Як і навіщо оптимізувати сторінку контактів?

Опубліковано: 27.08.2015 |
Автор: Олександр Явтушенко |

Тема статті виникла не випадково, досить часто доводиться чути від клієнтів питання на зразок такого: 

Адресу додав, телефон в шапці вказаний. Що ще писати на сторінці контактів? 

Такі запитання від клієнтів анітрохи не дивують, проте нерідко на експертизу потрапляють проекти, з якими вже займалися оптимізатори, проте сторінка контактів заповнена все за тією ж схемою – адреса й телефон. Враховуючи поточний алгоритм Яндекса, це досить груба помилка, яка може гальмувати розвиток проекту.

Навіщо піклуватися про правильне наповнення сторінки контактів? 

1. Насамперед детальна контактна інформація – один з комерційних факторів, за якими може оцінюватися ваш сайт. Погано заповнена сторінка контактів може бути тим мінусом, який не дасть обійти конкурентів або потрапити на першу сторінку видачі. Якщо хтось ще не знає, що це за комерційні чинники, рекомендую прочитати статтю

 

2. Друга причина – це довіра користувачів. Якій компанії ви швидше довірите свої гроші? Тій, у якої зазначений тільки телефон і e-mail, або тій, що вказала свою адресу, номер офіційної реєстрації, розмістила зручну схему проїзду, фото й імена співробітників? 

 

3. Чим більше варіантів зв'язку ви надасте, тим більше потенційних клієнтів буде охоплено. Можливо, ви не звикли спілкуватися через skype або icq і вирішуєте всі питання по телефону. Але для багатьох спілкування через інтернет може бути найбільш зручним. Думаю, багато хто потрапляв у ситуацію, коли ви готові поставити запитання онлайн, не відходячи від комп'ютера, а спеціально виходити, щоб подзвонити й не заважати колегам, не будете. Увечері зателефонувати забули або було пізно, і ніхто не відповів. 

 

Результат – потенційний клієнт втрачений або пішов до конкурентів. Воно вам треба? :)

 

НАВІЩО, сподіваюся, стало зрозуміло. Тепер давайте перейдемо до питання ЯК – до наповнення сторінки. 

Що можна помістити на сторінці контактів? 

1. Адреса організації

 

Звичайно ж, необхідно розмістити адресу вашої організації. Причому не просто назву вулиці та номер офісу, а повну поштову адресу на той випадок, якщо відвідувачеві потрібно надіслати вам листа. 

 

2. Офіційна назва та юридична інформація

 

Якщо ваша організація офіційно зареєстрована, вкажіть це на сторінці контактів. Це буде ще одним підтвердженням того, що вам можна довіряти. 
Contacts-1

3. Контактний телефон

 

Вказуючи телефон, не забудьте вказати код міста та країни, якщо організація орієнтована й на міжнародних клієнтів. Не варто змушувати їх витрачати час на пошуки цієї інформації. 

 

Гарним тоном буде безкоштовний телефонний номер або декілька номерів різних операторів, щоб клієнт міг вибрати зручний для нього тариф. 

 

Якщо в організації є кілька відділів, вкажіть їх номери. Це свідчитиме про масштабність вашої компанії. Крім того, користувачеві не доведеться чекати на лінії, доки його переключать на необхідного фахівця, – він відразу зможе подзвонити в потрібний відділ. 

 

Якщо може знадобитися відправка інформації по факсу, вкажіть його номер. 

 

4. Розмістіть на сторінці форму зворотного зв'язку

 

Можливо, клієнт не готовий спілкуватися, але хоче отримати прайс-лист або іншу додаткову інформацію. Подбайте про те, щоб форма була максимально простою та не вимагала введення капч, що підривають мозок, або непотрібних додаткових полів.  
Copntacts_25. Як проїхати? 

 

Крім очевидної схеми проїзду можна вказати: 

 

  • найближчі станції метро із зазначенням приблизного часу шляху до офісу; 
  • номера зручних маршрутів громадського транспорту; 
  • наявність паркінгу; 
  • найближчі орієнтири, які допоможуть клієнту знайти офіс; 
  • фото вулиці, фасаду будівлі, щоб допомогти користувачеві зорієнтуватися. 

