Поліпшення внутрішньої оптимізації за допомогою конкурентів

Опубліковано: 14.05.2015 |
Автор: Євген Аралов |
Рубріка: Аналітика

Сьогодні хочемо поділитися з вами своїми напрацюваннями щодо аналізу конкурентів.

Семантичне ядро

Щоб успішно розвиватися та збільшувати видимість сайту в сучасних реаліях, необхідно постійно розширювати семантичне ядро. Одним з кращих способів розширення є збір ключових слів конкурентів.

 

Сьогодні отримати семантику конкурентів не складає труднощів, тому існує безліч сервісів, як платних, так і безкоштовних.

 

Перелік безкоштовних:

 

– Megaindex.ru – інструмент «Видимість сайту»
– Xtool.ru – усім відомий сервіс, який також показує ключові слова, за якими сайт ранжується

 

Перелік платних:

 

– Spywords.ru – підходить для Яндекс і Google
– Semrush.ru – тільки під Google
– Prodvigator.ua – український аналог spywords.ru

 

На додаток до сервісів можна використовувати й ручний метод, заснований на розбитті title та description на n-грами, внаслідок чого отримуємо додатковий перелік фраз.

N-грами – послідовність з n-елементів. На практиці частіше зустрічається N-грама як ряд слів. Послідовність з двох послідовних елементів часто називають біграмою, послідовність з трьох елементів називається триграмою. Не менше чотирьох і вище елементів позначаються як N-грами, N замінюється на кількість послідовних елементів.
https://ru.wikipedia.org/wiki/N-%D0%B3%D1%80%D0%B0%D0%BC%D0%BC

 

Розглянемо дану методику покроково:

 

– Вивантажуємо title (description) конкурентів. Можна зробити за допомогою програми Screaming Frog SEO.

 

– У текстовому редакторі чистимо вихідний перелік від службових частин мови, знаків пунктуації та іншого сміття. Я використовую в текстовому редакторі sublime text функцію «пошук і заміна» (гаряча клавіша ctrl + H), застосовуючи регулярні вирази:

1 
– Далі копіюємо перелік в сервіс http://guidetodatamining.com/ngramAnalyzer/.

 

– Вибираємо потрібну n-граму і ставимо частоту не менше одного. Найоптимальніший варіант – це 3-грами та 4-грами: 

2 
– Отримуємо наступний результат:

3

Стовпець count показує кількість повторень n-грам, стовпець frequency – частоту n-грами.

 

Після того, як ми отримали перелік фраз, потрібно його проаналізувати й вибрати відповідні ключові слова для розширення семантичного ядра. 

 

Групування запитів

Дуже важливо розуміти, як групується семантичне ядро в конкурентів, бо це допомагає правильно розподілити ключові фрази на сторінках сайту.

Для цього, після того, як ми сформували повний список запитів, нам необхідно отримати релевантні сторінки й позиції конкурентів (можна за допомогою сервісу seolib.ru), а потім порівняти зі своїми угрупуваннями. Якщо видно, що конкурент займає хороші позиції та при цьому його угрупування відрізняється від нашого (наприклад, у конкурента запити розподілені на різні сторінки, а у нас такі ж запити «сидять» на одній), потрібно звернути на це увагу й переглянути посадкові сторінки на своєму сайті .

 

Розглянемо невеликий приклад порівняння групувань умовного сайту та його конкурента.

4 
Як видно з таблиці, на сайті site.ru обрана одна посадкова сторінка для всіх ключових слів. У конкурента за цими ж запитами ранжуються різні сторінки й займають ТОПові або близькі до ТОПу позиції. Отже, можна зробити висновок, що групування на site.ru необхідно переглядати, зокрема необхідно створити окрему сторінку для ключових фраз зі словом «фасад».

Якість текстів

Перше й найважливіше, на що слід звертати увагу, аналізуючи тексти конкурентів, це не на кількісну складову (кількість входжень, обсяг тексту тощо), а на якісну або смислову – наскільки корисна інформація, що пропонує конкурент, і як він це робить.

Розглянемо кілька прикладів.

