58 ознак хорошого інтерфейсу

Опубліковано: 05.02.2015 |
Автор: admin |
Рубріка: Юзабіліті

У хорошого інтерфейсу висока конверсія та його просто використовувати. Тобто він добрий і для бізнесу, і для людей, які його використовують. Ось перелік випробуваних нами ідей.

 

1. Один стовпчик замість декількох

 

Один стовпчик точніше відображає те, що ви хочете донести. Користувачі проходять зверху вниз по більш передбачуваному шляху. У дизайні з декількома колонками є ризик відволікання користувача від основного завдання сторінки.

 

12. Подаруйте що-небудь замість того, щоб відразу намагатися продати

 

Подарунок є дружнім жестом. Але, крім цього, це прихований переконуючий фактор, який працює через взаємність. Хоч це й очевидно, але якщо ви до когось добре поставилися, то в його очах ваша оцінка зростає.

 

23. Об'єднуйте схожу функціональність, а не фрагментуйте UI

 

З часом легко створити кілька різних секцій, елементів і функцій, які виконують одне й те саме. Відстежуйте функціональність, яка дублюється, бо вона завантажує користувачів. Чим більше таких дублів, тим складніше клієнту користуватися вашою послугою.

 

34. Надайте докази від інших людей, а не тільки розповідь про себе

 

Ще одна відмінна тактика переконання, яка безпосередньо впливає на конверсію. Схвалення вашої пропозиції іншими людьми спонукає до дій. Спробуйте показати відгуки, або статистику використання сервісу.

 

45. Повторюйте заклик до основної дії

 

Повторення заклику краще працює на довгих сторінках або ж його можна повторювати на різних сторінках. Не варто на одній сторінці показувати пропозицію по десять разів. Проте зараз в моді довгі сторінки, на яких не зашкодить повторити пропозицію як зверху, так і знизу. Коли люди доходять до низу, вони зупиняються і розмірковують над своїм наступним кроком.
 

56. Використовуйте добре помітні контрастні стилі замість розмитих

 

Візуальне оформлення – колір, глибина, контраст – можна використовувати як підказки, що допомагають людям зрозуміти принцип роботи з вашим інтерфейсом: де я і куди я можу піти. Стилі ваших клікабельних елементів, вибраних елементів і тексту повинні відрізнятися один від одного, а також повинні бути одного стилю на всьому сайті. У прикладі я вибрав блакитний колір для всіх клікабельних елементів і чорний – для всього, що може бути виділено, або для того, що підказує ваше місцезнаходження.

 

67. Рекомендації замість кількох рівнозначних варіантів

 

Якщо ви надаєте кілька варіантів на вибір, непогано б підкреслити якийсь із них. Чим більше у людини вибір, тим менша ймовірність, що вона взагалі його зробить. Щоб запобігти подібного паралічувибору, зосередьте увагу на одному з варіантів.

 

 78. Скасування дій замість підтвердження

 

Можливість скасувати дію виглядає як повага до інтелекту користувача й дозволяє діям проходити без затримок. Постійні підтвердження виглядають, ніби ви вважаєте, що користувач не знає, чого він хоче. Можу припустити, що більшість дій здійснюється людьми навмисно, і лише мала їх частина відбувається випадково. Особливо неприємно підтвердження виглядають в повторюваних діях. Користувачі відчують, що вони краще контролюють ситуацію, якщо вони зможуть скасувати свої дії, і якщо їх не будуть на кожному кроці питати про підтвердження.

 

89. Виокремлюйте аудиторію сервісу, а не пропонуйте всім підряд

 

Ви розраховуєте на всіх користувачів або ви точно знаєте свою аудиторію? Чітко пояснюючи, кому може стати в нагоді ваш продукт, ви можете досягти кращих результатів, одночасно натякаючи на ексклюзивність послуги. Є ризики позбутися частини аудиторії. Однак прозорість викликає довіру.

 

910. Будьте рішучими

 

Можна сказати що-небудь невпевненим тремтячим голосом або можна сказати це з упевненістю. Закінчуючи пропозиції знаками питання і вживаючи слова «можливо», «вам цікаво?», «чи не бажаєте?», ви здаєтеся нерішучими. Додайте впевненості!

