Додаткова цінність. Як не потрапити під фільтр і збільшити відвідуваність інформаційного проекту

Опубліковано: 03.12.2015 |
Автор: Олександр Явтушенко |

Аналітик SiteClinic Олександр Явтушенко розповів про додаткову цінність для інформаційних проектів. Нижче текст вебінару, з якого ви дізнаєтеся, що таке додаткова цінність для Яндекса та Google; які характерні ознаки у сайтів, які були песимізовані за її відсутність; як можна поліпшити свій проект, тим самим покращивши трафік і ПФ. 

 

Що означає «У сайту немає додаткової цінності»? Це означає, що сайт не несе користі відвідувачам і практично нічим не відрізняється від інших сайтів такої ж тематики. А якщо сайт не корисний користувачам, то навіщо ранжувати його високо? 

Додаткова цінність у Яндексі 

З фільтром за відсутність додаткової цінності ми вперше зіткнулися в кінці 2012 року, до нас у компанію надходило дуже багато заявок десь до літа 2013. Ось відповіді, які приходили після відправлення запиту в Яндекс на перевірку сайту. 

 

Багато сайтів з-під цього фільтра вивести не вдалося. Причина: ми описували ситуацію, що склалася, власникам, потрібно було кардинально змінювати сайт, його концепцію, і мало хто був готовий до цього. Звичайно, були сайти, які вийшли з-під фільтру, але їм дійсно довелося практично повністю змінити концепцію своїх проектів. 

 

Восени 2013 вийшов АГС-40, він частково був спрямований на боротьбу з сайтами, які не несуть додаткової цінності – або ж сайт погано ранжується, або автоматично потрапляє під АГС-40. 

 

В рекомендаціях Яндекса щодо якості сайтів хочемо звернути увагу на окремі моменти, які мають відношення до нашої теми. А саме – низько ранжуються ті сайти, які: 

 

– Копіюють або переписують інформацію з інших ресурсів і не створюють унікального контенту (з неоригінальним, безкорисним контентом); 
– Не створюють тексти й описи самостійно, не пропонують унікального сервісу; 
– Не несуть цінності для користувача. 

 

Це те, що стосується офіційної інформації. 

 

Ми зібрали перелік ознак, характерних для постраждалих від відсутності додаткової цінності сайтів, з якими ми зіткнулися в роботі: 

 

  • Відсутність вираженої тематики. Наприклад, сайти були присвячені темі здоров'я загалом (і списки захворювань, і списки препаратів, та рекомендації для занять спортом – величезний список і немає однієї спрямованості, як кажуть, «про все і ні про що» – обрана занадто широка тематика). 
  • Немає інформації про проект, його творців, авторів (на сайті багато статей без авторства, загальна інформація, незрозуміло, що за проект і кому він належить). 
  • Не передбачена можливість зворотного зв'язку (зрозуміло, що якщо сайт інформаційний, то адреси компанії, швидше за все, не буде, але людина повинна мати можливість зв'язатися з власниками сайту хоча б по e-mail або скайпу). 
  • Смислова неунікальність контенту (якщо на сайті є, наприклад, каталог з мед. препаратами, зрозуміло, унікальність може бути не ідеальною, але якщо така ситуація спостерігається на всьому сайті – це погано). 
  • Непродумана навігація (приклад: великий блог з тисячами статей, при цьому відсутній пошук на сайті – зрозуміло, що сайт просто наповнювали, не піклуючись про те, як потім цим буде користуватися відвідувач). 
  • Відсутність користувацької активності (немає коментарів, соц. сигналів – характерна ознака для подібних сайтів, адже користувач не знаходить для себе нічого нового і корисного, відповідно, у нього немає бажання цим ділитися). 
  • Неприродні дати публікацій, відгуків (часта й банальна помилка). На сайті публікації з'являються раз на тиждень, відразу 10 та всі вони потрапляють у проміжок 5 хвилин. Або коментарів до статті не було місяця 2, а потім різко різні люди накидують коментарі за пару хвилин, та ще й не пов'язані між собою жодним чином. 
  • Однотипний контент і його оформлення («потокове» наповнення сайту: абсолютно однакова структура, однакова кількість знаків тощо) 
  • Відсутність інших каналів трафіку, крім пошукового. 
  • Надлишкова та нав'язлива реклама (може бути причиною песимізації й сама по собі, але також вона може бути додатковим фактором, що вказує на «некорисність» сайту при накладенні фільтра за відсутність додаткової цінності у випадках, коли чітко не зрозуміло, сайт корисний чи ні). 
  • Погані поведінкові фактори (користувач зайшов, не побачив нічого корисного – пішов – великий показник відмов). 

