Чи потрібен комерційному сайту інфорозділ? Відповіді та поради

Опубліковано: 22.10.2015 |
Автор: Олександр Явтушенко |

В аудитах комерційних проектів нас часто просять розглянути питання доцільності створення та підтримки інфорозділу. Питають, чи потрібен взагалі такий розділ, наводять приклади конкурентів, і, заходячи в ці розділи "корисних статей", дійсно замислюєшся, а … 

Чи потрібен сайту інфорозділ? 

Що може дати такий розділ проекту: 

 

– Тематичний інформаційний трафік, який можна конвертувати в продажі. 

 

Зазвичай навіть в досить вузьких тематиках є популярні інформаційні запити, пов'язані з вибором товару або послуги. 

 

– У конкурентних тематиках молодому проекту складно змагатися з проектами, які вже завоювали довіру пошукових алгоритмів і великого числа користувачів. А ось за рахунок хороших інфооглядів залучати потенційних клієнтів можна набагато раніше. 

 

Ось приклад молодого проекту, що спеціалізується на комплектуючих для друкарського обладнання. Розділ статей зараз нараховує близько 3 десятків публікацій, 10 з яких приносять сайту переходи: 
sk1І це не просто переходи, але й конверсії. Ось дані за відправленими заявками користувачів, які дізналися про компанію через інфорозділ: 
sk2– Інформаційні запити зазвичай геонезалежні, і проекти, що працюють не тільки з місцевими клієнтами, готові працювати через служби доставки, можуть залучати за рахунок інфозапитів відвідувачів з інших регіонів, де конкуренція в тематиці нижча. Іноді таке джерело замовлень може бути основним для проектів. З нещодавно аналізованих комерційних проектів стикалися з такою ситуацією в тематиках «Харчування для туристів», «Східна медицина». 

 

– Наявність на сайті інфоматеріалів працює на зростання авторитету проекту з позиції пошукових алгоритмів. 

 

– Користувачі скоріше будуть ділитися з друзями посиланням на корисну статтю, ніж на товарну картку або сторінку послуги. Тому розвиток розділу позитивно впливає на зростання посилань і згадок в соц. мережах. 

 

– Якщо ваші статті дійсно кращі, вони будуть працювати й на впізнаваність вашого бренду в мережі. Зростання числа брендових запитів, згадки проекту без посилань. 

 

Як ви бачите, розсип бонусів і суцільні плюси. Відповідь на питання, чи потрібний на сайті інфорозділ, здається очевидною. Але перед тим як бігти створювати на своєму проекті категорію «Блог» або «Статті», необхідно відповісти на ще одне питання. 

 

Чи є в компанії фахівець, який готуватиме першокласний контент, що приносить всі бонуси, перелічені вище? 

 

На практиці зазвичай інформаційні розділи на сайтах представляють досить сумне видовище. Розділ статей складається з набору неунікальних і малоцікавих публікацій. Якщо його створювали «сеошники», то там, швидше за все, перелік заточених під запити статей по 2000 символів і з вирваними з контексту статті посиланнями на сторінки, що просуваються. Розділ новин нерідко складається зі списку вітань «З Новим Роком, з 8 березня, з Великоднем». Не рідкість – ситуації, коли розділ в якийсь момент перестають наповнювати, і остання публікація в ньому датується минулим роком. Такі занедбані розділи вже точно не можуть бути корисні й замість бонусів тільки гальмують розвиток проекту. 

 

Скільки символів має бути в статті, яка щільність ключової фрази допустима, скільки можна поставити внутрішніх посилань і з якими анкорами, як часто робити нові публікації? Всі ці питання й відповіді на них будуть абсолютно безглуздими, якщо матеріали будуть не цікаві, й відвідувачі будуть закривати сторінки, тільки відкривши їх. Тому: 

 

– Якщо ви бачите, що займатися інфорозділом нікому, не потрібно його створювати. 

 

– Якщо ви бачите, що ваших ресурсів вистачає на створення 1-3 хороших статей на місяць, не потрібно витрачати сили, щоб охопити більше запитів. 

 

Дистанційна робота з копірайтерами може спростити завдання, але не зніме навантаження зі співробітника компанії повністю. 

 

Тому що потрібно: 

  • Знайти добрих виконавців, які готуватимуть матеріали (поради, як вибирати копірайтера на біржі); 
  • Контролювати процес підготовки та вносити коректування в матеріали; 
  • Готувати нові завдання; 
  • Відстежувати ефективність вже розміщених матеріалів. 

 

Має бути людина, яка знає, як повинна виглядати першокласна стаття у вашій тематиці, може підготувати її або поставити завдання та проконтролювати її виконання. 

