- (Обновлено: ) Юлия Р.
- 6 минут
Що таке дзеркало сайту
Навіщо потрібні дзеркала
Як визначити дзеркала сайту
Як вказати головне дзеркало
Як розклеїти домени
Міні-кейси від Siteclinic
1. Як швидко відновити трафік після зміни головного дзеркала
2. Для мобільного поддомену вибрано головне дзеркало іншого домену
3. В якості головного дзеркала Яндекс вибрав тестову версію сайту
Незважаючи на те, що темі дзеркал сайту, мабуть, стільки ж років, скільки й самому SEO, в наш телеграм-канал як і раніше приходять питання: для чого потрібні дзеркала, як правильно склеїти домени після переїзду і які помилки можуть при цьому виникнути. У цій статті коротко розглянемо основні положення пошукових систем з приводу дзеркал сайту, об’єднання доменів. Також розповімо про наші міні-кейси.
Що таке дзеркало сайту
Дзеркала сайту – це кілька сайтів з однаковим контентом, які знаходяться за різними адресами. Немає обмежень щодо їх кількості, але головний домен – тільки один.
Під час створення сайт відразу доступний за двома адресами – з www і без нього. Дзеркала сайту також створюються автоматично під час підключення захищеного протоколу або переїзду на новий домен.
Довідка Яндексу говорить нам про 4 варіанти, коли з’являються дзеркала сайту:
Індексується та бере участь у пошуку тільки один з доменів – головний. Решта дзеркал не індексуються, пошукові системи склеюють їх з основним.
Щоб у результатах пошуку з’явився потрібний домен, важливо вказати його в якості головного дзеркала в панелях Яндекс.Вебмайстер і Google Search Console. У протилежному випадку алгоритми пошукових систем виберуть основний домен самі.
Навіщо потрібні дзеркала
За допомогою дзеркал SEO-фахівці вирішують різні завдання. Найбільш популярні випадки створення нових доменів:
- зміна доменного імені – під час ребрендингу змінилася назва бренду, з’явився домен, який краще відображає тематику сайту або простіший для сприйняття;
- резервування – зазвичай резервують співзвучні чи схожі доменні імена;
- розподіл навантаження на декілька серверів – підходить для особливо великих сайтів, із яких відбувається постійне скачування файлів;
- підстраховка – наприклад, на випадок падіння хостингу;
- зниження витрат на оплату хостингу – якщо сайт мультирегіональний, дешевше орендувати хостинг, розташований у країні користувачів;
- запобігання переходам за іншими схожими адресами – наприклад, https://apteca.com i https://apteka.com.
Як визначити дзеркала сайту
Щоб визначити, чи вважає Яндекс сайти дзеркалами та яка з копій головна, потрібно проаналізувати сторінки сайту, які знаходяться в індексі.
Якщо в індексі є сторінки обох варіантів, значить, пошукові системи не склеїли дзеркала. У такому випадку потрібно задати головне.
Щоб перевірити, чи є сайт чиїмось дзеркалом, додайте його в Яндекс.Вебмайстер. Якщо він визнаний неголовним, вони будуть додані разом із головним дзеркалом.
Як вказати головне дзеркало
Пошуковики сприймають дзеркала сайту як дублі контенту і під час ранжування можуть віддавати перевагу версії сайту, яку потім оцінюють гірше, ніж основну. При цьому відбувається просідання позицій. Тому, щоб в пошуку брав участь потрібний домен, важливо склеїти з ним неосновні дзеркала.
Для цього потрібно:
- Прописати 301 редирект з неголовних дзеркал на головне у файлі .htaccess.
- Вказати головне дзеркало в Яндекс.Вебмайстрі.
У панелі Яндекс.Вебмайстер це можна зробити в розділі «Індексування», на вкладці «Переїзд сайту».
- Вказати головне дзеркало в Google Search Console.
Щоб задати головне дзеркало сайту у вебмайстрі Google, спочатку потрібно додати копії (неголовні) дзеркала, а потім у налаштуваннях кожного домену вибрати основний.
