Впав трафік з Google? Як знайти причину просідання

Опубліковано: 04.06.2015 |
Автор: Євген Аралов |
Рубріка: Аналітика

Пошукові системи постійно оновлюють свої алгоритми й борються за «чистоту» видачі. У зв'язку з цим ситуація, коли ми бачимо в своїх акаунтах GoogleAnalytics (далі GA) просідання трафіку з органічного пошуку, – не рідкість. У таких випадках виникає резонне питання: чому? Сьогодні я хочу розповісти, як виявити можливі причини зниження трафіку з пошукової системи Google.

 

Звідки просів трафік

Отже, перше, що нам необхідно зробити, – переконатися, що кількість відвідувачів зменшилася саме з органічного пошуку Google. Тому що якщо трафік різко просів з усіх пошукових систем, це може бути пов'язано з технічними проблемами або із сезонним спадом.

 

Для цього в GA необхідно вибрати порівняння періодів до й після просадки трафіку:

1 
і зробити наступні кроки в GA «Джерело трафіку" -> "Весь трафік»:

2 
Як видно, трафік з «Google / organic» просів на 86%, тоді як в «yandex / organic» лише на 3% – це говорить про те, що проблеми саме з Google.

 

Причина №1: Технічні проблеми

 

Незважаючи на те, що в більшості випадків технічні помилки призводять до просідання трафіку з усіх органічних джерел, бувають ситуації, коли на деякі з них реагує тільки Google. Розглянемо основні технічні помилки, за які сайт може бути песимізований.

 

  • Сайт закритий від індексації в robots.txt

 

Ось як це може виглядати:

 

User-Agent: Googlebot 
Disallow: /

 

або

 

User-Agent: * 
Disallow: / category /

 

У першому випадку сайт повністю закритий від індексації тільки для робота Google, у другому випадку закритий розділ / category / для індексації всіх пошукових роботів. 

 

Таке іноді трапляється помилково, через неуважність. Завжди перевіряйте robots.txt.

 

  • Технічні дублі

 

Деякі CMS можуть генерувати різні дублі, особливо це часто відбувається при використанні фільтрів або пошуку на сайті.

Також дуже часто головна сторінка доступна за кількома адресами. Наприклад, www.site.ru і site.ru або www.site.ru і www.site.ru/index.php. В даному випадку необхідно налаштувати 301 редирект.

 

  • Не налаштований або «злетівший» 301 редирект

 

Рідко, але зустрічаються проблеми з 301-м перенаправленням. Наприклад, після зміни структури URL забувають налаштувати 301 редирект, що призводить до просідання позицій і трафіку.

 

Також буває, що після зміни домену та правильного налаштування 301 редиректу він з часом злітає. Необхідно стежити за коректністю 301 редиректу (відповідь сервера можна перевірити за допомогою плагіна для Firefox).

 

  • Велика кількість битих посилань

 

Велика кількість посилань, які ведуть на сторінки з 404 помилкою, можуть негативно відобразитися на рейтингу сайту, таких посилань потрібно позбавлятися. Подивитися кількість і дізнатися місце розташування битих посилань ви можете через Search Console (у минулому – GoogleWebmasterTools):

3 

  • Сайт недоступний або низька швидкість завантаження

 

Google дуже негативно реагує на повільну швидкість завантаження сторінок (більше 5 секунд). Дізнатися швидкість завантаження можна через Search Console:

4Проблеми можуть бути як з хостингом, так і з сайтом, кожен випадок треба розглядати індивідуально.

 

Крім того, сайт міг бути недоступним у момент, коли на нього заходив GoogleBot, в такому випадку ви можете отримати різні повідомлення в Search Console:

5 
Якщо помилки пов'язані з сервером, то варто задуматися над зміною хостера.

 

Причина №2 : Помилки внутрішньої оптимізації

 

У більшості випадків, якщо на сайті є помилки внутрішньої оптимізації, зниження трафіку пов'язано з накладенням фільтра Panda. Це основний фільтр Google, який націлений на боротьбу з низькоякісною внутрішньою оптимізацією.

 

Також останнім часом стали приходити повідомлення про накладання ручних санкцій за агресивний спам з прикладами спамних сторінок:

6Якщо ви отримали таке повідомлення, то буде досить позбавитися спаму на таких сторінках.

 

Визначити фільтр Google Panda сьогодні досить складно. Раніше даний фільтр запускався в певні дати, і якщо падіння трафіку збігалося з запуском, це означало, що на сайт заходила Panda. Сьогодні даний алгоритм інтегрований в основний індекс і запускається кожен місяць протягом 10-денного періоду, але ніхто не знає, коли він починається і коли закінчується.

 

У зв'язку з цим ми рекомендуємо проаналізувати сторінки, у яких просів трафік, на помилки внутрішньої оптимізації, а також порівняти їх з тими, у яких відвідування не змінилося або зросло.

