Аналіз топових конкурентів. Три методи швидко проаналізувати ТОП-10 з різних боків

Опубліковано: 12.03.2015 |
Автор: Олена Камська |
Рубріка: Аналітика

При розробці стратегії просування в незнайомій тематиці часто виникають суперечливі питання – як краще розбити запити по посадковим сторінкам, скільки тексту розміщувати, як його структурувати, яка максимальна щільність ключовика припустима і т.д. Кращий спосіб розвіяти такі сумніви й вирішити, як вчинити, – проаналізувати топових конкурентів і піти по їхньому шляху, тобто взяти з них приклад. У цьому пості я розповім про три методи експрес-аналізу видачі, якими ми користуємося при необхідності дуже швидко отримати дані.

Швидкий аналіз ТОПу

Коли потрібно швидко визначити базові характеристики топових сайтів, ми користуємося інструментом "Аналіз ТОПу". За його допомогою можна за кілька секунд отримати дані про вік, показники тІЦ, PR, наявність в каталогах і кількість беклінків у топових конкурентів – і на їх підставі зробити висновки про рівень конкуренції за запитом:

analiz_konkurentiv_topu_2

Аналіз семантичної розбивки топових конкурентів

Але в цього інструмента є ще одна корисна функція, яка допомагає визначитися з розбивкою запитів по сторінках, що просуваються.

 

Приклад 1 

 

Уявіть, що у вас є сайт з оренди житла (квартир і кімнат) і вам потрібно обов'язково просунути його в ТОП за трьома основними запитами: "оренда житла", "оренда квартир", "оренда кімнат". Як краще вчинити – оптимізувати під всі запити головну сторінку чи краще розподілити їх? Неправильний вибір у цьому питанні може не тільки "приклеїти" сайт далеко за межами ТОПу, а й призвести до накладення санкцій (всі знають, що Яндекс не любить сторінки, створені навмисно під запит).

 

Проаналізуємо пошукову видачу за допомогою інструменту "Аналіз топу" і скористаємося функцією "підсвітити однакові сторінки":

analiz_konkurentiv_topu_3 
Однакові сторінки в топах за різними запитами виділяються одним кольором. Вочевидь, є 4 сторінки, які знаходяться в ТОП-10 одночасно за запитами "оренда житла" й "оренда квартир". Але при цьому жодна сторінка з видачі за запитом "оренда кімнат” не знаходиться в ТОПі ні з "оренди житла", ні з "оренди кімнат". Висновок – під запити "оренда квартир" і "оренда житла" можна оптимізувати одну посадкову сторінку, а під ключовик "оренда кімнат" краще підібрати іншу.

 

Приклад 2 

 

Ще один приклад з нашої практики. До нас на аудит з проблемою «залипання» позицій надійшов сайт компанії з ремонту холодильників. Спочатку ми припустили, що причиною залипання стали сторінки, створені навмисно для просування по запитах "ремонт холодильника + марка" ("ремонт холодильників ardo", "ремонт холодильників beko" і т.д.). Таких сторінок у пацієнта налічувалося кілька десятків, їхній контент за змістом майже не відрізнявся. Ми хотіли запропонувати клієнту видалити змістові дублі й оптимізувати під всі запити одну сторінку.

 

Але аналіз ТОП-10 за цими запитами показав, що не існує жодної сторінки, яка перебувала б у ТОПі одночасно за кількома марками холодильників:

analiz_konkurentiv_topu_4 
Натомість якщо підсвітити однакові домени, ми побачимо, що є безліч конкурентів, які потрапили в ТОП за всіма запитами, розподіливши їх по різних сторінках:

analiz_konkurentiv_topu_5-5

Отже, хоча метод "клонування" сторінок по брендам холодильників сам по собі є спамним, рекомендувати клієнту відмовитися від нього ми не можемо, бо інакше шансів потрапити в ТОП за всіма запитами в нього не буде.

Експрес-аналіз текстів топових сайтів

Якщо під час аналізу посадкових сторінок проблемного сайту у нас виникає враження, що щось не так з SEO-характеристиками тексту, ми робимо швидке порівняння тексту "пацієнта" з текстами сторінок, які знаходяться в ТОП-10 за запитом. У цьому нам допомагає інструмент "Аналіз текстів". Після такого базового аналізу відразу видно – варто далі копати в цьому напрямку чи потрібно шукати проблему в іншому місці.

