Заказать SEO-услуги
Согласен с правилами обработки персональных данных
Скорость ответа - до 30 минут!

Блог(укр)    Web-аналітика    Березневе оновлення алгоритму Google. перші висновки

Березневе оновлення алгоритму Google. перші висновки

  • (Обновлено:
  • 14 минут
like 95
55
19
21

Оптимізатори, які просувають проекти під зарубіжний пошук, на початку березня помітили сильні стрибки у видачі Google. Судячи зі змісту заявок на SEO-діагностику сайтів, які ми отримували в цей період, зміни торкнулися і російськомовної видачі. Ми вивчаємо ці зміни і скоро будемо готові озвучити свої висновки, а поки що пропонуємо почитати спостереження наших зарубіжних колег.

Переклад статті зарубіжного SEO-експерта Глена Гейба. Джерело: G-Squared Interactive (GSQi)

The Brackets Update – аналіз і висновки оновлення алгоритму Google від 7 березня 2018 роки (і стрибків 14 березня)

Я обіцяв, що не даватиму цьому феномену назву, але тільки що це зробив. 🙂 Після того, як я опублікував скріншоти різких стрибків, що почалися 14.03.2018, Марі Хейнс написала в твіттері «Це Березневе Божевілля!», Що і стало основою для його назви. Детальніше про стрибки трохи пізніше.

Як багато хто з вас знає, Google запустив дійсно велике оновлення алгоритму ранжирування, що почалося з 5 березня 2018 роки (тепер Google підтверджує, що він почне працювати 7 березня 2018 року). Багато сайтів помітили вплив 09.03, але я побачив його раніше (на міжнародному рівні). Перші дзвінки та повідомлення про глобальні зміни отримав 08.03 і, аналізуючи ці сайти, ясно побачив сплески та падіння, що починаються з 08.03 і 09.03.

Я почав публікувати скріншоти того, що помітив у ці вихідні, а потім ми отримали підтвердження від Денні Саллівана, що Google викотив велике оновлення.

Мій перший твіт від 10.03:

Малюнок 1

Гленн Гейб твит об обновлении алгоритма Google от 7 марта 2018 года

«Бережіться: спостерігаю велику кількість стрибків, починаючи з 02.03, ще більше – з 05.03 і пізніше. Надаю графіки зміни динаміки сайтів, у яких в пошуковій видачі або розширилися сніппети, або скоротилися (які складаються з якісних елементів). Окрема примітка: деякі сайти помітили стрибки з 20.02, зараз вони лише збільшилися».

І ось підтвердження від Денні від 3/12:

Малюнок 2

Дэнни Салливан подтверждает обновление алгоритма Google 7 марта 2018 года

«Кожен день Google випускає одну або кілька змін, спрямованих на поліпшення наших результатів. Деякі з них орієнтовані на конкретні поліпшення, інші – це оновлення з використанням базового алгоритму. Ми робимо це регулярно кілька разів на рік…»

До речі, мені подобається, що Денні дуже доступно доносить інформацію власникам сайтів через Twitter @searchliaison. Якщо ви ще не підписані на цей аккаунт, потрібно це зробити. Зазвичай Google не підтверджує основні оновлення, тому було здорово почути про них від Денні. Крім того, він пояснив, що називає «широкими оновленнями», які сфокусовані на якості та відбуваються весь час. Той, хто стежить за змінами алгоритмів, знає, що кілька разів на рік бувають великі апдейти – вони викликають коливання. Також є багато невеликих оновлень, більшість людей їх не помічає. Було цікаво почути, як Денні пояснює різницю між ними. Баррі Шварц розповів про це незабаром після публікації.

Канарейка у вугільній шахті: розширені сніппети

Коли почалося оновлення, я отримав перші повідомлення та електронні листи від потерпілих компаній (і від клієнтів, що спостерігають коливання). Знову ж таки, це було 08.03. Втрата та отримання розширеного сніппету, за аналогією зі смертю канарки у вугільній шахті, були провісниками великого оновлення алгоритму.

