10 стратегічних помилок у просуванні інтернет-магазину

Опубліковано: 30.07.2015 |
Автор: Олександр Явтушенко |
Рубріка: Аналітика

Проводячи аудити інтернет-магазинів, часто стикаємося з тим, що основні причини, які гальмують розвиток проекту, – не технічні помилки, а недоліки стратегічного плану, неправильно обрані цілі та пріоритети в роботі по просуванню. 

 

Виявити такі помилки зазвичай складніше, а на їх виправлення йде набагато більше часу. У цій статті ми опишемо найбільш поширені помилки та розповімо, як їх не уникати. 

 

1. Неправильна оцінка конкуренції, термінів і пріоритетів у просуванні 

Дорогу молодим сайтам ніхто давати не збирається. Якщо у вас конкурентна тематика, наприклад, побутова техніка або нерухомість, то сайт на ТОПи за ключовими запитами може розраховувати тільки через кілька років. А до цього часу потрібно робити упор на платний трафік (контекст, прайс-агрегатори, сайти-партнери). 

 

Часто оптимізатори в подібних випадках кажуть: «Так, високочастотка – 6-12 місяців, проте по низькочастотних запитах ви отримаєте трафік вже через 2-3 місяці». Такі обіцянки реальні далеко не завжди. У популярних тематиках, а особливо якщо мова йде про Москву/Київ, конкуренція зашкалює, і швидко потрапити в ТОП за запитом «купити холодильник lgga b409seqa бежевий» не вийде. 

 

Дивимося на вік сайтів за запитом в ТОПі: 

1_pomilki_internet-magazin 
Що робити молодому сайту: 

 

– Приблизно оцініть, з ким потрібно змагатися. Подивіться видачу за запитами різного типу (ВЧ, СЧ, НЧ). 

Проаналізувати видачу, можна, наприклад, за допомогою інструменту "Аналіз ТОПу" в SEOlib (доступні безкоштовна версія та платна). 

 

– Спробуйте знайти свою нішу. Наприклад, групу товарів, в якій можна запропонувати кращий асортимент або більш вигідні умови. Просунути таку категорію буде простіше. 

 

Аналізуючи статистику, звертайте увагу, які товарні картки або групи товарів почнуть приносити переходи та за якими запитами. Це може бути важливою підказкою, на яку групу товарів звернути більше уваги.

 

За оцінки інформаційних матеріалів вік проекту не настільки важливий, не грають ролі й комерційні чинники ранжування. Тому підготувавши якісний огляд, можна розраховувати на ТОПи за інфозапитами. 

 

2. Витрата часу на старті проекту 

Зазвичай процес затвердження дизайну, розробки ТЗ, його реалізації та подальше наповнення сайту затягується в середньому на 4-6 місяців. Ви можете не втрачати цей час – створіть невеликий сайт-візитку та розмістіть на ньому коротку інформацію про компанію, контакти, свій прайс-лист, якщо потрібно – умови доставки. 

 

Сайт можна відразу додати в панелі вебмайстрів, розмістити інформацію в авторитетних і відвідуваних довідниках і каталогах (вручну, ніяких прогонів), опублікувати анонси з посиланнями на сайт. Такий нехитрий прийом дозволить заощадити час, швидше почати більш активну роботу щодо поліпшення зовнішніх чинників ранжування. 

 

3. Відсутність гнучкої системи управління сайтом 

Для різних груп товару важливі різні критерії вибору. Десь це буде колір і розмір, десь – вага й матеріал. Все це, безумовно, позначається не тільки на семантиці, але й на контентній і шаблонній частинах сторінок. На одних сторінках може бути важлива наявність докладних тех.характеристик, на інших – відеоогляду. 

Для магазинів, що пропонують різні типи товарів, принципово важлива наявність «гнучкої» системи управління, що дозволяє для кожної групи формувати свої шаблони метаданих, фільтри, типи сортування, порядок розташування блоків у контентній частині. Без цієї можливості у оптимізатора просто будуть «зв'язані руки» при пошуку більш ефективних рішень. 

