Ручні санкції від Google. Як їх знімати?

Опубліковано: 23.07.2015 |
Автор: Євген Аралов |

Існує два види ручних санкцій: санкції, накладені на весь сайт, і часткові санкції, накладені на деякі вхідні посилання. Кожен з них по-різному впливає на сайт, і для того щоб відповісти на питання, чи є сенс їх знімати, потрібно розглянути кожен вид окремо. 

 

1. Санкції, накладені на весь сайт 

 

Якщо санкції накладено на весь сайт, ви побачите в панелі Search Console наступне повідомлення: 

1_ruchni_sankciyiЯк видно з повідомлення, санкції накладено на всі посилання, і через це рейтинг сайту може бути знижений. Це вже говорить про те, що санкції краще зняти, тому що зі зниженим рейтингом сайт навряд чи буде добре ранжуватися. 

 

Такі повідомлення приходять досить рідко й майже завжди супроводжуються падінням трафіку. Крім просадки трафіку сайт може перестати ранжуватися по URL і брендовим запитам, що дуже схоже на автоматичний фільтр за посилання «Пінгвін»: 

2_ruchni_sankciyiСтраждають зазвичай сайти, які використовують занадто спамні схеми з отримання посилань: сателіти, велика кількість посилань з футера з донорів низької якості, інші спамні посилання, що були куплені. 

 

Очевидно: щоб зняти цей фільтр, необхідно відмовитися від усіх посилань. Проте майже протягом доби після зняття санкцій даного типу у сайту починає зростати трафік: 

3_ruchni_sankciyiОтже, якщо були накладені ручні санкції на весь сайт, то проводити роботи з чищення посилальної маси для зняття санкцій потрібно, тому що з великою ймовірністю після їх зняття трафік почне повертатися. 

2. Часткові ручні санкції 

Даний вид – найпоширеніший, і отримати його може кожен. При накладенні часткових санкцій ви побачите наступне повідомлення: 

4_ruchni_sankciyiЗ повідомлення випливає, що санкції накладено тільки на деякі вхідні посилання, і на рейтинг сайту в цілому це не повинно впливати. Саме із цього формулювання й виникають питання – чи варто знімати санкції, адже вони не впливають на рейтинг сайту, а заходи були прийняті лише по відношенню до деяких посилань. Раптом при чищенні посилань ми зашкодимо сайту? 

 

  • Часткові санкції потрібно знімати насамперед тому, що після їх накладення позиції (трафік) зазвичай просідають, а після зняття починають відновлюватися. 

Розглянемо реальний приклад: 

 

Сайт довго займав ТОПові позиції за основними запитами, за рахунок чого збирав хороший трафік. Після накладення санкцій позиції почали просідати. У зв'язку з тим, що в Яндекс сайт займав непогані позиції, відразу знімати всі посилання ми не стали, а розділили роботу на етапи. 

 

На першому етапі ми почистили орендовані посилання низької якості з Sape: посилання з підвалів, велика кількість вихідних посилань, нетематичні сторінки тощо.  Відправивши сайт на перегляд, через деякий час отримали відмову з прикладами посилань, які порушують рекомендації щодо забезпечення якості Google. 

 

У надісланому прикладі було вічне посилання з прямим анкором з тематичного тексту, донор був низької якості з великою кількістю вихідних посилань, крім того, він бере участь у біржі Gogetlinks. 

 

На другому етапі ми зібрали всі посилання з прямими анкорами, які знаходяться на донорах низької якості, і додали їх у файл disavow links. 

Крім того, що посилання були відхилені, ми також вели роботи з їх реального видалення – це дуже важливо, тому що співробітники Google стверджують, що вони звертають увагу на виконану роботу. 

 

Приклад відповіді Андрія Ліпатцева на форумі для веб-майстрів: 

«Ви доклали достатній об'єм зусиль, щоб привести сайт у відповідність до рекомендацій, і деякі малі недопрацювання, що залишилися не повинні впливати на успіх Вашого запиту. Я підніму цей випадок з командою по боротьбі з веб-спамом». 

Ми писали більшості веб-майстрів з проханням видалити посилання або додати атрибут rel=nofollow. Прохання відправляли через інтерфейси бірж і безпосередньо на email. 

 

Приклад листування з веб-майстрами: 

5_ruchni_sankciyiВідправивши сайт на перегляд, через кілька тижнів отримали чергову відмову. У прикладах містилося посилання, яке вже було в файлі disavow і посилання з Sape. 

 

Ситуацію з прикладами посилань, які вже містяться у файлі disavow, прокоментував Андрій Ліпатцев на форумі веб-майстрів Google: 

«Команда по боротьбі зі спамом може наводити приклади вже відхилених посилань, якщо вони добре ілюструють загальну картину». 

На третьому етапі ми вирішили зовсім відмовитися від посилань в Sape, додали їх в disavow і почали потихеньку знімати. Відправили на перегляд. Відповідь негативна, сайт все ще порушує рекомендації. 

 

На четвертому етапі ми вибрали посилання з найбільш популярними прямими анкорами й додали їх у файл disavow. 

 

Приклад популярних прямих анкорів: 

6_ruchni_sankciyiЧерез 3 тижні санкції нарешті зняли, надіславши лист наступного змісту:

7_ruchni_sankciyiЧерез тиждень після зняття санкцій позиції почали зростати й у результаті повернулися майже на колишні місця: 

8_ruchni_sankciyiЯк видно з цього прикладу, чистити контрольний профіль для зняття часткових ручних санкцій мало сенс і, незважаючи на те, що більша частина посилань була знята й відхилена, позиції все одно почали рости вгору. 

 

Звичайно, бувають випадки, коли після накладення ручних санкцій трафік не просідає, а після їх зняття позитивної динаміки не спостерігається: 

9_ruchni_sankciyiПро таку ситуацію говорив у себе в twitter Метт Каттс (Matt Cutts): 

10_ruchni_sankciyi

«Не всі дії, зроблені вручну, призводять до зниження позицій сайту. Наприклад, у нас просто могли викликати сумнів ваші вихідні посилання». 

 

Навіть якщо трафік або позиції не просіли, знімати ручні санкції все одно потрібно, бо якщо їх не зняти, при черговому оновленні алгоритму «Пінгвін» є велика ймовірність під нього потрапити. Крім того, трафік після зняття санкцій може почати рости. 

Підіб'ємо підсумки: 

Не важливо, який вид ручних санкцій накладено на сайт, проводити заходи, спрямовані на їх зняття, потрібно в будь-якому випадку. 

 

Знімаючи санкції, накладені на весь сайт, ми відновимо рейтинг і повернемо втрачений трафік. 

 

Знімаючи часткові санкції, ми можемо поліпшити позиції та трафік, а також попереджаємо накладення автоматичного фільтра «Пінгвін». 
Нарощуйте природну кількість посилань!  

 

Оригінал статті: http://siteclinic.ru/blog/filtry/ruchnye-sankcii-google/