Просування сайтів з нуля. Як молодому ресурсу отримати довіру пошуковиків і відвідувачів

Опубліковано: 07.05.2015 |
Автор: Олена Камська |
Рубріка: Кейси

Молодий домен – перевага чи недолік?

В оптимізаторському середовищі є переконання, що молоді сайти на просування краще не брати. Або брати, але без будь-яких гарантій по термінах і результатах.

 

Це пов'язано з припущенням про вплив віку сайту на його ранжування – вважається, що за інших рівних умов старий сайт ранжуватиметься у видачі краще, ніж молодий. До сьогодні існує така практика – запускаючи новий сайт у конкурентній тематиці, купувати старий домен для склейки з молодим сайтом, щоб передати вікові показники й полегшити просування.

 

Але на практиці все може бути зовсім інакше. Ви коли-небудь намагалися просувати старий клієнтський сайт, над яким до вас вже попрацювало кілька різних підрядників? Як показує досвід, майже у кожного домена з історією є свій "скелет у шафі" – "посилальні буми", накрутка ПФ, рецидиви з фільтрами та інші наслідки невдалих експериментів попередніх оптимізаторів. Виявити такий "скелет" по якихось зовнішніх ознаках до початку співпраці не завжди реально, але в процесі просування він обов'язково дасть про себе знати. І "старий трастовий сайт" буде місяцями бовтатися на одних і тих же позиціях, незважаючи на всі ваші зусилля й досвід.

 

Тому я розглядаю "молодість" домену скоріше як перевагу, ніж як недолік. Можливо, у "сайта без минулого" немає старих трастових посилань і він ще не встиг завоювати довіру пошуковиків. Проте у нього "чиста карма", яка гарантує йому стійкість до коливань алгоритмів. Якщо просувати такий сайт правильно, без спаму, накруток і посилальних агрегаторів, він отримає стабільно високу видимість у пошуку й не вилетить з видачі при черговій зміні алгоритму.

Що може "зіпсувати карму" нового сайту

Погано позначитися на довірі пошуковика до молодого ресурсу можуть такі необдумані дії оптимізатора:

 

  • передчасне відкриття до індексації (не можна відкривати сторінки, які ще не наповнені контентом або розділи, які знаходяться в стадії розробки);
  • не заповнені службові сторінки або їх відсутність ("Контакти", "Про компанію/проект");
  • технічні помилки (дублі сторінок, неправильно налаштована відповідь серверу, незаповнені title, не налаштовані ЧПУ тощо);
  • не оптимізований під користувача контент (погано оформлені тексти, незручна навігація);
  • ознаки переспаму за ключовими словами (виділення ключів в тексті, перерахування ключів, наявність малоінформативних сторінок, створених спеціально для просування і т.д);
  • посилальний фальшстарт – інтенсивне нарощування посилального з прямими анкорами.

 

Просуваючи новий сайт, головне не вдаватися до крайнощів і не використовувати методи, які дають швидкий ефект, але зазвичай призводять до накладання санкцій.

 

Автокупівля посилань, експерименти з накруткою ПФ, прогони по каталогах й інші сумнівні методи можуть вбити довіру до молодого сайту вже на самому старті та позбавити його перспектив отримувати гідний трафік з пошуку.

Як підвищити довіру людей і пошуковиків до молодого ресурсу

Це якраз той випадок, коли можна дати кілька універсальних порад, які підходять для просування будь-яких сайтів з нуля, незалежно від їх тематики та специфікації.

 

1. Повідомте пошуковиків про новий домен якомога раніше 

 

Вік сайту як фактор ранжування – це не дата реєстрації домену, а момент першого заходу робота на сайт. Тому якщо сайт ще перебуває на етапі розробки, але домен вже є, розмістіть на головній сторінці інформацію про майбутній ресурс і відкрийте її до індексації (тільки одну сторінку, а не весь сайт).

Популярний прийом, що працює, – виводити на морді форму підписки "повідомити мені на Email про запуск сайту". З досвіду, хороший не стільки для збору реальних адрес, скільки для поліпшення ПФ за наявності реальних відвідувачів.

 

2. Перед запуском сайту встановіть Я.Метрику і GA 

 

Перед відкриттям ресурсу до повноцінної індексації потрібно перевірити весь код на помилки, підготувати robots.txt, налаштувати відповідь сервера тощо. Сайт готовий? Відкриваємо його до індексації, встановлюємо Я.Метрику та GoogleAnalytics – це допоможе пришвидшити індексування всіх сторінок і зібрати дані з ПФ.

Не буде зайвим також відразу додати сайт в панелі вебмайстрів Яндекса й Google – це допоможе оперативно виявити проблеми з індексацією, загублені дублі й інші помилки, якщо такі виникнуть.