 

1011. Контраст замість одноманітності

 

Закликати до дій вийде ефективніше, якщо ваш інтерфейс виділяє ці дії візуально. Контраст досягається різними методами. Одні елементи можна зробити світліше, інші темніше. Можна домогтися, щоб одні елементи здавалися розташованими ближче, ніж інші (тіні й градієнти). Можна підібрати різні кольори для посилення контрасту. Все разом повинно чітко відокремлювати заклик до дії від іншої частини сторінки.

 

1112. Замість загального опису – конкретика про походження вашого сервісу

 

Розкриття даних про походження сервісу одночасно говорить про нього більше й переводить спілкування на більш інтимний рівень. Згадайте країну, штат, місто – це природний спосіб для людини відрекомендуватися. Якщо ви робите те ж саме, ви виглядаєте більш дружнім. Часто така згадка підвищує якість продукту в очах людей.
 

1213. Поменше полів для введення

 

Людина від природи уникає трудомістких занять – сюди належить заповнення полів форм. Кожне нове поле підвищує ризик відмови відвідувача від вашого сервісу. Не всі друкують однаково швидко. Друк на мобільних пристроях незручний. Подумайте, які поля дійсно необхідні, і приберіть всі інші. Якщо вам дійсно необхідно багато необов'язкових полів, спробуйте пересунути частину з них на наступну сторінку. Чим менше полів, тим більша конверсія.

 

1314. Показуйте можливості, а не ховайте їх

 

Кожне меню, що випадає, ховає набір можливостей. Якщо ці можливості важливі для вашого продукту, краще покажіть їх світу. Залиште «випадушки» для очевидних речей, які не потребують додаткових пояснень (календарі, географічне місце розташування).
 

1415. Відображайте в явному вигляді, що матеріал сторінки продовжується, замість використання неправдивих закінчень сторінки

 

Помилкове закінчення вбиває конверсію. Не варто робити вигляд, що сторінка закінчилася, коли просто закінчилася секція. Якщо ваші сторінки потрібно прокручувати, спробуйте візуалізувати шаблон, який покаже ритм і продовження матеріалу сторінки. Також остерігайтеся великих порожніх місць, оточуючих основний матеріал, які можуть бути неправильно витлумачені як кінець сторінки.

15 16. Утримуйте увагу й не зловживайте посиланнями

 

Дуже легко перевантажити сторінку посиланнями, що ведуть наліво й направо, в надії зачепити якомога більше клієнтів. Якщо ви створюєте оповідальну сторінку, яка поступово підводить людину до потрібної дії – подумайте, чи потрібно вам стільки посилань. Кожне посилання підвищує ризик клієнта загубитися з потрібного шляху до певної дії. Дотримуйтесь балансу між сторінками з загальним описом послуги та сторінками, що ведуть клієнта «по рейках» до дії. Видаліть зайві посилання, і ви підвищите шанси того, що клієнт натисне на потрібну кнопку.

 1617. Відображайте поточний стан послуги

 

У будь-якому інтерфейсі присутні елементи, які можуть перебувати в різних станах. Поштові повідомлення можуть бути прочитаними чи ні, рахунки оплаченими чи ні і т.д. Хороший спосіб зворотного зв'язку з користувачем – показувати стан елементів. Стани допомагають користувачеві розібратися, що йому далі робити або не слід робити.
 

1718. Кнопки з поясненнями переваг замість звичайних функціональних

 

Уявіть, що на одній кнопці написано «Заощаджуйте гроші», а на іншій – просто «Підпишіться». Ставлю на те, що у першої клікабельність вище. У «підписки» не відчувається швидка вигода. Навпаки, процес підписки вимагає енерговитрат і зазвичай асоціюється з довгими формами. Ідея полягає в тому, що кнопки, які просувають вигоду, можуть призвести до більшої конверсії. Як варіант, інформацію про вигоду можна розмістити недалеко від кнопки, щоб вона нагадувала користувачеві, чому він повинен натиснути на кнопку. Звичайно, залишаються кнопки, що відповідають за функціонал, але їх варто зарезервувати для тих місць сайту, де потрібно зробити більше повторюваних дій і менше переконання.

