- (Обновлено: ) Никита П.
- 4 минут
Поняття «конверсія» досить широке і використовується в багатьох областях науки: хімії, мікробіології, психології, лінгвістиці. Як правило, під конверсією мається на увазі процес звернення або перетворення. Також поняття «конверсія» отримало широке застосування в інтернет-маркетингу, тому кожному IT-фахівцеві важливо мати базове уявлення про те, що це таке.
Що таке конверсія?
Конверсія – це частка відвідувачів на сайті, які вчинили будь-яку цільову дію (оформили замовлення, відправили товар у корзину, заповнили форму, відвідали певну сторінку).
Для чого потрібна конверсія?
Конверсія – важливий показник, який допомагає зрозуміти, як ми проводимо свою роботу, чи правильну застосовуємо стратегію для розвитку проекту або сайту. Високий показник говорить про те, що ми ефективно використовуємо свої ресурси і працюємо у правильному напрямку. Якщо показник низький – ймовірно, ми або неефективно використовуємо наші можливості, або застосовуємо неправильну стратегію.
Оскільки конверсія – показник відносний, вкрай важливо поставити правильні цілі та вихідні дані. Тільки у такому випадку він буде відображати реальну ефективність роботи певного відділу або співробітника.
Як розраховується конверсія?
Немає єдиної формули розрахунку конверсії, оскільки вихідні дані завжди різняться. Умовно її можна відобразити наступним чином:
конверсія (К) – відношення кількості користувачів, які здійснили цільову дію (П. цілий.), до загальної кількості користувачів (П. заг.).
К = П. цілий/П. заг.*100%
Дані для розрахунку конверсії можуть бути різними, тому вкрай важливо визначитися:
– з цілями (ті відвідувачі, які вчинили цільову дію, що нас цікавить);
– з вихідними даними (кількість відвідувачів, яку ми приймемо за базис).
Цілі конверсії можуть бути самими різними:
– кількість покупок;
– кількість відправки товару в кошик;
– кількість заповнення форми з даними;
– час знаходження на сторінці;
– глибина перегляду.
Також можуть бути різними вихідні дані:
– відвідувачі певного каналу (пошук, реклама, соціальні мережі);
– відвідувачі певних сторінок;
– відвідувачі з різними параметрами (вік, географія, стать);
– нові або відвідувачі, які повернулися.
Правильне поєднання цілей і вихідних даних дозволить краще визначити, де ми працюємо добре, а де погано. Звучить складно і незрозуміло? Зараз на прикладі пояснимо, як це працює.
Як потрібно рахувати конверсію?
Уявімо що:
1. На цільову сторінку за місяць зайшло 1000 відвідувачів.
2. З них близько 500 осіб додало товар у корзину.
3. З них 5 осіб зробили покупку.
Таким чином, загальна конверсія складе:
К = 5/1000*100% = 0,5%.
Чи можна сказати, що відсоток маленький? Думаю так. Але чи можна зрозуміти, яким чином були досягнуті ці результати, оцінити внесок того чи іншого працівника з цього одного значення? Досить важко.
Для цього розіб’ємо процес покупки на етапи:
1) Шлях користувача від пошуку до додавання товару в корзину.
Для цього порахуємо відсоток користувачів, які додали товар у корзину (П. цілий.), Від загального числа відвідувачів (П. заг.):
К = 500/1000 * 100% = 50%.
Отримуємо 50% – дуже високий відсоток конверсії.
2) Шлях користувача від додавання товару в корзину до покупки.
Для цього порахуємо відсоток користувачів, які купили товар (П. цілий.), Від кількості людей, які додали товар у корзину (П. заг.):
К = 5/500 * 100% = 1%.
Отримуємо значення 1%.
Про що можуть говорити ці дані?
Ми можемо визначити, що люди, які займаються залученням трафіку з пошуку, роблять свою роботу правильно, а ось після додавання товару в корзину починаються проблеми (це може бути викликано незручністю заповнення форми замовлення або навіть тим, що ми не відповідаємо на всі дзвінки).
Сукупність усіх етапів – аналог воронки продажів.
Що таке воронка продажів?
Воронка продажів – це принцип розподілу потенційних відвідувачів за стадіями всього процесу: від першого контакту до здійснення найбільш цінної цільової дії (наприклад, продажу товару або послуги). Якщо не заглиблюватися в нюанси продажів, а перевести воронку в площину залучення трафіку, можемо отримати таку картину:
Наприклад, 1000 осіб побачили наш сайт, з них 600 осіб перейшли на нього, 200 додали товар у корзину і тільки 20 зробили покупку. Рахуючи конверсію на кожному етапі, можна зрозуміти, де все добре, а де, навпаки, варто докласти більше зусиль.
Для збору простих даних на кожному етапі цілком достатньо таких стандартних інструментів аналітики, як Google Analytics і Яндекс.Метрика.
Якщо у вас низький відсоток конверсії і ви не можете зрозуміти, на якому етапі виникають проблеми — звертайтеся до нас.
Еще по теме:
- Аналіз логів сайту за допомогою Power BI: покрокова інструкція
- Нові інструменти в Яндекс.Вебмайстрі та способи їх використання для оптимізації сайту
- Аналізуємо джерела трафіку
Есть вопросы?
Задайте их прямо сейчас, и мы ответим в течение 8 рабочих часов.