 

3. Залучайте відвідувачів з різних джерел відразу після старту

 

Поширена помилка багатьох вебмайстрів – відкрити сайт до індексації, купувати посилання й чекати, коли на сайті з'являться відвідувачі з пошуку. Знаєте, яка ознака об'єднує більшість молодих сайтів, що потрапляють під АГС? Відсутність інших видів трафіку, крім пошукового.

Тому відразу після старту раджу активно залучати трафік з різних джерел: соціальних мереж, контексту, інших близьких за тематикою сайтів. Це слугуватиме доказом, що сайт зроблений для користувачів і цікавий їм, плюс допоможе пошуковикам накопичувати дані про поведінковий фактор ще до потрапляння сайту до видачі.

 

4. Покажіть, що на вашому сайті є реальні люди 

 

Знаєте, що викликає недовіру та псує враження від нового ресурсу? Відсутність відгуків та коментарів за наявності відповідної форми додавання фідбеків. "Залиште відгук першим" – таку або подібну фразу бачать користувачі на більшості сайтів, які з'явилися в пошуку нещодавно, але проблема в тому, що майже ніхто не хоче залишати відгук першим.

 

Ми проходили це вже не раз – сторінка може по кілька місяців залишатися без відгуків навіть за високої відвідуваності. Але як тільки на ній з'являється перший відгук, інші відвідувачі теж починають активно коментувати. Тому якщо ви хочете допомогти своїм користувачам подолати "психологічний бар'єр" і залишити фідбек, розмістіть самостійно перші коментарі хоча б на найперспективніших сторінках. Допомогти сайту з першими коментарями може сервіс Qcomments.

 

5. Використовуйте прес-релізи та крауд-маркетинг замість покупки посилань на біржах 

 

Ніщо так не псує карму нового сайту, як посилальний фальшстарт. Я не рекомендую додавати до бірж взагалі ніякі сайти, а нові – тим паче. На старті краще розмістити кілька статей-релізів на популярних ресурсах, де є ваша цільова аудиторія. А далі можна планомірно нарощувати посилальне методом крауд-маркетингу – розміщувати посилання та згадки на відкритих джерелах (форумах, блогах, майданчиках із відгуками тощо).

 

6. Додайте сайт до Яндекс.Каталога і DMOZ 

 

Питання про прямий вплив Я.Каталога на ранжування сайту досить суперечливе. Але немає сумнівів, що знаходження в Яку та ДМОЗі впливає на довіру пошуковика до сайту загалом. Тому багатьом своїм клієнтам ми радимо той бюджет, який вони планують витрачати на посилання в перші місяці, краще витратити на додавання в Я.Каталог.

 

Якщо за додавання в каталог вам відмовили, це може бути тривожним сигналом, що з якістю вашого сайту щось не так. І якщо помилки не виправити, надалі за його просування можуть бути проблеми.

 

Кейс з просування молодого сайту

І наостанок – кейс з просування нового сайту в комерційній тематиці без орендних посилань.

 

Тематика сайту – каналізаційні системи. Домен зареєстрований в 2012 році, відкритий до індексації наприкінці 2013. Почав активно просуватися восени 2014 року. За 5 місяців відвідуваність сайту з Яндекса зросла в 3.5 рази.

 

Динаміка зростання трафіку:

1До початку просування на сайт переходили в основному за запитами, пов'язаними з брендом і назвою компанії. Вже через 3 місяці після старту з'явилися відвідувачі за конверсійними комерційними запитами. Якщо порівняти статистику запитів рівно через рік, то вона буде сильно відрізнятися і за кількістю, і за різноманітністю:

 

Популярні запити до просування:

3

Через рік після старту: 

2Що робили з сайтом: 

 

– Розміщували комерційні тексти, які готувалися на підставі конкурентного аналізу
– Робили внутрішню перелінковку за принципом релевантності; 
– Розміщували відеовідгуки клієнтів на посадкових сторінках; 
– Додавали інформаційні сторінки з інфографікою, щоб залучати відвідувачів по некомерційним запитам; 
– Використовували крауд-маркетинг для нарощування посилального.

 

На жаль, власники сайту відмовилися від подальших дій із SEO через певні внутрішні проблеми в компанії. Але ми впевнені, що сайт ще довгий час буде мати високу видимість в пошуку без додаткової підтримки, оскільки він просувався білими методами й не підсаджений на "посилальну голку".

 

У нас в SiteClinic вже напрацьована стратегія просування сайтів з нуля, і ми можемо взяти в роботу кілька нових проектів.

 

Щоб дізнатися умови просування, пишіть нам в онлайн-чат чи залишайте заявку через форму.

 

Стратегія розроблена спеціально для нових ресурсів з "чистою кармою". Якщо Ваш сайт вже кимось просувався раніше й не досяг потрібних результатів, нам спочатку потрібно проаналізувати його поточний стан та історію просування. Швидше за все, в такому випадку стратегію просування потрібно буде складати індивідуально.

 

Оригінал статті – http://optimizatorsha.ru/master-classes/prodvizhenie-novogo-saita/