Як проананалізувати сайт з “історією” перед просуванням, не маючи доступів до аналітики

Опубліковано: 26.11.2015 |
Автор: Олена Камська |
Рубріка: Аналітика

Враховуючи сучасні алгоритми, ризиковано брати на просування сайт, який до вас вже кимось просувався. Делегування робіт при зміні SEO-підрядника зараз майже ніким не практикується, тому перехід від одних оптимізаторів до інших завжди супроводжується стрибками посилальної маси, а іноді й глобальною заміною текстів, тайтлів, мета-тегів, ЧПУ тощо. Замість плавного та стабільного зростання за всіма параметрами (посилання, ПФ, аудиторія), показники сайту постійно скачуть. Для алгоритмів це явний сигнал, що увага приділяється стандартним SEO-критеріям і окремим сторінкам, а не розвитку сайту загалом. Результат – пошуковик починає ставитися до сайту з підозрами, дії оптимізаторів майже не враховуються, позиції залипають. 

 

Щоб оцінити ризики просування сайту, над яким до вас уже працювали інші оптимізатори, потрібно запитувати в клієнта доступи до статистики й уточнювати подробиці з історії просування. Але не всі клієнти готові поділитися доступами до такої інформації до початку робіт, і далеко не кожен клієнт заглиблювався в методи просування і міг би дати їм об'єктивну оцінку. 

 

У цій статті я зібрала список прийомів, за допомогою яких можна перевірити сайт на пошукові санкції та пролити світло на його історію без доступів до статистики.

1. Визначаємо реальний вік сайту 

Вік сайту для пошукових систем визначається моментом потрапляння сайту в індекс, а не датою реєстрації домена, хоча в більшості випадків вони приблизно збігаються. Щоб помилково не прийняти молодий сайт за старий, дані Whois порівнюємо з датою першої індексації головної сторінки сайту. Її можна визначити таким чином: 

 

1 – знаходимо головну сторінку в індексі за допомогою оператора url
2 – додаємо до url-адреси параметр &how=tm

 

Приклад: За даними whois, домен 10barshop.ru зареєстрований у грудні 2014 року
1_istoriya_prosuvannyaЗа даними Яндекса, сайт був вперше проіндексований наприкінці червня
2_istoriya_prosuvannyaЗдавалося б, пройшов майже рік – чимало того, що могли накрутити сайту за цей час. Але перевірка за Яндексом показує, що проіндексований сайт був усього три місяці тому – занадто короткий термін, щоб отримати добрячу історію. 

2. Перевірка сайту на санкції в Яндексі 

Щоб випадково не покласти на себе відповідальність за дії попередніх оптимізаторів, переконайтеся, що на момент початку вашої роботи над сайтом він ранжується в пошуку без санкцій і обмежень. За допомогою нескладних дій можна перевірити сайт на наявність таких фільтрів Яндекса: 

  
АГС 

 

Діагностується за обнулінням тІЦ одним зі способів: 

 

– Через Яндекс.Інформер: показується значення "0" 

 

– На сторінці перегляду тІЦ http://yaca.yandex.ru/yca/cy/ch/<адреса сайту>: виводиться повідомлення «Індекс цитування (тІЦ) ресурсу – не визначений». 

 

Якщо АГС накладено за продаж посилань, після усунення причини, зазвичай, сайт повністю одужує та нормально ранжується в пошуку. Але якщо причина фільтра – відсутність додаткової цінності, вилікувати та просувати сайт буде набагато складніше. Брати на себе такий ризик чи ні, вирішувати вам. 

  
Фільтр Яндекса за внутрішній переспам 

 

Якщо в сайту низькі позиції та явно переоптимізований контент, є ймовірність, що він перебуває під фільтром за внутрішній спам. На жаль, стовідсотково визначити цей фільтр без звернення в техпідтримку Яндекса не вийде, але можна попередньо діагностувати його, спираючись на популярний симптом – зміну релевантної сторінки

 

Принцип діагностики: 

 

1) Вибираєте СЧ-запит, за яким сайт знаходиться далеко за межами ТОПу. 