Багато хто не знає про те, що є поріг якості для розширених фрагментів. Тому, коли виходять оновлення алгоритму, який оцінює якість, ви можете побачити, як сайти отримують або втрачають розширені сніппети. Це сталося й у березні. Перша компанія, яка зі мною зв’язалася, працювала над поліпшенням сайту після удару в грудні. Тоді вони втратили зірки рейтингу, але все повернулося з оновленням 7 березня 2018 року. Ось скріншоти з відсотками запитів, що дають зоряні рейтинги до і після.

Малюнок 3

Расширенные сниппеты

Якщо ваші розширені сніппети зникли або ви їх раптом отримали, просто згадайте про це. Ймовірно, починається масштабне оновлення.

Записки з полів – приклади впливу

Отже, ми знаємо, що почалося велике оновлення, і нам відомо, що ця дія спрямована на якість. Всі ознаки вказують на те, що Google працює над своїм основним алгоритмом і тим, як він оцінює сайти. Ми можемо сказати, що це оновлення – уточнення попередніх апдейтів, що стосуються якості сайтів. Поки невідомо, що саме було змінено, але, схоже, Google став краще справлятися з пошуком більш якісних сайтів.

У цій статті я приведу декілька прикладів впливу алгоритму (включаючи як позитивні, так і негативні зміни). Я розповім про те, що робили ці сайти, і як це могло позначитися на їх оцінці ПС. Потім ви дізнаєтеся про деякі спостереженнях за сайтами, що просуваються, незалежно від того, просіли вони чи виросли. Отже, приступимо.

Перший дзвіночок: значне поліпшення в довгостроковій перспективі

Я говорив про це на SMX West. Коли Джона Мюллера запитали про оновлення алгоритмів, орієнтованих на якість сайтів, він кілька разів уточнив: Google хоче бачити значне поліпшення в довгостроковій перспективі. Ось відео виступу Джона:

Тобто, якщо ви втратили трафік і позиції, то, найімовірніше, не відновите їх через кілька тижнів, місяць або навіть два. Зазвичай потрібно багато працювати і вносити значні зміни, щоб побачити зростання.

Приклади позитивного впливу

Значні і довгострокові

У першому прикладі я розповім про сайт, який звернувся до мене після просідання внаслідок оновлення алгоритму. Приблизно восьми місяців тому вони почали серйозну роботу над відновленням, яка включає ряд важливих завдань – пам’ятайте, коли справа стосується якості, не буває одного вдалого пострілу, звичайно потрібно цілий заряд. Цей сайт пішов у ва-банк і взявся за вирішення декількох проблем.

По-перше, вони поліпшили E-A-T (компетентність, авторитетність, надійність), створивши більш якісний експертний контент, який допоміг залучити посилання з відомих сайтів. З точки зору E-A-T, це важливий показник. Примітка: на запитання Мері Хейнс про те, як Google оцінює E-A-T, Гаррі Ілліс відповів, що ПС в значній мірі дивиться на посилання з авторитетних сайтів. Таким чином, дійсно важливо створювати вбивчий контент, на який посилаються трастові сайти.

Малюнок 4

Твит Мэри Хэйнс

«Я запитала Гаррі про E-A-T. Він сказав, що показник у значній мірі базується на посиланнях і згадках на авторитетних сайтах. Тобто, якщо Washington Post згадує про вас – це добре. @methode #Pubcon»

По-друге, вони вказали компетентність своїх авторів, чого не було раніше. Це зробили після падіння внаслідок оновлення алгоритму.

По-третє, було різко скорочено кількість агресивної та оманливої ​​реклами, про яку неодноразово говорили керівники Оцінювання Якості (QRG). Я багато разів аналізував падіння сайтів після оновлення алгоритмів. Однією з причин цього, як правило, була агресивна реклама, що дратує або обманює. Тому компанія чітко позначила всі оголошення (щоб уникнути помилок) і скоротила їх негативний вплив.

Нарешті, вони поліпшили зручність користування сайтом вцілому. Все це окупилося – сайт помітно виріс під час оновлення 7 березня 2018 року.

Малюнок 5

Увеличение количества кликов

Важливий момент: щоб отримати таке зростання, їм знадобилося 8 місяців. Це підтверджує слова Джона Мюллера про те, що Google хоче бачити значне поліпшення якості сайту в довгостроковій перспективі.