Як розклеїти домени
Щоб розклеїти домени, потрібно:
- Прибрати 301 редирект.
- Унікалізувати контент.
- Розклеїти дзеркала в Яндекс.Вебмайстрі.
- Скасувати переїзд у Google Search Console.
Розклеювання дзеркал відбувається протягом 1-2 тижнів.
Міні-кейси від Siteclinic
1. Як швидко відновити трафік після зміни головного дзеркала
Пацієнт: сайт сірої тематики, займається продажем фарми.
Діагноз: після переїзду просів трафік із Google на 95%.
Анамнез: Сайт працює у забороненій в Росії тематиці, домен постійно блокує Роскомнагляд. Це був не перший переїзд на новий домен, тому особливих побоювань не викликало.
Переїзд був проведений за рекомендаціями пошукових систем, за винятком одного АЛЕ: не був налаштований переїзд на новий домен у Google Search Console. Це не було зроблено, тому що з моменту попередньої зміни домену пройшло менше півроку і (що було несподівано) до закінчення цього терміну в консолі не можна налаштувати нове перенесення.
Переїжджали 31 січня, 4 дня після переїзду змін у трафіку не було. Здавалося, що перенесення пройшов повністю успішно, і для Google добре відпрацював 301 редирект без зміни дзеркала через Google Search Console. Але на 5 день сайт втратив близько 50% відвідувачів. На 6 – 86%. Максимальна просадка – майже 93%.
Лікування:
Оскільки можливості відкотити переїзд не було (старий домен блокував Роскомнагляд), вирішили ризикнути і не чекати, поки Google повністю покінчить з попереднім перенесенням, щоб почати нове, або сам визнає новий домен і трафік повернеться. Порядок дій був наступним:
- Скасували незакінчений переїзд у Google Search Console.
- Налаштували переїзд на новий домен у вебмайстрі Google.
- Додали в кореневий каталог сайту Sitemap з посиланнями сторінок на старому домені і пінганулі його в Google Search Console.
- Вручну додавали основні сторінки сайту зі старим доменом в URL (головну, категорії, підкатегорії) в стару Search Console на переобхід.
2. Для мобільного поддомену вибрано головне дзеркало іншого домену
Пацієнт: інтернет-магазин товарів для дітей.
Діагноз: немає трафіку на мобільний піддомен.
Анамнез: під час переходу за посиланнями з мобільного поддомену m.site1.kz користувачі переадресовуються на сайт site2.kz. Переадресація налаштована через 302 редирект.
Про склеювання дзеркал говорить і Яндекс.Вебмайстер:
Лікування: налаштувати 301 редирект з m.site1 на site1. Вказати коректне головне дзеркало в панелях Яндекс.Вебмайстер і Google Search Console.
3. У якості головного дзеркала Яндекс вибрав тестову версію сайту
Пацієнт: інтернет-магазин шпалер.
Діагноз: різка просадка трафіку.
Анамнез: На сайті різко просів трафік із Яндексу, при цьому трафік із Google не змінився:
Це відразу дозволяє виключити технічні помилки в роботі сайту.
У цей час на сайті йшла підготовка до редизайну та розробники викотили тестовий домен, не закривши його від індексації. Яндекс порахував тестовий домен головним дзеркалом сайту, але оцінив його гірше, ніж основний. Через це просів трафік із Яндексу.
Лікування: закрити тестовий домен від індексації.
Висновок
На перший погляд, склейка дзеркал – простий процес. Однак в ньому багато дрібних нюансів, які можуть негативно позначитися на представлені сайту в пошукових системах та його трафіку. Тому важливо дотримуватись рекомендацій Яндексу і Google і не соромитися звертатися до фахівців.
Еще по теме:
- Що таке атрибут rel=”canonical”, коли і як його використовувати?
- Гайд по robots.txt: створюємо, налаштовуємо, перевіряємо
- Безпечний переїзд сайту з http на https в Яндексі та Google
Есть вопросы?
Задайте их прямо сейчас, и мы ответим в течение 8 рабочих часов.