Додаткова цінність в Google 

Вона може згадуватися як «додаткова цінність», наприклад, в рекомендаціях для партнерських програм. На початку 2014 року представники Google офіційно повідомили, що для того, щоб сайт нормально ранжувався, він повинен надавати додаткову цінність для користувача. Приблизно через пару місяців після цієї заяви користувачі почали отримувати повідомлення про ручні санкції. 

 

Цікаво також почитати обговорення на форумі Google. 

 

Сайти, які потрапляли під АГС-40 в Яндексі, в Google продовжували ранжуватися, тобто якісний рерайт, який був написаний вручну, там ще працює. 

 

Я веду блог для душі? Навіщо мені ця додаткова цінність? – Щоб сайт було видно в пошуку, вище ранжувався. Якщо людина дійсно ділиться своїм досвідом, то в сайту вже повинна бути своя унікальність. Але так відбувається не завжди – можна додати інфо про себе, коментарі, дод. сервіси – те, що виокремить сайт серед подібних. 

 

Я створюю сайти для заробітку. Де мені взяти додаткову цінність? – Найчастіше до нас звертаються власники сайтів з такою проблемою. У сайту спочатку немає унікальності, можна намагатися по краплинці покращувати сервіс, але найчастіше проблема полягає в тому, що ці рішення формальні. Такий підхід може спрацювати, але все ж краще подумати, чим сайт може кардинально відрізнятися від інших або хоча б робити статті корисними. Людина прийшла на сайт – прочитала – і не пішла за інформацією ще кудись, а отримала відповідь на своє питання. Можна залучати на сайт фахівців. 

 

Де взяти додаткову цінність для вашого проекту (це напрямки, які допоможуть вам зорієнтуватися, список ви можете доповнювати самостійно): 

 

Контент 

 

– Унікальний контент (не технічно унікальний, а унікальний за змістом – це важливо). Але! Якщо немає можливості запропонувати користувачеві унікальний за змістом контент (наприклад, у вас каталог фірм з описами до них): 

 

  • додайте на сайт більше аналітичних матеріалів (запропонуйте якісний порівняльний аналіз цих фірм: за відгуками, за послугами, пропозиціями, знайдіть плюси й мінуси); 
  • запропонуйте самостійно порівняти інформацію (таблиці, графіки); 
  • залучайте до співпраці експертів (може бути вигідно й матеріально – наприклад, співпраця з адвокатами або лікарями: вам – додаткова цінність, спеціалісту – реклама); 
  • запропонуйте зручне й корисне сортування, якого немає на інших проектах (наприклад, сортування рецептів за часом приготування); 
  • додайте тематичні сервіси (наприклад, розрахунок кількості шпалер). Але хочеться застерегти: у нас була ситуація, коли клієнт розмістив на сайті психологічні тести, через деякий час ми, перевіряючи результати, виявили, що тест видає помилку. Звичайно, такий сервіс додатковою цінністю не буде – стежте, щоб все працювало коректно. 

 

Інформація про проект. Довіра (покажіть, чому користувачі можуть вам довіряти): 

 

  • Розкажіть про себе та свій проект. Наприклад, у вас блог з порадами для рибалок – ви й повинні бути рибалкою, людина повинна це розуміти, завдяки фотографіям, наприклад. 
  • Надайте інформацію про авторів. Якщо це юридичні поради, то їх і повинні давати юристи, а вам потрібно показати це читачеві. Не просто підписом, а, можливо, якимись офіційними підтвердженнями. 
  • Надайте можливість зворотного зв'язку (для інфопроектів це, скоріше, онлайн-сервіси). 
  • Службові сторінки (партнерам, рекламодавцям, авторам, правила проекту) 

 

Користувацька активність: 

 

  • Додайте можливість залишати коментарі (часто саме вони розбавляють однотипний контент, наприклад, на сторінках з описами фільмів) 
  • Інтегруйте на сайт популярні соціальні плагіни 
  • Стимулюйте додавання користувацького контенту (можна заохочувати користувачів за додавання власного контенту, створюйте свої рейтинги, проводьте свої конкурси, акції) 

 

Зручність: 

 

  • Переконайтеся, що реклама на сайті не заважає сприймати контент (особливо, якщо сайт молодий, до реклами треба ставитися дуже обережно). 
  • Оптимізуйте метадані та заголовки. 
  • Подбайте про зручність навігації (пошук, структура сайту, меню). 
  • Продумайте оформлення контенту (фото, структурованість, приємні очам кольори). 
  • Проаналізуйте, які матеріали цікаві користувачам (подивіться теплову карту сайту – що цікавіше користувачам, можливо, треба змінити розташування блоків). 

Відповіді на запитання наших читачів 

– Чи можна на комерційному сайті зробити інформаційний розділ статей під монетизацію? 

