Аффилиат-фильтр Яндекса: как проверить и что делать

Афілювання сайтів – це «склейка» декількох ресурсів, що належать одному власнику та просуваються за однаковими пошуковими запитами. Завдання цього фільтру – не припустити монополізації видачі компаніями, які для отримання трафіку з пошуку намагаються просувати в ТОП декілька своїх сайтів із однаковими комерційними пропозиціями.

 

Якщо Яндекс визначив, що сайти є афіліатами, за кожним запитом показуватиметься лише один із сайтів. Від апдейту до апдейту «першорядний» сайт може змінюватися, так що за одним й тим же запитом може показуватися спочатку один, а потім інший сайт.

 

Головний симптом афілювання – стрибки позицій за тими запитами, за якими сайт вже досягнув ТОПу. Сайт різко вилітає з першої сторінки (його можна не знайти навіть у ТОП-100), і його місце посідає афіліат. У наступний апдейт сайт може повернути свої позиції, викинувши з ТОПу свого побратима за власником. Такі стрибки повторятимуться до тих пір, доки фільтр не буде знято.

Критерії накладання фільтру афіліатів

Як правило, від афілювання страждають в основному комерційні сайти – інтернет-магазини та візитки компаній, що надають послуги.
Яндекс афілює сайти як за явними, так і за опосередкованими ознаками.

 

Явні ознаки для афілювання:
– Однакова чи схожа контактна інформація (компанії нібито знаходяться в одному бізнес-центрі, тому адреса в них однакова, а контакти різні);
– Однаковий хостінг;
– Один і той же володар домену;
– Однаковість CMS/структури сайту/дизайну;
– Посилання на одну й ту же групу в соціальних мережах;
– Високий відсоток ідентичного контенту (опис товарів та послуг, опис компанії тощо);
– Додавання сайтів на один аккаунт Я.Метрики чи Я.Вебмайстер.

 

Опосередковані ознаки, за якими сайти можуть бути склеєні:
– Однаковий асортимент товарів з однаковими цінами, знижками та умовами обслуговування;
– Схожа структура посилального профілю;
– Згадування сайту в одних й тих же соціальних групах;
– Реулярна логінація в аккаунтах Я.Метрика та Я.Вебмайстер різних сайтів з однієї IP-адреси.

 

Афілювання звичайно накладається за наявністю декількох причин. Наприклад, якщо на вашому сайті лише такі ж ціни, як у конкурентів, фільтр вам не страшний. Але якщо у сайтів однакові й ціни, й асортимент, й фізична адреса, ймовірність підвищується.

Як дізнатися, що сайт попав під афілювання

1. Перевірка за допомогою спеціального запиту

 

Це один з популярних методів. Ним можна користуватися в тому випадку, якщо відомо, з яким сайтом могли склеїти вашого пацієнта. Треба ввести в пошукову строку Яндексу наступний запит:

lang:ru ~~ domain:com << (url:www.resurs1.ua | url:www.resurs2.ua)

Resurs1.ua та resurs2.ua – ваш сайт та ресурс, склейку з яким ви підозрюєте. Якщо у видачі показується лише один із введених сайтів, значить, домени заафільовано.

 

Важливий момент: в даній конструкції треба використовувати те дзеркало сайту, яке Яндекс вважає основним (оператор URL чутливий до www/ без www).

 

За нашим досвідом, цей спосіб має високу погрішність. Якщо в видачі за запитом знайшлися обидва сайти, це не завжди означає, що афілювання немає.

 

2. Визначення афілювання за динамікою позицій у видачі

 

Це найбільш надійний спосіб, який дозволяє виявити фільтр та визначити, із яким саме сайтом склеєно ваш ресурс. Для знаходження афіліату ми використовуємо наступну схему:
1 – складаємо список запитів, за якими «скачуть» позиції вашого сайту (беремо лише ті запити, за якими сайт знаходиться в ТОП-10);
2 – моніторимо ТОП-10 видачі за всіма запитами протягом декількох апдейтів (наприклад, за допомогою інструменту «Тополов»);
3 – за кожним запитом окремо визначаємо домени, які «підміняють» ваш сайт у ТОПі у період його просадки. Якщо це завжди один й той же домен, це й є ваш афіліат.

 

Як зняти фільтр афіліатів

На жаль, універсального способу лікування сайтів від афілювання немає – кожний випадок розглядується індивідуально.
Напишіть нам, і ми безкоштовно проконсультуємо вас з приводу афілювання та оцінимо перспективи виходу з-під фільтру.

 

Замовити вихід з-під фільтру

 

Опис усіх фільтрів Яндексу