Як знову змусити трафік рости, де знайти нові напрямки?». Буває, що сайт дійсно добре розвинений і зрушити трафік – нетривіальне завдання, але частіше рішення лежить на поверхні.
У цій статті я покажу кілька простих методів, які допоможуть знайти можливості для залучення нових користувачів на сайт і (в деяких випадках) значно збільшити відвідуваність.
Збір семантичного ядр
Здавалося б, банальна річ – семантичне ядро. Однак дуже часто зустрічаю проекти, які просуваються без ключових слів. Уся оптимізація робиться наосліп, за внутрішнім відчуттям. У деяких випадках такий підхід приносить якийсь результат, але трафік дуже швидко починає стагнувати.
Без хорошої семантики ви впираєтеся в наступні обмеження:
Обмежена структура – без ключових слів дуже складно побудувати правильну структуру сайту. Семантика відображає попит, а він не завжди відповідає нашим уявленням про нього.
Ви не знаєте, де перебуваєте – позиції та частота запитів добре відображають видимість сайту та потенціал зростання. Можна сказати, що відсутність семантики – відсутність карти місцевості. Без ключових слів ви не знаєте, де перебуваєте та куди далі рухатися.
Таким чином, якщо у вас немає семантичного ядра, я наполегливо рекомендую його зібрати. Як це зробити, можна дізнатися з нашого вебінару «Як створити ефективне семантичне ядро».
Однак, щоб знайти точки зростання, недостатньо просто зібрати ключові слова. Потрібно також визначити видимість за кожною групою запитів. У своїй роботі ми використовуємо такі метрики:
1. Абсолютне значення запитів у ТОП-10 / ТОП-5 (умовне позначення – TOП10).
2. Відносне значення запитів у ТОП10 / ТОП-5 (% ТОП10).
3. Абсолютне значення частоти, яка знаходиться у ТОП10 / ТОП-5 (WS-ТОП10).
4. Відносне значення частоти, яка знаходиться у ТОП-10 / ТОП-5 (WS% -ТОП10).
5. Потенційний трафік, розрахований за CTR. Можна розрахувати для кожної позиції або взяти середній показник CTR у ТОП-10. Дізнатися розподіл CTR можна тут.
Ці метрики відразу покажуть нам потенціал зростання за обраними групами: категоріями, підкатегоріями, послугами і т.д.
Малюнок 2. Приклад використання метрики
На цьому прикладі ми бачимо, що у сайту досить слабка видимість за всіми основними категоріями, але якщо вивести всі запити в ТОП-10, потенційний трафік складе близько 16 тис. на місяць.
З докладною інструкцією про те, як сформувати звіт видимості без залучення програмістів, ви можете ознайомитися в моїй статті «Power BI для SEO — як зручно контролювати видимість сайту».
Ось таким чином семантика допоможе вам знайти потрібні напрямки та розставити правильні пріоритети щодо нарощування трафіку.
Розширення структури за рахунок конкурентів
Відмінний варіант пошуку нових точок входу – конкуренти. Щоб отримати інформацію для аналізу, досить спарсити сайт конкурентів і порівняти структуру зі своєю.
Спосіб 1 — парсинг
— Парсимо сайт конкурента за допомогою програми Screaming Frog або її аналогів.
— Вивантажуємо все в формат .csv або .xlsx і відкриваємо в Excel.
— Виділяємо розділи за URL, розділивши його на частини, докладніше в статті «Excel для SEO».
— Формуємо зведену таблицю → Профіт.
Малюнок 3
Таким чином, ми отримали візуальне відображення дерева структури конкурента. Тепер досить тільки виділити категорії, за допомогою яких можна розширити свою структуру.
Спосіб 2 — serpstat.com
У сервісі Serpstat є можливість побудувати дерево структури сайту та відразу отримати семантику під кожен URL. Послідовність дій:
— Заходимо на serpstat.com та вводимо потрібний домен.
— Переходимо в «Аналіз доменів» → «Дерево сайту».
Малюнок 4
— Вивантажуємо отримані дані.
— Формуємо зведену таблицю аналогічно тому, як ми робили в способі 1.
— Профіт.
Яких конкурентів вибирати
Рекомендую аналізувати конкурентів, які мають найбільшу видимість за вашою семантикою. Щоб їх знайти, потрібно спарсити ТОПи за усіма запитами, що відслідковуються. У цьому нам допоможе Key Collector:
— Відкриваємо Key Collector та створюємо новий проект.
— У навігаційній стрічці вибираємо «Додати фрази», у вікні, вставляємо ключові слова.
Малюнок 5
— Вибираємо «SERP» → «Отримати дані для ПС Яндекс».
Малюнок 6
— Після того, як програма збере дані, вивантажуємо звіт через «SERP» → «Експортувати дані про пошукову видачу».
Ми отримали ТОПи за усіма запитами. Тепер потрібно порахувати, які домени частіше зустрічаються – саме їх ми будемо вважати конкурентами.
