Відстежуємо конверсії правильно – 5 прикладів цілей для аналітики

Опубліковано: 29.01.2015 |
Автор: Юрій Кушнєров |
Рубріка: Юзабіліті

Почнемо з конкретного випадку. Звертається клієнт і скаржиться на малу кількість продажів. Ситуація дуже схожа на візит до лікаря. Поганий лікар (зразок мого районного терапевта) відразу призначає потужний курс антибіотиків, а поганий маркетолог збільшує бюджет.

 

Якщо вони й вирішать провести поверхневий аналіз, то можуть поміряти температуру (глянути позиції за кількома ключовими словами). Ви й самі розумієте, що позитивний ефект від такого лікування буде мінімальний, а заподіяти значної шкоди може.

 

Щоб лікування було вдалим, в Яндекс.Метриці та Google.Analytics створюються різні цілі, кожна з яких може розповісти про ситуацію на певній ділянці воронки продажів.

 

Наприклад, ось так виглядає перелік цілей для одного лендінгу, де, загалом, можлива тільки одна дія – відправка форми:

 

vidstezhuemo_konversii_1Отже, які цілі можна й потрібно налаштовувати.

1. Ціль – реєстрація на сайті

Одна з найпоширеніших цілей. Слід розуміти, що вона включає візит на сторінку реєстрації, заповнення форми, відправку даних і в деяких випадках підтвердження реєстрації (по e-mail або sms, наприклад). Всі ці кроки потрібно враховувати й аналізувати як в сукупності, так і окремо.
Якщо сайт містить велику кількість сторінок, візит сторінки реєстрації може бути створений як окрема ціль (тобто користувачеві дійсно захотілося зареєструватися). Але якщо він не пішов далі, працюйте з формою.

 

До речі, аналіз цієї конкретної цілі може говорити про ефективність реклами. Якщо ви ведете клієнтів на якусь сторінку, а вони при цьому не намагаються зареєструватися (тобто навіть не заходять на сторінку реєстрації), терміново змінюйте налаштування реклами.

 

Окремо можна поговорити про лендінги. Це вже сторінка реєстрації, із закликом. Якщо заклик добре сформований, за конверсією можна аналізувати ефективність реклами.

 

Здається, просто реєстрація, а варіантів, як бачите, безліч.

 

2. Ціль – сторінка контактів

Незважаючи на зростаючу популярність інтернет-торгівлі, не варто забувати про величезну кількість людей, що користуються готівкою та відвідують офлайн-магазини. Ну а якщо у вас кафе або автомайстерня, ви просто зобов'язані добре зробити сторінку контактів і налаштувати візит на неї у вигляді цілі.
Крім того, тут можна встановити окремий телефон і відслідковувати дзвінки; порівнювати кількість візитів і замовлень. Загалом, є де розвернутися аналітику.

 

3. Ціль – перегляд декількох сторінок/час на сайті

Якщо у вас інтернет-магазин, все зрозуміло (як багатьом здається). Але що робити, якщо це контентний проект? Наприклад, блог або просто енциклопедія. У цьому випадку можна використовувати проміжні показники, наприклад, перегляд трьох і більше сторінок.

 

З іншого боку, якщо у вас академічні статті або складна технічна документація, очевидно, користувачеві потрібно мінімум 5-7 хвилин, щоб цілком засвоїти її. Такі особливості контенту потрібно враховувати при налаштуванні цілей.

 

Загалом, подібні цілі можуть допомогти визначити слабкі шляхи в навігації (шукав, але не знайшов) або переглянути вашу пропозицію (переглянув весь каталог, але в кошик нічого не поклав – не влаштували ціни) і т.д. Не нехтуйте подібним аналізом.

 

4. Ціль – дія на сайті

Слід пам'ятати, що покупка не є єдиною можливою дією користувача. Наприклад, він не знайшов потрібний товар, але в цілому зацікавлений, тому підписався на розсилку. Або даний товар зараз відсутній на складі – залишив заявку або порівняв товари й пішов із сайту. Зрештою, він міг просто покласти товар в корзину, але з якоїсь причини не купити його.

 

Обов'язково налаштуйте ціль на всі можливі дії на вашому сайті, аналізуйте їх окремо та спільно з іншими показниками. Наприклад, якщо підписок на надходження нових товарів у вас набагато більше, ніж власне продажів – слід терміново розширювати асортимент. Якщо товар додають у кошик, але не завершують покупку, аналізуйте форму замовлення (або роботу менеджерів).

 

5. Ціль – оформлення купівлі/продаж

Найприємніша й найголовніша мета. Але й вона не така проста, як здається. Ось, наприклад, як виглядає ціль покупки для одного з магазинів:

 

vidstezhuemo_konversii2 Налаштуйте проміжні кроки. Чим більше, тим краще (в розумних межах, звичайно).

 

Робіть зрізи, вивчайте цю воронку через різні сегменти. Звичайно, це має сенс за умови суттєвого трафіку та значної кількості конверсій. Інакше є ризик потрапити в пастку малих чисел.

 

І останнє, на чому хотілося б зупинитися. Все добре в міру. Напевно кожен стикався з ситуацією, коли вас майже ганяли по інших лікарях, змушували здати нескінчену безліч аналізів, хоча навіть вам все було зрозуміло. Не допускайте аналогічних помилок. Аналітика дає величезну кількість даних, їх можна довго аналізувати, адже вони постійно оновлюються.

 

Ставте тільки ті цілі, які ви реально зможете вивчити й зрозуміти, на які зможете вплинути. Не робіть аналітику заради аналітики. Використовуйте кожну ціль для вирішення конкретного завдання.

 

Оригінал: http://siteclinic.ru/blog/web-analytics/otslezhivaem-konversii-pravilno-5-primerov-celey/

 

Автор: Юрій Кушнєров
Переклад: Дмитро Хомицький