2) Дивитесь, яка сторінка за цим запитом ранжується в загальному пошуку. 

3) Перевіряєте, яка сторінка ранжується за цим запитом через пошук на сайті. 

 

Якщо в загальній видачі знаходиться не та сторінка, яку пошук по сайту вважає найбільш релевантною, ймовірно, остання відфільтрована за переспам. 

 

Приклад: за запитом "перевод договоров" сайт tran-express.ru знаходиться на 463 позиції (перевірка через SEOlib). Релевантна сторінка в загальному пошуку – http://www.tran-express.ru/zakazat-perevod: 
3_istoriya_prosuvannya

Згідно з пошуком на сайті, найбільш релевантною сторінкою за цимм запитом є http://www.tran-express.ru/perevod-dokumentov/perevod-yuridicheskih-dokumentov: 
4_istoriya_prosuvannya

Отже, релевантні сторінки не збігаються, перевірка за іншими запитами показує аналогічний результат. Перед тим, як взяти на просування такий сайт, потрібно за спільною згодою написати в техпідтримку Яндекса й уточнити причину низьких позицій. 

 

Ще один з популярних методів діагностики фільтра за переспам докладно описаний тут

  
Афільованість 

 

Якщо вам відомо, що у клієнта є інші сайти з аналогічним асортиментом товарів/послуг, перевіртесь на аффільованість одним зі способів, описаних Ігорем Бакаловим

 

Не зайвим буде перевірити, чи є у клієнта інші сайти, навіть якщо він сам про це не згадував. Довіра – основа будь-яких взаємин, але краще перестрахуватися й пошукати потенційних афіліатів самостійно

 

  • Подивитися, які сайти знаходяться на цьому ж IP
  • Вивчити пошукову видачу по вітальним запитам (назва компанії); 
  • Зробити пошук за контактними даними, вказаними на сайті; 
  • Вивчити сторінки, на яких згадується назва компанії (можливо, там зазначено кілька сайтів); 
  • Якщо в компанії є групи в соц.мережах – подивитися, які сайти там рекламуються і т.д. – використовуйте всі ідеї, які з'являться у вас в процесі аналізу.   

3. Перевірка сайту на песимізацію в Google 

Перевірити сайт на автоматичні фільтри (Panda, Penguin та ін.) можна за допомогою безкоштовного інструменту Website Penalty Indicator. Сервіс зіставляє зміни трафіку з Google з апдейтами алгоритмів (дані за трафіком беруться з Semrush, доступи не потрібні). 

 

Наприклад, добре видно що сайт Міністерства регіонального розвитку РФ з осені минулого року песимізований в Google: 
5_istoriya_prosuvannya

4. Аналіз історії сайту 

Песимізація сайту в минулому підвищує ризики просування, навіть якщо на поточний момент сайт вже не під фільтром (пам'ятаємо про карму). Крім того, якщо для просування сайту надалі використовуватимуться ті методи, які послужили причиною санкцій, сайт може отримати червону картку назавжди. Тому такі темні факти з історії пацієнта потрібно знати та враховувати. 

 

Є кілька сервісів, за якими можна отримати дані про можливі проблеми сайту в минулому, не маючи доступів до статистики. Серед них: 

  
Xtool 

 

Сервіс Xtool показує динаміку зміни тІЦ за останній рік. 

 

Наприклад, очевидно, що сайт TSN24.ru потрапив під АГС у вересні і вилікувався приблизно через місяць у наступному АПі тІЦ: 
6_istoriya_prosuvannya

Semrush 

 

За допомогою Semrush можна отримати приблизне уявлення про те, як змінювався органічний трафік з Google за період існування сайту.

 

Наприклад, ось така різка просадка трафіку прямо вказує на проблеми з ранжуванням сайту в Google з грудня минулого року: 
7_istoriya_prosuvannya

Не з'ясувавши у клієнта обставин втрати трафіку, гарантувати йому будь-які перспективи з просування Google дуже ризиковано. 