 

Щоб побачити сторінки, у яких впала відвідуваність, у звіті «Весь трафік» необхідно зайти на «Google / organic» і додати «Додатковий параметр» – «Цільова сторінка»:

7Таким чином ми отримаємо звіт такого вигляду:

8Сайт може бути песимізований за такі помилки внутрішньої оптимізації:

 

  • Неунікальний контент – сьогодні Google приділяє даному фактору дуже велике значення. Текст на вашому сайті повинен бути унікальним (перевірити можна за допомогою сервісу etxt), а якщо він НЕунікальний, то сайт повинен значитися першоджерелом (вставляємо фрагмент тексту в пошуковий рядок – сайт повинен бути на першому місці). Якщо сайт не є першоджерелом, є два шляхи виходу із ситуації: 

1. Подати скаргу в Google на порушення авторських прав через спеціальний сервіс
2. Переписати текст.

 

  • Смислові дублі – після останнього оновлення Panda 4 було відмічено, що Google знижує не тільки за прямі дублі, але й за смислові теж. Якщо у вас на сайті є близькі за змістом тексти, рекомендуємо використовувати атрибут rel = canonical з зазначенням на основну сторінку (докладніше в довідці Google).

 

  • Сторінки в додаткових результатах – якщо алгоритм вважає сторінки некорисними, то він додає їх у так звані supplemental results, які не видно в основному індексі. Зазвичай в додаткові результати відправляються сторінки з дубльованим контентом. Перевірити, скільки сторінок знаходиться в основному індексі, можна, запровадивши в пошуковий рядок Google наступну конструкцію: site: name.ru / &, загальний індекс – Site: name.ru. Віднімаючи з загального індексу основний, отримаємо кількість сторінок в supplemental results.

 

  • Дублі title і description – це класична помилка, якої слід уникати, тому для Google правильно заповнені title і description є одними з пріоритетних факторів ранжування.

 

  • Велика кількість реклами – реклами не повинно бути більше, ніж основного контенту, крім того, блоки реклами не повинні заважати сприйняттю основної інформації. За велику кількість реклами Google може знизити рейтинг сайту.

 

  • Незручна структура – погане юзабіліті, заплутана навігація, неінформативний перший екран також є факторами, за які може бути накладено фільтр Panda. Знайти дублі title та метатегів можна в Search Console:

9

  • Списки ключових слів – перенасичення текстів, title і метатегів ключовими словами – прямий шлях до фільтру. Крім того, часте виділення тегом strong також може зіграти в сторону накладення санкцій.

 

Якщо під час аналізу сайту ви знайшли дані помилки, то, швидше за все, на сайт накладено фільтр Panda. Виправте помилки, і через певний час Google має повернути трафік (Кейс: Як ми впоралися з Пандою і повернули трафік на сайт).

 

Причина № 3: Помилки зовнішньої оптимізації

 

Сьогодні Google веде агресивну боротьбу з неприродною посилальною масою. Втрата трафіку через санкції за посилальний профіль дуже поширена. Є два види санкцій: автоматичні (фільтр називається Penguin) і ручні. 

 

Автоматичні санкції накладаються під час оновлення алгоритму Penguin. Якщо дата оновлення збігається з падінням трафіку, то з великою часткою ймовірності можна говорити про те, що на сайт накладено фільтр. Подивитися дати всіх апдейтів можна на сайті.

 

Приклад накладення Google Penguin в квітні 2012 року:

10Якщо на сайт накладені ручні санкції, то в Search Console ви побачите наступне повідомлення:

11Причини накладення санкцій і в тому, і в іншому випадку однакові:

 

  • Куплені посилання
  • У анкор-листі переважає анкор з ключовим словом
  • Скачки посилальної маси (як збільшення, так і зменшення)
  • Наскрізні посилання з шаблонної частини сайту (особливо футер)
  • Низькоякісні донори, заспамлені посиланнями і з низькою відвідуваністю
  • Нетематичні донори

 

Для зняття ручних санкцій достатньо почистити посилальний профіль і відправити сайт на перегляд. Якщо посилання не порушують рекомендації Google, санкції будуть зняті. Автоматичний фільтр може бути знятий тільки після чергового оновлення алгоритму. Детальніше про посилальні санкції Google ви можете прочитати на нашому блозі.

 

Просадка також може бути пов'язана зі зміною алгоритмів або зі збільшенням конкурентності, тому слідкуйте за інформацією в інтернеті та за видачею в ТОП.

Висновок

Отже, ми розглянули можливі причини просідання трафіку. Підводячи підсумок, потрібно сказати, що якщо у вас на сайті просів трафік, насамперед потрібно перевірити його на ручні санкції та Пінгвін, тобто очевидні можливі причини. Якщо ні ручних санкцій, ні Пінгвіна на сайті немає, можна переходити до аналізу технічних помилок і далі до розгляду внутрішньої оптимізації сайту.

 

Завжди аналізуйте сайт в комплексі, можливо, причин декілька, тільки повний аналіз зможе привести вас до успіху. 

 

Оригінал статті – http://siteclinic.ru/blog/web-analytics/upal-trafik-s-google-prichini/