 

Відповідь, потрібен на сайті інфорозділ чи ні, безпосередньо залежить від того, чи є у вас фахівець, який не тільки розбирається в тематиці, а й вміє цікаво викладати свої думки на папері, а, бажано, ще й знайомий з прийомами контент-маркетингу. 

 

Якщо такої людини немає, витрачати час не потрібно. Розділ буде безкорисним або навіть може загрожувати сайту санкціями. Неодноразово доводилося виводити проекти з-під санкцій за переоптимізацію, що потрапили туди через «заточені» під запити статті. 

Поради, які допоможуть розвитку інфорозділу на вашому сайті

– Стаття повинна давати відповідь на запит користувача, бути добре структурованою, зручно оформленою, без граматичних і пунктуаційних помилок, «водянистих» текстів, містити зображення, фото. Це очевидні речі, вважаю, додатково пояснювати щось не потрібно. 

 

– Скільки повинно бути символів, як оформляти статтю, про що писати? Щоб зрозуміти, якими мають бути матеріали, подивіться ТОП-5 за інфозапитами, які цікавлять вас найбільше. Ситуація для тематик і типів запитів може істотно відрізнятися. Якщо всі сторінки в ТОПі містять порівняльну таблицю характеристик або велику кількість зображень, то і у вашій статті потрібно використовувати такі матеріали. 

 

– Зрозуміло, що, вибираючи тему статті, треба заглядати в Яндекс Wordstat, щоб розуміти, за якими запитами матеріал може приносити переходи. Але вибирати теми, тільки відштовхуючись від частотності запитів, абсолютно невірно. За такого підходу проект зазвичай наповнюється смисловими дублями, упускаються цікаві, актуальні теми, а разом з ними й запити, які тільки набирають популярність. 

 

Пишіть від першої особи, описуйте послуги своєї компанії. Фрази типу "краще проконсультуйтеся з фахівцем", "у цьому випадку краще звернутися до професійних майстрів" часто зустрічаються не тільки в статтях, але й на сторінках, що продаються. Пишіть про свої послуги, це ви є фахівцями та професіоналами. На місці таких цитат повинні бути ваші контакти. 

 

Потрібно не тільки додавати нові матеріали, а й покращувати ті, що вже приносять переходи, додаючи в них інформацію, схеми, фото. Гарний ефект зазвичай дає використання відеооглядів. 

 

Скріншот зміни відвідуваності статті після доопрацювання (автомобільна тематика): 
rost1– Найефективніше допрацьовувати ті публікації, які вже приносять невеликий трафік, ніж намагатися реанімувати статті, які після розміщення не зайняли ніяких позицій. 

 

– Вказуйте автора публікацій, бажано, щоб це був не просто псевдонім, а конкретний співробітник, інформація про якого є на сайті. Якщо пишуть різні автори, бажано створити розділ «Наші автори». 

 

– Посилання на сторінки, що продають, у шаблонній частини сайту – це добре. Але користувач дивиться в першу чергу основний контент, тому важливо, щоб посилання були саме тут. Додайте посилання на відповідні за змістом картки товарів, повідомте про можливість зробити замовлення зі знижкою. 
Питання про те, як краще розміщувати посилання в інфостаттях, вже розглядалося на нашому блозі. 

 

– Надайте користувачам можливість залишати коментарі. Обговорення матеріалів – явний сигнал, що стаття цікава користувачам. Звичайно ж, потрібно чистити спам і своєчасно відповідати на запитання читачів. 

 

– Вказуйте дату публікацій. Це важлива інформація, яка повинна бути в статті. Є матеріали, які з часом можуть втрачати свою актуальність. Щоб уникнути цього, публікації можна доповнювати, вказуючи дату оновлення статті. Підтримувати «свіжість» публікації можна й за рахунок оновлень коментарів. 

 

– Потрібно не просто розмістити плагіни соц. мереж, але і продумати, де це краще зробити, щоб відвідувачі на них частіше клікали. Зазвичай має сенс продублювати блок на сторінці. Наприклад, поряд з цікавим контентом (фото, відео, таблиця тощо) та в кінці документу. 

Підсумуємо 

Інфорозділ може бути корисний для проекту, але необхідно розуміти, що створення такого розділу – непросте завдання. По-перше, це ресурси на підготовку матеріалів, час ваших штатних або віддалених фахівців. Хороший матеріал за 1-2 години не готується. 

 

Другий момент – потрібно знайти автора, який розбирається в темі, вміє викладати свої думки, розуміє, як зробити, щоб матеріал не тільки був цікавим, а й працював на продажі та впізнаваність бренду. 

 

Створювати розділ заради розділу, а потім незрозуміло навіщо його підтримувати, дійсно не варто. Такий розділ "корисних статей" користі проекту не принесе. 

 

Оригінал статті – http://siteclinic.ru/blog/strategy/inforazdel-sovety/