  
Webmoney Advisor 

 

Webmoney Advisor показує загальну динаміку відвідуваності сайту, на підставі якої можна зробити непрямі висновки про проблеми з ранжуванням сайту. 

 

На зображенні нижче простежується просадка загального трафіку в листопаді-грудні 2014 року, яка може бути пов'язана зі втратою позицій у пошуку, фільтрами або якимись технічними проблемами на сайті: 
8_istoriya_prosuvannya

Абсолютно вірних висновків за такою статистикою зробити не вийде, але це вже привід поставити клієнтові конкретне питання, що сталося з сайтом наприкінці осені минулого року. 

  
Alexa 

 

За Alexa.com можна подивитися динаміку переходів з серпа за останній рік, також приблизні частки трафіку з різних пошуковиків. 

 

Якщо відсоток переходів з Яндекса або Google дуже малий або відсутній взагалі, це може говорити про можливі проблеми з ранжуванням. 

 

Наприклад, на скріншоті нижче видно, що популярний портал Lifehacker.ru не дуже товаришує з Яндекcом: 

9_istoriya_prosuvannya

5. Аналіз посилальної історії сайту 

До появи Пінгвіна та Мінусинька, наявність у пацієнта "жирного" посилального профілю вважалася великим плюсом. Зараз же це скоріше камінь, який може потягнути сайт на дно пошукової видачі, незважаючи на всі ваші зусилля утримати його в ТОПі. 

 

Вичерпну інформацію про поточні беклінки та історію нарощування посилань надає сервіс Ahrefs

 

Щоб зрозуміти, наскільки поточний посилальний профіль може нашкодити сайту в майбутньому, досить оцінити всього три параметри: об'єм і специфікацію поточних посилань, спамність анкорів, динаміку зміни посилальної маси. 

 

Наприклад, у сайту www.dom-da.ru добре видно масове видалення посилань в липні-серпні цього року: 
10_istoriya_prosuvannya

Копнемо глибше й побачимо, що знімалися стандартні орендовані посилання з "оточуючим текстом": 
11_istoriya_prosuvannya 
Враховуючи літні атаки Мінусинська, логічно припустити, що і цей сайт опинився в числі жертв. Поки ви не переконаєтеся, що санкції на даний момент уже зняті, брати такий сайт на просування ризиковано. 

6. Історія зміни тематик і власників домену 

  
Чи змінювалася тематика домену? 

 

За допомогою сервісу Way Back Machine можна подивитися, як змінювався зміст домену пацієнта. 

 

Наприклад, на домені ansf.ru зараз знаходиться будівельний магазин, а в 2006-2010 роках там розміщувався ГС юридичної тематики
12_istoriya_prosuvannyaОскільки зміна тематики сталася давно, в даному випадку це не повинно ускладнити вам роботу. Але якщо перевірка показує, що власник домену постійно грається з тематикою, це вже може мати негативні наслідки. 

  
Чи змінювався власник домену? 

 

Таку інформацію можна отримати через сервіс Whoishistory.ru. Власне факт зміни власника домену особливої ролі для просування сайту не грає, але вкупі з іншими показниками ці дані можуть згодитися. Наприклад, якщо в історії трафіку помітні різкі просадки, можна перевірити, чи не пов'язані вони зі зміною власника сайту. 

 
Будь-яку проблему можна вирішити, і майже всі пацієнти піддаються лікуванню. Якщо ви виявили в історії сайту потенційного клієнта моменти, що занепокоїли вас, це не привід відмовитися від роботи з ним. Просіть доступи до статистики для більш докладного аналізу, ставте питання, намагайтеся докопатися до суті. Не гарантуйте неможливого, але намагайтеся зробити для вирішення завдання все, що в ваших силах, і тоді всі будуть щасливі – і ви, і клієнт. 

 
Оригінал статті  http://optimizatorsha.ru/master-classes/analiz-sayta-istoriya-prodvizheniya/