— Виділяємо домен із URL. Для цього поруч з URL пропишемо спеціальну формулу:
ЯКЩО(ЕПОМИЛКА(ЗНАЙТИ(«//www.»; G3));ПСТР(G3;ЗНАЙТИ(«:»;G3;4)+ 3;ЗНАЙТИ(«/»;G3;9)-ЗНАЙТИ(«:»; G3;4)-3);ПСТР(G3;ЗНАЙТИ(«:»;G3; 4)+7;ЗНАЙТИ(«/»;G3;9)-ЗНАЙТИ(«:» ;G3;4)-7))
Малюнок 7
— Копіюємо отримані домени в сусідню вкладку та видаляємо дублі, копіюємо назад.
— Підраховуємо кількість доменів. Для цього навпроти очищених від дублів доменів прописуємо наступну формулу:
РАХУНОКЯКЩО($3:$52;K3)
Малюнок 8
Домени з найбільшою частотою і є наші конкуренти.
Пошук сторінок, які втратили трафік
З перебігом життя проекту деякі сторінки можуть втрачати трафік: одна сторінка повільно втрачає трафік, а ряд інших компенсують падіння. Якщо не відслідковувати зміни трафіку за розділами, їх дуже легко не помітити, особливо якщо це великий проект.
У зв’язку з цим пошук сторінок, які втратили трафік – відмінний спосіб знайти нові-старі точки залучення відвідувачів.
Знайти такі сторінки можна через Яндекс.Метрику:
— У Яндекс.Метриці відкриваємо звіт «Зміст» → «Сторінки входу».
— Вибираємо діапазон «Місяць».
— Яндекс і Google краще аналізувати окремо, тому сегментуємо за пошуковими системами.
Малюнок 9
— Формуємо лінійний список.
Малюнок 10
— Вивантажуємо отриманий звіт.
— Формуємо такий самий звіт, тільки з діапазоном півроку (рік) мінус місяць з попереднього кроку.
— Фільтруємо звіт за кількістю візитів – нам потрібні сторінки, які приносили не менше 50 візитів на рік.
Малюнок 11
— Порівнюємо два отриманих списки. Перед порівнянням слід нормалізувати всі URL: видалити http://, https://, хеші, UTM-мітки і т.д.
Порівняти URL найпростіше через сервіс Спіскін.ру.
Малюнок 12
Тепер потрібно проаналізувати отримані URL.
Можливі причини втрати трафіку:
— Сторінки не в індексі. На це може бути ряд причин: сторінка закрита від індексації або налаштований rel = “canonical» на іншу, сторінка видалена і віддає 404 помилку серверу, сторінка низької якості. Про виявлення та вирішення останньої проблеми рекомендую прочитати в статті «Сторінки низької якості або як зрозуміти, що твій сайт “не дуже”»
— Текстові фільтри типу «Баден-Баден». Детальніше про можливі причини низьких позицій можна дізнатися у статтях: «Впали позиції в Яндексі? Як визначити причину та повернути сайт в ТОП», «Як перемогти Баден-Баден: відповіді на найпоширеніші питання».
— Падіння попиту. Щоб дізнатися динаміку попиту, потрібно перевірити основні запити у сервісі Яндекс.Вордстат → «Історія запитів».
Малюнок 13
Опрацювання запитів з Яндекс.Вебмайстра
Попередні способи дозволяють отримати приріст трафіку досить швидко. У цьому пункті ми розглянемо більш «повільні» способи отримання додаткових відвідувачів.
Підвищення позицій
У Яндекс.Вебмайстрі є звіт за популярними запитами: «Пошукові запити» → «Історія запитів» → «Популярні запити». Тут нас цікавлять запити, які мають велику кількість показів, малу кількість кліків і позиції яких нижчі ТОП-5.
Малюнок 14
Отримавши такі запити, потрібно вживати заходів щодо підвищення їх позицій: розширити Title, додати входження в тексти і т.д.
Оптимізація сніпетів запитів із ТОП-5
У цьому ж звіті дивимося на запити, які знаходяться в межах ТОП-5, але мають низький CTR (посилання на розподіл CTR – вище). Опрацьовуємо сніпети.
У нас написані дві відмінні статті щодо поліпшення сніпетів:
«Як поліпшити сніпет у Яндексі та підвищити CTR сайту»
«Як виділити сніпет у пошуковій видачі Google?»
Невеликий кейс
До нас звернувся клієнт з тим, що у нього в сезон перестав рости трафік з пошукових систем.
Малюнок 15
У цьому прикладі ми пропрацювали семантичне ядро, що дозволило відразу побачити точки зростання. На підставі цього були створені й оптимізовані нові категорії. У перший же сезон трафік почав зростати.
Другий стрибок був пов’язаний із додаванням у Title маркування виробів латинськими літерами (до цього маркування було кирилицею). Крім того, ми працювали над сніпетом і внутрішньою оптимізацією.
Як видно, немає нічого складного. Якщо трафік стагнує, цілком можливо знайти точки росту. Всім успіхів і багато цільового трафіку.
Еще по теме:
- SEO просування нового сайту в Яндекс і Google
- Як просувати інтернет-магазин з обмеженим асортиментом
- Як розвивати сайт, який уже в ТОПі? Робочі поради щодо збільшення трафіку
Есть вопросы?
Задайте их прямо сейчас, и мы ответим в течение 8 рабочих часов.