Мікророзмітка в Google і Яндекс. Як і навіщо її використовувати

Опубліковано: 19.02.2015 |
Автор: Євген Аралов |

Сьогодні багато уваги приділяється структурованій розмітці даних (мікророзмітці). Навіщо вона потрібна, чому краще з нею, ніж без неї, і як її використовувати? У цій статті спробуємо відповісти на ці питання.

 

В першу чергу коротко пояснимо, в чому ж користь розмітки даних.

Мікророзмітка допомагає роботу

Стандартна HTML-розмітка допомагає зрозуміти пошуковій системі, як виглядатиме документ схематично. Проаналізувати семантику та зміст документу роботові набагато складніше.

mikrorozmitka_1Впроваджуючи мікророзмітку, ми допомагаємо пошуковому роботу краще розуміти суть контенту й витягати потрібну інформацію із сайту для формування сніппетів. Мікророзмітка дає можливість описувати різні типи інформації (заходи, організації, рейтинги і т.д.) доступною для робота мовою.

Мікророзмітка допомагає користувачеві

Завдяки даним з мікророзмітки формується розширений опис (сніппет) документу в результатах пошуку, що в свою чергу робить ваш сніппет кориснішим і привабливішим для кліку, а отже, збільшує CTR.

 

Сніппет сторінки з мікророзміткою:

mikrorozmitka_2

  • Примітка: Зараз Яндекс не відображає сніппети з рецептами, вони зникли десь з тиждень тому, можливо, це тимчасово.

 

Сніппет сторінки без мікророзмітки:

mikrorozmitka_3Якщо ПС краще розуміє сенс документу, ваш сайт стає більш релевантним запиту й більш помітним у результатах пошуку, тобто мікророзмітка побічно впливає на позиції сайту.

 

Непрямий вплив мікророзмітки на ранжування сайту підтверджує і сам Яндекс:

 

Розмітка може зробити ваш сайт більш помітним у Пошуку Яндекса і таким чином залучити більше відвідувачів, які належать цільовій аудиторії. Яндекс же зацікавлений у тому, щоб користувачі вирішували свої завдання за допомогою Пошуку. Одна з метрик якості Пошуку так і називається – «щастя користувача». Сайти, що підвищують «щастя», ранжуються вище. Детальніше тут.

 

Існує кілька різних стандартів мікророзмітки. Найпопулярніші з них:

mikrorozmitka_4У 2011 році світові пошукові системи прийняли schema.org за єдиний стандарт семантичної розмітки. У зв'язку з цим розглянемо цей стандарт більш детально.

 

Schema.org є набором класів, що описують різні схеми та їх властивості. Формування розмітки відбувається в два етапи:

  • Зазначення схеми розмітки
  • Зазначення окремих властивостей схеми

 

Розглянемо приклад формування схеми «Адреси та організації».

 

Без розмітки:

mikrorozmitka_20Вказуємо схему, яку ми хочемо використовувати:

mikrorozmitka_21Itemscope позначає, що код в блоці <div> … </ div> містить якусь схему (сутність). Тип схеми позначає itemtype. У нашому випадку схема, опис якої укладено в <div>, є адресою організації (Organization). Детальніше про схему можна прочитати тут.

 

Описуємо властивості схеми:

mikrorozmitka_22За допомогою атрибуту itemprop ми розмічаємо властивості схеми: вулицю (streetAddress), індекс (postalCode), місто (addressLocality). Так само розмічаються й інші схеми.

 

Перевірити, чи правильно розмічений документ, можна в спеціальних валідаторах:

 

Сьогодні Яндекс і Google підтримують не всі сутності, представлені в schema.org, але список постійно розширюється.

 

Розглянемо деякі приклади розмітки окремо для Yandex і Google.

