Що робити з переоптимізацією сайту, або Сумний досвід Вінні-Пуха

Опубліковано: 12.02.2015 |
Автор: Євген Аралов |
Рубріка: Кейси

Про переоптимізацію сайтів написано чимало статей, проте ця тема не втрачає своєї актуальності. Ми всі пам'ятаємо, що в 2014 році було відключено ранжування посилань для комерційних сайтів в московському регіоні Яндекс. За словами Олександра Садовського, пов'язано це з тим, що цей сигнал занадто "зашумілий" для розрахунку релевантності.

 

Можна довго сперечатися, так це чи ні, проте факт залишається фактом – посилальне вже не те. У зв'язку з цим, внутрішні чинники сьогодні дуже важливі, отже, у багатьох оптимізаторів виникає величезне бажання штучно впливати на них – у більшості випадків це закінчується не так добре, як очікувалося.

pereoptimizaciya_1_ua

* Вінні – в ролі нещасного сайту, Кролик – в ролі горе-оптимізатора

 

В зв’язку з цим пропоную розглянути, як змінилося ставлення Яндекса до переоптимізаціі за минулий рік і на що слід звернути увагу.

Санкції за переоптимізацію стали набагато жорсткішими

На початку літа багато проектів по більшості запитів вилетіли за ТОП-50, а деякі й зовсім втратили видимість. 

pereoptimizaciya_3_ua

Після аналізу низки постраждалих сайтів були виявлені ознаки, які говорять на користь накладення фільтру «Переоптимізація»:

  • У всіх сайтів у певній мірі виявлені елементи переоптимізаціі;
  • У деяких випадках просадка супроводжувалася зміною релевантності сторінки;
  • Різка втрата позицій за групою запитів на сторінці;
  • "Просівша" сторінка не ранжується високо за модифікованим запитом (наприклад, немодифікований – [сатинові натяжні стелі], модифікований – [натяжні стелі сатинові]).

 

Але якщо раніше, потрапляючи під даний фільтр, сайт падав на 10-30 позицій, то зараз позиції можуть вилітати за ТОП-1000.

 

Це явище спостерігалося не тільки влітку. Зараз до нас звертаються клієнти з аналогічними ознаками та втратою позицій.

Вимоги до оптимізації посилилися

Крім того, що Яндекс став сильніше карати та понижувати за переоптимізацію, пенальті можна отримати за, здавалося б, незначні помилки, не кажучи вже про явну переоптимізацію, про яку можна почитати у нас на блозі.

 

Давайте розглянемо деякі приклади переоптимізаціі:

 

 – Неприродні конструкції. Використання неприродних словесних конструкцій або неприродна побудова речень – сьогодні це часта причина накладення фільтру.
 Приклад неправильної побудови речення:

pereoptimizaciya_saytu_1Скоріш за все людина, яка писала текст, намагалася вписати ключ і зробити так, щоб текст мав високу технічну унікальність. У підсумку конструкція речення вийшла неприродною та незручною для розуміння.

 

Ще один приклад:

pereoptimizaciya_saytu_2Якщо перший зразок був не явною переоптимізацію, то тут ключова фраза «натяжні стелі сатин» втиснута явним чином, а словосполучення «натяжні стелі сатин і матові» виглядає неприродньо.

 

 Крім того, неприродня побудова фраз може зустрічатися і в title:

 

 <title> Акустичні колонки музичні купити. Кращі звукові колонки для дискотеки вдома і в клубі. </ title>

 

 Неприродна спамна конструкція в даному прикладі – «колонки музичні купити».

 

 – Безглузді абзаци, написані суто для включення ключових фраз:

pereoptimizaciya_saytu_3 Абсолютно безглуздий абзац, ніякої корисної інформації не містить.

 

Ще раз скажу прості істини: сьогодні текст повинен бути лаконічним, суто по темі сторінки та, найголовніше, – без «води», метою якої є збільшення релевантності та включення ключових слів.

 

  •  Пишіть коротко – на комерційних сайтах не повинно бути багато тексту.
  •  Текст повинен продавати. Важливий контент – це переваги, ціни, асортимент товарів, інформація про доставку, оплату й т.д.
  •  Щільність ключових слів уже не важлива.
  •  Не пишіть абзаци й речення під запити.
  •  Думайте про відвідувачів.