 

4. Небажання аналізувати дані та тестувати зміни 

Підготувати для всіх товарів і категорій унікальні описи, записати відеоогляди, підготувати систему збору відгуків… 

 

Якщо товарів у магазині тисячі, все це досить ресурсовитратні завдання. Щоб зрозуміти, що саме ефективно для різних груп товару, необхідно проводити експерименти, вносячи поетапні зміни, і вже за результатами міні-тестів робити на сайті глобальні зміни. 

 

Єдиної ідеальної схеми для оптимізації сторінок немає. До того ж алгоритми пошукових систем постійно змінюються. Можна використовувати досвід конкурентів, але, копіюючи ідеї успішних проектів, ви можете копіювати і їх помилки. 

 

Щоб розвиватися й бути серед перших, проекту потрібні власні тести, своє розуміння, як ті чи інші моменти впливають на ранжування в тематиці. А/Б-тестування, свої міні-експерименти повинні бути сьогодні в арсеналі кожного оптимізатора. 

 

  • Важливий момент: всі експерименти, дослідження, тестування – це тільки інформація. Важливо, щоб вони перетворювалися на якісь зміни, велися послідовно й регулярно. 

 

Пишемо про це, тому що нерідко доводиться чути, що зміни вже вносилися, але власник або оптимізатор не можуть дати оцінку результатам або взагалі не відстежували змін. 

 

5. Семантичне ядро – скласти й забути про нього 

Часто семантичне ядро для проекту збирається один раз, і потім проект кілька років просувається за затвердженим списком запитів. Такий підхід, звичайно, має своє право на життя. Але якщо ви хочете отримати з семантичного ядра більше, то з ним потрібно регулярно працювати. Постійно з'являються нові товари та, відповідно, нові запити. Будь-який, навіть найретельніший підбір, зазвичай містить прогалини, за рахунок яких ядро можна доопрацювати. Основна мета магазину – це не трафік, а продажі. Семантичне ядро можна не тільки розширювати, але й оцінювати запити з позиції конверсій. Це дозволить робити акцент в просуванні й витрачати більше коштів саме на запити, які продаються. 

 

Ми рекомендуємо регулярно проводити аналіз семантики сайту, використовуючи при цьому різні інструменти. Нещодавно ми публікували статтю про те, як можна шукати додаткові запити, спираючись на дані сайту. 

 

6. Старі методи нарощування посилальної маси

 
Про те, що більшість посилань Яндекс не враховує при ранжуванні, його представники говорили вже давно. Не будемо вдаватися в тонкощі, повністю скасував Яндекс вплив посилань чи ні, але з появою Мінусінска під питання стала не тільки ефективність, але і безпека використання колишніх методів. Від використання посилальних бірж і агрегаторів сьогодні краще повністю відмовлятися. Щоб не викликати підозри пошукових алгоритмів, посилання повинне виглядати природньо й бути корисним (переходи). З обома цими завданнями впорається крауд-маркетинг

 

Що важливо враховувати: 

Крауд-маркетинг можна ефективно використовувати не у всіх тематиках. Якщо у вас великий магазин побутової техніки з широким асортиментом, то в мережі можна знайти багато відповідних тем і обговорень. А ось магазину з вимірювальним обладнанням або спец. одягом розраховувати на велику кількість обговорень товарів не доводиться. 

 

Щоб метод приносив більше ефекту, намагайтеся прив'язувати повідомлення до конкретних акцій чи подій. Такі цільові коментарі зазвичай приносять більше переходів і продажів, ніж абстрактні повідомлення, що відповідну модель ви знайшли на такому-то сайті. 

 

7. Відсутність роботи над поліпшенням комерційних факторів 

Наступний момент, якому часто не приділяють достатньої уваги, – комерційні чинники. 