 

Якщо ви збираєтеся продавати посилання або розміщувати там рекламу, то це може загрожувати сайту песимізацією – так робити небажано. Якщо ви хочете залучати трафік за інфозапитами й потім переводити користувачів на комерційні сторінки, то таке не тільки можна, але й корисно робити. При цьому важливо, щоб це був не рерайт статей, а дійсно якісний контент. 

 

– Яку додаткову цінність можна вигадати для сайту з рецептами масок для волосся та обличчя? 

 

Потрібно добре проаналізувати конкурентів. Для вашого сайту додатковою цінністю може бути порівняння цих масок, активне спілкування ваших користувачів (обговорення рецептів, застосування, ефекту від них тощо), залучення на сайт косметолога, який прокоментує використання маски.

 

– Є кілька калькуляторів – де краще їх розмістити на сайті, щоб ними більше користувалися? 

 

По-перше, потрібно підключити логіку: якщо сайт присвячений якійсь одній тематиці, то посилання на калькулятор можна розмістити в основному меню, сам сервіс десь у першому екрані, щоб користувач бачив, що він є. Якщо він потрібен не для всіх матеріалів, можна розмістити посилання в самій статті, наприклад, або в певному розділі. По-друге, часто рішення бувають неочевидними, тут можна провести експеримент – спробувати розмістити в одному місці, потім в іншому й порівняти ефективність розміщення.

 

– У яких пропорціях писати пости для людей і продажні пости? Наприклад, 2/5. 

 

Пошукові алгоритми не дають жодних цифр. Вважаю, що називати співвідношення типу 1/5 або 2/5 буде неправильно. Тут все-таки треба відштовхуватися від особистих відчуттів – дивитися, чи не заспамлений сайт, готувати хороші рекламні пости, незаспамлені. Якщо вам пропонують свої статті рекламодавці – складіть певні критерії до них, свої вимоги. Щоб вони були якісними. 

 

– Відсутність смислової унікальності визначається тільки асесорами чи є якісь автоматичні методи? 

 

Ми вважаємо, що є якісь автоматичні методи, Яндекс дуже просунувся в аналізі текстів, хоча якихось офіційних підтверджень цьому немає. 

 

– Як запускати молодий сайт з унікальним контетом – є базова кількість статей, і всі вони з'являються одночасно. 

 

За запуску сайту допустима одночасна поява матеріалів – у власників є матеріали, наприклад, 10-15, і вони їх виклали, це природно. Якщо таких матеріалів 100, краще не викладати все відразу: спочатку – 10-15, далі – за вашим певним графіком, поступово готувати нові матеріали. 

 

– Як вчинити з сайтом будівельних матеріалів? Приблизно 2000 продукції збв. Який сервіс можна запропонувати? 

 

Фактично ви пропонуєте не якусь інформацію, а продукцію, треба дивитися в індивідуальному порядку. Тут теж може підійти порівняння різних матеріалів, поради про те, в якому випадку підійде той чи інший виріб і чому: плюси й мінуси, особливості тощо. 

 

– Реальний кейс для середнього сайту, скажімо, для жіночого – як знайти додаткову цінність? 

 

Складно відразу сказати для жіночого, спочатку наведу приклад на медичному сайті – є середній сайт, з описом хвороб – вони унікальні (технічно) і такі ж описи є на безлічі інших сайтів. У чому його додаткова цінність? На сайті людина може пройти діагностику, коли вона проходить діагностику, вона бачить, які захворювання у неї можуть бути. Цей сайт реальний, і він дуже добре почуває себе у видачі. 

 

Для середнього жіночого сайту – це можуть бути статті дійсно фахівців, а не відрерайчені самостійно з інших ресурсів, або можливість проконсультуватися з фахівцем, або хороші поведінкові фактори. 

 

– Якою перелінковкою потрібно користуватися, щоб передавати вагу для сторінок? 

 

Поширені раніше методи перелінковки кільцем, квадратом, зірочкою і т.д., які розраховані на механічну передачу ваги, зараз краще не використовувати. У першу чергу важливі внутрішні посилання, за якими будуть переходити користувачі. Для інфопроектів це навігація + якісь посилання з самих статей (потрібно ставити такі, щоб користувач по них дійсно переходив, перехід користувача – це і є основний критерій розміщення посилання). 

 

– Які рекомендації, щоб не потрапити під АГС? 

 

Це загальне питання, на яке така ж загальна відповідь – треба робити сайт корисним для людей, про це говорять всі, й це досить банально. Щоб не потрапити під АГС, найкраща рекомендація – дійсно знайти те, що буде відрізняти ваш сайт від інших і створити щось своє унікальне. Не намагайтеся робити декорації без змісту, часто на них може піти більше сил і часу, ніж на створення чогось свого. 

 

Оригінал статті – http://siteclinic.ru/blog/free-webinars/dobavochnaya-cennost/