Регіональне просування в Яндекс і Google: основні принципи

Опубліковано: 15.10.2015 |
Автор: Євген Аралов |

Незважаючи на те, що тема просування сайтів у регіонах достатньо стара, ми часто отримуємо питання стосовно регіонального просування в Яндекс і Google. У даній статті виокремимо основні моменти, які допоможуть вам просуватися в регіонах.

Регіональне просування в Яндекс

Початок був покладений у далекому 2009 році, коли Яндекс запустив алгоритм під назвою «Арзамас». З того часу в різних регіонах за геозалежними запитами видача відрізняється, а географічна приналежність є чинником ранжування.

 

Геозалежним називається запит, за яким користувач очікує побачити місцеву інформацію. У відповідь на такі запити Яндекс показує різні результати пошуку для різних регіонів. Наприклад, за запитом [доставка суші] користувачі Одеси отримають список сайтів, що надають послуги саме в Одесі, а жителі Києва – сайти Києва:
1

Приклад видачі за запитом [доставка суші] в регіонах Одеса та Київ

Геонезалежним запитом вважається запит, урахування регіону для якого не потрібне. Наприклад, [рецепт суші]. Очевидно, що користувачі з різних регіонів хочуть отримати відповідь без географічної прив'язки.

 

Таким чином, геонезалежні запити можна просувати всією Україною незалежно від географічної прив'язки сайту.
А ось для успішного просування геозалежних запитів сайту необхідно призначити потрібний регіон.

 

Як призначити потрібний регіон у Яндекс

Регіон призначається через Яндекс.Вебмайстер -> Мої Сайти -> Географія сайту -> Регіон сайту:
2_prosuvannya_v_regionahПризначення зазвичай відбувається в автоматичному режимі, але можна задати і вручну. Для цього потрібно вказати URL сторінки з інформацією, яка підтверджує географічну приналежність сайту.

 

Для успішного призначення регіону необхідно, щоб на сайті був достовірна адреса компанії та телефон з кодом міста.

 

  • Важливо: Не рекомендуємо розміщувати вигадані адреси. Якщо алгоритми або модератори Яндекса виявлять порушення, то надалі будь-які дії з додаванням або зміною регіону вимагатимуть документального підтвердження.

 

Задати можна не більше одного регіону, і це проблема. Добре, якщо компанія пропонує послуги в одному місті, а що робити, якщо діяльність поширюється по декількох містах або всій країні?

 

Як просуватися в декількох регіонах

Додавання сайту в Яндекс.Каталог

 

Насправді ми трохи схитрували, кажучи, що привласнити можна тільки один регіон. Максимальна кількість регіонів, які можна привласнити сайту, – сім, але тільки за умови, що сайт доданий в Яндекс.Каталог і у потрібних регіонах є реальні представництва!

 

Зареєструвати сайт в Яндекс можна на платній основі, вартість – 4 500 грн. Докладніше можна ознайомитися тут.

 

Після того як сайт візьмуть в Каталог і в Вебмайстрі з'являться потрібні регіони, він почне краще за ними ранжуватися.

 

Це досить простий метод, проте у нього є один значний мінус: не можна впливати на кожен регіон окремо – якщо позиції просідають в одному, але зберігаються в іншому, складно аналізувати та проводити роботи під один регіон.

 

Якщо цей спосіб вам підходить, пропоную додаткові рекомендації:

 

– Додайте всі адреси з Яндекс.Картами на сторінці контактів:
3_prosuvannya_v_regionah– Створіть наскрізний блок з номерами телефонів представництв кожного міста, входження топоніма обов'язкове!
4_prosuvannya_v_regionah– Якщо регіонів більше семи, то решту можна додати в розділі «Адреси та організації». За словами Платона Щукіна:

Регіональність сайту визначається не тільки за призначеним йому регіоном, але й за контактною адресою (докладніше тут, питання 3).