 

1819. Пряма маніпуляція замість меню без контексту

 

Іноді має сенс створювати елементи інтерфейсу, з якими користувач може працювати безпосередньо. Наприклад, показуючи перелік даних, ми можемо кліком на елемент дозволити редагувати його. Або клік на рядок з даними може перетворювати його в поле для введення. Такі можливості зменшують кількість кроків, які необхідно зробити для виконання необхідної дії.

 

19

20. Відразу показуйте поля введення, а не ховайте їх на окремій сторінці

 

Створюючи лендінг, можна спробувати відразу показати поля для введення інформації, схрестивши лендінг з формою реєстрації. Тому є кілька переваг. По-перше, ми прибираємо зайві кроки й виконання реєстрації займає менше часу. По-друге, показуючи кількість полів, ми відразу говоримо користувачеві, скільки часу займе в нього реєстрація. Звичайно, це буде перевагою, якщо наша форма містить небагато полів.

 

2021. Плавна анімація замість різких вистрибувань

 

Часто елементи інтерфейсів з'являються, зникають, рухаються у відповідь на дії користувача. Часто простіше зрозуміти, що сталося, коли ці події відбуваються не миттєво, коли вони розтягнуті в часі. Звичайно, треба врахувати, що часто повторювані дуже повільні дії можуть навпаки роздратувати користувача. Якщо щось потрібно зробити швидко, штучні затримки тільки завадять.

 

2122. Поступове залучення користувача

 

Замість того, щоб відразу вимагати реєстрацію, чому б не запропонувати користувачеві виконати завдання, яке покаже переваги вашого сервісу. Продукт можна трохи персоналізувати. Коли користувач відчує користь продукту, самостійно використає його, він буде більш схильний до споживання. Це спосіб відкласти реєстрацію, при цьому дозволяючи користувачеві спробувати ваш продукт.

 

22

23 Менше рамок і меж

 

Рамки привертають зайву увагу. Увага – ресурс цінний, оскільки він обмежений. Звичайно, рамки чітко окреслюють і розмежовують елементи, але вони також витрачають нашу когнітивну енергію. Щоб визначити відносини різних елементів інтерфейсу й не відтягувати зайву увагу, елементи можна групувати разом, вирівнювати, ставити їм добре помітний фон або схожий типографський стиль. Іноді лінія-друга допомагає визначити загальний вигляд інтерфейсу, але спробуйте розглянути інші методи візуалізації.

 

2324. Продавайте користь, а не функціонал

 

Основа маркетингу – людям потрібні не можливості продукту, а користь, яку він їм приносить. Кріс Гільбо в книзі «Стодоларовий стартап» пише, що людям хочеться мати більше любові, визнання й вільного часу, і менше стресів, конфліктів, сварок і невизначеності. Показуючи функціонал, пояснюйте і користь від нього.

 

2425. Розробіть дизайн на випадок, коли даних немає, а не тільки для тих випадків, коли даних дуже багато

 

У переліках буває 10000 елементів, а буває і 10, 1 і навіть 0. Зазвичай дані накопичуються, і набори даних йдуть від нуля до декількох пунктів і далі. Часто дизайнер забуває про ті випадки, коли даних ще немає та нічого показувати. В цьому випадку є ризик відштовхнути користувача. Коли він дивиться на ваш додаток і бачить порожнє місце без усяких підказок – ви втрачаєте свій шанс. Нульова кількість даних – відмінний шанс почати навчання користувача, показавши йому, що робити далі. Хороший інтерфейс – масштабований інтерфейс.

 

2526. Типове підтвердження 

 

Нехай користувачі зможуть взяти участь в чому-небудь без необхідності здійснювати які-небудь дії. Це швидко й зручно, не потрібно нічого робити. «Всі інші так роблять, так що чому б і мені не зробити так само». Звичайно, нехороші маркетологи часто зловживають цією технікою. Наприклад, плутабчи текст, вони підсовують що-небудь користувачеві, який погано розуміє, на що він підписується. Тому такий підхід вимагає кришталевої ясності.