Бойові шрами залишаються – довгий шлях переважно позитивного руху

Наступне зростання сталося у клієнта, з яким ми співпрацюємо вже тривалий час. Я почав допомагати компанії, коли «Панда» і «Пінгвін» ще активно бродили мережею. Цей партнерський сайт добре розвивався після того, як оговтався від впливу алгоритмів, про які я щойно згадав, але нещодавно почало спостерігатися поступове зниження трафіку. Воно було дуже схожим на «Панду» у зв’язку із запитами, що ведуть до зниження сайту.

Після оновлення 7 березня 2018 року ці фірми побачили дійсно хороше зростання. Я допомагав їм протягом останніх кількох місяців і перевіряв сайт з точки зору якості, яка складається з ряду факторів, наприклад: якість контенту, призначений для користувача інтерфейс, налаштування партнерської програми та технічна оптимізація. За останні кілька місяців я дав кілька важливих рекомендацій і мій клієнт швидко вніс усі зміни.

Вони також змінили методи наповнення сайту контентом. Таким чином, комбінація технічної оптимізації, підвищення ефективності роботи з партнерськими програмами і підвищення якості контенту, схоже, окупилися.

Малюнок 6

Рост 7 марта

Нескінченна генерація сторінок низької якості

У наступному прикладі я приведу сайт, який зв’язався зі мною після прочитання статті про автоматичну генерацію сторінок. У ній я провів аналіз сайту, на якому була нескінченна генерація сторінок – їх кількість перевищила 10 мільйонів URLs. Компанія звернулася до мене після прочитання цієї статті, щоб повідомити, що вони, використовуючи мої рекомендації, розібралися з аналогічною проблемою. Вони вирішили її, незважаючи на те, що кількість URLs досягло 80 мільйонів.

Малюнок 7

Бесконечная генерация страниц

Їх SEO-команда почала рішення цієї проблеми з лютого і, після оновлення алгоритму 7 березня 2018 року, ці фірми написали мені, що побачили позитивні зміни. Здорово побачити зростання сайту після видалення 80 мільйонів сторінок з малою кількістю контенту.

Малюнок 8

Рост сайта

Немає виходу … чи є?

Інша компанія, якій я допомагаю, знаходиться в конкурентній ніші та бачить безперервні спади під час оновлень алгоритму, який оцінює якість. Зараз у них також було зростання, що є відмінним показником, оскільки вони ще працюють над своїм сайтом і далекі від завершення внесення змін.

Вони опинилися під ударом оновлень у лютому 2017 року, трафік і позиції погіршилися також під час наступних змін у роботі алгоритму. Аналізуючи сайт, я виявив ряд проблем якості: мала кількість контенту, низькоякісний контент, технічні помилки, що викликають проблеми з якістю, проблеми з рефералами і т.д. Це зростання було викликане тим, що у сайт швидко вносяться необхідні зміни.

Малюнок 9

Рост сайта

Приклади негативного впливу

Все, що тільки можна: суміш проблем з якістю

Перший приклад падіння сайту, викликаний слабкою залученістю користувачів. Під час аналізу я побачив різні проблеми. По-перше, на сторінках сайту багато неякісного контенту та реклами. Цей же контент можна знайти на інших сайтах, а наш сайт нічого не робить для додавання його цінності. Вміст було також розділено на вкладки (які фактично створювали нові URL-адреси), але інформації на них було настільки мало, що, крім як отримати більше показів реклами, іншого сенсу в цьому не було. Нарешті, на кожній сторінці сайту було розміщено блоки, які ошукують користувачів і містять неякісний контент (банери, тизери та ін.).

Малюнок 10

Агрессивные объявления, окружающие небольшое количество контента

У рекламних блоках часто немає мітки «реклама», що ускладнює визначення того, який з них перенаправить на інший сайт, а який – на іншу сторінку цього сайту. Я неодноразово згадував про негативний вплив реклами, яка обманює користувачів, у своїх статтях про оновлення алгоритму, пов’язаного з якістю. У цього сайту такі проблеми скрізь.

З точки зору компетентності, авторитетності та надійності, на сайті не було жодної ознаки E-A-T. Я навіть не міг знайти достовірну контактну інформацію, а сторінка «Про нас» була в буквальному сенсі найбільш загальною з тих, які ви могли бачити. Переглянувши весь сайт, я не побачив жодної гідної авторської інформації.

