12 помилок MFA-сайтів, які загрожують санкціями в Яндексі

Опубліковано: 24.12.2015 |
Автор: Олександр Явтушенко |

Іноді начебто очевидні (і логічні) речі дуже важко побачити, працюючи «в полі». Але варто подивитися на сайт з боку, «свіжим поглядом», і майже завжди вилазить безліч безглуздих «косяків», що диву даєшся. Не вірите? Дивіться самі та приміряйте на свої проекти… 

Базові 6 порад 

1. Шаблонність матеріалів 

 

Всі статті по 2000 символів, 1 картинка, 3 підзаголовка H2 – і за такою схемою наповнюється весь сайт. Якщо автор статті прагне розкрити питання, дати відповідь користувачеві, зрозуміло, він стежить не за кількістю символів, підзаголовків і картинок. Такі рамки часто не дозволяють розкрити тему. 
Опис пам'яток Італії або порівняння кредитних пропозицій у Москві об'ємом у 2000 знаків ніяк не може давати повноцінну відповідь на запит. Шаблонний підхід до підготовки контенту може сигналізувати Яндексу про низьку якість сайту. 

 

Щоб не допускати цю помилку, потрібно уникати чітких рамок у кількості символів, картинок, підзаголовків і т.д. 

 

Якщо матеріали готує копірайтер, доведеться витратити час, щоб пояснити, що межі від 2 до 5 тис. – це не всі статті по 5000 або 3500 символів, а стільки, скільки потрібно, щоб розкрити тему. При разових замовленнях це складно. Доброго фахівця, який швидко вчиться, потрібно брати на регулярні замовлення. 

 

2. Складні або широкі для просування тематики 

 

Є тематики, до яких Яндекс ставиться з великою недовірою. Офіційно ніяких фільтрів на тематику ПС не підтверджувала, але за нашими спостереженнями, а також інформацією від інших вебмайстрів, бачимо, що такі хвилі песимізації та зачистки тематик періодично прокочувалися. Один з найбільш яскравих прикладів – кредитні сайти. Також можна відзначити онлайн-ігри, фільми, сайти з рецептами. 

 

Якщо ви плануєте створювати свій проект саме в такій тематиці, то повинні розуміти – щоб завоювати довіру ПС, буде потрібно більше часу, контент повинен бути не гіршим, ніж у лідерів, навпаки – бажано в чомусь перевершувати їх, мати родзинку, що виділяє сайт. 

 

Зовні якісний сайт, який швидко почав би набирати обертів у менш конкурентній тематиці, може довго не індексуватися або бути оціненим як неоригінальний, вторинний, малокорисний і відразу піти під АГС. 

 

Власне, інформацію про це можна почерпнути з пам'ятки вебмайстру самого Яндекса:
1_nekachestvennie-saitiЩе одна помилка – це вибір занадто широкої тематики. 

 

Наприклад: 

 

  • Сайт про бізнес
  • Портал про здоров'я
  • Все про будівництво

 

Можливо, з часом ваш проект і стане авторитетом і лідером у окремому напрямку, але на старті такі «наполеонівські плани» скоріше погублять проект і витрачені на його розвиток кошти. 

 

Тому брати на старті такі широкі теми ми не рекомендуємо. 

 

Краще та швидше заробити авторитет і довіру з боку ПС у невеликій ніші, що дозволить надалі розширювати проект. 

 

3. Неприродні дати (частота) публікацій 

 

Протягом 5 хвилин на сайті з’являється 5-7 статей, і це ще непоганий варіант. Зустрічали ситуації, коли в один момент заливається 15-20 публікацій або робиться місячний план. Можливо, це зручно для вебмайстра, але навряд чи виглядає природно і зручно для користувачів. 

 

Розподіляйте матеріали рівномірно, щоб підтримувати інтерес до проекту. 

 

Вказуйте дату публікації, це важлива інформація для відвідувачів, і її відсутність може знижувати оцінку якості матеріалів. 

 

Якщо ви побоюєтеся, що матеріали у вашій тематиці можуть застарівати й це негативно позначиться на ранжуванні, то сигналізувати алгоритмам, що стаття залишається як і раніше актуальною, можуть свіжі коментарі. Для найцікавіших матеріалів можна робити доповнення й публікувати дату поновлення матеріалів.

