7 ворогів конверсії та способи боротьби з ними

Опубліковано: 16.04.2015 |
Автор: Євген Аралов |
Рубріка: Юзабіліті

Перш ніж перейти безпосередньо до прикладів, давайте згадаємо, що таке конверсія та які показники вважаються нормальними.

Конверсія – відношення кількості цільових дій, вчинених відвідувачами сайту, до загального числа відвідувачів.

Класична формула конверсії виглядає наступним чином:

 

K = a / b * 100, де а – кількість відвідувачів, які вчинили цільову дію, b – загальна кількість відвідувачів.

 

Нормальною конверсією для інтернет-магазину прийнято вважати 1%, тобто на 100 відвідувачів тільки один зробить покупку.

 

Якщо цільова дія – не купівля, а, наприклад, дзвінок (або заявка), то для тих, хто зателефонував, діє вже інша конверсія, яка залежить від менеджера й інших факторів, що особливо не стосуються самого сайту.

 

Припустимо, що ця конверсія теж буде дорівнювати 1%. Нескладно порахувати, що в такому випадку на 100 відвідувачів сайту тільки один подзвонить, і тільки 1% від тих, хто подзвонив, замовить послугу або придбає товар, тобто покупку здійснить мізинець правої ноги. Хіба мізинці вміють купувати?

 

А тепер уявіть, якщо конверсія нижче одного відсотка, наприклад, 0.5% – на 1000 відвідувачів тільки 5 здійснять цільову дію. Це дуже мало, і для забезпечення продажів потрібен дуже хороший трафік, який коштує недешево.

 

Звичайно, один відсоток – це теж невисокий показник, але на багатьох сайтах немає і такого через стандартні помилки, які я пропоную тут розглянути.

 

1. Сторінки не відповідають на поставлене запитання

Дуже часто сторінка не прямо відповідає на ваш запит, а дає загальну відповідь. 

Наприклад, уявіть, що за запитом «купити поліпропіленові пакети» ми потрапляємо на сайт, у якого в першому екрані наступний заголовок:

pokraschuyemo_konversiyu_1Ми питали «поліпропілен», а потрапляємо на сторінку з продажу поліетилену. Даний сайт продає поліпропілен, але, швидше за все, клієнтів, які хотіли б купити поліпропіленові пакети, він втрачає.

 

Під даний запит потрібно було зробити наступний заголовок:

«Продаж поліпропіленових пакетів з логотипом по всій Україні» або «Продаж поліпропіленових і поліетиленових пакетів з логотипом по всій Україні»

 

Трапляється,  заголовок відповідає на запит, але товар або інформацію за послугою доводиться шукати, здійснюючи зайві дії. Наприклад, на запит «купити гігрометр», отримуємо ось таку сторінку:

pokraschuyemo_konversiyu_2Як видно, гігрометри тут є. Щоб їх знайти, потрібно у фільтрах вибрати "ТИП", але перед тим – знайти очима даний фільтр. З великою часткою ймовірності на даній сторінці відвідувач не купить гігрометр.

 

Правильно зробити так:

pokraschuyemo_konversiyu_3
 Рецепт:

  • Робіть заголовки, які повністю відповідають на запит користувача.
  • Організуйте сторінку так, щоб відвідувач одразу отримував те, що він шукає.

 

2. Відсутність ціни й конкретної інформації

З різних причин підприємці не хочуть показувати ціну на сайті, чекають, доки їм подзвонять, і тільки тоді клієнт її отримує. 

 

Уявіть, що потенційний клієнт відкриває ТОП 10 + кілька оголошень з контексту й в 90% випадках він бачить наступне:
«У нас найвигідніші умови і низька ціна», «У нас найвища якість», «Ми вже 15 років на ринку, нам можна довіряти».

 

І лише у 10% сайтів він отримує потрібну інформацію:
«Ціни на серійну продукцію починаються від 50 гривень», «Мінімальний тираж – 10 000 шт. або не менше 1000 грн »,« Ціна – 25 гривень».