На сайті також були партнерські посилання, помітні на певних типах сторінок, однак не було зрозуміло, що вони реферальні (зливалися з основним контентом). Таким чином, весь сайт був великим обманом. Як я вже сказав, там було все, що тільки можна розмістити, для поганої взаємодії з користувачами.

Малюнок 11

Снижение трафика после обновления алгоритма

Giphy

Зазвичай я не називаю сайти, але цей я вже описував раніше і давно з ним працюю. Я великий шанувальник Giphy і сподіваюся, що вони продовжать відновлюватися після того, як 4 жовтня 2017 року виявилися під ударом осіннього «осиного гнізда» * – падіння в жовтні.

*Примітка редактора: так автор називає осіннє оновлення алгоритму, докладніше про яке ви можете дізнатися, прочитавши статтю «Enter The Hornets’ Nest – Exploring The Wild Google Algorithm Updates and Volatility In The Fall of 2017»

Малюнок 12

Падение трафика Giphy в октябре

Пошукові сторінки сайту були видалені з індексу Google, після чого на сайті почали створювати нові сторінки, які не були просто внутрішніми сторінками результатів пошуку. Цей підхід окупився. За останні два місяці було хороше зростання, показане на скріншоті нижче. Але … воно припинилося і трафік впав під час оновлень 3 березня 2018 року.

Малюнок 13

Рост и падение Giphy

Цікаве спостереження: оновлення алгоритмів, які оцінюють якість сайтів, не позначаються на Giphy.com

Гнів користувача, якому відмовили, страшніший за пекло

Наступне значне падіння відбулося у сайту в конкурентній ніші, на якій я зосереджений, – ця велика торгова марка втратила трафік і позиції під час оновлення 7 березня. Аналізуючи сайт, я помітив серйозну проблему (про яку, вважаю, вони знають): на сторінках користувачі бачать скорочену версію контенту, а Google – розширену. Також на сайті агресивний заклик до дії (купівлю), що негативно впливає на призначений для користувача досвід. Отже, удар був викликаний перешкодами для користувачів, малою кількістю контенту, прихованим і агресивним закликом до цільового дії.

Малюнок 14

Падение трафика в марте

Є ще багато прикладів сайтів, які просіли або виросли під час цього оновлення, але оскільки воно було великим, я не можу розповісти про всі нюанси в цій статті. Сподіваюся, що наведені приклади були корисними.

І знаєте що? На цьому оновлення не закінчилося. Про подальші зміни далі…

Google ще не закінчив! 14 березня 2018 року позиції продовжили сильно скакати.

Коли всі видихнули і подумали, що коливання видачі закінчилися, Google випустив ще більше змін. Я почав отримувати перші повідомлення про них 14.03.2018, коливання були значними. Я не впевнений, що ця тряска пов’язана з випуском Google великого оновлення та його подальшими коригуваннями або чимось іще. Якщо грунтуватися на тому, що я бачу, коливання можна пов’язати з 7 березня: 14.03 я побачив велику кількість стрибків саме тих сайтів, на які вплинуло оновлення 07.03.2018.

Ось кілька скріншотів сайтів з різкими змінами:

Малюнок 15

Скачки 14 марта

Ось приклад величезного зростання в Google Analytics внаслідок тряски:

Малюнок 16

Рост 14 марта

Зростання у великому масштабі:

Малюнок 17

Рост в увеличенном масштабе

Зараз я аналізую ці коливання, щоб більше дізнатися про зміни. Деякі сайти бачать великий успіх або втрати, тому, що б ПС не випустила, це були значні зміни. Я звернуся до Денні Саллівана з Google, щоб дізнатися, чи може він пояснити ситуацію, і опублікую інформацію, після отримання відповіді.

Рухаючись вперед. Будьте готові до наступного широкомасштабного оновлення

Якщо ви помітили негативний вплив під час оновлення 7 березня 2018 року або змін 14 березня, у мене є деякі рекомендації для вас. Пам’ятайте, основна мета полягає в тому, щоб підвищити якість сайту в довгостроковій перспективі.

