Що робити з рекламою на сайті?

Опубліковано: 17.09.2015 |
Автор: Володимир Столбов|

Час від часу трапляються випадки, коли причиною песимізації сайту стає реклама. Слід розуміти, що пошукові системи загалом не проти реклами, більш того, реклама – це один з основних джерел їхніх власних доходів. Тому про повну заборону мова не йде, але коли реклама починає заважати користувачеві, пошукова система вважає за необхідне втрутитися.

 

Звичайно, якщо ваш сайт покараний за велику кількість реклами, найпростіше рішення в такому разі – прибрати рекламу повністю. Але всі ми розуміємо, що підтримка сайту та регулярне наповнення якісним контентом коштують грошей, отже, певна кількість реклами все ж виправдана. Питання тільки в тому, як отримувати дохід, при цьому не нашкодивши просуванню сайту.

 

Якщо ви підозрюєте, що причиною песимізації могла стати реклама, у першу чергу  необхідно:

1. Написати в технічну підтримку, якщо мова йде про Яндексі. Найчастіше про такі проблеми тех. підтримка говорить відкрито.

 

Наприклад, відповідь може бути такою:

 

 «Ваш сайт ранжируется в результатах поиска с ограничениями со стороны алгоритмов, т.к. на его страницах были выявлены назойливые виды рекламы. К таким видам рекламы относятся, например, попандеры, кликандеры, редиректы родительского окна. В Поиск также внедрены методы распознавания шокирующей рекламы и обманных уведомлений. Можливо, страницы с подобными элементами  были размещены на сайте без Вашего ведома».

 

Якщо падіння позицій сталося в Google, то, скоріш за все, вас «вкусила Панда». Як відомо, її основне завдання – боротися із сайтами, що надають неякісний контент, і вона обов'язково аналізує, яка кількість реклами розташована на сторінці.

 

2. Проаналізуйте сайти вашої тематики в ТОП-10. Ви повинні розуміти, що пошукова система не має якихось єдиних стандартів, багато що залежить від сегмента, в якому ви працюєте. Тому порівняння з конкурентами дасть вам певне уявлення щодо допустимого обсягу реклами.

 

Наприклад, розважальні сайти та сайти онлайн-кіно практично завжди містять різні види реклами та нормально ранжуються. При цьому часто можна зустріти як звичайні банери, так і всілякі попандери.

 

3. Скоротіть кількість реклами. Незважаючи на те, що повністю відмовлятися від реклами немає сенсу, слід зазначити, що якщо сайт потрапив на замітку до пошукової системи, то вимоги до нього будуть більш жорсткі, ніж до решти сайтів.

Рекламу зазвичай скорочують на 50-70% (це виключно особистий досвід), залишаючи 1-2 рекламних блоки на основних сторінках.

Якщо песимізація в Яндексі, напишіть після цього повторно в техпідтримку. Якщо Google – доведеться чекати, доки алгоритм автоматично не зніме санкції, що були накладені.

 

Поділимося кількома спостереженнями щодо реклами на сайті:

Вони допоможуть вам отримувати дохід, не сварячись з пошуковою системою, а в разі накладення фільтра за надмірну рекламу – визначити, скільки реклами можна залишити.

 

1. Кількість припустимої реклами залежить від авторитетності сайту та його відвідуваності.

Як ми вже писали вище, пошукова система не любить, коли реклама заважає користувачам. Відповідно, якщо поведінка користувачів «переконує» її, що все добре та сайт, як і раніше, популярний та простий у використанні, ймовірність песимізації знижується.

 

2. Кількість припустимої реклами залежить від обсягу корисної інформації на сторінці.

Дуже важливо, щоб на сторінці була корисна інформація та трохи реклами, а не навпаки. Ми стикалися з тим, що власник сайту іноді сам не уявляє реальне співвідношення корисної інформації до реклами. Тоді варто за допомогою ctrl + скролл змінити масштаб і подивитися на сторінку в цілому.
Найчастіше така проблема зустрічається на ресурсах новин, де під кожну новину створюється окрема сторінка. Новини найчастіше не перевищують 500-600 символів з пробілами, зате кожна така сторінка містить 3-4 повноцінних рекламних блоки.

 

Звісно, шукати якісь точні пропорції не варто, але цілком розумно дотримуватися практики, за якої в основному контенті обсяг корисної інформації (текст, фото, схеми тощо) перевищує обсяг реклами, а не навпаки.

 

3. Важливий не тільки обсяг реклами, але і її розташування на сторінці.

Логіка досить проста: користувач прийшов на ваш сайт, щоб отримати якусь інформацію – ось цю інформацію він і повинен побачити в першу чергу. Якщо ж замість цього йому в очі «кидається» реклама – це погано.

 

Звернемо увагу, що це стосується не тільки реклами, але й будь-яких зображень і банерів у першому екрані. Наприклад:

reklama-na-sayti-1Як бачимо, перший екран зайнятий зображенням, що знижує цінність першого екрану з точки зору пошукової системи, і за наявності інших помилок це може стати вирішальним фактором на користь накладення фільтра.

А ось які рекомендації щодо розміщення реклами на сайті ви знайдете в пошукової системи Google (оригінал https://support.google.com/adsense/answer/1282097?hl=ru). Характерний приклад, наведений у даній рекомендації.

Ось так розміщувати рекламу можна:

reklama-na-sayti-2А ось поганий приклад:

reklama-na-sayti-3Як бачите, в наведених прикладах реклама в першому екрані завжди з контентом – він або поруч, або над рекламою. Іншими словами контент стоїть на першому місці, і тільки після нього розміщується реклама.

 

Закінчити дану статтю хочу ще одним уривком з рекомендації Google, оскільки він максимально точно і ємко відображає головну думку:

reklama-na-sayti-4

Оригінал статті – http://siteclinic.ru/blog/internal-optimization/chto-delat-s-reklamoy-na-sayte/