Чи не час робити редизайн сайту?

Опубліковано: 12.01.2015 |
Автор: Ганна Сєбова |
Рубріка: Юзабіліті

Час від часу редизайн потрібен сайтам практично будь-якої тематики. Прочитавши цю статтю, ви зрозумієте, в чому користь редизайну, чи пора оновлювати ваш сайт і на що потрібно звернути увагу, якщо ви зважилися щось змінювати.

 

Для початку давайте подивимося приклад того, як редизайн позитивно впливає на трафік сайту (магазин шуб).

 

До редизайну (осінь 2013 року):

 

redesign_site_1

 
Після редизайну (осінь 2014 року) – новий дизайн, впроваджений 24 липня:

 

redesign_site_2

 
На обох графіках видно, що з кінця вересня трафік набирає обертів. Після зміни дизайну пошуковій системі знадобився деякий час, щоб оцінити зміни, і вже через місяць стало зрозуміло, що ці зміни були на краще – трафік збільшився в порівнянні з попереднім роком.

 

Як зрозуміти, що вашому сайту потрібен редизайн?

1. Якщо сайту більше 3-4 років, і за цей час дизайн не змінювався – подивіться на сайти конкурентів, почитайте про тенденції у веб-дизайні (в мережі багато матеріалів про це) і порівняйте зі своїм сайтом візуально. Якщо бачите, що ваш сайт програє конкурентам – вам потрібен повний редизайн.

 

2. Сайт має складну й/або незрозумілу структуру, незручний дизайн. Щоб зрозуміти, чи це так, попрохайте друзів і знайомих протестувати ваш ресурс. Може, ви тільки запустили сайт, але його дизайн настільки незручний і незвичний, що користувачі не можуть розібратися й закривають сторінку. Обов'язково залучіть фахівця з юзабіліті та SEO-фахівця, щоб не повторювати старих помилок і не тикати пальцем в небо, а проаналізувати ситуацію та виправити всі недоліки.

 

3. Якщо за час існування сайту значно збільшився асортимент. Такі зміни часто «чіпляють» меню. Наприклад, спочатку меню містило 5 пунктів, а тепер у ньому, скажімо, 10 пунктів, в кожному з яких ще по 10 підпунктів, – безсумнівно пора щось змінювати, а саме – робити редизайн меню (навігації).

 

4. Щось не врахували при початковій розробці
Поясню на прикладі. Сайт розроблявся, і на момент розробки важливо було розмістити меню продукції та інформаційне меню. Інформаційне меню було горизонтальним і могло вмістити не більше 5-6 пунктів. Але з часом з'явилися додаткові пункти (або про них не подумали при розробці), і вони вже ніяк не можуть бути додані в горизонтальне однорівневе меню. Часто в таких випадках починають «ліпити» в меню каталогу пункти на зразок «Статті», «Відгуки», «Новини» і т.д. Це погана ідея та сигнал, що свідчить – вам потрібен редизайн.

 

Важливе зауваження:
До речі, про інновації – в GoogleWebmasterTools з'явилася графа «сумісність із мобільними пристроями». Те, що Google вважає незручний перегляд з мобільних пристроїв помилкою – вагома причина прислухатися та серйозно замислитися над створенням мобільної версії та/або редизайном сайту шляхом створення адаптивного шаблону.

 

redesign_site_3

Приклад звіту з проблемами сумісності із мобільними пристроями

Про що потрібно пам'ятати, плануючи редизайн сайту?

1) Радьтеся з фахівцями. Тільки-но у вас виникне думка, що вже час зробити сайту косметичний або капітальний ремонт – порадьтеся з SEO-спеціалістом (чудово, якщо ви знайдете ще й доброго юзабіліста). Обов'язково обговоріть з ним структуру сайту, проаналізуйте дані, які у вас накопичились за час існування ресурсу – які розділи та сторінки найбільш популярні, а які навпаки – не відвідуються взагалі. Може, їх варто кардинально змінити або взагалі видалити або перемістити. Після цього переходьте до розробки прототипу, після розробки прототипу – до розробки дизайну.
Далі можна підключати верстальника та програміста. Обговоріть з програмістом все, що повинно бути на вашому сайті, – щоб визначитися з вибором CMS. Коли всі питання будуть обговорені – складайте ТЗ і починайте операцію ;)

 

2) Важливо перевірити, чи все працює коректно: сайт повинен бути доступний за всіма старими URL, карта сайту й robots.txt повинні відповідати новій структурі, весь контент має бути перенесений.

 

3) Працюйте над сайтом, додавайте новий функціонал, стежте за роботою старого, відстежуйте тенденції дизайну. Завжди. Тоді оновлення для вас, вашого сайту й відвідувачів будуть здійснюватися простіше та швидше.

 

Оригінал статті http://siteclinic.ru/blog/technical-aspects/redesign-sayta/

 

Автор: Ганна Сєбова

Переклад: Дмитро Хомицький