Різке падіння позицій – зміна алгоритмів чи помилки оптимізації?

Опубліковано: 17.12.2015 |
Автор: Володимир Столбов|
Рубріка: Аналітика

Перевірити, в чому проблема, можна простим способом – подивитися, яка ситуація в конкурентів (взагалі рекомендую моніторити конкурентів, навіть якщо з вашими позиціями все добре). Для цього застосовуємо сервіс SEOlib – звіти «Моніторинг конкурентів» і «Аналіз ТОПу». 

 

Зверніть увагу, що дані методи передбачають попередній збір даних для оцінки. Тобто вам потрібно вже мати певну статистику для початку аналізу.

1 спосіб. Постійний моніторинг конкурентів 

1. Заходимо до акаунту seolib.ru, якщо ви зареєстровані там, або реєструємося і заходимо в створений акаунт. 

 

2. Якщо ще немає проекту – створюємо свій проект, вказавши назву, домен і ключові слова, які вам потрібно відстежувати. Інтерфейс досить зрозумілий, тому особливо розписувати даний крок не буду. 

1_1 
 Якщо проект вже створений і позиції відслідковуються – просто заходимо в нього

 

3. Клікаємо на значок налаштувань і знаходимо вкладку «Настройки конкурентов»
2 
4. Вказуємо пошукову систему й регіони, за якими слід відстежувати конкурентів, назву та URL 5 конкурентів: 
3_3

Тепер по тим запитам, які ви відстежуєте свій сайт, моніторяться і їх сайти. При цьому відстеження позицій їхніх сайтів безкоштовне. 

 

Після того як ви помітили різкий стрибок позицій 

 

Помітивши, що у вас відбувся різкий стрибок позицій, зайдіть в звіт «Конкуренти» й подивіться, як справи йдуть у них. Якщо їх теж торкнулися зміни – висока ймовірність, що «штормить» всю тематику. Якщо ж конкуренти не змінюють позиції, а у вас різкий провал – варто замислитися, цілком імовірно, що проблема не в зміні алгоритмів Яндекса, а в якості сайту або в накрутці поведінкових / посилальної (якщо ви цим займаєтеся). 

Додаткові рекомендації 

Рекомендація 1: Уважно вибирайте конкурентів, позиції яких будете відслідковувати. 

 

Дуже важливо правильно вибрати конкурентів. Наприклад, для одного з проектів ми вибрали п'ять сайтів конкурентів. Перевіривши статистику, побачили, що насправді два з п'яти проектів, обраних нами, дуже мало перетинаються з запитами, які просуваються на нашому сайті: 
4_4Уважніше ознайомившись з вибраними сайтами, побачили, що частина товарів не відповідає асортименту нашого сайту. Найправильніше рішення в такій ситуації – замінити ці сайти на інші, ті, що мають більше пересічних запитів. 

 

Але! Бувають ситуації, коли проблема не в підборі конкурентів, а в неправильному підборі семантичного ядра. Тому варто аналізувати конкурентів у розрізі «ключові слова, за якими просуваєтесь ви / запити конкурента / трафік конкурента». 

 

Припустимо, ви визначили, що за обраними вами запитами більшість конкурентів не ранжується (ваша видимість набагато вище, ніж у них), але при цьому лічильники конкурентів показують дуже високий трафік. Це привід переглянути своє семантичне ядро, можливо, ви вибрали не ті запити. 

 

Приділяти увагу конкурентам і видимості їх сайтів за цільовими запитами завжди корисно. Це дозволить краще «відчувати» тенденції вашої тематики, сезонності, допоможе зрозуміти тактику вашого конкурента та скоригувати за необхідності свою. 

 

Рекомендація 2. Згрупуйте всі запити за посадковими сторінками. 

 

Буває, що погано ранжується вся сторінка. Найчастіше причина цього – яка-небудь серйозна помилка, наприклад, відсутність потрібного функціоналу, важливої інформації тощо. Сегментація запитів за посадковими сторінками допоможе максимально швидко виявити наявність таких проблем. 

 

Наприклад: 
5 
Ми бачимо, що у конкурента (великі цифри) позиції помітно кращі, ніж у нас (маленькі цифри), і така тенденція зберігається протягом досить тривалого часу.

