Як провести аудит контенту сайту? Інструкція

Опубліковано: 09.07.2015 |
Автор: Аліна Дріга |

Навіщо проводити аудит? Щоб бути впевненим, що контент відповідає поставленим цілям, наприклад: залучає на сайт необхідний трафік, містить необхідні ключовики й покращує показник конверсії. 

 

Перш ніж перейти до аудиту контенту на сайті, пропонуємо перелік того, що вам для цього знадобиться: 

 

Що необхідно для проведення аудиту? 

  • Час: приблизно 1-2 години. 
  • Інструменти: Google Drive Spreadsheet і Google Analytics. 
  • Персонал: ви. Якщо сайт великий, то потрібна допомога ще декількох людей із середніми здібностями в даній області та з непоганими лінгвістичними навичками. 
  • Рівень технічного досвіду: від середнього до низького. Якщо ви не можете похвалитися хорошими технічними навичками – не переймайтеся. Досить буде провести аудит декількох сторінок, ви заглибитесь у суть роботи та без проблем впораєтеся з контентом, що залишився. 
  • Рівень письмового навику: середні здібності з мови оригіналу. 
  • Кількість рутинної та нудної роботи: середня. 

 

Створення таблиці 

Почнемо з запуску Google Drive та створення таблиці. 

1_audit_kontentuСтворіть у таблиці стовпчики з назвами: «URL», «Дата проведення аудиту», «Тема», «Опис», «Контент», «Ключові слова», «Alt-теги», «Останнє оновлення» і «Внутрішні посилання»

2_audit_kontentuУ кожному рядку будуть міститися дані по окремих сторінках сайту, які будуть починатися з URL цих сторінок. 

 

Цілі даної таблиці: 

 

1. Дозволяє повернутися назад і провести аудит в будь-який зручний для вас час. 

2. Забезпечує легкий доступ до сторінок, які вас цікавлять та на яких необхідно провести аудит. 

3. Дозволяє відстежувати те, що ви зробили, і коли це було зроблено. 

4. Надає необхідну інформацію про стан речей членам команди з проведення аудиту, тобто ви можете зробити для таблиці загальний доступ, щоб ваші колеги могли вносити необхідні зміни. Оскільки даний сервіс заснований на хмарних технологіях і оновлюється в режимі реального часу, ви повинні гарантувати відсутність накладання даних, тобто кожен повинен виконувати свою роботу. 

Запустіть Google Analytics і створіть список всіх сторінок сайту 

Отже, відкрийте Google Analytics і перейдіть до розділу «Всі сторінки», який знаходиться за наступним маршрутом: Поведінка -> Контент сайту -> Усі сторінки

 3_audit_kontentuКоли ви це зробите, отримаєте перелік найбільш відвідуваних сторінок сайту. Ми рекомендуємо почати проведення аудиту саме з цього кроку, тому що ви будете знати, які саме сторінки найпопулярніші, а, отже, потребують пильного аналізу. 

 

Провівши аудит цих сторінок в першу чергу, ви швидше побачите позитивні результати виконаної роботи. 

4_audit_kontentuУ колонці «Сторінка» натисніть по іконці зі стрілочкою, що розташовується біля заголовка веб-сторінки. 

5_audit_kontentuЗ'явиться спливаюче вікно зі сторінкою сайту, скопіюйте URL сторінки та вставте його в першу колонку вашої електронної таблиці в Google Drive. 

 

Повторіть дану дію для всіх сторінок сайту. 

 

  • Якщо у вас величезний сайт з тисячами сторінок, наберіться терпіння й часу. 

 

Якщо ви хочете, щоб список сторінок сайту відображався на одній сторінці (або хоча б зменшити кількість сторінок з результатами), то в нижній правій частині таблиці зверніть увагу на опцію «Рядків на сторінці» й оберіть необхідне значення рядків. 

6_audit_kontentuЯкщо ж ваш сайт побудований на WordPress, ви можете створити даний список шляхом вставки редакційного URL кожної сторінки, таким чином ви зможете натиснути на посилання та відразу ж переходити до редагування сторінки. 

 

Ось як це можна зробити: зайдіть під логіном в WordPress та пройдіть за маршрутом Записи -> Усі записи
7_audit_kontentuВгорі представленого списку натисніть «Опубліковані»

8_audit_kontentuПотім наведіть курсор миші на назву запису й виберіть внизу функцію, що з’явилася, – «Редагувати»

9_audit_kontentuСкопіюйте адресу посилання: 

10_audit_kontentuВставте дану адресу посилання в таблицю Google Drive. 

 

Потім перейдіть в Сторінки -> Опубліковані та повторіть процес. 

11_audit_kontentuІ хоча такий метод не надасть вам впорядкований список сторінок сайту згідно їх популярності, він гарний тим, що у вас відразу буде доступ до редагування контенту, тобто початку аудиту. 

 

Коли у вас буде готовий список сторінок для аудиту, можна переходити до наступного етапу. 

12_audit_kontentu

Огляд кожного пункту аудиту 

Процес буде змінюватись в залежності від типу CMS. Однією з найпопулярніших CMS є WordPress. Це один з тих «движків» сайту, який я рекомендую використовувати, тому нижче буде представлений процес, характерний для користувачів WordPress. 

  • Якщо ваш сайт не на WordPress, це не проблема. Кожна CMS, яка надає код доступу, і навіть більшість CMS, які не надають його, дозволяють редагувати кожен необхідний пункт (тобто ті, що дали назви колонкам у таблиці Google Drive). 