Приклади розмітки за схемами, що підтримуються Google

Відгуки

 

Допомагає роботу зібрати інформацію про відгуки на товар, надати користувачеві рейтинг (у вигляді зірок) та ім'я автора відгуку в результатах пошуку. За допомогою цієї схеми можна розмічати як окремі відгуки, так і зведені (наприклад, загальне число відгуків).

 

Приклад сніппету окремого відгуку:

mikrorozmitka_13Приклад сніппету зведеного відгуку:

mikrorozmitka_14Заходи

 

Якщо ви проводите різні заходи й публікуєте інформацію про них на сайті, то завдяки мікророзмітці Google покаже її в результатах пошуку, сформувавши ось такий сніппет:

mikrorozmitka_lvivТовари

 

Це необхідна схема розмітки для будь-якого інтернет-магазину. З її допомогою Google зможе показати в результатах пошуку додаткову інформацію про ваш товар (ціна, розміри, наявність і т.д.):

mikrorozmitka_16Такий сніппет стає помітнішим і буде залучати більше покупців.

 

Ми розглянули лише частину схем, які підтримує Google, докладніше дізнатися про всі варіанти мікророзмітки ви можете тут.

Приклади розмітки за схемами, які підтримує Яндекс

Адреси та організації 

 

Ця схема розмітки підійде майже всім сайтам, на яких є адреса організації. Використовуючи цю розмітку і беручи участь у сервісі «Яндекс.Довідник», можна поліпшити відображення сніппету в результатах пошуку:

teatr_frankaСловникові статті 

 

Якщо сайт довідкового або словникового типу, то розмічаючи сторінку за цією схемою, можна прийняти участь у програмі «Яндекс.Словників» (докладніше тут), що поліпшить відображення сніппету:

mikrorozmitka_10Відгуки про автомобілі

 

Якщо сторінки з відгуками на автомобільних сайтах розмічені за схемою Review і сайт підключений до партнерської програми Яндекс.Авто, то відгуки будуть відображатися на сторінках Яндекс.Авто:

mikrorozmitka_11І в результатах пошуку:

mikrorozmitka_12

  • Примітка: сніппет з такими відгуками в Яндексі також зараз не відображається, можливо, це тимчасово. 

 

Детальніше про використання інших схем для Яндекс ви дізнаєтеся, перейшовши сюди.

 

Як видно, велика частина схем, що підтримуються Яндексом, розрахована на вузькоспеціальні сайти (автомобілі, акорди, кінофільми), винятком є лише такі схеми: картинки, відео та адреси. Ці схеми підтримуються будь-якими сайтами.

 

У Google таких обмежень немає. Наприклад, схема Review буде працювати не тільки для автомобільних сайтів (як у Яндексу), але й для будь-яких ресурсів, які містять відгуки.

Корисні інструменти

Для зручності формування розмітки є спеціальні інструменти.

  • Schema.org creator – це офіційний генератор розмітки. За допомогою нього можна отримати код основних схем. Для цього потрібно просто вибрати схему, заповнити поля і скопіювати отриманий код.
  • Маркер – якщо ви не знаєте, як впровадити мікророзмітку в код вашого сайту, цей інструмент допоможе розмітити й надіслати дані, використовуючи тільки мишу, редагувати сам код не потрібно. Головний мінус даного сервісу в тому, що структуровані дані відправляються тільки в Google, Яндекс їх не побачить.

Ми радимо прописувати мікророзмітку в код так, щоб структуровані дані були доступні всім пошуковим системам.

 

Підсумовуючи, хочемо сказати, що сьогодні необхідно використовувати всі можливості структурованої розмітки даних, тому що вона допомагає пошуковим системам краще розуміти зміст ваших сайтів, а користувачам стає зручніше ними користуватися. Щоб бути першим у видачі пошукових систем, потрібно постійно працювати над поліпшенням сайту й робити його максимально зручним. І мікророзмітка є одним із інструментів, який допоможе вам у цьому.

 

Джерело: http://siteclinic.ru/blog/internal-optimization/mikrorazmetka/

 

Автор: Євген Аралов