 

6. Вкажіть додаткові способи зв'язку

 

Слід дбати про своїх користувачів і надавати всі зручні для них види зв'язку. 

 

Можна розмістити: 

 

  • адресу електронної пошти; 
  • різні інтернет-месенджери (skype, icq тощо); 
  • форму онлайн-чату. 

 

7. Вкажіть час роботи компанії

 

Бажано не просто вказати час роботи, але й запропонувати користувачеві залишити свої контакти, щоб ви могли зв'язатися з ним в робочий час. 

 

8. Заповніть заголовок і метадані сторінки

 

Заголовок сторінки та опис повинні містити слово «контакти» або «адреса» та назву організації. Це допоможе пошуковим роботам правильно ідентифікувати сторінку. Далі можна вказати найбільш важливу інформацію, наприклад, телефон. Або повідомити, що ви завжди готові відповісти на питання клієнтів. 

 

9. Використовуйте семантичну розмітку

 

Така розмітка буде плюсом до якості інформації та допоможе пошуковим роботам. 

 

А щоб ще більше полегшити працю пошукових роботів, не забудьте додати контактну інформацію в панель Яндекс Вебмайстра та «Google адреси організацій». 

 

10. Розмістіть на сторінці фото та інформацію про менеджерів

 

Такі фотографії будуть працювати на підвищення довіри користувачів до компанії. А якщо менеджери на фотографії будуть посміхатися, а не триматися за голову після особливо прискіпливого клієнта, то … ще один плюс в скарбничку вашої контактної сторінки :). 
Contacts_311. Інформація про інші офіси та регіональні представництва

 

Якщо такі є, надайте інформацію про них на сторінці. 

 

12. Підготуйте версію для друку

 

Це дозволить користувачеві відразу роздрукувати потрібну інформацію, а не виписувати її. 

 

13. Інформація про сторінки, групи в соціальних мережах

 

Вона сприятиме збільшенню числа учасників ваших груп, а також може бути корисна деяким користувачам. 

 

14. Додаткова інформація

 

Подумайте, що ще може знадобитися користувачеві та привернути його до вашої компанії. У кожній тематиці можуть бути свої нюанси й тонкощі, які можна вказати на сторінці контактів. Наприклад: 

 

  • велика кількість менеджерів і відсутність черг; 
  • скільки часу займає рішення питання; 
  • гарантії конфіденційності; 
  • дані для GPS-навігатора; 
  • необхідні документи; 
  • повідомлення про те, що клієнтів пригощають чаєм з печенюшками тощо. 

 

15. Оформлення сторінки

 

Це принципово важливий момент. Необхідно подбати про те, щоб інформацію на сторінці було зручно знайти, а сама сторінка була охайно оформлена. Якщо в компанії є офіси в різних містах, запропонуйте вибрати місто. Якщо на сторінці багато інформації, можна використовувати вкладки або приховати частину інформації за кнопкою «Детальніше». На найбільш важливій інформації слід зробити акцент і розмістити її вгорі сторінки. 

 

16. Вкажіть посилання на сторінку контактів у видному місці на всіх сторінках сайту

 

Останній пункт не відноситься до наповнення, але не згадати його не можна. Після стількох виконаних пунктів з наповнення сторінки контактів залишити посилання на неї десь в кутку підвалу сайту – просто злочин. Сторінка контактів вже стала звичним атрибутом інтернет-ресурсів, і посилання на неї повинно бути розташованим в зручному для користувачів місці та бути легкодоступним на всіх сторінках. 

 

Як ви бачите, ми отримали вельми великий список, з якого можна вибрати, що ще можна розмістити, крім двох рядків з адресою та телефоном. 
Думаю, навряд чи цей список вичерпаний, тому буду радий, якщо запропонуєте в коментарях свої варіанти. 

 

Оригінал статті – http://siteclinic.ru/blog/internal-optimization/stranica-kontaktov/