 

2627. Послідовний інтерфейс, який не потребує постійного навчання

 

Постійний інтерфейс означає, що користувачеві не потрібно постійно вчитися їм користуватися й витрачати на це сили. Постійність допомагає полегшувати роботу, а як тільки ми позбавляємося її, ми змушені знову навчатися. Постійності можна досягати через кольори, напрямки, поведінку, розташування, розмір, форму, позначки й мову. Незвичайні елементи важливі тоді, коли нам потрібно щось підкреслити або привернути увагу.

 

2728. Розумні елементи управління замість зайвої роботи

 

Розумні або попередньо заповнені поля форми, які ґрунтуються на відомих даних, зменшують кількість роботи, яку необхідно зробити користувачеві. Це поширена техніка допомоги користувачеві у просуванні по формах. Гірше не буває, коли у користувача запитують однакові дані раз за разом. Замість порожніх полів, які треба заповнювати повторно, краще нехай будуть вже заповнені поля, які треба просто перевірити. Чим менше роботи, тим краще.

 

2829. Стандарти й угоди замість винаходу велосипеда

 

Угода – старший брат постійності. Якщо в інтерфейсі схожі елементи однакові, користувачеві треба менше напружуватися. Якщо в різних інтерфейсах схожі елементи теж однакові, то це ще зручніше. За допомогою усталених угод ми запам'ятали, що кнопка закриття вікна знаходиться справа вгорі, і знаємо, як зазвичай виглядає іконка налаштувань. Звичайно, не завжди угоди мають сенс, іноді вони застарівають. Якщо ви відходите від угод – переконайтеся, що ви все гарненько прорахували.

 

2930. Пропонуйте уникати втрат замість реклами придбань

 

Ми любимо вигравати, але ненавидимо програвати. За законами психології переконання, люди скоріше забажають не зазнати втрати, ніж отримати перевагу. Цей факт застосуємо до пропозицій продуктів і послуг. Вигідніше рекламувати продукт, як такий, що захищає благополуччя і статус користувача, ніж як такий, що дає якусь перевагу чи вигоду, яких у них ще немає. Чи продають страхові компанії виплати за страховими випадками, або ж захищають те, що ми вже маємо?

 

3031. Візуальна ієрархія замість одноманітності

 

У хорошій ієрархії важливі елементи відокремлені від менш важливих. Ієрархія будується через вирівнювання, розташування, колір, відступи, розмір шрифту, розмір елемента й  т.д. Правильно розташовані елементи спрямовують увагу користувача, затримуючи його там, де потрібно, і в цілому збільшують читабельність. Ієрархія створює тертя, яке не дозволяє нам зісковзнути від верху до низу сторінки. Через це ми проведемо на сторінці трохи більше часу, але в результаті дізнаємося більше про продукт. Це як подорож – якщо гнати по шосе, ви приїдете швидше, але якщо вибрати дорогу красивіше, ви побачите більше цікавих речей по дорозі. Дайте очам де-небудь відпочити.

 

3132. Групуйте елементи за змістом

 

Угруповання пов'язаних речей – основний спосіб підвищення юзабіліті. Ніж і вилка, відкрити й зберегти – ці речі зазвичай ідуть разом. Пов'язані речі просто повинні бути поруч, щоб надати інтерфейсу логічності  та зменшити когнітивне тертя. Гаяти час у пошуках елементів – це не наш метод.

 

3233. Перевірка заповнення форми на місці

 

При заповненні форм краще відразу ж визначати помилки, ніж показувати їх потім. Показуючи помилку відразу (припустимо, праворуч від поля введення), ви даєте можливість відразу виправити її. Коли вона з'ясовується пізніше, наприклад, після відправки форми, людям доводиться робити додаткову роботу та згадувати, що вони вже зробили.

 

3334. «Поля введення, що прощають»

 

Коли комп'ютер прощає більше помилок користувачеві, він стає більш гуманним. «Поля введення, що вибачають», враховують можливі помилки і варіанти, роблячи таким чином інтерфейс більш дружнім. Хороший приклад – номер телефону. Скільки варіантів його введення існує – дужки, розширення, дефіси, коди й т.п. Нехай ваш код працює більше, а користувач – менше.