 

Людина подзвонить туди, де є конкретна інформація.

 

Рецепт:

  • Пропонуйте відвідувачам конкретну інформацію та уникайте загальних фраз, цифрам люди більше довіряють.

 

3. Неінформативний перший екран

Дуже часто в першому екрані знаходиться великий текст, який зазвичай не несе ніякого смислового навантаження, а розрахований лише на пошукову систему.

pokraschuyemo_konversiyu_4У першому екрані повинна знаходитися інформація, яку очікує побачити користувач. Якщо це якийсь товар, то, звичайно, він повинен бачити каталог з товарами. Якщо це ціни, то спочатку повинна бути інформація про ціну.

 

Рецепт:

  • Розміщуйте корисну інформацію так, щоб її було видно в першому екрані.

 

Детальніше про помилки першого екрану ви можете почитати в статті мого колеги Володимира Столбова.

 

4. Неочевидний кошик

Буває так, що при натисканні кнопки «В кошик» візуально нічого не відбувається, а сам кошик дуже складно знайти:

pokraschuyemo_konversiyu_5В даному випадку кошик з'являється зліва, але це зовсім непомітно та знайти його відразу важко. Є ймовірність, що відвідувач піде з сайту, так і не зробивши покупку.

 

Рецепт:

  • Робіть спливаюче вікно при натисканні кнопки «В кошик» або «Купити».

pokraschuyemo_konversiyu_6

5. Швидкість завантаження

Швидкість завантаження сайту більше 2-3 секунд – головний убивця не тільки конверсії, але й позицій сайту.

 

Рецепт:

  • Уважно стежте за швидкістю завантаження сторінок, за високих показників – оптимізуйте.

 

Дізнатися швидкість завантаження можна за допомогою Google Analytics:

pokraschuyemo_konversiyu_7Як оптимізувати швидкість завантаження – читайте тут

6. Немає сторінки «Про нас» і реального адресу

Відсутність адреси, міського телефону (не мобільного) та юридичних реквізитів викликає недовіру до сайту й негативно позначається на конверсії. 

 

Приклад карти посилань з Яндекс.Метрики:

pokraschuyemo_konversiyu_8Як видно, на сторінку «Про компанію» часто клікають.

 

Рецепт:

  • Додавайте на сайт реквізити, сертифікати, якщо у вас є оффлайн-магазин, то обов'язково розмістіть його адресу й фотографію. Фотографії співробітників також підвищують лояльність покупців.

7. Складні форми реєстрації

Занадто багато полів у формі реєстрації або оформленні покупки, особливо обов'язкових полів, часто відштовхує клієнтів. Також негативну роль відіграють різні капчі, відвідувачі дуже не люблять їх вводити.

pokraschuyemo_konversiyu_9Як, оптимізувавши форму реєстрації, можна збільшити кількість реєстрацій, читайте в кейсі Олени Камської.

 

Рецепт:

  • Залишайте тільки дійсно необхідні поля (ім'я, телефон або e-mail, адреса), також застосовуйте реєстрацію через соціальні мережі.
  • Якщо потрібна капча, краще використовувати цифрові варіанти.

 

Отже, ми розглянули найбільш імовірні помилки, після виправлення яких відсоток конверсії повинен збільшитися. У будь-якому випадку завжди, при будь-яких змінах на вашому сайті, слідкуйте за зміною конверсії. Слідкуйте за поведінкою відвідувачів через Яндекс.Метрику (Вебвізор, карта скролів, карта кліків) і GoogleAnalytics і, спираючись на отримані дані, вносьте необхідні корективи.

 

Тільки постійно аналізуючи дані, ви зможете досягти вищого відсотка конверсій. 

 

Оригінал статті – http://siteclinic.ru/blog/usability/pochemu-net-konversii-oshibki/

 

Автор: Євген Аралов