 

Про врахування їх під час ранжування Яндекс повідомив ще в 2011 році. Але досі доводиться регулярно стикатися з тим, що уявлення про те, «що це і як з цим працювати» немає не тільки у власників, а й у оптимізаторів. Багато в чому це пов'язано з тим, що інформації про це дійсно не багато. Багато в чому – з тим, що самі фактори переважно ближче до маркетингу, а не до SEO в звичному розумінні. 

 

Зрозуміло, якщо ви зіткнулися з проблемою, що у всіх конкурентів у місті є мережа магазинів, а у вас тільки один на околиці, то вирішити таке питання швидко не вийде. Але такі моменти, як вказати поруч із телефоном час роботи, доповнити сторінку контактів, зробити зручне сортування, можна впровадити без особливих витрат. 

 

Детальніше про комерційні чинники можна почитати тут

 

8. Шаблонна оптимізація 

Зрозуміло, що за великого обсягу товарів без автоматизації не обійтися. Але часто це виливається в повну відмову від ручного аналізу та внесення змін, що також неправильно. Часто доводиться чути «У нас десятки тисяч товарів, ми не можемо для всіх підготувати опис, зібрати відгуки, зробити якісні фото, оптимізувати сторінки вручну»

 

Але ніхто й не говорить, що потрібно відразу внести зміни на десятках тисяч сторінок.

 
На сайті є пріоритетні в плані продажів категорії, в цих категоріях є популярні товари. Виберіть 10 або 50 – скільки ви можете зробити – найбільш важливих сторінок і почніть з них. 

 

9. Відсутність роботи над внутрішнім потенціалом сайту 

Робота зі збільшення трафіку та продажів часто асоціюється з розширенням списку запитів і генерацією під них додаткових сторінок, які потім якимось чином потрібно загнати в індекс. Розширення семантики – це добре, але йти тільки в цьому напрямку неправильно. 

 

Замість того, щоб створювати сумнівні сторінки під мікрочастотні запити, краще використовувати потенціал самого сайту: 

 

  • Займіться доопрацюванням вже існуючих сторінок. Трафік з 7-9 рядка у видачі значно менше, ніж з 1-3. Але найчастіше, якщо запит знаходиться в десятці, увага йому вже не приділяється. 
  • Подивіться дані статистики – які запити не входять в список фраз, що просуваються, але вже приносять сайту переходи. Можливо, незначні коригування допоможуть збільшити число переходів за такими запитами. 
  • Подивіться, які моменти можуть збільшити відсоток конверсій з наявного трафіку (наприклад, розташування блоків на сайті, зміна оформлення кнопки замовлення, спрощена форма онлайн-замовлення). 

 

10. Небажання розвивати й покращувати сайт 

Проект довгі роки був лідером у своїй тематиці, але раптом пішов під фільтр за переоптимізацію. Або плавно, протягом року-двох, число переходів скоротилося в кілька разів. Причина проблем таких лідерів тематики часто полягає в тому, що проект за 10 років, з тих пір, коли він був створений і став першим на ринку, морально й технічно застарів і тепер програє конкурентам за більшістю параметрів. Вік, авторитет, можливо, хороші поведінкові – це ще не все. 

 

Щоб проект залишався лідером, з ним потрібно працювати, вносити необхідні доопрацювання, покращувати. 

 

Наприклад, сьогодні власникам магазинів варто замислитися над: 

  • адаптацією під мобільні пристрої; 
  • безпекою клієнтів і переходом на протокол https (магазин – це гроші й дані користувачів); 
  • використанням мікророзмітки; 
  • аналізом на відповідність комерційним факторам ранжування. 

 

У цій статті ми зібрали 10 найбільш частих помилок у стратегії розвитку, які зустрічаємо в інтернет-магазинів. Безперечно, цим список не вичерпується. Якщо ви хочете доповнити його або поставити запитання за якимось пунктом – ласкаво просимо в коментарі. 

 

Оригінал статті – http://siteclinic.ru/blog/startegy/oshibki-internet-magazin/