 

3435. Підганяйте користувача

 

Демонстрація терміновості – тактика переконання, яка змушує людей діяти раніше, а не пізніше (або взагалі ніколи). Часто вона має на увазі якийсь дефіцит – коли щось, доступне сьогодні, не буде доступним завтра. До того ж вона працює на усунення втрат – ми не любимо втрачати можливості. Можна заперечити, що така тактика є нав’язливою та не дуже допустимою – але все ж її можна використовувати, якщо ви робите це чесно. Не створюйте помилкове відчуття поспіху – якщо вас розкусять, це призведе до зворотних результатів.

 

3536. Дефіцит замість достатку

 

Коли чого-небудь замало, ми цінуємо це більше. Дефіцит натякає, що раніше цього було більше, сьогодні цього менше, а завтра стане ще менше. Цінова політика оптовиків відрізняється від політики бутіків. Іноді оптовики навмисно обмежують партії товару за кількістю. При розробці програм ми забуваємо про дефіцит, тому що байти легко скопіювати. У дизайні інтерфейсів, тим не менш, можна скористатися дефіцитом і показати обмеженість чого-небудь. Кількість квитків на вебінар, кількість клієнтів, яких можна обслужити за місяць, кількість продуктів, які можна виробити за певний проміжок часу. Попит і пропозиція. Менше означає більше.

 

3637. Розпізнавання замість згадування

 

Простіше розпізнати наявний варіант, ніж згадувати його самостійно. Розпізнавання засноване на підказках, що допомагають пам'яті працювати. Згадувати щось з нуля набагато складніше. Можливо, тому іспити з готовими варіантами легше проходити, ніж ті, де пропонується вписати відповідь самостійно. Дайте користувачам можливість вибрати пункт, з яким вони вже стикалися, замість того, щоб змушувати їх все згадувати.

 

3738. Елементи більшого розміру

 

Посилання, форми та кнопки легше натискати, коли вони більше. За законом Фіта, чим далі й менше від нас елемент, тим важче клікнути на нього. Тому збільшуйте форми, поля введення, заклики до дії. Також можна залишити розмір елемента незмінним, проте збільшити область, на натискання якої він реагує.

 

3839. Зменшуйте час завантаження

 

Швидкість має значення, люди не люблять чекати. Швидкість завантаження сторінки або те, як швидко вона реагує на дії користувача, дуже важлива. Кожна зайва секунда тягне догляд користувачів і зменшує конверсію. Можна зменшити час завантаження технічно, оптимізуючи код і зображення. А можна зменшити час завантаження психологічно. Показ індикатора завантаження сприяє цьому, як і можливість користувачеві зайнятися чим-небудь під час завантаження.

 

3940. Гарячі клавіші, а не звичайні кнопки

 

Коли ваш продукт використовується часто, непогано б згадати про досвідчених, постійних користувачів, які повертаються до вас і проводять з ним багато часу. Люди шукають способи виконувати повторювані завдання швидше. Після запам'ятовування гарячих клавіш швидкість використання інтерфейсу значно зростає. Наприклад, Gmail, Twitter and Tumblr пропонують клавіші J і K як навігацію «попередній» і «наступний». У кнопках немає нічого поганого, але завжди добре мати додаток до них.

 

4041. Ідіть від більших чисел до менших

 

У людей є набір когнітивних особливостей, яким важко чинити опір. Дослідження стверджують, що на наш механізм прийняття рішень впливає перше з зустрінутих нами чисел. Якщо ми починаємо з більшої ціни та приходимо до меншої, то вона вже здається не такою великою. Більш того, перше число взагалі не повинно бути ціною. Типовий приклад використання в маркетингу – показати рекомендовану вартість, за якою вказана ціна зі знижкою.

 

4142. Прогрес замість чистого аркуша

 

Чим ближче ми до фінішу, тим більше ми мотивовані завершити завдання. Примусьте людей відчути, що вони вже досягли чогось на шляху до завершення потрібного вам завдання, просто зайшовши на сайт або заповнивши форму.

