- (Обновлено: ) Наталия Б.
- 5 минут
У цій статті ми розберемо, як і для чого потрібно використовувати атрибут rel=”canonical”, а також на конкретних прикладах опишемо, коли його краще застосовувати.
Що таке rel=”canonical” і для чого потрібен?
Коли потрібно використовувати канонічні посилання?
Як вказати основний URL за допомогою атрибуту rel=”canonical”?
Як перевірити, чи правильно налаштований rel=”canonical”?
Основні помилки під час використанні rel=”canonical”.
Що таке rel=”canonical” і для чого потрібен?
Атрибут rel=”canonical” – один із способів боротьби з дублюючим контентом. Він розміщується на будь-якій HTML-сторінці між тегами <head></head>. Пошукові роботи починають вважати сторінку, вказану в атрибуті rel=”canonical”, пріоритетною (канонічною). Канонічна сторінка буде відображатися в пошуку, на неї перейде контрольна вага та інші характеристики сторінок з однаковим змістом.
Таким чином, якщо на вашому сайті є ідентичний або дуже схожий контент, доступний за різними URL, за допомогою атрибуту rel=”canonical” можна вказати той URL, який є кращим для індексації.
Рекомендації Яндексу щодо застосування rel=”canonical”
Рекомендації Google щодо застосування rel=”canonical”
Коли потрібно використовувати канонічні посилання
1. Для попередження появи різних дублів. наприклад:
- сторінок групувань: /*sort, asc, desc, list =*;
- дублів через UTM-мітки: *utm_source=, /*utm_campaign=, /*utm_content=, /*utm_term=, /*utm_medium=;
- інших сторінок з GET-параметрами в URL;
- дублів у результаті особливостей роботи CMS (движка).
У цьому випадку потрібно додати атрибут rel=”canonical” на всі статичні сторінки сайту. Наприклад, для сторінки https://site.ru/category-1/page-2, rel=”canonical” буде виглядати наступним чином:
<Link rel=”canonical” href=”https://site.ru/category-1/page-2″ />
2. Для доступних за різними URL сторінок з дуже схожим контентом.
Наприклад, це можуть бути сторінки однієї серії товару, який відрізняється тільки забарвленням або сторінки товару, який розташований відразу в декількох категоріях.
У цьому випадку потрібно вказати з усіх сторінок rel=”canonical” на основну, пріоритетну сторінку.
3. На сторінках пагінації, якщо в категоріях сайту є сторінки «Показати все».
У такому випадку на кожній сторінці пагінації потрібно вказати канонічної сторінку «Показати все».
Наприклад, для сторінки https://site.ru/category-1/page-2 потрібно прописати канонічний URL:
<Link rel=”canonical” href=”https://site.ru/category-1/show-all” />
Як вказати основний URL за допомогою атрибуту rel=”canonical”?
Прописати між <head></head> тегами будь-якої HTML-сторінки
Це основний спосіб. Щоб вказати канонічне посилання, пропишіть між тегами <head></head> на сторінці повний URL сторінки, яка повинна бути в індексі.
Наприклад, для сторінки https://site.ru/*utm_content= канонічною буде https://site.ru/.
Для отримання такого результату, на сторінці https://site.ru/*utm_content= ми вказали тег:
<link rel=“canonical” href=“https://site.ru/” />
Важливо!
Щоб знизити ймовірність помилки в елементах link, після атрибуту rel=”canonical” використовуйте абсолютні, а не відносні посилання.
У файлі Sitemap
У XML-карті сайту ви можете прописати канонічний (основний) URL для будь-якої сторінки.
Важливо!
Атрибут rel=”canonical” – це рекомендація для пошукової системи, а не правило. У цьому випадку ПС можуть проігнорувати їх.
У заголовку HTTP
Найкраще використовувати для документів не HTML-формату. Наприклад, для файлів формату PDF.
У такому випадку сервер, під час запиту дублюючого файлу, повинен віддавати посилання на файл-оригінал:
Link: <https://site.ru/original -file.pdf>; rel=“canonical”
Важливо!
Цей спосіб підійде, якщо у вас є доступ до налаштувань серверу. Не рекомендується використовувати для HTML-документів.
За допомогою плагіна
Для CMS існують різні плагіни, які дозволяють налаштувати канонічний URL. наприклад:
– для WordPress можна налаштувати canonical за допомогою Yoast SEO;
– в OpenCart – реалізовано в налаштуваннях CMS (потрібно зайти в налаштування товару та задати параметр SEO URL);
– для налаштування атрибуту canonical в Joomla (версії 3.х і вище) потрібно включити в налаштуваннях CMS функцію SEF. Після включення для технічних сторінки типу /index.php?option буде додано атрибут rel=”canonical” (із зазначенням URL на сторінку з налаштованим ЧПУ).
Як перевірити чи правильно налаштований rel=”canonical”?
Провести аналіз можна спеціальною програмою для SEO-аналізу сайту — Screaming Frog SEO Spider.
За допомогою цієї програми ви побачите:
– які сторінки на сайті без атрибуту rel=”canonical”;
– на яких сторінках стоїть атрибут rel=”canonical”, і які сторінки є для них канонічними;
Основні помилки використання rel=”canonical”
– Канонічний URL віддає 404 помилку.
– Зазначений канонічний URL знаходиться на іншому домені чи піддомені.
– Канонічне посилання не індексується.
– Використання rel=”canonical” зі сторінок пагінації на першу сторінку.
Для всіх сторінок пагінації неправильно прописувати канонічною першу сторінку. Це робить індексацію всіх сторінок пагінації неможливою.
Для сторінок пагінації як канонічних потрібно вказувати ці самі сторінки.
Наприклад, сторінка https://site.ru/category-1/page-2 повинна містити канонічне посилання:
<link rel=“canonical” href=“https://site.ru/category-1/page-2” />.
Якщо в категоріях сайту є сторінки «Показати все», на яких доступні всі товари з категорії – на кожній сторінці пагінації можна вказати канонічну сторінку «Показати все».
– Кілька посилань rel=”canonical” з однієї сторінки.
Для однієї сторінки повинна бути одна канонічна сторінка, в протилежному випадку буде врахований тільки перший URL.
– Різні канонічні URL.
Вказуйте одні і ті самі канонічні сторінки при різних способах реалізації атрибуту (наприклад, через XML-карту сайту та через rel=”canonical” на самій сторінці).
Висновок
Атрибут rel=”canonical” – зручний і корисний інструмент для пошукового просування. За умови правильного використання, він підвищить ефективність роботи та прискорить індексування сайту, що, в свою чергу, суттєво вплине на його ранжування.
Еще по теме:
- Сторінки низької якості або як зрозуміти, що твій сайт «не дуже»
- Чи впливає домен на просування? Інструкції з вибору домену для сайтів
- Мобільна адаптація сайту – відповіді на питання
Есть вопросы?
Задайте их прямо сейчас, и мы ответим в течение 8 рабочих часов.