Як провести аналіз конкурентів у ТОПі?

Опубліковано: 28.05.2015 |
Автор: Аліна Дріга |
Рубріка: Аналітика

Аналізувати конкурентів сьогодні вкрай важливо, ми з вами вже обговорювали цю тему в минулих статтях, а тепер пропонуємо продовжити її перекладом досвіду нашої закордонної колеги Ліндсі Паттерсон. 

 

Ви знаєте, які ключові запити будуть просуватися, але як зрозуміти, скільки коштів доведеться витратити, щоб вивести сайт по цих запитах? За допомогою конкурентного аналізу ви зможете знайти відповідь на це питання.

 

Такі інструменти, як SEO competitive analysis tools від Bright Edge і преміум-акаунт на сайті Moz, зроблять велику частину цієї роботи за вас, але для тих, хто займається SЕО, не так складно знайти окремі сервіси для кожного завдання. Замість покупки цілого пакету можна придбати окремі інструменти, що я і зробила, щоб скоротити витрати.

 

Отже, починаємо аналіз:

 

1. Складіть список з перших п'яти сайтів у видачі за вашим пошуковим запитом.

 

Перший крок легкий: вбийте запит в пошукову панель Google та скопіюйте перші п'ять результатів в таблицю. Ці п'ять доменів ми й будемо аналізувати. Вони добре ранжуються, і нам потрібно знати, чому.

 

Зробіть те ж саме для сайту, який ви хочете просунути. Так ми зможемо легко порівняти показники конкурентів з нашими.

 

2. Підрахунок слів

 

Ми знаємо, що Google любить якісний, «важкий» контент. Тому порахуйте кількість слів на тих 5 сторінках, які знаходяться в ТОПі за допомогою сервісу, подібного Textalyser (аналог, який рекомендує Сергій Кокшаров, – Аналізатор тексту), і занесіть їх у таблицю. Це необхідно для подальшої оцінки, яка допоможе дізнатися, чи не мало тексту на вашій сторінці. Якщо на сторінках конкурентів до 1500 слів, доповнити власний контент – не такий вже витратний захід.

analiz_konkurentiv_1
3. Посилання

 

А ось і великий етап – посилання. Я розбила його на кілька кроків.

 

3.1. Зовнішні посилання

 

– Використовуючи такий сервіс, як ahrefs (або Majestic SEO), складіть список всіх зовнішніх посилань, які ведуть на певний URL. Потрібно порівняти тільки цільові сторінки, не домени, переважно тому, що ми не так багато можемо зробити з авторитетністю домену або його показниками. Створіть нову колонку в таблиці, щоб порівняти кількість зовнішніх посилань на ваш сайт і на сайти конкурентів.

 

Потім скопіюйте звіт в Excel, виділіть колонку з показниками авторитетності доменів і підрахуйте середнє арифметичне. Воно покаже вам середній показник авторитетності доменів, які посилаються на ваших конкурентів. Вставте його в колонку та пам'ятайте про цю цифру, коли здійснюєте інформаційно-рекламну діяльність, просуваєте свій продукт.

 

Наприкінці, використовуючи той же метод, підрахуйте кількість індексованих і неіндексованих посилань. Коли ви додасте цю інформацію в свою таблицю, розділіть індексовані посилання на загальну кількість посилань, щоб отримати співвідношення цих показників.

analiz_konkurentiv_2 3.2. Анкори

 

– Далі відфільтруйте зовнішні посилання за анкорами та знайдіть ключовий запит, на який ви націлені. Запишіть, скільки посилань з цим анкором ведуть на сторінку. Розділіть це число на загальну кількість посилань – і ви отримаєте відсоток прямих анкорів. Ми перевіряємо цей показник, бо Google накладає санкції за переоптимізацію анкорів. Поки наш показник залишається на рівні конкурентів, все має бути гаразд. Додайте ці дані в нову колонку.

 

3.3. Внутрішні посилання

 

– Отримати цю інформацію в ahrefs неможливо, але можна використовувати Open site explorer на Moz.com. Додайте потрібний URL, а потім відфільтруйте всі посилання за показниками «internal» і «to this page». Так можна дізнатися, скільки внутрішніх посилань з домену ведуть на цільову сторінку. Ви також можете відфільтрувати результати за анкорами й побачити, як часто ваші конкуренти використовують прямі анкори у внутрішній перелінковці. Виконайте те ж саме для вашої сторінки й порівняйте показники з конкурентами.

analiz_konkurentiv_3 3.4 Вихідні посилання

 

– Повернемося до ahrefs, у списку «outgoing links» виберіть пункт «anchor». Ми дізнаємося, як часто, з яким анкором і куди посилаються ваші конкуренти (це також хороший спосіб знайти сайти для реклами, але це вже інша стаття).

 

4. Соціальні мережі

 

Цей крок я розділила на дві частини.

 

4.1. Загальна соціальна присутність

 

– Використовуючи сервіси Followerwonk і like explorer, можна отримати інформацію про поширення сайтів конкурентів в соціальних мережах, а також порівняти її з результатом по вашому сайту. Це відносно нова сфера, якою багато компаній досі нехтують. Чудова область для досягнення легких цілей.

 

4.2. Найбільш розшарований контент

 

– Використовуючи сервіс Buzzsumo, ви можете виділити контент або сторінки на сайтах конкурентів, де спостерігається найбільша активність із соціальних мереж. Це допоможе зрозуміти, який контент найкраще працює у вашій області, а також побачити, хто посилається на ваших конкурентів, щоб надалі використовувати їх для поширення інформації про свій ресурс.

 

Коли ви закінчите з цими пунктами, ваша таблиця буде виглядати приблизно так:

analiz_konkurentiv_4analiz_konkurentiv_55. Заголовки та метаописи

 

Технічно ці фактори на SEO прямо не впливають, але метаопис і заголовки досі впливають на показник CTR, який використовує Google. Тому фактично метаописи  досі дуже важливі. Я люблю використовувати Inboundworks.co's free headline helper, щоб знайти цікаві ідеї для заголовків і порівняти їх із заголовками конкурентів. Я не можу точно відстежити їх CTR, але можна отримати дані, які допоможуть мені оцінити його в сервісі SEMrush.

 

Про спосіб, за допомогою якого можна вигадуввати заголовки для своїх статей, читайте на нашому блозі.

 

Використовуючи цю інформацію, ви зможете зрозуміти, що допомагає вашим конкурентам перебувати в ТОП-5, і який обсяг роботи потрібен, щоб зайняти хороші позиції.

 

П.С. Конкурентний аналіз займає багато часу й сил. Але якщо ви готуєте інформацію та плануєте стратегію, не видаляйте потім ваше дослідження! Воно й далі буде вам допомагати. Чим більше конкурентних аналізів ви проводите, тим більше ви розумієте, як Google ранжує сайти. SЕО завжди змінюється. Я, після того як зроблю аналіз, викладаю його в DataHero's excel dashboard. Сервіс синхронізується з Excel і деякими іншими API. Я використовую його для того, щоб організувати й зберігати свої конкурентні аналізи.

analiz_konkurentiv_6 А на які показники конкурентів звертаєте увагу ви?

 

З оригіналом статті можна ознайомитися тут

 

Оригінал переклада російською – http://siteclinic.ru/blog/web-analytics/analiz-konkurentov-v-tope/.