Базовий аудит сайту своїми руками: інструкція

Опубліковано: 16.07.2015 |
Автор: Олександр Явтушенко |
Рубріка: Аналітика

Часто перед тим як звернутися до нас, людина півроку лікує сайт від фільтру Яндекса або Google та не бачить, що у нього технічні проблеми (наприклад, злетіли заголовки сторінок, потрапила в індекс тестова версія сайту). 

 

Або оптимізатор унікалізує тексти посадкових сторінок, коли причини просідання полягають у переспамленому анкор-листі. 

 

Трапляється, що проблема очевидна, і варто тільки трохи глибше копнути аналітику, щоб зрозуміти її і локалізувати. Нижче ми дамо інструкції, які допоможуть власникам сайтів і початківцям у SEO самостійно провести первинну діагностику й виявити причину просідання. 

 

Щоб аналізувати дані, нам, звичайно, потрібна статистика сайту. Краще за все – Яндекс.Метрика або Google.Analytics

 

Якщо сайт втратив трафік, не має принципового значення, відстежуєте ви позиції чи ні. 

 

Перше, що пропонуємо зробити, – подивитися, просадка відбулася відразу в двох системах (Яндекс, Google) чи тільки в одній. Робити це варто, навіть якщо ви просуваєтесь тільки під одну ПС і ситуацію в інших ПС не відстежуєте.

 

В даному випадку нам краще покаже картину Яндекс.Метрика, яка пропонує графік з візуальним відображенням різних джерел. Вибравши в розділі «Джерела» пункт «Пошукові системи», ми можемо залишити тільки пошуковий трафік, який в даному випадку нас і цікавить: 

 

1_audit_saytu

 Що нам це дає? 

Якщо просідання було синхронне, швидше за все, воно пов'язане з технічними моментами (проблеми з доступністю сайту, помилки, «відвалився» ряд сторінок). 

Можна, звичайно, припустити, що сайт одночасно потрапив під фільтри відразу в двох ПС або обидва алгоритми одночасно змінили однакові критерії оцінки, але така ситуація малоймовірна. 

 

Що перевіряємо в першу чергу: 

 

  • згадуємо, які зміни вносилися на сайт незадовго до просадки; 
  • чи не пов'язана просадка з сезонністю; 
  • перевіряємо, чи немає помилок в метаданих, контенті основних посадкових сторінок; 
  • перевіряємо, чи не було проблем з доступністю сайту; 
  • можна подивитися інформацію в Яндекс.Метриці: 

2_audit_saytu

  • Невеликі провали раз на місяць трапляються у багатьох сайтів. Але якщо ваш сайт регулярно недоступний по кілька годин на день, пора бити тривогу. 
  • наявність в індексі ключових посадкових сторінок; 
  • різкий скачок технічних помилок на сайті. В даному випадку зручно подивитися інформацію в панелі Google Інструменти для вебмайстрів: 

3_audit_saytu

  • Якщо поява помилок співпала з просіданням трафіку, можливо, саме вони стали причиною проблем, що виникли. 

 

  • дивимося кеш основних посадкових сторінок. Перевіряємо, чи весь необхідний контент потрапив в збережену копію сторінок. 

 

Якщо просадка торкнулася тільки однієї пошукової системи, збільшується ймовірність того, що причиною стали санкції або зміни алгоритму. Однак повністю виключити технічні проблеми поки що не можна. Можливо, ви неправильно використали тег <noindex> або зробили помилку в панелі для вебмайстрів. 

  • Наприклад, ми вже кілька разів стикалися з випадками, коли намагаючись почистити індекс від дублів, власники повністю видаляли свій сайт з індексу Google, використовуючи інструмент «Видалити URL-адреси». 

Щоб отримати більше інформації, ми рекомендуємо порівняти дані до моменту просадки й після. Зручна можливість для такого порівняння є саме в Google.Analytics. Тут ми можемо вибрати конкретні періоди й порівняти їх між собою за різними параметрами: 

4_audit_saytuНам найбільш цікаві дані за цільовими сторінками. 

 

Зробивши таке порівняння, ми можемо побачити, торкнулася просадка сайту в цілому або якихось конкретних сторінок. На скріншоті показана ситуація, коли є сторінки, які повністю втратили трафік (у даному випадку причина просідання – помилка при зміні структури сайту). 

5_audit_saytu Якщо бачимо, що проблема торкнулася тільки деяких сторінок, саме їх аналізуємо більш детально: 

 

  • Перевіряємо відповідь сервера при введенні адреси сторінок, які втратили трафік, – вона повинна бути «200 OK». Перевірити відповідь сервера можна за допомогою інструменту Яндекс. Вебмайстер або на сайті mainspy.ru
  • Детально перевіряємо сторінки на наявність помилок (контент, метадані, дивимося збережену копію). 
  • Перевіряємо контент на унікальність, наприклад, за допомогою eTXT Антиплагіат
  • Дивимося, чи немає на сайті внутрішніх дублів. Зробити це можна за допомогою пошуку на сайті частини тексту сторінки (зрозуміло, шукаємо саме в тій ПС, де просів трафік): 

6_audit_saytuАбо подивившись інформацію про дублі метаданих в панелі інструментів для вебмайстрів Google: 

7_audit_saytuЯкщо і цей аналіз не дав результатів або просадка торкнулася сайту в цілому, то перед тим як далі шукати можливі помилки на сайті, рекомендуємо перевірити його на наявність фільтрів. 

Яндекс 

Якщо просадка пов'язана з Яндексом, у першу чергу рекомендуємо написати в тех. підтримку. Наприклад, у випадку фільтра за переоптимізацію, представники ПС зазвичай відразу підтверджують фільтр. Якщо лаконічно та ввічливо сформулювати питання, можна отримати й корисну пораду, наприклад, URL сторінки, на якій є проблема. Рекомендуємо прочитати рекомендації з листування з підтримкою Яндекса Олени Камської. 

 

Також можна завітати на офіційну сторінку Яндекса. Але відразу хочемо зазначити, що там є повідомлення не про всі зміни. Наприклад, червневі зміни алгоритму, які зачепили багато сайтів, представники Яндекса не прокоментували. 

Google 

1. Перевіряємо наявність інформації про ручні санкції в панелі для інструментів Google:

8_audit_saytuНа скріншоті показана ситуація, коли на сайті є часткові збіги. Якщо ви зіткнулися з такою проблемою, рекомендуємо почитати статтю про те, як зняти ручні санкції Google. 

 

2. Перевіряємо, чи не збігається просадка з датами змін алгоритму Google. 

 

Подивитися зміни алгоритмів можна на сайті Moz

 

Подивитися додаткову інформацію можна також на форумі Searchengines – у відповідній гілці Яндекса або Google. Зазвичай всі значні зміни там активно обговорюються. 

 

Сподіваємося, цей алгоритм дій допоможе вам самостійно знайти й усунути причину просідання. Якщо виявити причину ви все-таки не змогли або не впевнені у своїх силах, напишіть нам – ми допоможемо вирішити проблему. 

 

Вдалого просування! 

 

Оригінал статті: http://siteclinic.ru/blog/internal-optimization/kak-sdelat-bazoviy-audit-sayta-svoimi-rukami/