 
4. Неприродні дати публікацій коментарів і відгуків 

 

Активна участь користувачів в обговоренні – важлива річ для поведінкових факторів, власне коментарі – це унікальний користувальницький контент і додаткові НЧ-запити, вважаю, це очевидно. Більшість вебмайстрів чудово розуміють це й піклуються, щоб коментарі під статтями були. 

 

Тут ситуація аналогічна з датами публікацій. Зустрічаються проекти, на яких власники, намагаючись створити видимість активності користувачів, заливають за хвилину 3-5 коментарів. У таких коментарях псевдовідвідувачі встигають обговорити статтю, поділитися своїми думками. Інших коментарів після таких «вибухів активності» часто немає. Говорити про те, що дата таких коментарів явно свідчить про неприродність, теж не доводиться. 

 

Гнітюче виглядають і запитання користувачів, які можуть висіти кілька років без відповіді автора. 

 

Якщо ви все-таки готуєте відгуки самі, наприклад, щоб стимулювати читачів, то стежте, щоб дати виглядали природно. 

 

І, звичайно ж, не забувайте відповідати на запитання читачів. 

 

5. Немає інформації про автора 

 

Якщо ви витрачаєте свій час на аналіз або збір інформації, пишете на тему, в якій вважаєте себе фахівцем, вкладаєтеся в матеріал, то захочете, щоб під ним знаходився ваш підпис. Це важливо як для авторитету автора, так і для читачів, щоб розуміти, чи можна довіряти його думці. Особливо це важливо, якщо мова йде про теми, пов'язані зі здоров'ям, фінансовими ризиками або безпекою людей. Довіри до безіменних матеріалів у таких випадках не буде. 

 

Вказуйте інформацію про автора, навіть якщо всі матеріали для проекту готують 1-2 постійних фахівця. 

 

Користувач, який перейшов на конкретний документ з видачі, не знає цього, і така інформація може бути корисною для нього. 

 

6. Немає службових та інформаційних сторінок 

 

На сайті повинні бути розміщені дані про проект і його творців. Більшості користувачів «Про компанію», «Правила проекту» і тому подібні сторінки не цікаві. Але наявність таких розділів на сайті сигналізує про те, що власники проекту відкриті для контакту, готові надати інформацію про себе та проект. 

 

Не слід забувати й про службові сторінки. На сайті це можуть бути сторінки «Рекламодавцям», «Як стати нашим автором», «Новини проекту» – все залежить від тематики та специфіки сайту. Наявність таких сторінок показує, що проект націлений на розвиток, відкритий до співпраці. Власники проектів, які потрапили під санкції, часто забувають про це, і проект, крім статей та їх списків, містить мінімум корисної інформації. 

 

Подумайте, яка додаткова інформація про проект може знадобитися відвідувачам, подивіться, що реалізовано у конкурентів, і додайте необхідну інформацію на свій сайт. 

Ще 6 помилок, що заважають жити «сайту для заробітку» 

1. Немає зворотного зв'язку 

 

Якщо проект розрахований на людей, то повинен бути передбачений і зворотний зв'язок. Зрозуміло, що далеко не для всіх проектів підходить публікація телефону або адреси. 

 

Але e-mail, форму зворотного зв'язку, іcq, skype, посилання на соц.мережі бажано розмістити. 

 

Найбільш популярний канал для контакту з відвідувачами можна продублювати в шаблоні, щоб він був на всіх сторінках сайту. Не варто забувати й про відповіді користувачам у коментарях. 

 

2. Відсутні інші джерела трафіку 

 

Проекти розраховані на монетизацію пошукового трафіку, і він на них переважає – це зрозуміло. Але бажано, щоб були й інші джерела (переходи по посиланнях, прямі заходи, соц.мережі). Відсутність таких джерел у статистиці може сигналізувати алгоритмам, що із сайтом не все добре. Очевидно, що без цікавого контенту ви не примусите користувачів повертатися на сайт або згадувати його. 

 

Але є моменти, які забувають і відвідувані проекти з хорошим корисним контентом: 

 

  • розмістіть кнопки «Поділитися» популярних соц.мереж; 
  • запропонуйте додати сторінку в закладки; 
  • налаштуйте в коментарях відправку повідомлення на пошту після відповіді на питання. 

 

3. Не враховуються поведінкові фактори 

 

Користувачі переглядають не більше однієї сторінки сайту, повертаються в пошук, проводять мало часу на сайті, не роблять повторних заходів. Все це – явні сигнали, що користувач не знаходить відповіді на свій запит, відповідно, сторінки не є релевантними. 