Як правило, це не швидкі коригування. Заповнення метатегів або внесення незначних змін не дадуть зростання під час наступного широкомасштабного оновлення. Замість цього вам потрібно знайти всі проблеми з якістю на сайті і виправити їх якомога швидше. Це може зайняти місяці, тому поняття «швидше» відносне. Нижче я перерахую деякі рекомендації. Якщо ви читали мої попередні статті про основні оновлення алгоритму, який оцінює якість, вони повинні бути вам добре знайомі:

  • Спарсіть сайт і проведіть аудит для аналізу якості сайту. Це означає, що ви повинні просканувати свій сайт так само, як Google, а потім виявити всі проблеми з якістю (вони включають в себе якість контенту, агресивну рекламу, бар’єри UX і технічну оптимізацію). Не пропускайте нічого. Для сканування я використовую DeepCrawl, Screaming Frog і Sitebulb. Я перебуваю в консультативній раді клієнтів для DeepCrawl – це хороший спрямований краулер. Для глибокого краулінгу зазвичай використовую Screaming Frog, хоча їх останнє оновлення дозволяє сканувати багато URL-адрес (і швидше). Потім я використовую «молодого панка» Sitebulb, щоб відшліфувати аналіз. Поєднання цих трьох краулерів дозволяє отримати детальний опис сайту з точки зору якості.
  • Продовжуйте створювати хороші речі: продовжуйте публікацію високоякісного контенту. Не відкладайте значні зміни тільки тому, що в даний момент спостерігаєте падіння. Замість цього просувайтеся вперед і дайте Google зрозуміти, що ви створюєте високоякісний контент, написаний експертами у вашій ніші, і користувачі люблять ваш сайт. Додатковою винагородою буде отримання хороших посилань. Пам’ятайте, що я говорив про E-A-T, і як Google дивиться на нього?
    Важливо це реалізувати.
  • Отримайте об’єктивні відгуки: отримаєте об’єктивні відповіді від реальних людей, не просіть про це вашого чоловіка, дітей або співробітників. Зверніться до реальних користувачів із проханням зайти на сайт і виконати конкретні дії. Дізнайтеся їх досвід, чи були якісь труднощі та що вони відчували, коли з ними стикалися, задовольнив чи перевершив їх очікування ваш контент.
  • Видаліть з сайту блоки, які ошукують користувачів, а також агресивну рекламу: працюйте над зовнішнім виглядом, агресивною й оманливою рекламою, яка є на сайті. Запускати рекламу – абсолютно нормально, але недобре показувати користувачам неправдиві й агресивні оголошення. Монетизація користувачів не повинна бути пріоритетом. Якщо ви продовжите в тому ж дусі, є велика ймовірність обпектися.
  • Перешкоди на шляху. Коли почнете працювати над поліпшеннями, можете побачити перешкоди. Продовжуйте рух вперед: публікуйте якісний контент, шукайте способи поліпшити сайт. Співпрацюйте та радьтеся щодо правок з SEO-командою, агентством або консультантом. Не повертайтеся до старих способів оптимізації … Пам’ятайте, що Google випускає великі оновлення алгоритму, який оцінює якість сайтів, кілька разів на рік. Не пропустіть можливість повернути зростання.

Резюме. Оновлення 7 березня 2018 року було великим, а стрибки 14 березня – ще більшими. Тепер потрібно працювати.

Це було одне з найбільших оновлень, які я бачив останнім часом. Здається, Google ще раз поліпшив критерії оцінки і прагне отримати високоякісний контент для користувачів. Якщо ці оновлення вплинули на ваш сайт негативно, дотримуйтесь рекомендацій, наведених вище. Підсильте роботи, спрямовані на значне підвищення якості в довгостроковій перспективі, виправте всі проблеми на сайті. Не складайте по одній ягідці, зберіть їх усі. Тільки так ви переможете. Хай щастить.

GG

Подписаться на рассылку

Еще по теме:


Юлия Р.

SEO-аналитик

Начала путь в компании с редактора.

Сейчас продвигаю сайты, делаю аудиты, пишу для блога Siteclinic.ru.

Девиз: Делай хорошо - плохо само получится

Оцените мою статью: 

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (20 оценок, среднее: 4,30 из 5)

Есть вопросы?

Задайте их прямо сейчас, и мы ответим в течение 8 рабочих часов.

Наверх