 

Отже, необхідно проаналізувати сторінку конкурента та оцінити: 

 

  • обсяг текстового контенту 
  • використання ключових слів в тексті та метатегах 
  • посилальну масу, що веде на сторінку конкурента 
  • наявність різних корисних сервісів 
  • фішки, які виділяють цю сторінку в порівнянні зі сторінкою вашого сайту 

 

Виявивши параметри, за якими ваш конкурент «сильніше», ви повинні подумати, яку інформацію та функціонал ви можете додати на свою сторінку, щоб не просто скопіювати конкурента, але й «обійти» його. 

 

Важливо розуміти, що ми не намагаємося якось обдурити алгоритм пошукової системи або вгадати якийсь один з факторів ранжування – всі дії повинні бути спрямовані на поліпшення нашого сайту та його сторінок. 

 

Припустимо, у конкурента переспам – ви не повинні намагатися його повторити. Проте вам слід оцінити текст своєї сторінки – можливо, деяке додавання ключових слів буде дійсно обґрунтованим. Якщо так – сміливо дійте. 

 

Наприклад, у вас ключове слово використане тільки 2 рази в тексті, а у конкурента при такому ж обсязі – 10 разів. Сліпо повторювати кількість слів, як у конкурента, не рекомендуємо, однак трохи збільшити кількість входжень, наприклад, до п'яти – цілком розумне рішення.  

 

Аналогічно, якщо у конкурента більше функціоналу, ніж у вас – не копіюйте його бездумно, але намагайтеся поставити себе на місце користувача та зрозуміти, чи необхідний цей функціонал. Якщо так – впроваджуйте зміни на своєму сайті. 

2 спосіб. Аналіз ТОПу 

Цей спосіб можна розглядати як самостійну методику і як засіб уточнення запитів, за якими просувається конкурент. 

 

Самостійна методика. Ви можете за допомогою пулу з декількох запитів проаналізувати ТОП-10, ТОП-20, ТОП-50 пошукової системи й оцінити, чи присутні в ТОПі ваші конкуренти. Сайти, що знаходяться в ТОПі за кількома запитами, будуть підсвічені кольором, що значно прискорює процес аналізу: 
6Маючи статистику за позиціями за попередні апдейти, ви зможете порівняти минулі результати з ситуацією в даний час і наочно побачити, чи є серйозні скачки. 

 

Важливо пам'ятати, що перший спосіб збирає позиції незалежно від вашого втручання – ви, один раз налаштувавши його, потім зможете відкрити звіт і подивитися статистику в будь-який момент. 

 

Застосування ж другого способу припускає, що у вас є інформація про попередній період, з яким ви будете порівнювати. Крім того, ви природно не зможете отримати інформацію за кожен день – у вас будуть дані тільки за той день, який ви зафіксували, і за поточний день. 

 

Таким чином, якщо ви ведете проект на довгостроковій основі та вам важливо розуміти зміну позицій у конкурентів, застосовуйте спосіб 1. 

 

Якщо ж вам потрібно швидко проаналізувати зміну позицій якогось сайту, у якого є статистика позицій за минулий період, то для швидкої оцінки можна застосувати спосіб 2. 

 

Як доповнення до способу 1: 

 

Ми вже згадували, що малий перетин з конкурентами за запитами може означати: 

 

– Неправильний вибір конкурентів 
– Неправильний підбір семантичного ядра 

 

Якщо ви припускаєте, що є проблеми з семантичним ядром, підберіть декілька не охоплених вами запитів (5-10) і проаналізуйте ТОП пошукової системи. Зверніть увагу, які сайти присутні в ТОПі за більшістю запитів. Такий зріз допоможе зрозуміти, чи отримують трафік ваші конкуренти за цими запитами. Якщо більшість конкурентів знаходиться в ТОПі, а ви навіть не використовуєте ці запити – час переглянути СЯ. 

Підсумок: 

1. Обов'язково моніторте конкурентів, моніторинг конкурентів і позицій їх запитів допомагає краще розуміти тенденції та «відчувати» дії конкурентів. 

2. Регулярна оцінка ТОПу допомагає розуміти, наскільки сильно «штормить» всю тематику загалом. 

3. Моніторити позиції конкурентів можна вручну, але це досить довго й не дуже зручно. Для моніторингу конкурентів і змін в ТОПі є велика кількість сервісів, що автоматизують цей процес. Ми користуємося сервісом SEOlib.

Особливо актуальне використання моніторингу позицій конкурентів у випадку, якщо ви вже є користувачем SEOlib, але поки не налаштували даний звіт за конкурентами. 

 

Оригінал статті: http://siteclinic.ru/blog/web-analytics/rezkoe-padenie-pozicij/