 

Приклад 3 

 

Пацієнт ніяк не може потрапити навіть в ТОП-50 Яндекса (Москва) за запитом "хімчистка меблів", просувається головна сторінка. Порівняємо текст його посадкової сторінки з сайтами в ТОП-10 за цим запитом:

analiz_konkurentiv_topu_5 
Пацієнт виділений зеленим фоном. Відразу видно, що у проблемного сайту, в порівнянні з конкурентами, тексту на посадковій сторінці набагато менше, і щільність ключового запиту через це зашкалює. Це цілком може бути однією з причин, з яких у сайта-пацієнта проблеми із зазначеним запитом.

 

Поради щодо SEO-аналізу текстів:

 

  1. Підраховуючи згадки ключовика в тексті, рахуйте і точні входження ("оренда квартир"), і словоформи ("оренда квартири", "оренди квартир", "квартири в оренду" і т.д.).
  2. Аналізувати краще тільки змістовну частину, без наскрізних блоків (шапка, меню, футер і т.д.). Ми вважаємо, що саме змістовна частина має вирішальний вплив на релевантність сторінки, а наскрізні блоки майже не враховуються.
  3. Якщо ви аналізуєте видачу Яндекса, не забудьте вимкнути блоки, які знаходяться в noindex. Якщо вивчаєте серп Google, то навпаки, блоки з noindex потрібно враховувати теж.
  4. Аналізуйте збережені копії конкурентів замість поточної версії сторінки. У більшості випадків видача формується на підставі даних, які пошуковик вже встиг проіндексувати.

 

Пам'ятайте, що крім стандартних SEO-показників є й інші не менш важливі фактори – розташування, оформлення, змістовність тексту. Щоб вирішити, який саме текст потрібен для вашої посадкової сторінки, потрібно вивчати кожного конкурента й з точки зору юзабіліті.

Швидкий аналіз сніпетів у видачі

Трапляється, що сайт знаходиться в ТОПі за популярними запитами, але переходів з видачі по цих запитах підозріло мало. На жаль, багато найманих оптимізаторів зазвичай взагалі не аналізують CTR сайта у видачі, з початку обмежуючи коло своїх обов'язків виключно виведенням сайту в ТОП. А даремно, і не тільки тому, що щастя замовника пропорційно обсягу трафіку за запитами, за які він платить. Вся справа в клікових факторах – якщо в сайта в результатах пошуку низький CTR, рано чи пізно він втрачає своє місце в десятці (спочатку, як правило, спостерігаються стрибки позицій від апу до апу з ТОП-10 на мінус 10-15 позицій і назад, поки сайт не вилітає з ТОПу назавжди). І навпаки – сайти з високим CTR витіснити з пошуку дуже складно, вони начебто прилипають до ТОПу.

 

Якщо у вас спостерігається підозріло низький CTR по деяких запитах, потрібно порівняти сніпети свого сайту зі сніпетами конкурентів і намагатися зрозуміти, чому користувачі обходять увагою саме ваш сайт.

 

Якщо проблемних запитів не один, а багато, зробити експрес-аналіз сніпетів можна за допомогою інструменту "Аналіз позицій" :

analiz_konkurentiv_topu_6 
Для прикладу я взяла довільний сайт і проаналізувала його позиції за релевантними запитами. На скріншоті видно, що по всіх обраних запитах, крім одного, сайт знаходиться в ТОП-10. Піктограми в колонці справа позначають види розширених сніпетів, які зустрічаються в ТОП-10 за кожним запитом. Наприклад, за запитом "прибирання квартир" швидкі посилання є у 3-х сайтів з ТОП-10, телефони – у 4-х. А за запитом "прибирання офісів" швидкі посилання та телефони в сніпетах зустрічаються по два рази, адреса – один раз.

 

Очевидно, що в аналізованого нами сайту розширених сніпетів немає взагалі (дивимося колонку "сніпети"), у той час як по багатьом запитам у конкурентів з видачі вони є. Тобто в плані оптимізації сніпетів пацієнтові явно є до чого прагнути.

 

Інструменти, описані в цій статті, розроблені нашими програмістами під наші вимоги. Якщо у вас є які-небудь ідеї або побажання по доопрацюваннях, пишіть мені на kamskaya@siteclinic.ru.

 

Джерело: http://optimizatorsha.ru/master-classes/analiz-konkurentov-topa/

 

Автор: Олена Камська