 

 – Зв'язка title + url + h1 і хлібні крихти

 

 Ще одна неоднозначна конструкція, яка при повсюдному використанні сприймається як елемент переоптимізаціі:

 

 <title> Купити сатинові стелі </ title>
 Url: site.ru/kupit-satinovie-potolki.html
 Головна -> каталог-> стелі-> купити сатинові стелі
 <h1> Купити сатинові стелі </ h1>

 

Якщо сайт під фільтром, рекомендуємо звернути увагу на даний приклад і уникати такої конструкції.

Як поставити діагноз і що робити

pereoptimizaciya_4_ua

Насамперед потрібно вирахувати та відкинути інші причини зниження позицій:
 – санкції за накрутку ПФ (підтверджуються Яндексом);
 – технічні помилки (сайт недоступний);
 – зміна алгоритму (більша частина видачі змінилася).

 

 Якщо інших причин немає, то звертаємо увагу на наявність наступних симптомів:
 – Різка втрата позицій групи запитів на сторінці – понад 30 пунктів.
 – На сайті присутні елементи переоптимізаціі.
 – За модифікованим запитом позиція не поліпшується (якщо поліпшується, то це може бути фільтр «Переспам»).

 

 На завершення підтверджуємо санкції методом із застосуванням мови пошукових запитів:
 1. Вибираємо кілька сайтів конкурентів, які до просадки перебували нижче аналізованого.
 2. Використовуючи оператори пошукової мови «site:» і «|», порівнюємо, аналізуємо сайт з одним із вибраних:

pereoptimizaciya_saytu_4Якщо сайт конкурента знаходиться вище аналізованого, то є велика ймовірність накладення санкцій.

pereoptimizaciya_5_uaЛогічно стверджувати, що для зняття фільтру потрібно позбутися елементів переоптимізаціі на сайті:

  • Скоротити кількість прямих ключових словоформ. Не тільки в текстах, але і в title.
  • Рівномірно розподілити ключові слова по тексту.
  • Переглянути всі тексти й позбутися неприродних конструкцій, написати їх нормальною мовою. Текст повинен бути спрямований насамперед на користувача.
  • Прибрати надмірне виділення тегами <strong>, <b>.
  • Скоротити довгі тексти.
  • Позбутися інших можливих елементів переоптимізаціі (ключові слова в атрибутах title і alt, спамні url, переоптимізація меню і т.д.).

 

Потрібно сказати, що сьогодні необхідно дуже добре проробити внутрішню оптимізацію, перш ніж вийти з-під фільтру. Недостатньо просто прибрати зайві входження ключових слів, необхідно переглянути якість контенту!

Переоптимізація та ПФ

У 2014 році Яндекс почав жорстко карати за накрутку поведінкових факторів. З появою так званого Живого Щиту почали страждати ні в чому не винні сайти.
Однак ми вважаємо, що Яндекс не може карати тільки за накрутку, і алгоритм при прийнятті рішення враховує й інші показники. Скоріше за все, одним з таких показників є оптимізація сайту: якщо сайт переоптимізований – він отримує санкції; якщо ж сайт досить добре оптимізований, то санкції обходять його стороною.

 

Такі висновки ми робимо, виходячи з аналізу сайтів, які звертаються до нас після хвилі банів за ПФ 30 грудня.

 

Детальніше про вплив внутрішньої оптимізації на санкції за ПФ ви можете почитати на блозі Олени Камської. Судячи з усього вищесказаного, можна зробити висновок: Яндекс став звертати ще більше уваги на якісну внутрішню оптимізацію. Сьогодні переоптимізація карається набагато жорсткіше. Більше того, переоптимізовані сайти піддаються ризику потрапити під фільтр за накрутку ПФ, навіть якщо самі власники нічого не накручували.

 

Думайте про користувачів, а не про роботів, і буде вам щастя:

pereoptimizaciya_6_ua

 

Джерело: http://siteclinic.ru/blog/filtry/chto-delat-s-pereoptimizaciey/

 

Автор: Євген Аралов