 

Звичайно, це не гарантує гарного ранжування, але фізичний адрес розташування відіграє доволі важливу роль.
5_prosuvannya_v_regionahПросування на піддоменах

 

На сьогоднішній день це один з найефективніших способів просування в регіонах. Суть способу полягає в наступному:

 

1. Необхідно створити окремий піддомен для кожного регіону (ufa.site.ru, spb.site.ru). Причому при формуванні контенту для піддоменів тотальна унікалізація всього не потрібна.Насамперед ми рекомендуємо звернути увагу на наступні фактори:

 

  • Умови доставки
  • Ціна
  • Унікальні пропозиції для кожного регіону
  • Акції та знижки
  • Відгуки регіональних клієнтів
  • Асортимент

 

Детальніше про контент для регіональних піддоменів ви можете прочитати тут.

 

2. Кожному піддомену потрібно призначити свій регіон у Яндекс.Вебмастері. За такої схеми користувачі в різних регіонах по одному і тому ж запиту будуть бачити піддомен, який відповідає їхньому регіону. Яндекс відмінно ранжує такі піддомени, проблем з аффільованістю немає.

Приклад:
6_prosuvannya_v_regionah7_prosuvannya_v_regionahГоловний мінус даного способу – це трудовитрати, на формування контенту й адміністрування йде багато часу й сил.

 

Підведемо підсумок:

  • Ранжуватися за геозалежними запитами в більш ніж одному регіоні без реальних представництв майже неможливо. Бувають випадки, коли сайт без регіональної прив'язки виходить в ТОП, але це досить рідкісне явище й можливе тільки в тому випадку, якщо Яндекс не знайшов більш релевантних відповідей у потрібному регіоні.
  • Для невеликих компаній, у яких не більше 7-ми представництв, оптимальний варіант – привласнення регіонів через Яндекс.Каталог.
  • Якщо представництв більше 7, краще використовувати піддомени.

 

Регіональне просування в Google

У Google епоха регіонального пошуку почалася в 2012 році із запуском алгоритму «Венеція» та продовжилася в 2014 році після виходу алгоритму «Голуб».
Суть регіонального ранжування така ж, як і в Яндекс, – за геозалежними запитами віддавати відповіді залежно від регіону користувача. Однак геозалежність в Google не така однозначна.

 

Запит може бути відносно геозалежним, тоді як в Яндекс він або геозалежний, або ні.

 

Наприклад, запит «пленка для теплиц» більш геозалежний, ніж «тепличная пленка» (у google.com.ua), тому видача за запитом «пленка для теплиц» в регіоні «Одеса» відрізняється від видачі в регіоні «Київ» на 6 сайтів. У той час як за запитом «тепличная пленка» вони абсолютно однакові.

 

Іншими словами, чим менше геозалежний запит, тим легше отримати позиції не в своєму регіоні.

 

Для визначення геозалежності в Google ви можете скористатися методом Ігоря Бакалова, який докладно описаний у його статті.

 

Щоб сайт успішно ранжувався в регіональній видачі, насамперед потрібно:

 

– Якщо у вас домен .com, .info, .org (тобто без регіональної прив'язки типу .ru, .com.ua, .kz), необхідно виставити регіон в Google Search Console. Регіон виставляється на рівні країни, тобто в Google можна привласнити «Москва», можна «Росія» (докладніше).

 

– Для більш точної прив'язки до регiону на рівні міста сайт необхідно додати в «Google Мій Бізнес», профіль повинен бути обов'язково підтверджений (докладніше тут).

 

– Звичайно ж, необхідна наявність адреси й телефону з кодом міста.

 

Крім регіональної видачі в SERP, у Google є окремий блок з регіональними сайтами "Google Мій Бізнес":

8_1_prosuvannya_v_regionah

Інформація підтягується з "Google Мій Бізнес". На позиції сайту в цьому блоці можуть впливати наступні фактори: відгуки про компанію, віддаленість компанії від центру міста, входження ключового слова в назві компанії та описі.

 

Підбиваючи підсумок,  хочу сказати, що комерційне просування в декількох регіонах – досить складний процес як в Google, так і в Яндекс. Сайти місцевих організацій у будь-якому випадку мають пріоритет. Якщо ви хочете бути лідером в чужому регіоні, у вас повинні бути реальні представництва в ньому, і ви повинні бути краще конкурентів! 

 

Оригінал статті: http://siteclinic.ru/blog/strategy/regionalnoe-prodvizhenie-principy/