 

4243. Поступове розкриття дій

 

Поступове розкриття захищає користувача від великої кількості другорядної інформації. Показуйте інформацію частково. Зазвичай такий процес супроводжується розширенням чого-небудь/влучною анімацією. Якщо велика кількість полів відлякує користувача, спробуйте поступово показувати йому поля, які потрібні саме зараз.

 

4344. Невеликі зобов'язання

 

Спочатку спонукайте людей до прийняття невеликих зобов'язань, а великі відкладайте на потім. Серйозні зобов'язання відлякують. Використання зобов'язань – потужна стратегія переконання, яка працює на прагненні людей зберегти своє обличчя. Мається на увазі, що людині легше здійснити послідовність нескладних дій, ніж одне складне. За невеликою згодою прямує велика згода. Наприклад, сайт знайомств може давати людям можливість ознайомитися з чим-небудь, замість того, щоб відразу змушувати реєструватися або одразу знаходити любов свого життя чи чоловіка/дружину. Щодо ціни послуги – можна пропонувати невеликі щомісячні платежі замість великого річного. Також корисно дати зрозуміти користувачам, що вони можуть в будь-який момент відмовитися й піти, що ніякого «контракту» ще не укладено.

 

4445. Ненав'язливі запити замість модальних вікон

 

Модальне чи діалогове вікно дуже відволікає. Іноді корисно привернути увагу, але часто з модальними вікнами виникають проблеми. Вікна закривають інформацію та блокують дії користувача. Деяким важко вибратися з них. Вікна відволікають від завдання, коли користувач не готовий робити інші дії. Чому б не розглянути можливість більш м'яких і менш нав'язливих варіантів, які, тим не менш, привертають увагу.

 

4546. Багатофункціональні елементи управління замість декількох окремих елементів

 

Простота інтерфейсу асоціюється з простотою використання. Занадто багато елементів управління порушують сприйняття. Чим більше елементів, тим більше проблем з юзабіліті. Один зі способів досягти більшого меншими зусиллями – створити багатофункціональні елементи управління. Наприклад, скомбінувати вікно для введення пошукового запиту з механізмом фільтрації. Також можна схрестити показ рейтингу та проставлення рейтингу. На жаль, коли в одного елемента кілька функцій, іноді про них буває складно здогадатися. Можливо, варто зарезервувати такий підхід для постійних клієнтів, які згодні трохи повчитися. Використовуйте його з розумом і не перестарайтеся.

 

4647. Підписи до іконок

 

Іконки можуть бути двозначними, і, доповнивши їх написами, можна усунути неоднозначність. Наприклад, іконка зі стрілкою вниз – вона означає можливість зрушити щось вниз, зменшити пріоритет або завантажити? Іконка з «х» – це видалення, скасування або закриття? Якщо місця зовсім не вистачає, непогана ідея – показувати всі написи до іконок при наведенні курсору на одну з них (а не для кожної окремо).

 

4748. Природна мова замість сухого тексту

 

Природна мова менш формальна й налаштовує на спілкування. Створіть відчуття того, що комп'ютер розуміє користувача. Для цього є два підходи. Можна спробувати розпізнавати нечіткі запити або команди користувача. Також можна доносити інформацію до користувача не у вигляді строгих форм, а у вигляді живого спілкування.

 

4849. Грайте на зацікавленості

 

Тактика полягає в тому, щоб не приховувати всю інформацію, а видати її невелику частину для розпалювання інтересу. Розділ на пробу, демо-версія, пробна версія, щось безкоштовне, доступне відразу. «Щоб побачити інше, зробіть ось це». Інтригуючи користувачів і клієнтів пробниками, можна змусити їх забажати продовжувати користуватися вашим продуктом. Але не надавайте всю інформацію відразу ж. Спробуйте в тестовому режимі дати їм не всі можливості, а щось залишити на потім.

 

4950. Завіряйте користувачів

 

По завершенню продажу заспокойте користувача, дайте йому гарантію, пообіцяйте задовольнити його потреби, розкажіть про безпеку платежу, підтвердіть безкоштовність доставки, і те, що він може відмовитися від замовлення в будь-який час. «Все добре та все буде добре. Не хвилюйтеся й розслабтеся». Позитив – прекрасна тактика.

