Налаштування А/В-тестування: аналізуємо смаки користувача

Опубліковано: 19.06.2015 |
Автор: Володимир Столбов|
Рубріка: Юзабіліті

Перш ніж перейти до налаштування тесту, ви повинні визначити для себе, що ви хочете дізнатися з експерименту. Справа в тому, що експеримент повинен давати відповідь на якесь конкретне питання та стосуватися одного блоку на сторінці, однієї певної зміни. Наприклад, ви можете з'ясувати, який колір кнопки «Купити» краще або який розмір інформаційного банера кращий.

 

Якщо ж ви повністю переверстали сторінку, внісши безліч змін, ви отримаєте результат, який вам покаже, що старий варіант був кращим або гіршим, але ви не будете розуміти, через що саме. Можливо, справа в розмірі шрифту або в кольорі, або ще в чомусь. Практичної користі від тесту не буде.

 

Проводячи тестування на якомусь одному блоці або об'єкті сторінки, ви отримуєте більш конкретну й корисну для практики інформацію.

 

Після того, як ви з'ясуєте, що саме ви хочете проаналізувати, необхідно:

 

1. Створити новий варіант сторінки з внесеною зміною, яка й буде аналізуватися.

 

2. Далі цю сторінку необхідно завантажити на сайт, присвоївши їй будь-який довільний URL, наприклад, site.ru / test. Цей URL краще закрити від індексації, щоб НЕ створювати дублі.

 

3. Тепер заходимо в Google Analytics і переходимо на вкладку «Поведінка» -> «Експерименти»: 
ab_test_1

4.    Натискаємо кнопку «Створити експеримент»:

ab_test_25.    Потім вам потрібно встановити параметри перевірки: 

ab_test_3

  • Назву пишіть довільну. Краще, якщо назва буде відображати суть експерименту. Не рекомендую називати просто «тест» або щось подібне, оскільки за проведення декількох експериментів це буде вносити плутанину;
  • Далі вибирайте мету експерименту. Можна вибрати або стандартні цілі («Тривалість сеансу», «Відмови», «Перегляд сторінок»), або ті цілі, які ви налаштовували для сайту. Наприклад, якщо у вас інтернет-магазин та ви налаштовували мету «Оформлення замовлення », ви зможете проаналізувати, збільшує внесена вами зміна кількість замовлень або, навпаки, зменшує.
  • Також ви можете створити нову мету безпосередньо в цьому інтерфейсі – якщо ті, що є, не підходять.
  • Відсоток трафіку, який бере участь в експерименті. Рекомендую залишати 100%, хоча в окремих випадках можна й знизити цей відсоток;
  • Сповіщення поштою – можна включити. Хоча якщо ви працюєте з декількома проектами, такі повідомлення можуть трохи заважати.

 

Додаткові налаштування – за бажанням. Я зазвичай не змінюю нічого.

  • «Рівномірний розподіл трафіку» – відповідно вимкнений, і Analytics самостійно приймає рішення, на який з варіантів лити більше трафіку, а на який менше.
  • «Мінімальний час проведення» – 3 дні, тиждень і два.
  • «Мінімальний поріг достовірності» – мінімум встановлено 95%, але ви можете збільшити до 99% і 99,5%.

 

Потім натискаєте «Далі»

 

Завантажуєте основну сторінку і ті, які ви порівнюєте. Максимум можна 10 варіантів (чесно скажу: таку кількість ніколи не завантажував). 

ab_test_4Назви сторінок ви можете давати довільні, але краще теж позначати їх так, щоб було зрозуміло. Наприклад, «Зелена кнопка», «Темно-червона кнопка» тощо.
Чекбокс «Уніфікація варіантів…» об'єднує трафік всіх сторінок. Іншими словами у звітах, що не стосуються експерименту, весь трафік буде показаний по основному URL.

 

Останній етап

 

Тепер вам залишилося вибрати: самі будете ставити код на сторінки або відправите поштою вебмайстру, який займається вашим сайтом.

ab_test_5Наприклад, на вордпресс вам потрібно додати код в файл header.php вашої теми.

 

Ось так:

<? php 
if (is_page ($ page_id)): 
?> </ pre>

 

Тут ваш код:

<? php endif; ?>

 

Після збору інформації ви зможете побачити звіт про експеримент. Наприклад, для аналізу показника відмов звіт буде виглядати так: 

ab_test_6Якщо ж вам потрібні більш детальні дані, шукайте їх у стандартних звітах. Оскільки кожна тестова сторінка має свій унікальний URL, Analytics збирає по ній дані разом з іншими сторінками сайту.

 

Що потрібно пам'ятати:

 

1. Завжди чітко формулюйте мету проведення тестування.

 

Проведення тестування з метою «подивимося, чого цікавого він нам покаже» – це не науково :).

 

2. Для кожного сайту стоять свої індивідуальні завдання.

 

Наприклад, показник відмов ще нічого не означає сам по собі, без розуміння, який сайт ми аналізуємо. Високий показник відмов головної сторінки інтернет-магазину – це погано, а такий саме показник відмов на сайті таксі – це норма.

 

3. Не намагайтеся «сперечатися з цифрами».

 

Дуже часто буває, що вам подобається дизайн кнопки №1, але статистика показує серйозну перевагу кнопки №2. Завжди нагадуйте собі, що ваш сайт створений в першу чергу для користувача, отже, якщо користувачі своїми діями проголосували за кнопку №2 – так тому й бути.

 

Оригінал статті: http://www.ux-web.ru/ab-testirovanie/nastroika-testa.php