 

Припустимо, ви займаєтеся доставкою квітів і на головній сторінці в тексті гарантуєте їх свіжість. Наприклад, так:

 

Служба доставки квітів site.ru гарантує збереження букетів навіть у холодну пору року.

 

А ось приклад у одного з конкурентів:

 

Замовляти ароматні композиції вигідно саме у нас, тому що ми гарантуємо 100% повернення грошей, якщо свіжість квітів викликає сумнів.

 

У конкурента гарантія підкріплена грошима, що більш істотно, ніж абстрактна гарантія.

 

Розглянемо ще один приклад – текст на сторінці категорії «Керамічна плитка» інтернет-магазину:

5 
Цей текст не несе ніякого корисного смислового навантаження, суцільна вода. Скоріше за все, людина, яка прийшла на сайт і приймає рішення щодо покупки, хоче дізнатися про переваги товару й можливі комплектації, натомість вона отримує безглуздий набір символів.

 

Тепер подивимося на текст конкурента:

6 
Цей текст більш корисний, тому що лаконічно повідомляє про відмінності плитки й допомагає зрозуміти, як її правильно вибрати.

 

Таким чином, порівнюючи тексти конкурентів зі своїми, ви можете отримати багато корисної інформації, яка допоможе при складанні ТЗ копірайтерам.

Релевантність текстів

Продовжуючи тему якості текстів, не можна не торкнутися їх релевантності. Сьогодні, щоб текст був релевантним, недостатньо тільки входження ключових слів. Щоб збільшити релевантність сторінки й при цьому не зробити текст спамним, потрібно використовувати слова, пов'язані з тематикою.

 

Оцінюючи релевантність тексту запиту, пошукова система аналізує не тільки наявність ключових слів, але й додаткові слова, визначаючи таким чином зміст тексту. Наприклад, якщо ми пишемо текст про слона, то пов'язаними словами можна вважати: «хобот», «бивні», «природа», «зоопарк». Якщо текст про шахову фігуру «слон», то такими словами будуть: «фігура», «шах», «ферзь» і т.д.

 

Отримати найбільш релевантний перелік слів під ваші запити можна в текстах конкурентів. Для цього потрібно виконати наступні кроки:

 

– Копіюємо всі тексти з ТОП-10 за потрібним запитом в різні текстові файли.

 

– З текстів видаляємо службові частини мови, знаки пунктуації та цифри (розглядали раніше).

 

– Вибудовуємо слова в рядок – використовуємо функцію «пошук і заміна» з регулярними виразами. Замінюємо пробіл на \n.

 

– Далі необхідно привести всі словоформи до нормальної словникової форми (леми). Для цього можна скористатися сервісом http://tools.k50project.ru/lemma/. У поле потрібно внести перелік слів з кожного файлу окремо й натиснути кнопку «Лемітизувати й вивести у вигляді csv-таблиці». У результаті ми повинні отримати 10 файлів з лемітизованими словами.

 

– У кожному файлі видаляємо дублікати слів.

 

– Об'єднуємо слова з файлів в один список.

 

– Тепер потрібно створити частотний словник. Для цього отриманий список додаємо в сервіс http://tools.k50project.ru/lemma/ й натискаємо «Побудувати частотний словник у вигляді CSV».

 

– Наш список слів готовий:

7 
Якщо частота 10 – дане слово використовувалося на всіх 10-ти сайтах, якщо 8, то тільки у 8-ми тощо. Рекомендуємо використовувати найбільш частотні слова, однак і серед слів, що зустрічаються рідше, можна знайти цікаві рішення.

 

Ось таким простим способом ви можете отримати перелік тематичних слів для складання ТЗ копірайтерам.

 

Як видно, конкуренти є дуже важливим джерелом інформації, яка може допомогти краще оптимізувати ваші сайти. У даній статті я охопив далеко не всі аспекти, і в майбутньому буду продовжувати писати про те, що корисного і як можна витягти у ваших конкурентів. 

 

Оригінал статті – http://siteclinic.ru/blog/internal-optimization/uluchshenie-vnutrennej-optimizacii-s-pomoshhyu-konkurentov/