 

50

51. Цінові ілюзії замість звичайних цін

 

Можна дозволити людям робити висновки про ваш продукт самостійно, а можна зробити це за них. Використовуючи ірраціональність мислення, покажіть ваші ціни так, щоб вони виглядали привабливіше. Використовуйте слова «всього», «доступний», «недорогий». Ціну можна розбити на частини – наприклад, 30 копійок за сторінку замість 300 рублів за книгу, або сто рублів на день замість 3000 в місяць. Також використовуйте відомий трюк з цінами, що закінчуються на «9». Показуйте менше цифр – 300 замість 300,00.

 

51

52. Дякуйте замість звичайної констатації закінчення угоди

 

Подяка за використання вашого сервісу показує, що ви дбаєте про клієнтів і вдячні їм. Подяку можна використовувати також і з метою продовження діалогу з користувачем. Тому написи «спасибі» завжди можна перетворити на пропозицію зробити ще один крок і скористатися ще однією можливістю. Дякую, що прочитали цей параграф.

 

52

53. Рахуйте все самостійно, не змушуйте користувача робити це

 

Інтерфейс може зробити підрахунки й позбавити користувачів такої необхідності. Припустимо, замість показу балансу в системі можна підрахувати, скільки днів залишилося до закінчення дії підписки. Або, в списках, біля пунктів, які потрібно оцінювати, наскільки вони застаріли, краще виглядає напис «3 хвилини назад» ніж «останній раз оновлювався в 15:47 2-го вересня». Не змушуйте користувача рахувати.

 

53

54. Підтверджуйте свободу вибору користувача

 

Можна змусити людину зробити більше, якщо підтвердити, що вибір робить він. Потрібно закликати користувача до дії, вказуючи при цьому, що це «його вибір», або «ви завжди можете відмовитися» і т.д. Це працює найкраще, коли подібний напис знаходиться поруч з закликом до дії.

 

54

55. Змінні винагороди

 

Постійно змінювані винагороди можуть залучити користувачів. Коли миші тиснуть на кнопки машин, які видають їм шматочки корму випадковим чином, вони роблять це частіше, ніж у випадках передбачуваних і однакових результатів. Багато людей обожнюють постійно перевіряти вхідну пошту, тому що невідомо, що може виявитися всередині.

 

55

56. Керуйте увагою користувача

 

Варто направляти увагу на найважливіші дії. Цього можна досягти різними способами, починаючи зі збільшення розміру або контрасту елементу. Інші варіанти – нестандартні форми, автофокусування полів введення, підсвічування, плаваючі елементи і направляючі стрілки. Звичайно, не потрібно робити багато яскравих і кричущих елементів на сторінці, але підкреслити основні заклики до дії варто.

 

56

57. Дружні й зрозумілі порівняння

 

Часто потрібно порівняти змінений контент з попереднім або декілька продуктів між собою. Можна зробити такі порівняння більш зрозумілими й чіткими. По-перше, обмежити кількість порівнюваних предметів двома, бажано розташувавши їх ближче один до одного. По-друге, індикація «покращених» або «найсвіжіших» речей полегшує вибір. По-третє, чітко покажіть, які властивості помінялися, а які залишилися старими. Тобто, що додано (або покращено), що прибрано (або погіршилося), і що залишилося таким же.

 

57

58. Набори предметів замість окремих

 

Люди прагнуть до збирання. Фізичного або віртуального. Якщо людина бачить незакінчений набір, вона прагне його завершити. Нерідко покупку повної колекції чого-небудь можна стимулювати сильніше, просуваючи деякі синергетичні переваги (торт в цілому смачніше, ніж його інгредієнти). Можливо, показ тих речей, які вже зібрані, служить ніби описом досягнень користувача. І, нарешті, мотивація до збору всіх предметів колекції буде сильніше, якщо буде зрозуміло, що їх кількість в колекції обмежена.

 

58

 

Переклад з російської: http://habrahabr.ru/post/247367/
Оригінал статті: http://www.goodui.org/

 

Переклад: Дмитро Хомицький, Аліна Дріга