Я великий шанувальник систематизованої роботи – заповніть всі пункти для декількох сторінок, і справа піде. Налаштуйте свої екрани (якщо вас в команді кілька людей), виставте поєднання клавіш (для оптимізації процесу), запустіть систему, і ви будете буквально пурхати по решті сторінок. 

 

У вас вже готова таблиця в Google Drive з усіма необхідними стовпчиками, вносьте до них всі необхідні дані. По мірі просування роботи, виділяйте яким-небудь кольором або пташечкою вже виконану роботу – так вам буде легше орієнтуватися в обсязі виконаної та майбутньої роботи. 

13_audit_kontentuА тепер давайте поговоримо про аудит кожного окремого пункту: 

Перевірте заголовок сторінки та URL 

Це головний елемент запису або сторінки в WordPress. 

14_audit_kontentuПереконайтеся, що він (тобто заголовок) відповідає наступним параметрам: 

  • Довжиною до 65 символів 
  • Унікальний 
  • Містить ключові слова 
  • URL повинен складатися з тексту, а не з цифр або абракадабри. Увага: Якщо сторінка діюча, то перш ніж змінювати її URL переконайтеся, що правильно виставлений 301 редирект. Вирішіть для себе, чи варта оптимізація URL сторінки того, щоб заморочуватися з 301 перенаправленням, якщо так – сміливо беріться за справу. 

Перевірте опис 

Я рекомендую встановити плагін WordPress SEO by Yoast, щоб максимально полегшити процес редагування опису запису. 

 

Якщо ви встановите даний плагін, аудит займе набагато менше часу. Більше того, ви можете навіть видалити кілька колонок у вашій електронній таблиці та замінити їх колонкою Yoast. Таким чином, коли почнете редагувати сторінки, зможете внести всі необхідні зміни в розділі Yoast, а потім позначити їх у таблиці як «зроблено». Це все, що стосується процесу полегшення роботи. 

15_audit_kontentuПроводячи аудит опису запису, переконайтеся, що він має наступні характеристики: 

 

  • Максимальна довжина – 160 символів 
  • Написано для людей, а не для пошукових систем 

Перевірте контент 

Тепер час перевірити контент на кожній сторінці сайту. Відкрийте запис і переконайтеся, що ви в «візуальному редакторі». 

16_audit_kontentuКонтент повинен відповідати наступним вимогам: 

  • Читабельний, цікавий, корисний 
  • Відсутні граматичні та пунктуаційні помилки 
  • Складається мінімум з 300 символів 

Перевірте ключові слова 

Щоб було зручніше проводити аудит ключових слів, рекомендую скласти список (хоча б подумки) цільових ключових слів і, вже спираючись на нього, вносити зміни по ключовиках для кожної сторінки. 

 

Тут вимоги наступні: 

  • Достатня кількість цільових низькочастотних запитів. 
  • Не перебільшуйте, «пхаючи» в контент ключові слова. НЧ ключові слова не повинні з'являтися на кожній сторінці більше п'яти раз. Ключові терміни можуть використовуватися стільки разів, скільки це буде виглядати природно в тексті. 

Перевірте Alt-теги 

Переконайтеся, що в кожного зображення є відповідний тег. У WordPress це можна легко перевірити, клацнувши по іконці «Редагувати зображення»

17_audit_kontentuКлацнувши на іконку, введіть у рядок «Альтернативний текст» необхідну назву. 

18_audit_kontentu

  • У кожного зображення повинні бути alt-теги й заголовок. 
  • Alt-теги повинні бути зрозумілими й містити будь-які релевантні НЧ-ключовики.

Перевірте дату останнього оновлення 

У правій верхній області WordPress знаходиться опція, що відображає, коли запис в останній раз був відредагований. Клацніть по вкладці «Переглянути»

19_audit_kontentuВерсія, яка буде знаходитися вище за всі, є останньою. 

20_audit_kontentuПам'ятайте, що кожна сторінка вашого сайту повинна бути переглянута/відредагована як мінімум раз на два роки. Якщо ви можете робити це частіше – ще краще! 

Перевірте внутрішні посилання 

На кожній сторінці всередині контенту повинні бути розміщені внутрішні посилання. І в даному випадку мова не йде про навігаційне меню, заголовки чи колонтитули. Ці посилання повинні відноситися до анкорного тексту всередині запису сторінки. 

  • Кожен запис повинен включати в себе як мінімум 2-3 внутрішніх посилання. 
  • Внутрішні посилання повинні вести на інші сторінки сайту, найкращий варіант – на інші записи. Не ставте посилання, що ведуть на «Головну сторінку», на сторінку «Про нас» або на «Контакти», якщо в цьому немає гострої необхідності. 

Висновок 

Аудит контенту може вдихнути нове життя в веб-сайт, поліпшити його рейтинг і сприяти збільшенню трафіку. Саме тому ви повинні провести його на своєму сайті. 

 

Навіть після проведення аудиту контенту для 10 найбільш популярних за переглядами сторінок я бачив, як сайти істотно покращували свої позиції в плані рейтингу та трафіку. Зайнявшись аудитом, ви будете здивовані, наскільки багато в давно створених сторінках помилок і вже неактуальних SEO-прийомів. Тобто те, що колись було актуальним, зараз може бути мертвим вантажем і тягнути ваш сайт вниз. SEO розвивається, і про це необхідно пам'ятати. 

 

Аудит контенту – це своєрідне безкоштовне нарощування трафіку. Звичайно, даний процес досить трудомісткий і довгий, але повірте – витрачений час і зусилля того варті! 

 

Оригінальний переклад – http://blog.seolib.ru/research/kak-provesti-audit-kontenta/

Оригінал статті Нейла Пателя можна почитати тут