 

Наприклад, показник відмов на рівні 50% – це явний сигнал бити тривогу: 

2_pokazatel-otkazovПотрібно дбати не тільки про те, щоб загнати сторінку в ТОП і отримати перехід, але й намагатися утримати відвідувача на сайті. 

 

Наприклад: 

 

  • якщо у вас об'ємна публікація, її можна розбити на кілька сторінок; 
  • більш популярний контент (аналізуємо карту кліків) розміщуємо так , щоб не примушувати користувача шукати його на сторінці; 
  • посилання на інші додаткові публікації розміщуємо не за 2 хвилини, під час публікації, а плануємо, даючи завдання копірайтеру. Тоді вони будуть природно включені в текст і найімовірніше зацікавлять відвідувачів. 

 

4. Відсутність додаткової цінності 

 

Що таке додаткова цінність сайту? Якщо коротко, то це те, що відрізняє проект від конкурентів, виділяє його на тлі десятка чи сотні аналогічних сайтів. Далеко не завжди це повинна бути унікальна інформація. Це може бути і вдала підбірка, зручна структура документа, аналіз інформації з інших джерел, оригінальна подача інформації, зручний тематичний сервіс. Для конкурентних тематик наявність додаткової цінності, своєї родзинки, часто принципово важлива, щоб утримуватися в ТОПі. 

 

Про додаткову цінність можна писати окрему статтю. Тому дам посилання на пост Олени Камської, де докладно розглянуто, що це таке й де її взяти:

 

http://optimizatorsha.ru/master-classes/smyslovaya-unikalnost

 

5. Нав'язлива реклама на сайті 

 

Скільки можна розмістити рекламних блоків, де їх краще розміщувати, щоб не отримати санкції, але було більше кліків? Кожна ситуація індивідуальна, і однієї відповіді тут бути не може. Яндекс з цього приводу пропонує тільки загальні рекомендації. 

Якщо проект різко втратив переходи, то звернути увагу слід і на цей момент. 

 

Враховуйте не тільки кількість блоків, але й: 

 

  • кількість корисної інформації та реклами в першому екрані; 
  • чи не є реклама агресивною, чи не заважає перегляду основного контенту; 
  • молодим проектам (до року) з рекламою слід бути більш обережними. 

 

6. Відсутність навігації 

 

Якщо у вас кілька сотень статей, а нормального групування, хлібних крихт, меню, тегування, пошуку на сайті не передбачено, то навігації на сайті немає. Для інфоресурсів, які потрапили під санкції, це часта проблема. Навряд чи багато людей стане гортати список всіх статей і шукати потрібний матеріал. Власники в цих випадках розглядають як точку входу самі статті. 

 

Так, це зазвичай ключові точки входу. Але авторитетний проект – це і постійна аудиторія, і відвідувачі, яким сподобалася стаття, і вони вирішили подивитися інші розділи. Відсутність навігації сигналізує, що про зручність відвідувачів не подбали. Однозначний мінус проекту. 

 

Поставте себе на місце користувача або попросіть поглянути на сайт знайомих і подивіться, наскільки легко можна знайти потрібну інформацію. 

 

Якщо проблеми з навігацією є, їх, звичайно ж, потрібно усунути. Не страшно, якщо знайти статтю можна різними шляхами. Хтось скористається меню і категоріями, хтось – тегами, хтось – пошуком на сайті. Поведінкові фактори та зручність проекту від цього тільки виграють. 

Як висновок

Основна цінність, за якою приходять користувачі, – контент. І якщо ви самі розумієте, що назва «ГС» для проекту підходить, то усунення перерахованих проблем «цукерку» з нього не зроблять. 

 

Усі ці помилки стосуються оформлення публікацій і сайту загалом. Вони можуть вплинути на ранжування або сигналізувати алгоритмам, що сайт заслуговує санкцій, але низьку якість контенту усунення цих помилок, звичайно ж, не компенсує. Тому стежте за якістю своїх сайтів і заробляйте на них так, щоб вони не потрапили під санкції Яндекса. 

 

Успіхів вам!

 

Оригінал статті – http://ktonanovenkogo.ru/seo/12-oshibok-mfa-sajtov-kotorye-grozyat-sankciyami-yandekse.html